Přejít na obsah

Snížení spotřeby na dálnici u 1.2 HTP??


Thomas_HTP

Doporučené příspěvky

Nechcu tady rozvadet diskuzi jaka se strhla v clanku: spotreba ruznych motoru, ohledne kvalit/nekvalit toho 3 valce, v HTPecku sem jel a nikdy bych si ho nekoupil, mam fabku v SDIcku a nemenil bych, kazdy si kupuje auto co nejvice vyhovuje jeho potrebam (alespon ja to tak delam) najezdim dene okolo 100 km, takze diesel byl pro me jasna volba a jelikoz nejsem zavodnik a spise sem chtel bezproblemovy motor z malou spotrebou, tak sem koupil sdi. Autor tehle diskuse psal ze si koupil auto do mesta a najednou zistil ze pomaly mestsky zpusob jizdy bude muset vymenit za dlouhodobe jizdy ve velkych rychlostech, takze muj nazor je ze ma na tohle naprosto nevhodny motor a ja osobne bych prodal a koupil neco vhodnejsiho na dalnice. Ale pokud nekoho muj nazor poburuje nebo mu nejak vadi, tak si pro me za me v tech HTP motorech jezdete treba tou dvoustovkou (jak tady na foru nekteri psali :D ) a rocne s nim najezdete treba 90 tkm :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcu tady rozvadet diskuzi jaka se strhla v clanku: spotreba ruznych motoru, ohledne kvalit/nekvalit toho 3 valce, v HTPecku sem jel a nikdy bych si ho nekoupil, mam fabku v SDIcku a nemenil bych, kazdy si kupuje auto co nejvice vyhovuje jeho potrebam (alespon ja to tak delam) najezdim dene okolo 100 km, takze diesel byl pro me jasna volba a jelikoz nejsem zavodnik a spise sem chtel bezproblemovy motor z malou spotrebou, tak sem koupil sdi. Autor tehle diskuse psal ze si koupil auto do mesta a najednou zistil ze pomaly mestsky zpusob jizdy bude muset vymenit za dlouhodobe jizdy ve velkych rychlostech, takze muj nazor je ze ma na tohle naprosto nevhodny motor a ja osobne bych prodal a koupil neco vhodnejsiho na dalnice. Ale pokud nekoho muj nazor poburuje nebo mu nejak vadi, tak si pro me za me v tech HTP motorech jezdete treba tou dvoustovkou (jak tady na foru nekteri psali :D ) a rocne s nim najezdete treba 90 tkm :D

polovicne suhlasim, nesuhlasim iba s tymto ze by mal vymenit auto.

Totiz ak po roku zisti ze bude zase iba mestky provoz, tak zase preda kupi a tak dookola?

Ak by mal dotycny istotu ze bude takto jazdit 3-4r a nabeha viacej ako 30tkm/rok, tak ano, ale co ak po roku a pol zisti ze sa mu to preklopi do povodnych kolaji? co potom s autom primarne urcenym na dialnice, teda silnicnym korabom o objeme 2,5 litra f nafte velkosti Audi 6 v mestskej premavke?, da sa, ale kto to bude zivit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono zase na dalnici nemusis mit zrovna nejakou 2,5 litrovou audinu (pokud teda neplanujes prumernou rychlost 250 km/hod). Auto rozhodne nemusis menit kazdy rok, podle toho co zrovna jezdis. Spise sem to myslel konkretne k tomu HTP motoru, ktery je primarne urcen k mestskemu provozu. Ono pokud budes mit auto nejakou ja nevim 1.4 benzin tak ti je vicemene jedno jestli jezdis dalnice nebo mesto. Jen ciste ten 3 valec je urcen do mesta, ale rikam i s nim muzes pochopitelne jezdit dalky, otazkou jen zustava jak dlouho to vydrzi a hlavne za kolik budes jezdit, ono pak jezdit dene 200 km s prumernou spotrebou 12 litru... nevim no abys pak nemusel vydelavat jen na auto :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moloch : SDI je auto pro dojíždění za prací, rozhodně bych s ním nechtěl absolovovat 800 km v kuse co týden... ( a myslím, že ani ty ne :) )

Fabka2004: Máš dobré argumenty, ale 2,5 lt je pro snoby - chápu, je to modla, má to více než 2x větší objem než modla českých chalupářu (Fabia 1.2 HTP v provedení Combi)

Prostě každé auto má určité využítí, jen to HTP má smůlu, že je nejlevnější.

Thomas : Nevím, jestli čip je tím nejlepším řešením - podle mě, pokud nezasáhněš nějak jinak do motoru, tak se to rapidně nezlepší... furt to bude žrát ve 140 tak 10 +- 2 litry ( i s čipem), záleží jen na nákladu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak je 1,2 litrove HTP urcene primarne do mesta (kubaturou), tak kubatury nad 2 litre su primarne urcene na dialnicu a najviacej dialnicnej jazde vyhovuju kubatury nad 2 litre teda 2,5 ci trojliter a prevazne naftaky.

Cokolvek medzi 1,2 az 2 litre je urcene urcne na okresky.....

Sice sa to neda takto zaskatulkovat ale stipka pravdy na tom bude.

Kazde z uvedenych zvladne ako mesto tak dialnicu, akurat tym ze niesu primarne urcene na dialnicu (HTP) a trojlitrove naftaky tiez niesu v osobakoch beznej strednej triedy urcene do mesta, tak z toho plynu aj ich nevyhody pri trvalom prevadzkovani.

Iste kratkodobe prevadzkovanie mimo ich primarne urcenenie sa na nicom tak hrozne neprejavi, maximalne trosku na penazenke, ale motorizacii ako takej to absolutne neublizi, a ak tak v absolutnych cislach okolo 1 az 3% zvysene opotrebovanie... ale doteraz nepoznam motor, kde by sa menil najprv motor z dovodu opotrebovania skor ako akekolvek ine casti ako podvozok, karoseria, elektrika a pod. Nabeh km sa najviacej prejavi na podvozku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak je 1,2 litrove HTP urcene primarne do mesta (kubaturou), tak kubatury nad 2 litre su primarne urcene na dialnicu a najviacej dialnicnej jazde vyhovuju kubatury nad 2 litre teda 2,5 ci trojliter a prevazne naftaky.

Cokolvek medzi 1,2 az 2 litre je urcene urcne na okresky.....

Sice sa to neda takto zaskatulkovat ale stipka pravdy na tom bude.

Kazde z uvedenych zvladne ako mesto tak dialnicu, akurat tym ze niesu primarne urcene na dialnicu (HTP) a trojlitrove naftaky tiez niesu v osobakoch beznej strednej triedy urcene do mesta, tak z toho plynu aj ich nevyhody pri trvalom prevadzkovani.

Iste kratkodobe prevadzkovanie mimo ich primarne urcenenie sa na nicom tak hrozne neprejavi, maximalne trosku na penazenke, ale motorizacii ako takej to absolutne neublizi, a ak tak v absolutnych cislach okolo 1 az 3% zvysene opotrebovanie... ale doteraz nepoznam motor, kde by sa menil najprv motor z dovodu opotrebovania skor ako akekolvek ine casti ako podvozok, karoseria, elektrika a pod. Nabeh km sa najviacej prejavi na podvozku

Tady se člověk pobaví, tak použití auta vůbec nezáleží na jeho obsahu, proboha, co je to za bludy, to jako 1,4 TDI je na okresky kvůli objemu? hmmm, osobně jezdím HTP klidně s HTP dálnici 2x až 3x týdně HK - Praha, zrovna tak jako s 2,5TDI po městě a do práce, výsledek, HTP dlouhodobě 6,5 l/100km, TDI 8,5-9l/100km, já se teda objemem motoru nezabývám. Mimochodem HTP má dnes 130K km a pořád jezdí, stejně jako 150K km u TDI.

Dotyčnému rada:

Klidně jezdi s HTP dálnice, uděláš si tak představu sám a rady typu prodat a koupit jiné bych zatím nechal stranou, cena u TDI je o dost větší, pokud budeš nakupovat přes leasing, tak je ještě násobená procenty leasingu a než tě cenový rozdíl doběhne v úspoře paliva, tak tak určitě vydržíš platit víc za benzin každý měsíc a postupně z výdělku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No abych řekl pravdu, tak z našich dálnic strach nemám, tam člověk hodí tempomat na 125 km/h a nijak moc nepřekáží, ale horší je to po německých dálnicích.

Mám tam už celkem dost nalítáno s firemními OII 1,9 TDI, takže vím jak se tam jezdí. I když tak jsou dost často 3 pruhy tak v prostředním se jezdí tak těch 130 -140 a v levém jezdí většinou jen kamiony. Samozřejmě že plynulou jízdou mezi kamiony se dá jet, ale k tomu abych je předjel potřebuji alespoň trošku akcelerace a ta už ve 120 není.

No zkusím si to ještě nanečisto na našich cestách a holt když to nepůjde, zkusím auto prodat (přišla mi nabídka z bazaru na 280 000,-) nějaký ten desetitisíc přidat a koupit cca 2 roky starou Fabku Combi 1,9 TDI :-((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No abych řekl pravdu, tak z našich dálnic strach nemám, tam člověk hodí tempomat na 125 km/h a nijak moc nepřekáží, ale horší je to po německých dálnicích.

Mám tam už celkem dost nalítáno s firemními OII 1,9 TDI, takže vím jak se tam jezdí. I když tak jsou dost často 3 pruhy tak v prostředním se jezdí tak těch 130 -140 a v levém jezdí většinou jen kamiony. Samozřejmě že plynulou jízdou mezi kamiony se dá jet, ale k tomu abych je předjel potřebuji alespoň trošku akcelerace a ta už ve 120 není.

No zkusím si to ještě nanečisto na našich cestách a holt když to nepůjde, zkusím auto prodat (přišla mi nabídka z bazaru na 280 000,-) nějaký ten desetitisíc přidat a koupit cca 2 roky starou Fabku Combi 1,9 TDI :-((

No upřímně jel jsem včera se služební fabkou 1.2 47KW (najeto 50tis) po dálnici HK-Praha udržoval jsem 140km/h(dle gps 132km/h) snažil se předvídat abych nemusel zpomalovat a spotřeba (čistě jen dálnice) cca 100km 8.4litrů (stejným tempem se svojí 1.4 74KW za 6.4). Myslím že u HTP je ok hranice 120km/h to se dá jet za 6.5-7litrů (dálnice) ale pak to jde rychle nahoru....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to marvin: no nevim proc bych nemel chtit absolvovat ve svojem kombajnu 1,9 sdi tydne 800 km. ja s nim ted najezdim tydne tak okolo 600-700 km a jsem s nim naprosto spokojeny, mozna jen obcas trosku schazi to turbajdo ale jinak neznam zadny duvod proc s nim nejezdit tydne 800. Mi trosku vysvetli proc bych s nim nemel tolik najezdit, at sem chytrejsi :)

to Thomas HTP: jak pises obcas jezdis z 1,9 tdi oktou, takze asi rozdil v tech dvou motorech dobre znas a jelikoz vis jak to na nemeckych dalnicich vypada, tak prodej bude asi tvoje jedine reseni a taky nejchytrejsi :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak je 1,2 litrove HTP urcene primarne do mesta (kubaturou), tak kubatury nad 2 litre su primarne urcene na dialnicu a najviacej dialnicnej jazde vyhovuju kubatury nad 2 litre teda 2,5 ci trojliter a prevazne naftaky.

Cokolvek medzi 1,2 az 2 litre je urcene urcne na okresky.....

Sice sa to neda takto zaskatulkovat ale stipka pravdy na tom bude.

Kazde z uvedenych zvladne ako mesto tak dialnicu, akurat tym ze niesu primarne urcene na dialnicu (HTP) a trojlitrove naftaky tiez niesu v osobakoch beznej strednej triedy urcene do mesta, tak z toho plynu aj ich nevyhody pri trvalom prevadzkovani.

Iste kratkodobe prevadzkovanie mimo ich primarne urcenenie sa na nicom tak hrozne neprejavi, maximalne trosku na penazenke, ale motorizacii ako takej to absolutne neublizi, a ak tak v absolutnych cislach okolo 1 az 3% zvysene opotrebovanie... ale doteraz nepoznam motor, kde by sa menil najprv motor z dovodu opotrebovania skor ako akekolvek ine casti ako podvozok, karoseria, elektrika a pod. Nabeh km sa najviacej prejavi na podvozku

Tady se člověk pobaví, tak použití auta vůbec nezáleží na jeho obsahu, proboha, co je to za bludy, to jako 1,4 TDI je na okresky kvůli objemu? hmmm, osobně jezdím HTP klidně s HTP dálnici 2x až 3x týdně HK - Praha, zrovna tak jako s 2,5TDI po městě a do práce, výsledek, HTP dlouhodobě 6,5 l/100km, TDI 8,5-9l/100km, já se teda objemem motoru nezabývám. Mimochodem HTP má dnes 130K km a pořád jezdí, stejně jako 150K km u TDI.

Plne souhlasim :palec2: pokud nekdo ma nutkani drtit dalnice 200km/h at si koupi neco silnejsiho ale pokud jezdi kazdy dle predpisu a rozumne tak HTP je plne dostacujisi mel jsem pred HTP Octavii 1,6 100ps jezdila docela slusne ale spotreba to byla hrozna a diesel patri do traktoru a ne do auta ale kazdy si prece muze koupit co chce a co mu vyhovuje ;)

Dotyčnému rada:

Klidně jezdi s HTP dálnice, uděláš si tak představu sám a rady typu prodat a koupit jiné bych zatím nechal stranou, cena u TDI je o dost větší, pokud budeš nakupovat přes leasing, tak je ještě násobená procenty leasingu a než tě cenový rozdíl doběhne v úspoře paliva, tak tak určitě vydržíš platit víc za benzin každý měsíc a postupně z výdělku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nafta patri do traktoru jo? hmm hele jako na tohle ani nejak reagovat nebudu, spise mi to pripada, jako takova snad slepa zavist nad tim ze si nekdo koupil 3 valcovy benzin kvuli pojistky a zahy zjistil, ze pojistovny jako wustenrot pojistuji auta podle vykonu a ne podle objemu motoru. A precejenom si pridam: ja osobne jezdim velice svizne a 50 je pro me jen cislo v kolecku :D a podobne jezdim i na dalnicich a nemluve o rozjezdech na krizovatkach. I presto mam prumer spotrebu 5l ( a overenou ). az tohle dokazes s tim tvojim skvelym vynikajicim supr benzinem, tak si muzem promluvit.

A jeste ta tvoje nevim odkud vzata nesmyslnost, ze na obsahu motoru nezalezi... no tohle je fakt silne kafe, uz sem slysel hodne bludu a blbosti ale tohle je snad jeden z nejvecich nesmyslu. Nerikam ze na dalnici potrebujes zrovna nejaky 2,5 litr ale pokud chce jezdit na dalnicich s 1,2 a navic 3 valcem. tak si to uzij, mi cesta s timhle motorem stacila jen jednou. Ale jako ja vam to neberu, ja chapu ze kazdy si obhajuje svoje, jen tady nesirte nesmysly ze 1,2 je na dalnice. To uz by ty automobilky mohly rovnou zacit vyrabet do tech aut nejake 2 takty o objemu 0,5 a byly by to auta do mesta a na dalnice by vyrabely motory o objemu 0,6 :D to by prece stacilo ne? neni nad jizdu s motorem na pokraji zhrouceni lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to marvin: no nevim proc bych nemel chtit absolvovat ve svojem kombajnu 1,9 sdi tydne 800 km. ja s nim ted najezdim tydne tak okolo 600-700 km a jsem s nim naprosto spokojeny, mozna jen obcas trosku schazi to turbajdo ale jinak neznam zadny duvod proc s nim nejezdit tydne 800. Mi trosku vysvetli proc bych s nim nemel tolik najezdit, at sem chytrejsi :)

Moloch : přečti si můj příspěvek pořádně ! ... a zvlášť slovo v KUSE !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to vyřešeno. V pátek jsem navštívil AAA a téměř jim věnoval svoji 1.2 HTP a včera si dovezl 1.6TDCI Ford Focus II, 2006. Musel jsem sice něco doplatit, ale myslím že to stálo za to. Spotřeba nafty při cestě z Brna (cca 200km) 4.7l dle PP. Když jsem vezl Fabii do AAA tak s klimou ve 130km/h si Fabia brala 10.5!!

Jo a zbyly mi doma 4 zimní pneu včetně disků 165 Barum Polaris2, najeto cca 300km. Pokud by měl někdo zájem, tak mi napište na tt.x@seznam.cz nebo brnkněte na 777 815 351 a určitě se nějak domluvíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to vyřešeno. V pátek jsem navštívil AAA a téměř jim věnoval svoji 1.2 HTP a včera si dovezl 1.6TDCI Ford Focus II, 2006.

Ford Focus Jak na to, od X/98 -->

pdf, 149 strán, v CZ :

hxxp://rapidshare.com/files/28851776/Focus.rar

:palec2:

Editováno: , autor: colins
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak je 1,2 litrove HTP urcene primarne do mesta (kubaturou), tak kubatury nad 2 litre su primarne urcene na dialnicu a najviacej dialnicnej jazde vyhovuju kubatury nad 2 litre teda 2,5 ci trojliter a prevazne naftaky.

Cokolvek medzi 1,2 az 2 litre je urcene urcne na okresky.....

Sice sa to neda takto zaskatulkovat ale stipka pravdy na tom bude.

Kazde z uvedenych zvladne ako mesto tak dialnicu, akurat tym ze niesu primarne urcene na dialnicu (HTP) a trojlitrove naftaky tiez niesu v osobakoch beznej strednej triedy urcene do mesta, tak z toho plynu aj ich nevyhody pri trvalom prevadzkovani.

Iste kratkodobe prevadzkovanie mimo ich primarne urcenenie sa na nicom tak hrozne neprejavi, maximalne trosku na penazenke, ale motorizacii ako takej to absolutne neublizi, a ak tak v absolutnych cislach okolo 1 az 3% zvysene opotrebovanie... ale doteraz nepoznam motor, kde by sa menil najprv motor z dovodu opotrebovania skor ako akekolvek ine casti ako podvozok, karoseria, elektrika a pod. Nabeh km sa najviacej prejavi na podvozku

Tady se člověk pobaví, tak použití auta vůbec nezáleží na jeho obsahu, proboha, co je to za bludy, to jako 1,4 TDI je na okresky kvůli objemu? hmmm, osobně jezdím HTP klidně s HTP dálnici 2x až 3x týdně HK - Praha, zrovna tak jako s 2,5TDI po městě a do práce, výsledek, HTP dlouhodobě 6,5 l/100km, TDI 8,5-9l/100km, já se teda objemem motoru nezabývám. Mimochodem HTP má dnes 130K km a pořád jezdí, stejně jako 150K km u TDI.

Dotyčnému rada:

Klidně jezdi s HTP dálnice, uděláš si tak představu sám a rady typu prodat a koupit jiné bych zatím nechal stranou, cena u TDI je o dost větší, pokud budeš nakupovat přes leasing, tak je ještě násobená procenty leasingu a než tě cenový rozdíl doběhne v úspoře paliva, tak tak určitě vydržíš platit víc za benzin každý měsíc a postupně z výdělku.

pouzitie auta zalezi aj od obsahu , ale nielen od obsahu, predsalen sa zamysli, ci to co robis, nieje vyhodnejsie v opacnom poradi (HTP do mesta, a TDI na dialnice), ja netvrdim, ze to nejde, ale co je lepsie z hladiska ekonomiky.

Sam mam HTP a uzivam ho prevazne na dlhe trate ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak koukám, že situace se nám trochu dooslila.

Jsem rád, že to nakonec takto dopadlo - a jestli dobře nebo špatně, to záleží na majiteli. Má trochu jiné přibližovadlo, se spoustou jiných záludností a nechť si je v klidu odhaluje.

Je to jiné auto, v jiné tříde a s jinou kvalitou - ale ať přináší radost.

Myslím, že je na čase tuto diskuzi zamknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 2 roky později...

zdravím,i já se přidám,vrátil jsem se z dovčy v Istrii,natočeno 2 300 km a spotřeba 6 l.2 kola na kouli,2 lidi a plný auto krámů a tempomat 120.Cesta tam a zpět vždy na jeden zátah.Používám olej 5W50,VIF,chip Cimbu.Loni přes německo jsem zkusil jet 140 stabilně,spotřeba 7,5 l.F 1,HTP 1.2 combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zatím jsem jel s Fabií HTP 47kW po dálnici celkem trasa 300 km ,z toho 200km po dálnicích min.130 K/hod a víc a 100km po okreskách ,ale celkem svižně.Spotřeba mi vyšla na 8l LPG to si myslím docela slušné.A to jsem spěchal.

Ta stejná spotřeba mi vyšla i na druhým autě VW Golf variant 3 1,8l,který jelo stejnou trasu se mnou.Taky 8l LPG.

Potom najeto 200km pouze po okreskách a spotřeba vyšla na 6,4l LPG.

Takže za mě ,já jsem spokojený se spotřebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Halo halo!

Tak sme sa začiatkom týždna vrátili z Yugoslávie.

Spotrebu počítam cez posledných najazdených 1600 kilometrov. Z toho väčšina bola po dialnici s zakliknutým tempomatom okolo 4000otáčok (čize cca 120-125km/h na tachometri), v aute štyria ludia a plný kufor batožiny. Cez 350kilometrov bola zapnutá klíma na cca 21stupňov, dalej sme absolvovali obrovské zápchy v okolo Koperu pri SLO/CR hraniciach, kde sme dokopy (cestou tam i späť) mohli stáť cca cez 6 hodín a počas tejto doby sme spravili max 30km, čize defakto auto len imrvére stálo so zapnutým motorom.

Všehovšudy ked som si doma počítal spotrebu cez kilometre a litre, tak som sa dopracoval k číslu 6.23l/100km, palubák ukazoval 6.0l/100km.

Z mojej strany spokojnosť :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...