Přejít na obsah

Letní pneumatiky


room14

Doporučené příspěvky

"A to mám kola jednou tak drahé" - celá kola možná, pokud máš elektrony a žena plecháče, ale jestli jen gumy, tak to bych rád viděl, co máš za pneumatiky, pokud máte tedy stejný rozměr. Co jsem našel, tak Pneu Vraník s technologií GD v rozměru na Octavii stojí 1328 Kč. V tom samém rozměru aktuálně dle testů nejlepší pneumatika - Continental TS850 stojí 1485 Kč.

Na druhou stranu technologie Green Diamond je zajímavá, chápu, že takové pneumatiky si koupí někdo, kdo jezdí jen na vesnici v závějích sněhu a občas se potřebuje dostat neupravenou cestou, kde je pod sněhem ještě led. Tam Green Diamond zabodují. Ale pokud někdo jezdí na dálnici a v zimě na suché silnici, tak to nebude ideální volba...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

At nespustime nejaky flame. Tak jako u vyrobcu pneu i u firem, ktery delaji protektory jsou kvalitni a jsou lemplove. Uznavam, ze pokud neni koskozena kostra pneumatiky (ale da se to vizielne poznat? (pochybuju, ze vsechny gumy rentgenujou), a naparej nani novy behoun poradne, tak by to melo byt ok. Na normalni jezdeni v klidu na vsi asi zadnej problem. Cena je nizzsi, sertri se zivotni prostredi. Ale porad je to "prilepenej" kus gumy na starou kostru. Videl jsem jakou paseku to dovede udelat. Na svy auto bych to proste nedal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drobet mě uniká narážka na vesnici - jsme proto o něco horší než městský ......... . V krušnohoří jsou zimy drobet věčí než v Praze kde je pohroma už při 1 cm sněhu na silnici. Samozřejmě vycházím z toho, že manželky auto nelítá dálnice tak jako já - točí se za humny a výjezdy do hor. Tam opravdu GD funguje naprosto exluzivně a na náledí to nemá chybu. Kam se pak hrabou jakékoli klasické zimáky.

U Pneu Vraník a kvality protektoru se dá vždycky polemizovat zda to dělají dobře a kontrolují všechyn kostry, ale informace které mám k dispozici mluví o tom, že v případě GD je kontrolováno 100% právě kvůli zakoupené licenci.

Co se týká paseky na autech bych mohl vyprávět když mě právě nový Contík zdemoloval čtvrtku auta - ale to je na jinou debat. Viděl bych to tak, že na zimák bych se protektoru nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak k "narážce" na vesnici - můj táta žije na vesnici, když napadne sníh, silničáři mají plno jiných starostí, než se starat o místní silničky a tak se hodně často stává, že cesta k jeho domu vede cestou, kde žádný sypač nejel a je téměř jistota, že v nejbližších 12 hodinách ani nepojede, potřebuje se dostat k baráku, cesta je tedy zasněžená a vespod je led. Když někam jede, tak po vesnici a nebo okreskami do města. Tady se využije Green Diamond.

Já žiju ve městě. Když napadne sníh, tak silničáři, které platí město, odklízí město téměř hned, jak začne padat. Nenastane situace, kdy bych cestou k domu měl větší vrstvu sněhu, než 5cm. Do toho ještě jezdím často po dálnici. Pro mě tedy Green Diamond nejsou.

Opravdu netuším, kde se to dalo pochopit jako nějaká narážka na vesnici, která vyznívá, že jsou vesničané horší než "městský ..........".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pomalu se mi blíží konec současných zimáků a tak sem pokukoval po jiných. Každopádně bych rád zůstal u 15" ale chtěl bych kvůli ceně 185/60 R15...neví tu nějaký odborník jak je zapsat do TP když Greenline a snad i MR2012 u FII je už mají od výroby zapsané?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Při jízdě to skoro nepoznáš, když vletíš do jámy, jakejch je na českejch silnicích většina, stejně to těch +5% výšky profilu nezachrání, jebne to s autem tak jako tak - a co je horší, když se někde do někoho nebo něčeho navezeš, případně někdo trefí tebe, první po čem PaChové půjdou bude jestli máš obutej povolenej rozměr gum - a jestli máš dost hlubokej vzorek a mezi listopadem a březnem i zimní gumy, přestože budeš třeba stát na parkovišti s naprosto holým povrchem a nějaká slepice do tebe nacouvá.

 

Letos 2.ledna mi jeden blboň urazil levý zrcátko tím, že jel moc po prostředku cesty - on v OII, takže byl svým zrcátkem níž a moje mi nabral ne zepředu, ale zespoda, takže se můj špíglík nesklopil směrem dozadu k okýnku, ale rozbil se ten dolní plast s celým upevněním špíglíku. Přivolaná nehodovka PČR (blboň se nechtěl dohodnout na bezpolicejním vyřešení pouze přes pojišťovnu) jako jedny z prvních věcí, který na obou autech kontrolovala, byly gumy - jestli jsou zimní, jestli jsou povolenýho rozměru a jestli mají dost hlubokej dezén. V momentě, kdy použitej nepovolenej rozměr gum zjistí po nějaký pojistný události pojišťovna, odmítá platit minimálně část odškodnýho - někdy i úplně celý a nebo z poškozenýho udělá minimálně spoluviníka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi!

Zkoušel někdo dát na Rooma pneu 205/50R16 nebo 185/60R15?

Mají nepatrně větší profil a myslím,že jsou i levnější.Teoreticky by měly lépe eliminovat díry a neměl by tam být markantní rozdíl na tachometru.

Má s tím někdo zkušenosti?

Díky

Nove Fabie od MR 2012 uz maju v technicaku aj rozmer 185/60 R15. Ak 16" tak 205/45

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som zistil že má z boku jemne vypuklé obe predné pneumatiky. Podľa pneuservisu sa to vôbec neopravuje a môžem ich vyhodiť a kúpiť nové pneu. Mám veľkosť 205/45 R16 a tieto zimné sú dosť drahé. Ešte musím pozrieť presne aké mám, ale predpokladám že lacnejšie ako 80-90 € za kus nebudú. Nemám na nich najazdených ani 15 tisíc km.  :kol-26:

 

Teraz riešim že či to vydrží ešte nejaké dva týždne, kedy som plánoval výmenu za zimné. Podľa servisáka mi môžu aj buchnúť, ale to mi hovorili tak, že tie pneu ani nevideli. Zaujímalo by ma že čo je v prípade že by sa mi vyduli z vnútornej strany kde si to nevšimnem? Kvôli našim rozjebaným cestám sa môžem aj zabiť a vôbec nemusím dostať defekt tam kde som vletel do výmoľu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při jízdě to skoro nepoznáš, když vletíš do jámy, jakejch je na českejch silnicích většina, stejně to těch +5% výšky profilu nezachrání, jebne to s autem tak jako tak - a co je horší, když se někde do někoho nebo něčeho navezeš, případně někdo trefí tebe, první po čem PaChové půjdou bude jestli máš obutej povolenej rozměr gum - a jestli máš dost hlubokej vzorek a mezi listopadem a březnem i zimní gumy, přestože budeš třeba stát na parkovišti s naprosto holým povrchem a nějaká slepice do tebe nacouvá.

 

Letos 2.ledna mi jeden blboň urazil levý zrcátko tím, že jel moc po prostředku cesty - on v OII, takže byl svým zrcátkem níž a moje mi nabral ne zepředu, ale zespoda, takže se můj špíglík nesklopil směrem dozadu k okýnku, ale rozbil se ten dolní plast s celým upevněním špíglíku. Přivolaná nehodovka PČR (blboň se nechtěl dohodnout na bezpolicejním vyřešení pouze přes pojišťovnu) jako jedny z prvních věcí, který na obou autech kontrolovala, byly gumy - jestli jsou zimní, jestli jsou povolenýho rozměru a jestli mají dost hlubokej dezén. V momentě, kdy použitej nepovolenej rozměr gum zjistí po nějaký pojistný události pojišťovna, odmítá platit minimálně část odškodnýho - někdy i úplně celý a nebo z poškozenýho udělá minimálně spoluviníka.

Oni to tak strašně prožívají?Myslel jsem,že policajty zajímá hlavně hloubka vzorku a v zimě jestli jsou obuty zimní kola..

Tak jsem si říkal,že maximálně by mohli dělat problémy na technické...V malým TP není napsaný rozměr jaký má být na autě,tak by mě zajímalo jak to zjistí...

Nevím,nemám s tímto zkušenosti...

Někdo tady psal,že F MR12 už mají napsaný profil o 5% vyšší v TP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cajty zajímá pouze to, co je napsaný v malým techničáku a tam rozměry nemáš, takže při kontrole to nezjistí, je to jen ve velkým TP., na technický to vidí přímo v TP.

 Zdravím Cajty. Mimochodem, mezi členy taky můžou bejt Cajti, že Jo? :kol-146:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to je hlavně kvůli protokolu, kterej potom následně jde dál - ať už to řeší jenom pojišťovna, nebo Správní odbor nějakýho územního úřadu, nebo soud. Vždycky se k tomu protokolu přikládá kopie TP (velkýho techničáku) a podle toho si to ten řešící orgán prolustruje. Samotný PaChy nezajímá nic - jim jde jen o podchycení údajů požadovanejch při pozdějším projednávání, jinak pro ně osobně bys mohl mít na autě klidně i slicky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budu např. někde stát, třeba na stopce (a mnoho jiných případů) a někdo to do mě napálí, může si pojišťovák fotit co chce a pokoušet se o neplnění za pneu. Případný soud ani nezačne, má to předem prohraný ! Ono to neplnění ze strany pojišťovny nelze paušalizovat na všechny případy !

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dicku, bohužel je to tak jak píše Kecka - pokud auto nemá v pořádku obutí, nesplňuje technický požadavky na provoz na pozemních komunikacích a jako takový se vůbec nemá co objevit na silnici i jako stojící jinak než na podvalu. Už jen to, že někam na místo poškození to auto v takovým stavu přijelo vlastní silou je pro pojišťovnu záminkou pro nevyplácení odškodnýho. Ne že se ten nepředpisovej stav podílel na vzniku škody, ale škoda vznikla při páchání přestupku proti předpisům blablabla a jako takový pak auto nemá nárok na plnění - takhle oni vykládají zákon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna věc je dopustit se přestupku a druhá zavinit nehodu, sporu bych se vůbec nebál ! Maximálně dojde ke krácení plnění !

Ale jinak souhlasím, když to není obuto předpisově, nemá to na silnici co dělat . Ten samý názor mám na fólie u řidiče, Hydky, denní svícení, kdy nesvítí zadek u některých řidičů ani za tmy a podobné zvěrstva.

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

FYI: Predčasne som menil zimné pneu za letné a kúpil som nové asymetrické Barum BRAVURIS 2 83V 205/45/R16 (nie Brilantis 2). Už som na nich najazdil cca. 2000 km a mám nejaké postrehy ktoré som nemal ani pri zimných Hankookoch ani pri Dunlopoch monotvaných z fabriky (všetko rovnaká rýchlosť), a to že dokážu sa dostať jemne do šmyku ak na zlom povrchu v zákrute pri väčšej rýchlosti odskočia. Jednoducho keď stratia kontakt s vozovkou, tak potom sa opätovne ťažšie chytia. Nie je to kritické, ale v ostrejších zákrutách keď idem trochu svižnejšie než je to bežné, po odskakovaní cítiť že trocha plávu.

Samozrejme z časti tento problém evidujem viac aj preto že aktuálne sú všetky cesty úplne rozbité, takže to skáče viac, ale nedávno ma to prekvapilo na suchej vozovke kedy mi auto po prechode nerovnosťami zavrtelo zadkom tak, že aj tempomat nastavený na 60-ku sa mi vypol. Zatiaľ to nebolo nič kritické čo by bolo treba extra korigovať, ale ten jemný šmyk zadných kolies kým sa trochu oneskorene opäť "zahryznú" som si už niekoľkokrát všimol.

Inak ak je vozovka rovná, tak držia perfektne na suchu aj na vode. Tiež nie sú hlučné. Pri uvedenej veľkosti je cena za kus okolo 60 €.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...