Přejít na obsah

Huštění pneumatik dusíkem


Misubaro

Doporučené příspěvky

Ahoj chlopi.. :) ....at take neco delam, tak jsem zalozil nove tema. Pro nekoho mozna poucne a pro nekoho nudne.

Urcite mnoho ridicu nema az takove zkusenosti z hustenim pneumatik dusikem. Ja za sebe mozu rici, ze jsem se s timto setkal pri mem dlouhodobem pobytu v USA. Chtel jsem byt IN a tak jsem to take zacal pouzivat. Muzu vam rict, ze s tim mam velmi dobre zkusenosti. Mam na takto hustenych pneumatikach najeto vice nez 100.000 mil. Na ruznych cestach a hlavne v extremnich podminkach, hlavne v lete. Pri navratu do CR jsem si nasel Barumku, ktera to dela. Poprve jsem je nechal nahustit presne pred dvema mesici a vzhledem zkusenostem, jsem je vubec nekontroloval. Dnes pri ceste pres Kolin jsem se zastavil v servisu na kontrolu tlaku, pripadne dohusteni. Byl jsem prekvapen. Ne tim, ze se tlak po dvou mesicich ani nehnul, ale ze servis pouziva skutecne dusik a ne kyslik. Mohli by klidne deklarovat, ze vam husti dusik a pritom vam tam natlakovat kyslik. Cena sice neni az tak dulezita, ale platit za kyslik na jedni kolo 25 Kc by byl nesmysl a hloupost. V USA jsem chodil na kontrolu po trech az ctyrech mesicich a nebylo treba hustit! Nemluvne, ze v tech horkach se vam dusik nerozpina. Dalsi nezanedbatelna vec, je vydrz pneumatik je delsi. Tak jake mate zkusenosti z dusikem?:specool: ....a ted si me muzete rozebrat...jinak preji krasny den a mnoho stastnych km s Rumcajsama...... :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja hustim timto zpusobem na fabii skoro dva roky a Roomster uz to tam ma taky a maximalni spokojenost. Jinak jenom trocho okomentuji to jak pises, ze nekde se husti kyslikem a nekde dusikem. Ono se normalne husti vzduchem a tam je slozeni vic nez 70% dusiku a neco pres 20% kysliku, takze kdyz nam to v barumce nahusti dusikem, tak v tom vlastne neni takovej rozdil :) , pouze je tam nahrazeno mene nez 30% jinych plynu take dusikem. Jenom jsem tim chtel rict, ze vlastne vsichni plni i dusikem aniz by to museli vedet ;)

...Ja vim jsem stoura...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja hustim timto zpusobem na fabii skoro dva roky a Roomster uz to tam ma taky a maximalni spokojenost. Jinak jenom trocho okomentuji to jak pises, ze nekde se husti kyslikem a nekde dusikem. Ono se normalne husti vzduchem a tam je slozeni vic nez 70% dusiku a neco pres 20% kysliku, takze kdyz nam to v barumce nahusti dusikem, tak v tom vlastne neni takovej rozdil :) , pouze je tam nahrazeno mene nez 30% jinych plynu take dusikem. Jenom jsem tim chtel rict, ze vlastne vsichni plni i dusikem aniz by to museli vedet ;)

...Ja vim jsem stoura...

[/quote

ahoj.....to je v poradku.....znam to slozeni.....nechtel jsem se jen poustet do odbornych diskuzich.......

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-82: i já hustím už léta vzduchem a také jsem spokojen a tlak v pneu se mi i několik měsíců nehne - kontroluji dost často. Teda týká se to už bývalé fabie. Roomstra mám něco přes 3 týdny, tak tam je krátká doba k posouzení. Jinak v huštění dusíkem moc nevěřím..... a nejsem sám. http://motozurnal.centrum.cz/motoporadna/c...k.phtml?id=4393 :kol-98: A toho dusíku ve vzduchu je trošku víc než píšete - téměř 80% :kol-16: Editováno: , autor: hairman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem si precetl ten clanek vcetne diskuze, ale stejne me to nepresvedcilo, Myslim, ze se tam zongluje s cislama a stejne by se s nima dalo zonglovat i na opacnou stranu a musim rict i ze svoji praxe, ze dokud jsem foukal vzduch tak se mi po case zdali predni gumy takovy povadlejsi, tak jsem je dofoukal a za mesic az tri jsem to musel opakovat, pak jsem zkusil dusik a celej rok jsme uz nefoukal. Takze argument, ze novy pneumatiky neuchazej opravdu v praxi neplati. Argumentace ze pri jizde se deformuje pneumatika a tim dovnitr pronika kyslik je opravdu hezka pohadka a jeji zanedbatelne mnozstvi je povysovano nad mnozstvi procent kysliku a co nechapu proc to proste nekery lidi rozciluje, nepripada mi ze ta stovka rocne co za to zaplatim je nejaka horentni castka, i kdyby to melo pouze placebo efekt tak je to fakt za lacino ;) stejne v tom pneuservisu necham daleko vic za jiny sluzby a materialy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se k tomuto tematu mohu vyjadrit, pak jsem jezdil s obojim... A jsem si na 100 % jistej, ze penize za dusik (i kdyz nejsou zavratne)jsou v podstate vyhozene a jde pouze o reklamni trik... Opodststneni jsem slysel desitky a i ja jim drive naletel. Kdyz uz to pak clovek ma, hleda si duvod, proc to vlastne ma a nechce byt pred druhymi za pitomce..

V cem je dusik lepsi? Pokud ma byt nejaky prinos, pak jedine v plynu, ktery ma nizsi hmotnost pri tlaku husteni na stejny objem...Tudiz nizsi hustotu. Kolo by pak bylo lehci a to by byl nejvetsi prinos.... Takovym plynem je mozna Helium, ale ten je nebezpecny a drahy.. Proc tedy dusik nebo kyslik? Jen proto, ze se za to plati..Uz jsem na tohle tema opravdu mockrat diskutoval a cetl mnoho recenzi a verte tomu, ze se ted pousmivam nad tim, na jakou bejkarnu jsem tenkrat naletel... A v tu dobu se jeste tvrdilo o nizsim treni plynu v kole a tudiz nizsi spotrebe... Uz tolik testu prokazalo, ze je to totalne naprd a porad to nekdo prosazuje... Asi slusna zivnost a dobre loby..

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak jsem nepochopil jak může do pneumatiky která je natlakovaná dusíkem pronikat kyslík ale jinak jsem měl taky dusík dali mi ho zdarma při koupi pneu a kontroloval jsem ho 1 za rok a většinou to ani nebylo třeba dofukovat.Kontrola a dofukování bylo taky zdarma. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě ho taky dali v servisu, za nahuštění jsem platil 170 kč a dofukování mám zdarma, je jedno kolikrát přijedu na kontrolu tlaku. Pravda je, že takhle do hloubky jsem to nezkoumal, a v podstatě je mi to jedno, jestli mám v pneu dusik nebo vzduch. Servis mám asi 5 minut od domu, tak na tu kontrolu to nemám daleko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stejne tu gumu driv ojezdim, nez by mi zevnitr, diky 20% kysliku ve vzduchove smesi zestarla. Teplotni objemova roztaznost je prakticky stejna. pro dobrej pocit ok, ale jeslti ma nejaka guma bouchnout, tak bouchne. a to proto,ze ma vadu, kaz, nebo se stalo neco co uz jeji konstrukce proste neunese a zadnej dusik v tom nepomuze.

to uz bych byl spis pro Argon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem si precetl ten clanek vcetne diskuze, ale stejne me to nepresvedcilo, Myslim, ze se tam zongluje s cislama a stejne by se s nima dalo zonglovat i na opacnou stranu a musim rict i ze svoji praxe, ze dokud jsem foukal vzduch tak se mi po case zdali predni gumy takovy povadlejsi, tak jsem je dofoukal a za mesic az tri jsem to musel opakovat, pak jsem zkusil dusik a celej rok jsme uz nefoukal. Takze argument, ze novy pneumatiky neuchazej opravdu v praxi neplati. Argumentace ze pri jizde se deformuje pneumatika a tim dovnitr pronika kyslik je opravdu hezka pohadka a jeji zanedbatelne mnozstvi je povysovano nad mnozstvi procent kysliku a co nechapu proc to proste nekery lidi rozciluje, nepripada mi ze ta stovka rocne co za to zaplatim je nejaka horentni castka, i kdyby to melo pouze placebo efekt tak je to fakt za lacino ;) stejne v tom pneuservisu necham daleko vic za jiny sluzby a materialy.

....ahoj.....souhlasim s Tebou.....mel jsem v zivote vice vozidel a nove pneu.....a muzu s cistym svedomim napsat, ze pravidelne kontroluji tlak v pneu 2x do mesice. A vzdy jsem musel dofukovat. Z dusikem nemam a nemel jsem nikdy problem. Nehlede v extremnich podminkach. Myslim horko. U dusiku je tlak staly ale zkuste si zmerit tlak u kysliku v lete pred jizdou a pak po jizde. Verim, ze by bylo mnoho lidi prekvapeno. A tech par korun za dusik je skutecne zanedbatelna castka. Vsechny zavodni vozy se plni dusikem. Ja muzu za sebe rici, ze s dusikem mam najeto vice nez 200.000 km a maximalni spokojenost. Take jen doporucuji a nikoho nepremlovam, aby zacal plnit pneu dusikem. A ani nedelam reklamu :) ....chce to jen vyzkouset........hodne stastnych km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stejne tu gumu driv ojezdim, nez by mi zevnitr, diky 20% kysliku ve vzduchove smesi zestarla. Teplotni objemova roztaznost je prakticky stejna. pro dobrej pocit ok, ale jeslti ma nejaka guma bouchnout, tak bouchne. a to proto,ze ma vadu, kaz, nebo se stalo neco co uz jeji konstrukce proste neunese a zadnej dusik v tom nepomuze.

to uz bych byl spis pro Argon.

Jo tak pokud by jsi chtel argon, tak v praci ho mame dost. ¨Pouziva se ke svarovani v ochranne atmosvere ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stejne tu gumu driv ojezdim, nez by mi zevnitr, diky 20% kysliku ve vzduchove smesi zestarla. Teplotni objemova roztaznost je prakticky stejna. pro dobrej pocit ok, ale jeslti ma nejaka guma bouchnout, tak bouchne. a to proto,ze ma vadu, kaz, nebo se stalo neco co uz jeji konstrukce proste neunese a zadnej dusik v tom nepomuze.

to uz bych byl spis pro Argon.

Jo tak pokud by jsi chtel argon, tak v praci ho mame dost. ¨Pouziva se ke svarovani v ochranne atmosvere ;)

ja ho mam taky., :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem si precetl ten clanek vcetne diskuze, ale stejne me to nepresvedcilo, Myslim, ze se tam zongluje s cislama a stejne by se s nima dalo zonglovat i na opacnou stranu a musim rict i ze svoji praxe, ze dokud jsem foukal vzduch tak se mi po case zdali predni gumy takovy povadlejsi, tak jsem je dofoukal a za mesic az tri jsem to musel opakovat, pak jsem zkusil dusik a celej rok jsme uz nefoukal. Takze argument, ze novy pneumatiky neuchazej opravdu v praxi neplati. Argumentace ze pri jizde se deformuje pneumatika a tim dovnitr pronika kyslik je opravdu hezka pohadka a jeji zanedbatelne mnozstvi je povysovano nad mnozstvi procent kysliku a co nechapu proc to proste nekery lidi rozciluje, nepripada mi ze ta stovka rocne co za to zaplatim je nejaka horentni castka, i kdyby to melo pouze placebo efekt tak je to fakt za lacino ;) stejne v tom pneuservisu necham daleko vic za jiny sluzby a materialy.

....ahoj.....souhlasim s Tebou.....mel jsem v zivote vice vozidel a nove pneu.....a muzu s cistym svedomim napsat, ze pravidelne kontroluji tlak v pneu 2x do mesice. A vzdy jsem musel dofukovat. Z dusikem nemam a nemel jsem nikdy problem. Nehlede v extremnich podminkach. Myslim horko. U dusiku je tlak staly ale zkuste si zmerit tlak u kysliku v lete pred jizdou a pak po jizde. Verim, ze by bylo mnoho lidi prekvapeno. A tech par korun za dusik je skutecne zanedbatelna castka. Vsechny zavodni vozy se plni dusikem. Ja muzu za sebe rici, ze s dusikem mam najeto vice nez 200.000 km a maximalni spokojenost. Take jen doporucuji a nikoho nepremlovam, aby zacal plnit pneu dusikem. A ani nedelam reklamu :) ....chce to jen vyzkouset........hodne stastnych km

jadro pudla je v tom ,ze vzduch obsahuje 70% dusiku, takze argumentace o plneni kyslikem je zcela mylna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja si neviem teda predstavit ako vytlacim "vzduch" pri plneni dusikom. :) Ved len ked obujem pneumatiku, tak je automaticky naplnena vzduchom na minimalne 70% :) A potom dofukavam 30% dusikom. Ale stale je tam znacne mnozstvo kysliku. To by muselo byt obuvane vo vakuu alebo dvoma ventilmi...teda nerealne. A pneumatika sa obuva ked na nu nie je vyvyjany tlak (na obuvaku) a nie zatazene na aute. :)

Takze moj nazor (ak to niekoho zaujima) je skor ze je to zbytocny "luxus" so ziadnym pripadne s minimalnym vyznamom. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptám se všech, co hustí dusíkem. Po obutí pneu a před nahuštěním si necháte odsát z pneumatik ten vzduch co tam je, nebo vám to servis odbyde tím, že do něj jen přidá dusík? Nechat si tam plnou gumu kyslíku a dát 170.- za dohuštění čistým dusíkemna nějeký dvě atmosféry je vyhození peněz! Když už něco dělám, tak pořádně!!! A tvrdě to po servisu za tu cenu vyžadovat! :ble

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navrhujem nasledovný pokus, hľadá sa dobrovoľník:

1.) ĽP a ĽZ pneu naplniť dusíkom na správnu hodnotu

2.) PP a PZ pneu naplniť obyčajným vzduchom na správnu hodnotu

Po niekoľko tisíc km a pár týždňoch skontrolovať tlakomerom pokles tlaku v jednotlivých pneu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...