bercom Vloženo 19. Duben 2007 Sdílet Vloženo 19. Duben 2007 Ahoj kluci, jen takový dotaz. Vyměnil jsem přední kotouče za nové, včetně destiček. Jak to asi trvá dlouho, než si sednou a začne to brzdit jako dříve? Má někdo zkušenost? Díky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FOX Vloženo 19. Duben 2007 Sdílet Vloženo 19. Duben 2007 Asi tak 200-300 km brzdi opatrně než si to sedne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bercom Vloženo 19. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 19. Duben 2007 Asi tak 200-300 km brzdi opatrně než si to sedne. Tak to je fajn, čekal jsem větší cifru. Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FOX Vloženo 19. Duben 2007 Sdílet Vloženo 19. Duben 2007 Asi tak 200-300 km brzdi opatrně než si to sedne. Tak to je fajn, čekal jsem větší cifru. Dík. Alespoň já sem to tak dělal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
topi Vloženo 20. Duben 2007 Sdílet Vloženo 20. Duben 2007 Je to určite tak... cca 200 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vencas Vloženo 20. Duben 2007 Sdílet Vloženo 20. Duben 2007 Je to určite tak... cca 200 km Souhlasím, s těmi 200-300km. Měnil jsem cca před 14 dny na brembo max a po těch 300 km O.K. Do tý doby jsem se musel dost hlídat. Ale v servise řekli, ať radši brzdím ostře a krátce (na to zajetí), než dlouze to šolichat. Táhlé kopce s jemným dlouhým bržděním jsou prý na zajetí nejhorší.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FOX Vloženo 20. Duben 2007 Sdílet Vloženo 20. Duben 2007 Je to určite tak... cca 200 km Souhlasím, s těmi 200-300km. Měnil jsem cca před 14 dny na brembo max a po těch 300 km O.K. Do tý doby jsem se musel dost hlídat. Ale v servise řekli, ať radši brzdím ostře a krátce (na to zajetí), než dlouze to šolichat. Táhlé kopce s jemným dlouhým bržděním jsou prý na zajetí nejhorší.... protože se kotouč moc ohřeje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bercom Vloženo 21. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 21. Duben 2007 Díky za rady :palec2: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nogi Vloženo 21. Duben 2007 Sdílet Vloženo 21. Duben 2007 Ahoj kluci, jen takový dotaz. Vyměnil jsem přední kotouče za nové, včetně destiček. Jak to asi trvá dlouho, než si sednou a začne to brzdit jako dříve? Má někdo zkušenost? Díky.... ahoj..jaké tam máš ve předu ty koutouče?? Taky se je chystám měnit..kolik tě stály? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David-pv Vloženo 22. Duben 2007 Sdílet Vloženo 22. Duben 2007 Když jsem já vyměnil kotouče a destičky tak za 300km brzdily dobře. Brembo MAX Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 1. Květen 2007 Sdílet Vloženo 1. Květen 2007 (editace) Je to určite tak... cca 200 km Souhlasím, s těmi 200-300km. Měnil jsem cca před 14 dny na brembo max a po těch 300 km O.K. Do tý doby jsem se musel dost hlídat. Ale v servise řekli, ať radši brzdím ostře a krátce (na to zajetí), než dlouze to šolichat. Táhlé kopce s jemným dlouhým bržděním jsou prý na zajetí nejhorší.... protože se kotouč moc ohřeje a potom už se nehřeje? a hřejou se jinak, když jsou destičky nové a když jsou starší? Když jsou nové disky a k nim nové destičky, tak si rovné plochy na sebe dřepnou hned. A k těm kilometrům, to je taky diskutabilní. Záleží, kde těch 200 kilometrů najedeš a jak často brzdíš. Taky se může stát, že si během těch 200 kilometrů na brzdu skoro nesáhneš. Takže já osobně se přikláním k tomu, co říkali v tom servisu. Párkrát je ostře probrzdit a musí to být. Něco jiného je, když se na staré disky dají nové destičky. Tak už plochy na sebe hned nesedí, protože starý kotouč může mít v ploše, kde ho svírají destičky, nerovnosti. A podle nich se pak destičky srovnávají. Editováno: 2. Květen 2007, autor: Berry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fido Vloženo 4. Květen 2007 Sdílet Vloženo 4. Květen 2007 Je to určite tak... cca 200 km Souhlasím, s těmi 200-300km. Měnil jsem cca před 14 dny na brembo max a po těch 300 km O.K. Do tý doby jsem se musel dost hlídat. Ale v servise řekli, ať radši brzdím ostře a krátce (na to zajetí), než dlouze to šolichat. Táhlé kopce s jemným dlouhým bržděním jsou prý na zajetí nejhorší.... Myslím, že destičky by se spíš měly zajíždět zlehka a né ostře - při ostrém brždění se zapeče horní vrstva obložení a vznikne hladká jakoby keramická vrstva, kterou pak horko těžko sjíždíš, aby to aspoň trochu brzdilo!, Takže prvních cca 300 km brzdit ZLEHKA! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bercom Vloženo 5. Květen 2007 Autor Sdílet Vloženo 5. Květen 2007 Ahoj kluci, jen takový dotaz. Vyměnil jsem přední kotouče za nové, včetně destiček. Jak to asi trvá dlouho, než si sednou a začne to brzdit jako dříve? Má někdo zkušenost? Díky.... ahoj..jaké tam máš ve předu ty koutouče?? Taky se je chystám měnit..kolik tě stály? ...omlouvám se za to zpoždění v odpovědi, mám tam kotoče JURID za 2500 oba... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 5. Květen 2007 Sdílet Vloženo 5. Květen 2007 (editace) Je to určite tak... cca 200 km Souhlasím, s těmi 200-300km. Měnil jsem cca před 14 dny na brembo max a po těch 300 km O.K. Do tý doby jsem se musel dost hlídat. Ale v servise řekli, ať radši brzdím ostře a krátce (na to zajetí), než dlouze to šolichat. Táhlé kopce s jemným dlouhým bržděním jsou prý na zajetí nejhorší.... Myslím, že destičky by se spíš měly zajíždět zlehka a né ostře - při ostrém brždění se zapeče horní vrstva obložení a vznikne hladká jakoby keramická vrstva, kterou pak horko těžko sjíždíš, aby to aspoň trochu brzdilo!, Takže prvních cca 300 km brzdit ZLEHKA! Nechci se hádat. Je to věc názoru. Ale odpovím zase otázkou. To jako nesmím prudce brzdit, protože se mi vždycky udělá nějaká keramická vrstva na destičkách a ty se pak nesjíždějí a auto špatně brzdí? Nebo se ta vrstva snad udělá jen u nových destiček s novými kotouči? To asi ne. Nehledejte v té výměně nějaké wifikundace. Já si myslím, že nové kotouče a destičky stačí jen párkrát probrzdit, aby si sedly, a případně se z kotoučů strhnul nějaký film proti korozi, jestli ho výrobce aplikuje. Editováno: 5. Květen 2007, autor: Berry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fido Vloženo 12. Květen 2007 Sdílet Vloženo 12. Květen 2007 Brzdy se ti nezapečou při prudkém brždění, ale pokud jsou nové desky, tak to při prvních cca 200 km, než si sednou a trochu se ojedou hrozí. Tím samozřejmě nemyslím, že máš přejet nějakýho caparta, jenom proto, že zajíždíš brzdy. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 12. Květen 2007 Sdílet Vloženo 12. Květen 2007 Brzdy se ti nezapečou při prudkém brždění, ale pokud jsou nové desky, tak to při prvních cca 200 km, než si sednou a trochu se ojedou hrozí. Tím samozřejmě nemyslím, že máš přejet nějakýho caparta, jenom proto, že zajíždíš brzdy. :-) Vysvětlete mi, prosím, někdo, proč by se zapékaly nové destičky a ojeté ne. Ty nové mají nahoře jinou vrstvu? Já si troufám tvrdit, že je to blbost. Včera jsem dával nové přední kotouče i destičky - origo Škoda. Městem jsem projel asi 3 kiláky, brzdil jsem podle potředy. Další 3 kiláky mimo město, několikrát jsem je pořádně probrzdil a rovnou na technickou - zjistil jsem, že mi končí 24.5. Auto brzdí luxusně a na technické brzdy prošly na 200%. Jediné, co se ozvalo, bylo ABS. To je ale normální. Když jsem čistil věnec na kole, který snímá čidlo ABS u kola, došlo ke kontaktu mezi tím magnetem a toho věnce. Jednotka si to načte jako chybu. Možná je to i tím, že se smíchá magnetické pole u snímače ABS (je to vlastně magnet) a magnet. pole okolo vinutí flexy - tou právě čistím náboj, věnec ABS a plochy v brzdiči, kde běhají destičky. Kontrolka po 2-3 km sama zhasne, jednotka si zase ABS vyhodnotí jako funkční. Pokud by jí to trvalo déle, mělo by stačit odpojit a zapojit baterku. Ale to už píšu trošku bokem. Takže kdyby mi někdo dovedl vysvětlit, proč se nové destičky zapékají a ojeté ne, rád se nechám poučit. Ale zatím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 12. Květen 2007 Sdílet Vloženo 12. Květen 2007 Brzdy se ti nezapečou při prudkém brždění, ale pokud jsou nové desky, tak to při prvních cca 200 km, než si sednou a trochu se ojedou hrozí. Tím samozřejmě nemyslím, že máš přejet nějakýho caparta, jenom proto, že zajíždíš brzdy. :-) Vysvětlete mi, prosím, někdo, proč by se zapékaly nové destičky a ojeté ne. Ty nové mají nahoře jinou vrstvu? Já si troufám tvrdit, že je to blbost. Včera jsem dával nové přední kotouče i destičky - origo Škoda. Městem jsem projel asi 3 kiláky, brzdil jsem podle potředy. Další 3 kiláky mimo město, několikrát jsem je pořádně probrzdil a rovnou na technickou - zjistil jsem, že mi končí 24.5. Auto brzdí luxusně a na technické brzdy prošly na 200%. Jediné, co se ozvalo, bylo ABS. To je ale normální. Když jsem čistil věnec na kole, který snímá čidlo ABS u kola, došlo ke kontaktu mezi tím magnetem a toho věnce. Jednotka si to načte jako chybu. Možná je to i tím, že se smíchá magnetické pole u snímače ABS (je to vlastně magnet) a magnet. pole okolo vinutí flexy - tou právě čistím náboj, věnec ABS a plochy v brzdiči, kde běhají destičky. Kontrolka po 2-3 km sama zhasne, jednotka si zase ABS vyhodnotí jako funkční. Pokud by jí to trvalo déle, mělo by stačit odpojit a zapojit baterku. Ale to už píšu trošku bokem. Takže kdyby mi někdo dovedl vysvětlit, proč se nové destičky zapékají a ojeté ne, rád se nechám poučit. Ale zatím To zapejkání je blbost, dycky se říkalo že to stačí párkrat pořádně probrzdit a to stačí na to aby brzdy měly dostatečnej účinek, plnej účinek maj až po těch několika stech km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 (editace) To zapejkání je blbost, dycky se říkalo že to stačí párkrat pořádně probrzdit a to stačí na to aby brzdy měly dostatečnej účinek, plnej účinek maj až po těch několika stech km... Konečně někdo se stejným názorem. I když zase budu ještě oponovat. Brzdy nemají plný účinek až po několika stech kilometrech, ale už po několika km. Přeci nepojetu přes celou republiku (to je těch pár set kilometrů) a auto nebude naplno brzdit. Nové destičky mají povrch hrubý, něco jako jemný řídký šmirgl. To všichni víme. Stačí jen párkrát pořádně probrzdit a hned se to ojede. V případě, že jsou k tomu nové kotouče (o tom je tady řeč hned v prvním příspěvku), destičky dosednou tedy téměř hned plnou plochou. Takže fakt nechápu, o jakých několika stech km je řeč. Stačí jen, aby se strhnuly hrany na destičkách, očistil se kotouč (někdy je na něm zbytek nástřiku barvy, kterou se stříká příruba disku), pořádně si to k sobě sedne a je to. Někomu nejdou naplno brzdy několik set km po výměně předních disků a destiček? Reklamujte to nebo si nafackujte, pokud jste to dělali sami a nebo hledejte jinou příčinu. Editováno: 13. Květen 2007, autor: Berry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Těm několika stům bych opravdu věřil, aspoň mě to tak přišlo když jsem měnil desky a kotouče, prostě po těch pár ostrejch probržděních to má dejme tomu 80proc. a po třeba 200km už 100proc. tak nějak jsem to myslel, samozřejmě když bude někdo na 20km brzdit jak prase, tak si to sedne mnohem dřív, jsou to pořád jen přibližný a relativní hodnoty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pike Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Nevím, bývá dobrým zvykem si u každého výrobku přečíst návod, který řádný výrobce vždy dodává pokud jej jeho produkt vyžaduje. Není tomu jinak ani u Bremba. Takže pokud to někoho zajímá, umí číst a nedej bože dokonce i anglicky, nechť si přečte následující dva odstavce: TESTING AND RUNNING IN Once the discs and pads have been replaced, the mechanic should then carry out a road test. He must ascertain that there are no brake vibrations or noises, either while travelling or during braking. He must also check that the braking action is both correct and efficient, even though the brakes are not yet run in. It is the braking distance that is important. Never brake sharply during these tests. The car user should be advised to observe an approximately 200 km running-in period. During this period a short, smooth braking action should be adopted so that the pads can align correctly to the disc surface. Too sharp or heavy braking may not only cause the pads' friction material to overheat, but also the disc itself. This would end up by compromising brake integrity and performance. In particular, do not attempt to activate the ABS. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feat Vloženo 16. Květen 2007 Sdílet Vloženo 16. Květen 2007 Čauky.Když jsem měnil kotouče a destičky přední,tak mi nikdo neřekl že je mám zajet.Asi po týdnu se mi při brždění třepe volant.Mužou být ty kotouče spálené.Muže mi někdo říct kolik stojí AT kotoučea ATdestičky.Muže mi někdo nabídnout na prodej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bery Vloženo 13. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2009 (editace) Ahoj. Chci se připojit k téhle debatě a zeptat se na věc,kterou jsem se přesně nedozvěděl. Mám vyměněny přední destičky i kotouče Zimmernan. Výměna proběhla klasicky, vyndaly se staré destičky, staré kotouče, zatlačily se pístky, nasadily nové kotouče a destičky... Všechno proběhlo OK. Kotouč byl celý v ochranném nátěru proti rzi s tím,že se to bržděním sjede... To je v pohodě. Ale všiml jsem si, když jsem přijel od známého zpátky do garáže, že kotouče poměrně hřejí. Tak jsem vyzvedl jednu stranu na zvedák a pak druhou a zjistil,že nové kotouče a destičky jsou tak NATĚSNO ,že o sebe třou. Né moc, s kolama jde točit,ale je cítit odpor u obou kol na stejné úrovni.Kola jednou rukou pootočím, to není problém,ale o protočení ze setrvačnosti nemůže být řeč. Ovšem co se týká té teploty tak není to nic šíleného, Kotouč není ani červený, ani jiné barvy, disk kola, brzdový třmen jsou úplne studené (poklice se mi netaví :-) ) tak se chci zeptat jestli když se namontují nové kotouče i brzdy může to "nějak rozmuně třít" určité kilometry,než si to nějak vzájemně sedne. Hned po montáži před prvním zabržděním se kolo protočilo normálně. Teprve až při prvním sešlápnutí, když se destičky dostaly do pracovní polohy a dosedly na kotouč, tak se vymezily tak natěsno,že se možná budou muset zajet až se kola zase budou protáčet jak mají. Zatím jsem ujel cca 25km takže to bude asi ještě trvat. (myslím to tření než si sednou) samotné zajíždění vím,že trvá ca 200km. Stalo se to i někomu z vás? Jaké máte vaše zkušenosti? Díky za každý názor. Editováno: 13. Říjen 2009, autor: Bery Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.