Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Když jsem kupoval auto (3 roky staré), bylo na 15" discích. Pak jsem si koupil 17". Ale geometrii jsem nechal dělat každou zimu :|

Geometrie na zadní nápravě se díky špatnému sjíždění ( oskákané gumy ) pneu měnila. Originální Škoda servis to ví a dělá. Nevím jak je to s ostatními. Hodnoty viz přiložený obrázek. Samo že ohledně sjetého středu nemá cenu diskutovat, to je opravdu přefouknuté. 

 

Prosím o vymazání předchozích dvou příspěvků nějak se mi to strojilo. Děkuji

Geometrie zadní nápravy.pdf

Upraveno od Sniper_2003

Vytisknu a zajedu do autorizáku, zda o tom ví a geometrii si nechám udělat tam. Díky!!

Ještě jednou děkuji. Když jsem měl kola vzadu, tak jsem si toho nevšiml. Je to docela zvláštní. Když jsem je hodil na přední nápravu, no hrůza a děs. Ono to jde i okem rozpoznat, že to je z vnější strany oskákaný (cca. 2cm). Tak snad to bude tímto a nebudu muset měnit (zatím) tlumiče.

Díky Pawouku nevím jak se mi to podařilo. -_-

kdyz se udela geometrie na 15tce a pak das 17ky tak se zepry pozmeni,ja teda delam geometrii pokazde po prehozeni kol,jinak nechapu ze nekdo jezdi s talkem 2.7 to musi byt uplne nesnesitelny,me uz dela zle 2,3 :)

Používám sportovní pneu. Pokud dáš 2,3 tak se ti začnou sjíždět kraje pneu a to celkem razantně. Co se tvrdosti týká je to malinko tvrdší, za to v zatáčkách odpadá takové to žvejknutí pneu ( jemný axiální pohyb při deformaci pneu ).

foukam 2,1 jestli je to u sportovni pneu jinak tak to netusim

Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. :kol-47: Ale každého věc. :kol-28:

Upraveno od Sniper_2003

Já dělal geometrii pokaždé při změně 15" na 17". Ale bohužel v neautorizovaným... Jinak na nádrži píšou 2,1 předek, 2,2 zadek. Váha motoru asi takový vliv mít nebude, ne?

Galusku na jízdním kole nafoukneš na 4,5 a běžný člověk nemá ani 100kg, tak proč by logicky mělo mít auto větší tlak, když má těžkej motor. Samozřejmě... Dnes jsem vezl palubky a auto mi hezky sedělo, tak jsem foukal na 3, ale to proto, že při 2,5 mi to jednoduše plandalo....

Jestli foukáš na 17" kole 2,1 tak to je dle mích zkušeností málo. Měl by jsi tak kolem 2,5 kór pokud máš TDI s těžkým motorem. :kol-47: Ale každého věc. :kol-28:

jj 17 225/50  mam to predepsane 2.1 predek zadek a je to fakt nej volba uz kdyz dam 2.3 tak je to auto divne pri 2.5 se me zda tezce nestabilni na spatnem nerovnem povrchu

Na nádrži jsou napsané hodnoty pro komfortní provoz. Né pro ekonomický nebo provoz pro maximální výdrž pneu ale pro pohodlí. Pokud chceš trochu vyzvednout vlastnosti jako zostření řízení, stabilitu v zatáčce či snížit spotřebu musíš prostě přifouknout. Ale jak jsem psal pokud jsi zvyklí a vyhovuje ti tlak 2,1 tak ho tam nech. Jinak galusku na 4,5 a hmotnost celkového 140Kg ( člověk + kolo).Auto 2,1 na hmotnost 1500Kg ( auto + člověk ). To je celkem nepoměr ......

 

Jen tak mimo mísu, v pneuservisech tvrdí že 0,2Bar nepoznáš na jízdě.  :kol-47:  Alespoň takto mi to prezentovali, když jsem sháněl informace.

Upraveno od Sniper_2003

Já foukal běžně 2,3, loni extrémně víc a to těch 2,7 a zničilo mi to 2 gumy. Ty další 2 zřejmě kvůli geometrii...

A bylo to dusíkem nebo vzduchem plněné??

 

Protože dusík drží stejný tlak. Ale pokud jsi tam dal 2,7 vzduchu a když se ti zahřála guma tak se to o další 0,2 přidalo, tak hned jsi tam měl 2,9 a to je moc.

 

Je to drobátko alchimie, nelze vše zařadit do jedné krabičky, ale musíš zkusit  pak sledovat co to dělá. Dle výsledku pak zkorigovat. Ale jak se psalo každýmu vyhovuje něco jiného.

Upraveno od Sniper_2003

jo me to vyhovuje,gumy sou stejnomerne sjete zadny problem,zatacky beru docela dost ostre a z toho mam akorat oholene kraje jinak gumy maji za sebou  ca 50tis dle zaznamu a to jeste letos na nich urcite 10tis dam

Tak jsem dnes přehodil kola (nová sada dopředu a ta, která byla loni v zadu, jsem dal zase dozadu). Hučení nepociťuji, tak přemýšlím, že to nechám jak to je a kola ještě letos sjedu. Vyhazovat gumy se 4 mm vzorkem se mi nechce. Teda pokud nehrozí nějaký velký malér. Současně váhám, zda dělat letos geometrii, aby mi to neupravili tak, že bude zadek zase hučet.

 

Co navrhujete?

Dojet s opatrností (dělat kontrolu pneu) letošní sezónu bez geometrie..
Dojet s opatrností ( -||- ) letošní sezónu s geometrií..
Koupit nové gumy (samozřejmě s geometrií)..

 

DIkec

 

No pokud budeš příští sezonu kupovat 4x nové pneu tak bych tu geometrii nechal až na ty nové gumy. Ale pokud budeš kupovat pouze 2x nové pneu tak bych tu geometrii nechal udělat teď, třeba se ti ti pneu sjedou na únosnou míru. Pokud ne tak budeš mít připravenou geometrii na nové pneu. :kol-47:

Plánuji koupit příští rok nové 2 gumy. Předek byl dobrý, ten je podle všeho cajk. Zase jestli na to raději nesahat a udělat to až s novými gumy. "Třeba" by se pneu sjely na únosnou míru, ale třeba taky ne :/

Po korekci geometrie by to mělo být jen lepší. Nééé horší. Tedy za předpokladu, že se udělá správně. :kol-28:

Upraveno od Sniper_2003

:D kdo ti dnes udělá něco správně :D ehm, na geometrii se objednám :)

Fajnšmekr, který dává přednost práci která ho baví nad businessem.Bohužel v dnešní době je takových jak šafránu.

Předpokládám, že někdo takový doma nebude mít geometrii. Kolikrát je právě takový člověk daleko lepší, než hala (autorizák) plná oslů...

Tak jsem se vrátil z autorizovaného servisu, kde jsem ukázal papír (viz. PDF soubory výše) a řekli mi, že o tom vědí, že to tak udělají, pokud to půjde. Zeptal jsem se proč by to nemělo jít, tak prý je to někdy tak zrezlý, že to nejde.

 

Nakonec mi auto předali s těmito hodnotami:

 

geo.jpg

 

Nevyznám se v tom, takže snad to je jak to má být. Zítra jedu 250km do Prahy s litýma kolama na Volvo, tak se mi zatíží zadek a třeba se gumy sjedou a nebude to tak hučet :D

Mimochodem geometrie za 891 Kč... he, v neautorizáku mi to dělali za 500 :D

Upraveno od Pawlisko

Geometrie za 500 a jak to dopadlo. :kol-28:  Co koukám měl jsi rozhozený odklon kola ( zadní náprava nad normu ). Teď ty hodnoty vypadají dobře. :kol-47:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.