Duben 21, 200718 r Musím potvrdit ///M5, mám též kovové sání a po otočení klíčku se čerpadlo neozve. A jak ti to startuje za studena, když máš třeba rezervu? tuhle věc jsem zpozoroval taky..někde kolem 1/4 nádrže se doba startování výrazně prodlouží..před rezervou klidně až na 3 sekundy.....ale pokud mám víc, jak 1/4 nádrže, tak startuje hned....už jsem to tu několikrát četl a prý je to běžný... Jak u koho... Ty asi nejsi normální, my máme model 97 a ty 99...
Duben 23, 200718 r No, kamos ma 1.6ku 2001, ja 1.8 20V 12/97 a i on mi doporucoval otocit klicek a AZ ZAHSNOUT kontrolky, tak startovat. Je to vlastne logicke a tak by se to melo delat. Rozhodne ne capnout klicek a otocit uplne na nastartovani. Proto je tam take jako by "zarazka", aby to neslo hned natocit.
Duben 23, 200718 r Jde jen o to aby čerpadlo natlakovalo palivový systém od toho tam ta funkce je, já vždycky počkám až dobzučí a pak startuju. A o to jediné se tu přeme, mají to všechny benzíny dávané do Octy, Favorit, Felicie, jen pár starších 1.8 20V "prý" ne a tomu já prostě nevěřím
Duben 23, 200718 r Jen pro úplnost, za ty "prý". Jak zní palivové čerpadlo jsem již slyšel (nemám první auto), nevím zda nabíhá či ne protože jsem to na elektrice neověřoval, pokuď ale otočím klíčem a čekám na zhasnutí kontrolek, tak je prostě ticho. Mám možná perfektně odhlučněnou koktu, nebo jsem prostě hluchej. Jo a hádat se o tom s nikým nechci
Duben 23, 200718 r Jde jen o to aby čerpadlo natlakovalo palivový systém od toho tam ta funkce je, já vždycky počkám až dobzučí a pak startuju. A o to jediné se tu přeme, mají to všechny benzíny dávané do Octy, Favorit, Felicie, jen pár starších 1.8 20V "prý" ne a tomu já prostě nevěřím Tak tomu věř. Mám 1,8 20V (1997) a po zapnutí klíčku žádný čepadlo neběží. Nevím jak je to dělaný, ale i přes to nemám se startováním absolutně žádný problémy.
Duben 23, 200718 r Jen pro úplnost, za ty "prý". Jak zní palivové čerpadlo jsem již slyšel (nemám první auto), nevím zda nabíhá či ne protože jsem to na elektrice neověřoval, pokuď ale otočím klíčem a čekám na zhasnutí kontrolek, tak je prostě ticho. Mám možná perfektně odhlučněnou koktu, nebo jsem prostě hluchej. Jo a hádat se o tom s nikým nechci Já se hádat taky nechci Já věřím, že neběží, ale nevěřím, že je to tak správně
Duben 25, 200718 r Pokud auto třeba dýl stojí,tak doporučují před startem chvilku nechat zaplí jen zapalovaní,aby čerpadlo natáhlo benzín z nádrže.Asi tak 5 vteřin. U 1.8 20V po otočení klíčku do startovací polohy není v činnosti palivové čerpadlo, až při startování se zapne... Mám taky 1.6 55kw a taky čekám na shasnutí kontrolek. Do té doby čerpadlo natáhne benál a jde to dobře. Je to asi tak právě 5 vteřin, než vše potřebné zhasne a zůstane svítít jen baterka. Ale nepozoruji, že by byl nějaký jiný problém. Takhle se to s mým autem prostě dělá a dodržuji to a neptám se proč? Vše pracuje, tak jak má
Duben 25, 200718 r Jde jen o to aby čerpadlo natlakovalo palivový systém od toho tam ta funkce je, já vždycky počkám až dobzučí a pak startuju. A o to jediné se tu přeme, mají to všechny benzíny dávané do Octy, Favorit, Felicie, jen pár starších 1.8 20V "prý" ne a tomu já prostě nevěřím Tata to na Felicii to má stejně. Po otočení klíčku, než nastartuje čeká na vypnutí čerpadla, které je tam krásně slyšet. Motor má 1.6 55kw.
Duben 25, 200718 r Autor Pokud auto třeba dýl stojí,tak doporučují před startem chvilku nechat zaplí jen zapalovaní,aby čerpadlo natáhlo benzín z nádrže.Asi tak 5 vteřin. U 1.8 20V po otočení klíčku do startovací polohy není v činnosti palivové čerpadlo, až při startování se zapne... Mám taky 1.6 55kw a taky čekám na shasnutí kontrolek. Do té doby čerpadlo natáhne benál a jde to dobře. Je to asi tak právě 5 vteřin, než vše potřebné zhasne a zůstane svítít jen baterka. Ale nepozoruji, že by byl nějaký jiný problém. Takhle se to s mým autem prostě dělá a dodržuji to a neptám se proč? Vše pracuje, tak jak má To ano, dnes jsem zrovna ráno toto vyzkoušel a funguje to, ale proč nemusím čekat na zhasnutí kontrolek a do vypnutí čerpadla když mám nádrž plnou ??? To je to, na co jsem se ptal hned na začátku, prostě mi nejde do hlavy ten rozdíl hladiny benzinu pro startonvání studeného motoru..
Duben 25, 200718 r Pánové, když tady čtu vaše příspěvky, tak se musím jen smát. Některé vaše příspěvky jsou bláboly. Při prvním zapnutí klíčku čerpadlo sepne na cca 2 vteřiny a potom vypne, ale je to daný řídící jednotkou a je to nezávislé na zhasnutí všech kontrolek. Proto není vůbec třeba čekat než kontrolky zhasnou, protože čerpadlo už stejně netlačí. Čerpadlo ale začne znovu tlačit hned jak zečnete startovat. Osobně mám taky r.v. 97. Když budete třeba měnit palivovej filtr, tak budete mít lištu i přívodní hadice prázdný. Než celej systém natlakujete, musíte klíček zapnout aspoň třikrát, protože to čerpadlo zapíná jen na ty 2 vteřiny a né že tlačí dokud nenatlačí. Jestli někdo musí startovat delší dobu, může být netěsnej zpětnej ventil v čerpadle, kterej udržuje stálej tlak v palivovém systému.
Duben 25, 200718 r To ano, dnes jsem zrovna ráno toto vyzkoušel a funguje to, ale proč nemusím čekat na zhasnutí kontrolek a do vypnutí čerpadla když mám nádrž plnou ??? To je to, na co jsem se ptal hned na začátku, prostě mi nejde do hlavy ten rozdíl hladiny benzinu pro startonvání studeného motoru.. je jedno, jestli máš prázdnou nebo plnou nádrž, všechny stříkačky MPI mají uzavřený okruh paliva, tudíž palivo jde přes čerpadlo do rozvodu ke vstřikovačům a přebytek nebo přetlak se vrací zase do nádrže. když je někde netěsnost nebo nedrží zpětná klapka, tak po vypnutí motoru tlak v palivové soustavě klesne, tudíž už tam není ten tlak, který je potřeba. Po zasunutí klíčku do zapalování a otočení (některé vozy to mají při otevření dveří řidiče) se sepne čerpadlo, které natlakuje systém, aby se dalo auto nastartovat a když nepočkaš na to, než čerpadlo natlakuje a hned zastartuješ, tak na vstřikovačích není potřebný tlak paliva, tudíž nemají co stříkat a auto nenastartuješ hned. jo a to čerpadlo vlastně při spuštění před nastartováním protáhne benzín skrz celý palivový systém a tím ho zbaví bublin, vznike přetlak a ten je přes tlakový ventil vrácen do nádrže i s bublinkama. Pokud pozoruješ změny při plné a prázdné nádrži, tak se zaměř na netěsnost, ale nejdřív zkus i při prázdné nádrži počkat, než natlakuje čerpadlo a mělo by to být 100% Upraveno Duben 25, 200718 r od rolbar
Duben 25, 200718 r Autor je jedno, jestli máš prázdnou nebo plnou nádrž, všechny stříkačky MPI mají uzavřený okruh paliva, tudíž palivo jde přes čerpadlo do rozvodu ke vstřikovačům a přebytek nebo přetlak se vrací zase do nádrže. když je někde netěsnost nebo nedrží zpětná klapka, tak po vypnutí motoru tlak v palivové soustavě klesne, tudíž už tam není ten tlak, který je potřeba. Po zasunutí klíčku do zapalování a otočení (některé vozy to mají při otevření dveří řidiče) se sepne čerpadlo, které natlakuje systém, aby se dalo auto nastartovat a když nepočkaš na to, než čerpadlo natlakuje a hned zastartuješ, tak na vstřikovačích není potřebný tlak paliva, tudíž nemají co stříkat a auto nenastartuješ hned. jo a to čerpadlo vlastně při spuštění před nastartováním protáhne benzín skrz celý palivový systém a tím ho zbaví bublin, vznike přetlak a ten je přes tlakový ventil vrácen do nádrže i s bublinkama. Pokud pozoruješ změny při plné a prázdné nádrži, tak se zaměř na netěsnost, ale nejdřív zkus i při prázdné nádrži počkat, než natlakuje čerpadlo a mělo by to být 100% Jasně beru to, ale když už tam tedy jak píšeš je nějaká netěsnost, tak tam prostě je a bude úplně jedno, zda je nádrž plná, či poloprázdná. A že ten rozdíl při startování s plnou a poloprázdnou nádrží tam je, tak to je fakt. Zrovna tak i ten, že jsem skutečně čekal dnes u studeného motoru, kdy se to projevuje, až doběhne čerpadlo které je slyšet jak funguje. Současně s poloprázdnou nádrží má motor tendenci se dusit při rozjezdu - prostě jako u špatného předstihu. Ta těsnost okruhu se přímo nabízí, ale ku.na proč to nedělá s nádrží plnou ? Motor chytne na první otočení hned co vrazím klíček do zapalování a otočím jím a motor se nedusí při rozjezdu.....
Duben 25, 200718 r Ta těsnost okruhu se přímo nabízí, ale ku.na proč to nedělá s nádrží plnou ? Motor chytne na první otočení hned co vrazím klíček do zapalování a otočím jím a motor se nedusí při rozjezdu..... zkoušel jsi diagnostiku? Být to na mém autě, tak bych se zaměřil na čerpadlo s plavákem, co je v nádrži. Upraveno Duben 25, 200718 r od rolbar
Duben 25, 200718 r Autor Ta těsnost okruhu se přímo nabízí, ale ku.na proč to nedělá s nádrží plnou ? Motor chytne na první otočení hned co vrazím klíček do zapalování a otočím jím a motor se nedusí při rozjezdu..... zkoušel jsi diagnostiku? Být to na mém autě, tak bych se zaměřil na čerpadlo s plavákem, co je v nádrži. Zatím spíš mapuji co to může být za problém a zda s tím někdo nemá nějaké zkušenosti, ale určitě mě diagnostika nemine...
Duben 26, 200718 r Opravdu to vypadá na problém v nádrži. Když máš půl nádrže, tak čerpadlo neni celý ponořený v benzínu a může tam být nějaká netěsnost a přisávat si vzduch. Vadnej palivovej filtr by neměl vliv na plnou nebo poloviční nádrž.
Duben 26, 200718 r Pokud auto třeba dýl stojí,tak doporučují před startem chvilku nechat zaplí jen zapalovaní,aby čerpadlo natáhlo benzín z nádrže.Asi tak 5 vteřin. U 1.8 20V po otočení klíčku do startovací polohy není v činnosti palivové čerpadlo, až při startování se zapne... Mám taky 1.6 55kw a taky čekám na shasnutí kontrolek. Do té doby čerpadlo natáhne benál a jde to dobře. Je to asi tak právě 5 vteřin, než vše potřebné zhasne a zůstane svítít jen baterka. Ale nepozoruji, že by byl nějaký jiný problém. Takhle se to s mým autem prostě dělá a dodržuji to a neptám se proč? Vše pracuje, tak jak má To ano, dnes jsem zrovna ráno toto vyzkoušel a funguje to, ale proč nemusím čekat na zhasnutí kontrolek a do vypnutí čerpadla když mám nádrž plnou ??? To je to, na co jsem se ptal hned na začátku, prostě mi nejde do hlavy ten rozdíl hladiny benzinu pro startonvání studeného motoru.. Řek bych, že je to tím, že z prázdnější nádrže se benzín tahá dýl, tak to víc trvá a blbne Teď mám v nádrží asi čtvrtku a ráno to chytlo bez problémů. Mám sice měněné uhlíky a vyčištěný startér, ale myslím, že to nedělalo ani před tím. Jinak ti doporučuji čekat na zhasnutí i při plné nádrži!!! Je to doporučeno škodovákama, ať si něco nezničíš. Při koupi mi na to kladli důraz. Upraveno Duben 26, 200718 r od Matys06
Prosinec 6, 200717 r A po rozjezdu když mu nedám trochu více plynu, má auto tendenci se kuckat jako Š-120, která má špatně seřízený předstih. re: nechci to zlehčovat, ale vím už alespoň vím, čím to bylo když sem vždycky jezdil do školy se Š 105L a celou ulici sem přeskákal než se to chytilo.. Zkrátka značce škoda věřím již 4. rokem (za chvíli)
Prosinec 6, 200717 r A chlapi, jak je to u ropáka? Musím čekat než mi zhasnou všechny kontrolky než budu startovat? Když nečekám na zhasnutí a hned startuju, není to na závadu? dík
Březen 29, 200817 r Má někdo nějaké novinky ohledně toho delšího startování při malém množství paliva v nádrži?
Duben 2, 200817 r U 1.8 20V po otočení klíčku do startovací polohy není v činnosti palivové čerpadlo, až při startování se zapne... JA MAM 1,8 TURBO A ČERPADLO MI ZAPÍNA PO OTOČENÍ KLIČKU A NE PRI NASTRTOVANI
Duben 2, 200817 r jak to tady čtu, tak nejsem jediný komu to startuje déle, když nemám plnou nádrž...mám 1.8 20V 98 a čerpadlo tahá před startem...zkusím vyměnit palivový filtr a uvidíme, co dál...
Duben 4, 200817 r Myslím že nejblíž rozhřešení byl příspěvek o palivovém čerpadle.Tedy o podávacím a vysokotlakém.Tam bych začal hledat. Jinak já taky čekám před vlastním startem.U 1.6 55Kw jsou slyšet dvě bzučení.Hlubší je palivové čerpadlo, vyšší je servomotor škrtící klapky.Klapka přeštane dřív a čerpadlo tak 1s po ní.Počkám až všechno stichne, kontrolky mezitím zhasnou a může se startovat.Zatím vždycky chytla na první ťuknutí(i při -15°C) a to s ní startérem otočím maximálně po dobu 1-1,5s.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.