Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Geometrie na zadní nápravě se díky špatnému sjíždění ( oskákané gumy ) pneu měnila. Originální Škoda servis to ví a dělá. Nevím jak je to s ostatními. Hodnoty viz přiložený obrázek. Samo že ohledně sjetého středu nemá cenu diskutovat, to je opravdu přefouknuté. 

 

Prosím o vymazání předchozích dvou příspěvků nějak se mi to strojilo. Děkuji

Geometrie zadní nápravy.pdf

Editováno: , autor: Sniper_2003
Vloženo

Ještě jednou děkuji. Když jsem měl kola vzadu, tak jsem si toho nevšiml. Je to docela zvláštní. Když jsem je hodil na přední nápravu, no hrůza a děs. Ono to jde i okem rozpoznat, že to je z vnější strany oskákaný (cca. 2cm). Tak snad to bude tímto a nebudu muset měnit (zatím) tlumiče.

Vloženo

Používám sportovní pneu. Pokud dáš 2,3 tak se ti začnou sjíždět kraje pneu a to celkem razantně. Co se tvrdosti týká je to malinko tvrdší, za to v zatáčkách odpadá takové to žvejknutí pneu ( jemný axiální pohyb při deformaci pneu ).

Vloženo (editace)

Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. :kol-47: Ale každého věc. :kol-28:

Editováno: , autor: Sniper_2003
Vloženo

Já dělal geometrii pokaždé při změně 15" na 17". Ale bohužel v neautorizovaným... Jinak na nádrži píšou 2,1 předek, 2,2 zadek. Váha motoru asi takový vliv mít nebude, ne?

Galusku na jízdním kole nafoukneš na 4,5 a běžný člověk nemá ani 100kg, tak proč by logicky mělo mít auto větší tlak, když má těžkej motor. Samozřejmě... Dnes jsem vezl palubky a auto mi hezky sedělo, tak jsem foukal na 3, ale to proto, že při 2,5 mi to jednoduše plandalo....

Vloženo

Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. :kol-47: Ale každého věc. :kol-28:

jj 17 225/50  mam to predepsane 2.1 predek zadek a je to fakt nej volba uz kdyz dam 2.3 tak je to auto divne pri 2.5 se me zda tezce nestabilni na spatnem nerovnem povrchu

Vloženo (editace)

Na nádrži jsou napsané hodnoty pro komfortní provoz. Né pro ekonomický nebo provoz pro maximální výdrž pneu ale pro pohodlí. Pokud chceš trochu vyzvednout vlastnosti jako zostření řízení, stabilitu v zatáčce či snížit spotřebu musíš prostě přifouknout. Ale jak jsem psal pokud jsi zvyklí a vyhovuje ti tlak 2,1 tak ho tam nech. Jinak galusku na 4,5 a hmotnost celkového 140Kg ( člověk + kolo).Auto 2,1 na hmotnost 1500Kg ( auto + člověk ). To je celkem nepoměr ......

 

Jen tak mimo mísu, v pneuservisech tvrdí že 0,2Bar nepoznáš na jízdě.  :kol-47:  Alespoň takto mi to prezentovali, když jsem sháněl informace.

Editováno: , autor: Sniper_2003
Vloženo (editace)

A bylo to dusíkem nebo vzduchem plněné??

 

Protože dusík drží stejný tlak. Ale pokud jsi tam dal 2,7 vzduchu a když se ti zahřála guma tak se to o další 0,2 přidalo, tak hned jsi tam měl 2,9 a to je moc.

 

Je to drobátko alchimie, nelze vše zařadit do jedné krabičky, ale musíš zkusit  pak sledovat co to dělá. Dle výsledku pak zkorigovat. Ale jak se psalo každýmu vyhovuje něco jiného.

Editováno: , autor: Sniper_2003
Vloženo

Tak jsem dnes přehodil kola (nová sada dopředu a ta, která byla loni v zadu, jsem dal zase dozadu). Hučení nepociťuji, tak přemýšlím, že to nechám jak to je a kola ještě letos sjedu. Vyhazovat gumy se 4 mm vzorkem se mi nechce. Teda pokud nehrozí nějaký velký malér. Současně váhám, zda dělat letos geometrii, aby mi to neupravili tak, že bude zadek zase hučet.

 

Co navrhujete?

Dojet s opatrností (dělat kontrolu pneu) letošní sezónu bez geometrie..
Dojet s opatrností ( -||- ) letošní sezónu s geometrií..
Koupit nové gumy (samozřejmě s geometrií)..

 

DIkec

 

Vloženo

No pokud budeš příští sezonu kupovat 4x nové pneu tak bych tu geometrii nechal až na ty nové gumy. Ale pokud budeš kupovat pouze 2x nové pneu tak bych tu geometrii nechal udělat teď, třeba se ti ti pneu sjedou na únosnou míru. Pokud ne tak budeš mít připravenou geometrii na nové pneu. :kol-47:

Vloženo

Plánuji koupit příští rok nové 2 gumy. Předek byl dobrý, ten je podle všeho cajk. Zase jestli na to raději nesahat a udělat to až s novými gumy. "Třeba" by se pneu sjely na únosnou míru, ale třeba taky ne :/

Vloženo (editace)

Tak jsem se vrátil z autorizovaného servisu, kde jsem ukázal papír (viz. PDF soubory výše) a řekli mi, že o tom vědí, že to tak udělají, pokud to půjde. Zeptal jsem se proč by to nemělo jít, tak prý je to někdy tak zrezlý, že to nejde.

 

Nakonec mi auto předali s těmito hodnotami:

 

geo.jpg

 

Nevyznám se v tom, takže snad to je jak to má být. Zítra jedu 250km do Prahy s litýma kolama na Volvo, tak se mi zatíží zadek a třeba se gumy sjedou a nebude to tak hučet :D

Mimochodem geometrie za 891 Kč... he, v neautorizáku mi to dělali za 500 :D

Editováno: , autor: Pawlisko

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...