fabka2004 Vloženo 6. Červen 2007 Sdílet Vloženo 6. Červen 2007 ako prmovany chemik vam vsetkym odporucam vzduch miesto dusika. Ak mate zavodne spacialy, tak tam doporucujem lahky inert (He, Ar), beznym smrtelnikom vzduch Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 8. Červen 2007 Sdílet Vloženo 8. Červen 2007 Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 8. Červen 2007 Sdílet Vloženo 8. Červen 2007 Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo... Ano souhlasím s Tebou.Velmi rád se nechám poučit.Čekal jsem,že Fabka2004 své doporučení doloží nějakým argumentem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AH Litomyšl Vloženo 11. Červen 2007 Sdílet Vloženo 11. Červen 2007 Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo... Ano souhlasím s Tebou.Velmi rád se nechám poučit.Čekal jsem,že Fabka2004 své doporučení doloží nějakým argumentem. Už to, že vzduch je zadarmo je podle mě dost dobrý argument. :-) Dusík je prý stálejší a pumpuje se do pneumatik proto, že narozdíl od vzduchu nemění svůj objem při velkých teplotách. Ale nějaký větší vliv , aby stálo za to kvůli němu připlácet na jízdní vlastnosti to nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 13. Červen 2007 Sdílet Vloženo 13. Červen 2007 Dusík je prý stálejší ... Skus konkretne cisla, nech mam predstavu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave33 Vloženo 16. Červen 2007 Sdílet Vloženo 16. Červen 2007 (editace) Já vyzkoušel obojí a žádný velký rozdíl jsem nepozoroval. Původně tady byl odkaz na pořad Motožurnál, ale protože tady je tak jsem ho smazal. Editováno: 16. Červen 2007, autor: Dave33 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olympic Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 Jezdil jsem na dusíku cca 4 roky (letní i zimní). Na motorce mám dusík taky. Mrzuté bylo, když byl nějaký ten drobný únik a dofukoval jsem. V garáži mám malý kompresorek, ovšem ten dává vzduch. Dilema líného nebo spěchajícího občas vyhrál domácí vzduch. Nemohu tvrdit, že bych pozoroval nějaký fatální rozdíl mezi oběma způsoby huštění. Ještě nevím, jak se rozhodnu, až doputuje Roomster, ale možná to za ty starosti při rozhodování ani nestojí... Někdo se tu ptal, jak zmizí původní vzduch z gumy. Mně vždycky v servisu kolo nafoukli dusíkem, vypustili a pak znovu nafoukli. Jaké složení ta směs plynů měla? Bůh ví... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo... Ano souhlasím s Tebou.Velmi rád se nechám poučit.Čekal jsem,že Fabka2004 své doporučení doloží nějakým argumentem. Už to, že vzduch je zadarmo je podle mě dost dobrý argument. :-) Dusík je prý stálejší a pumpuje se do pneumatik proto, že narozdíl od vzduchu nemění svůj objem při velkých teplotách. Ale nějaký větší vliv , aby stálo za to kvůli němu připlácet na jízdní vlastnosti to nemá. No tak stovka za sezonu není taková investice,abych ji vůbec řešil.Ponechám stranou jízdní vlastnosti a budu se věnovat tomu,co je pro ráfek a pneu šetrnější.Jjde o to,že při plnění dusíkem do pláště naplním jenom dusík.Vzduch se z lahví neplní a protože si nedělám iluze o údržbě kompresorů v pneuservisech a už vůbec ne na pumpách nenafoukáte si jenom vzduch,ale i olej,asi i rez,vodu a jiné sračky.Nic z toho pneu ani ráfku a to jak Al i Fe nesvědčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 porad dokola. a co vzduch co uz v pneumatice mas? v kazdem pripade je to smes. Co se tyka kopresoru, tak zalezi jaka pumta, tam kde maji ty novejsi s velkym vzdusnikem se nemusis bat niceho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 porad dokola. a co vzduch co uz v pneumatice mas? v kazdem pripade je to smes. Co se tyka kopresoru, tak zalezi jaka pumta, tam kde maji ty novejsi s velkym vzdusnikem se nemusis bat niceho. Máš pravdu,ten vzduch co mi zůstal v pneu před plněním dusíkem je vlastně taky znečištěnej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 A aka je to zmes? To mi nikto este 100% nepovedal...su to supertajne prisady...? Niekto tvrdi ze je to 100% dusik, iny ze je to nejaky pneumix ale nikto nevie co to vlastne je. Hlavne ze sa za to plati, tak to bude asi dobre. Viete niekto na 100% zlozenie? Diky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 (editace) nekdy mam pocit ze je nekdo natvrdlej. smes= v pneumatice je neco-vzduch, kterej se doplni dusikem. to sem tim myslel. Dalsi vec je, ze v samotnym vzduchu je cca 78% dusiku 20% kysliku a zbytek dalsi plyny, takze pokud ti to dofoukaj dusikem ( snad cistym,), tak tam porad neco malinko NEdusiku zustava. a Kdyz to nafoukas vzduchem tak tam mas cca 22% NE dusiku. Co si tam kdo da je jeho vec. Editováno: 24. Srpen 2007, autor: Blacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 24. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2007 no hej...kazdeho vec. Ja uprednostnujem vzduch maticky zeme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Hezká diskuze. Mohu jen napsat, že jsem plnil vždy vzduchem a občas dofukoval. Před 3 rokama jsem nechal naplnit pneu dusíkem a 3 roky jsem nezaznamenal změnu tlaku. Totéž následně na zimních pneumatikách 2,5 roku ani ťuk. Od té doby nechávám plnit i firemní a už jen čekám až na jaře pojedu do pneuservisu s Roomsterem abych nechal letní před prvním nasazením přefoukat dusíkem a potom i zimáky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 hlavne ze si spokojny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 Před 3 rokama jsem nechal naplnit pneu dusíkem a 3 roky jsem nezaznamenal změnu tlaku. To nikdy nemenis tlak v pneu ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 To nikdy nemenis tlak v pneu ? Předpokládám, že mělo být neměříš. Dělal jsem to první rok a teď neměřím. Kola jsou stále plná už na pohled. Navíc na firemních, to očekávám při přezouvání v servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 (editace) Už to, že vzduch je zadarmo je podle mě dost dobrý argument. :-) Dusík je prý stálejší a pumpuje se do pneumatik proto, že narozdíl od vzduchu nemění svůj objem při velkých teplotách. Ale nějaký větší vliv , aby stálo za to kvůli němu připlácet na jízdní vlastnosti to nemá. Dusík se pumpuje do pneumatik proto, že spousta lidí je schopná dát, za to čeho je ve vzduchu 78% zadarmo, stovku. A to Vám tu pneumatiku tím dusíkem jen doplní na požadovaný tlak. Tak že v pneumatice máte jen o něco málo více dusíku než je ve vzduchu. Bo v ta penumatika je plná vzduchu, a ten vám před napuštěním nevysajou. Ale toto už zde bylo určitě napsáno. Navíc nikdy jsem neslyšel, že by se někomu poškodila pneumatika tím že by se mu tam díky kompresoru dostal olej nebo jiné sračky. Já jsem zase někde četl, že tepelná objemová roztažnost je u všech plynů stejná Takže mění objem uplně stejně takže zase špatnej argument. Editováno: 23. leden 2008, autor: zabiak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 Zabijak toto sme to tu uz riesili. Aj podla mna je to blbost, ale ved je t kazdeho vec. Mne sa pneu nevyfukavaju tiez a mamtam vzduch. Takze ak chce, nech si tam da hoc svietiplyn. Len to tu zase nerozbehnime tymi hadkami, lebo uz vsetko myslim bolo povedane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 Zabijak toto sme to tu uz riesili. Aj podla mna je to blbost, ale ved je t kazdeho vec. Mne sa pneu nevyfukavaju tiez a mamtam vzduch. Takze ak chce, nech si tam da hoc svietiplyn. Len to tu zase nerozbehnime tymi hadkami, lebo uz vsetko myslim bolo povedane. No jo, ale jsou na to důkazy a fyz. zákony a furt někdo mele pravej opak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 Předpokládám, že mělo být neměříš. Nie, nemalo . Je rozdiel ci som v aute sam, alebo 4 ludia a 100kg batoziny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 suhlasim ako so zabijakom ta aj s majkom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 23. leden 2008 Sdílet Vloženo 23. leden 2008 Nie, nemalo . Je rozdiel ci som v aute sam, alebo 4 ludia a 100kg batoziny. Aha. Tak to fakt neřeším. Gumy jsou na horní hranici, takže náklad už to nijak neovlivní a zase i když se většinu čase jezdí v jednom (služebákem já, soukro manželka), tak to máme s ženou radši tvrdší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 dusík si zachovává stabilní tlak v pneumatikách, protože má velké molekuly a mikropóry v pneumatikách, jenž se v chladném počasí zvětšují, tak snadno neprojde. Současně má i menší a pomalejší teplotní roztažnost, takže nedochází ke změně tlaku díky změně teploty okolí či pneumatik samotných. Údajně lépe tlumí nárazy, je také nehořlavý a na rozdíl od atmosférického vzduchu, který obsahuje kyslík, nečistoty a vlhkost, nepůsobí tak agresivně na vnitřní stranu pláště z toho vyplívá, že pokud se hustí dusíkem je tlak v pneumatice stabilnější, takže nedochází k takovému sjíždění pneumatiky (velký tlak = sjeté středy pneu, malý tlak = sjeté kraje pneumatik) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 dusík si zachovává stabilní tlak v pneumatikách, protože má velké molekuly a mikropóry v pneumatikách, jenž se v chladném počasí zvětšují, tak snadno neprojde. Současně má i menší a pomalejší teplotní roztažnost, takže nedochází ke změně tlaku díky změně teploty okolí či pneumatik samotných. Údajně lépe tlumí nárazy, je také nehořlavý a na rozdíl od atmosférického vzduchu, který obsahuje kyslík, nečistoty a vlhkost, nepůsobí tak agresivně na vnitřní stranu pláštěz toho vyplívá, že pokud se hustí dusíkem je tlak v pneumatice stabilnější, takže nedochází k takovému sjíždění pneumatiky (velký tlak = sjeté středy pneu, malý tlak = sjeté kraje pneumatik) tohle ale vsichni ( doufam vime), jde o to, ze ve vzduchu samem je 78% viz treba toto http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=74&...h=38&obor=1 . V servise jen doplni mnozstvi vzduchu v "prazdne" (nenatlakovane) pneumatice cistym dusikem. ( i pokud delaji opakovane plneni), takze tam stejne neni 100% cisteho dusiku. Je pak otazka, jestli to za ty stokoruny stoji. resit sjizdeni je myslim zbytecne. Tento vliv je oproti uniku zpusobenem defektem, nebo vadnym ventilkem zanedbatelne. Co se tyka vlhkosti, tak zalezi jestli pouzijes radne odkaleny kampresor s filtrem, coz vestsina dnesnich uz je. Nejaky vliv to ma WTZ, ale stoji to za to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.