Březen 16, 201510 r Když jsem kupoval auto (3 roky staré), bylo na 15" discích. Pak jsem si koupil 17". Ale geometrii jsem nechal dělat každou zimu :|
Březen 16, 201510 r Geometrie na zadní nápravě se díky špatnému sjíždění ( oskákané gumy ) pneu měnila. Originální Škoda servis to ví a dělá. Nevím jak je to s ostatními. Hodnoty viz přiložený obrázek. Samo že ohledně sjetého středu nemá cenu diskutovat, to je opravdu přefouknuté. Prosím o vymazání předchozích dvou příspěvků nějak se mi to strojilo. Děkuji Geometrie zadní nápravy.pdf Upraveno Březen 16, 201510 r od Sniper_2003
Březen 16, 201510 r Vytisknu a zajedu do autorizáku, zda o tom ví a geometrii si nechám udělat tam. Díky!!
Březen 16, 201510 r Smazáno. A tady je to TPI v dalším provedení:TPI_2024362 - geometrie zadní nápravy OII při přechodu z 16 na 17 ráfky.pdf
Březen 16, 201510 r Ještě jednou děkuji. Když jsem měl kola vzadu, tak jsem si toho nevšiml. Je to docela zvláštní. Když jsem je hodil na přední nápravu, no hrůza a děs. Ono to jde i okem rozpoznat, že to je z vnější strany oskákaný (cca. 2cm). Tak snad to bude tímto a nebudu muset měnit (zatím) tlumiče.
Březen 16, 201510 r kdyz se udela geometrie na 15tce a pak das 17ky tak se zepry pozmeni,ja teda delam geometrii pokazde po prehozeni kol,jinak nechapu ze nekdo jezdi s talkem 2.7 to musi byt uplne nesnesitelny,me uz dela zle 2,3
Březen 16, 201510 r Používám sportovní pneu. Pokud dáš 2,3 tak se ti začnou sjíždět kraje pneu a to celkem razantně. Co se tvrdosti týká je to malinko tvrdší, za to v zatáčkách odpadá takové to žvejknutí pneu ( jemný axiální pohyb při deformaci pneu ).
Březen 16, 201510 r Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. Ale každého věc. Upraveno Březen 16, 201510 r od Sniper_2003
Březen 16, 201510 r Já dělal geometrii pokaždé při změně 15" na 17". Ale bohužel v neautorizovaným... Jinak na nádrži píšou 2,1 předek, 2,2 zadek. Váha motoru asi takový vliv mít nebude, ne?Galusku na jízdním kole nafoukneš na 4,5 a běžný člověk nemá ani 100kg, tak proč by logicky mělo mít auto větší tlak, když má těžkej motor. Samozřejmě... Dnes jsem vezl palubky a auto mi hezky sedělo, tak jsem foukal na 3, ale to proto, že při 2,5 mi to jednoduše plandalo....
Březen 16, 201510 r Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. Ale každého věc. jj 17 225/50 mam to predepsane 2.1 predek zadek a je to fakt nej volba uz kdyz dam 2.3 tak je to auto divne pri 2.5 se me zda tezce nestabilni na spatnem nerovnem povrchu
Březen 16, 201510 r Na nádrži jsou napsané hodnoty pro komfortní provoz. Né pro ekonomický nebo provoz pro maximální výdrž pneu ale pro pohodlí. Pokud chceš trochu vyzvednout vlastnosti jako zostření řízení, stabilitu v zatáčce či snížit spotřebu musíš prostě přifouknout. Ale jak jsem psal pokud jsi zvyklí a vyhovuje ti tlak 2,1 tak ho tam nech. Jinak galusku na 4,5 a hmotnost celkového 140Kg ( člověk + kolo).Auto 2,1 na hmotnost 1500Kg ( auto + člověk ). To je celkem nepoměr ...... Jen tak mimo mísu, v pneuservisech tvrdí že 0,2Bar nepoznáš na jízdě. Alespoň takto mi to prezentovali, když jsem sháněl informace. Upraveno Březen 16, 201510 r od Sniper_2003
Březen 16, 201510 r Já foukal běžně 2,3, loni extrémně víc a to těch 2,7 a zničilo mi to 2 gumy. Ty další 2 zřejmě kvůli geometrii...
Březen 16, 201510 r A bylo to dusíkem nebo vzduchem plněné?? Protože dusík drží stejný tlak. Ale pokud jsi tam dal 2,7 vzduchu a když se ti zahřála guma tak se to o další 0,2 přidalo, tak hned jsi tam měl 2,9 a to je moc. Je to drobátko alchimie, nelze vše zařadit do jedné krabičky, ale musíš zkusit pak sledovat co to dělá. Dle výsledku pak zkorigovat. Ale jak se psalo každýmu vyhovuje něco jiného. Upraveno Březen 16, 201510 r od Sniper_2003
Březen 16, 201510 r jo me to vyhovuje,gumy sou stejnomerne sjete zadny problem,zatacky beru docela dost ostre a z toho mam akorat oholene kraje jinak gumy maji za sebou ca 50tis dle zaznamu a to jeste letos na nich urcite 10tis dam
Březen 17, 201510 r Tak jsem dnes přehodil kola (nová sada dopředu a ta, která byla loni v zadu, jsem dal zase dozadu). Hučení nepociťuji, tak přemýšlím, že to nechám jak to je a kola ještě letos sjedu. Vyhazovat gumy se 4 mm vzorkem se mi nechce. Teda pokud nehrozí nějaký velký malér. Současně váhám, zda dělat letos geometrii, aby mi to neupravili tak, že bude zadek zase hučet. Co navrhujete?Dojet s opatrností (dělat kontrolu pneu) letošní sezónu bez geometrie..Dojet s opatrností ( -||- ) letošní sezónu s geometrií..Koupit nové gumy (samozřejmě s geometrií).. DIkec
Březen 17, 201510 r No pokud budeš příští sezonu kupovat 4x nové pneu tak bych tu geometrii nechal až na ty nové gumy. Ale pokud budeš kupovat pouze 2x nové pneu tak bych tu geometrii nechal udělat teď, třeba se ti ti pneu sjedou na únosnou míru. Pokud ne tak budeš mít připravenou geometrii na nové pneu.
Březen 17, 201510 r Plánuji koupit příští rok nové 2 gumy. Předek byl dobrý, ten je podle všeho cajk. Zase jestli na to raději nesahat a udělat to až s novými gumy. "Třeba" by se pneu sjely na únosnou míru, ale třeba taky ne :/
Březen 17, 201510 r Po korekci geometrie by to mělo být jen lepší. Nééé horší. Tedy za předpokladu, že se udělá správně. Upraveno Březen 17, 201510 r od Sniper_2003
Březen 17, 201510 r Fajnšmekr, který dává přednost práci která ho baví nad businessem.Bohužel v dnešní době je takových jak šafránu.
Březen 17, 201510 r Předpokládám, že někdo takový doma nebude mít geometrii. Kolikrát je právě takový člověk daleko lepší, než hala (autorizák) plná oslů...
Březen 19, 201510 r Tak jsem se vrátil z autorizovaného servisu, kde jsem ukázal papír (viz. PDF soubory výše) a řekli mi, že o tom vědí, že to tak udělají, pokud to půjde. Zeptal jsem se proč by to nemělo jít, tak prý je to někdy tak zrezlý, že to nejde. Nakonec mi auto předali s těmito hodnotami: Nevyznám se v tom, takže snad to je jak to má být. Zítra jedu 250km do Prahy s litýma kolama na Volvo, tak se mi zatíží zadek a třeba se gumy sjedou a nebude to tak hučet Mimochodem geometrie za 891 Kč... he, v neautorizáku mi to dělali za 500 Upraveno Březen 19, 201510 r od Pawlisko
Březen 19, 201510 r Geometrie za 500 a jak to dopadlo. Co koukám měl jsi rozhozený odklon kola ( zadní náprava nad normu ). Teď ty hodnoty vypadají dobře.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.