Přejít na obsah

Huštění pneumatik dusíkem


Misubaro

Doporučené příspěvky

Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo...

Ano souhlasím s Tebou.Velmi rád se nechám poučit.Čekal jsem,že Fabka2004 své doporučení doloží nějakým argumentem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo...

Ano souhlasím s Tebou.Velmi rád se nechám poučit.Čekal jsem,že Fabka2004 své doporučení doloží nějakým argumentem.

Už to, že vzduch je zadarmo je podle mě dost dobrý argument. :-) Dusík je prý stálejší a pumpuje se do pneumatik proto, že narozdíl od vzduchu nemění svůj objem při velkých teplotách. Ale nějaký větší vliv , aby stálo za to kvůli němu připlácet na jízdní vlastnosti to nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jezdil jsem na dusíku cca 4 roky (letní i zimní). Na motorce mám dusík taky. Mrzuté bylo, když byl nějaký ten drobný únik a dofukoval jsem. V garáži mám malý kompresorek, ovšem ten dává vzduch. Dilema líného nebo spěchajícího občas vyhrál domácí vzduch. Nemohu tvrdit, že bych pozoroval nějaký fatální rozdíl mezi oběma způsoby huštění. Ještě nevím, jak se rozhodnu, až doputuje Roomster, ale možná to za ty starosti při rozhodování ani nestojí...

Někdo se tu ptal, jak zmizí původní vzduch z gumy. Mně vždycky v servisu kolo nafoukli dusíkem, vypustili a pak znovu nafoukli. Jaké složení ta směs plynů měla? Bůh ví... :kol-61:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejak to tu utichlo ked sa malo jednat o konkretne cisla. Nenajde sa nikto, kto je schopny tie udaje z niekade vyhrabat? Mna osobne by to velmi zaujimalo...

Ano souhlasím s Tebou.Velmi rád se nechám poučit.Čekal jsem,že Fabka2004 své doporučení doloží nějakým argumentem.

Už to, že vzduch je zadarmo je podle mě dost dobrý argument. :-) Dusík je prý stálejší a pumpuje se do pneumatik proto, že narozdíl od vzduchu nemění svůj objem při velkých teplotách. Ale nějaký větší vliv , aby stálo za to kvůli němu připlácet na jízdní vlastnosti to nemá.

No tak stovka za sezonu není taková investice,abych ji vůbec řešil.Ponechám stranou jízdní vlastnosti a budu se věnovat tomu,co je pro ráfek a pneu šetrnější.Jjde o to,že při plnění dusíkem do pláště naplním jenom dusík.Vzduch se z lahví neplní a protože si nedělám iluze o údržbě kompresorů v pneuservisech a už vůbec ne na pumpách nenafoukáte si jenom vzduch,ale i olej,asi i rez,vodu a jiné sračky.Nic z toho pneu ani ráfku a to jak Al i Fe nesvědčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

porad dokola. a co vzduch co uz v pneumatice mas? v kazdem pripade je to smes. Co se tyka kopresoru, tak zalezi jaka pumta, tam kde maji ty novejsi s velkym vzdusnikem se nemusis bat niceho.

Máš pravdu,ten vzduch co mi zůstal v pneu před plněním dusíkem je vlastně taky znečištěnej. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekdy mam pocit ze je nekdo natvrdlej.

smes= v pneumatice je neco-vzduch, kterej se doplni dusikem. to sem tim myslel.

Dalsi vec je, ze v samotnym vzduchu je cca 78% dusiku 20% kysliku a zbytek dalsi plyny, takze pokud ti to dofoukaj dusikem ( snad cistym,), tak tam porad neco malinko NEdusiku zustava. a Kdyz to nafoukas vzduchem tak tam mas cca 22% NE dusiku. Co si tam kdo da je jeho vec. lol

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Hezká diskuze. Mohu jen napsat, že jsem plnil vždy vzduchem a občas dofukoval. Před 3 rokama jsem nechal naplnit pneu dusíkem a 3 roky jsem nezaznamenal změnu tlaku. Totéž následně na zimních pneumatikách 2,5 roku ani ťuk. Od té doby nechávám plnit i firemní a už jen čekám až na jaře pojedu do pneuservisu s Roomsterem abych nechal letní před prvním nasazením přefoukat dusíkem a potom i zimáky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už to, že vzduch je zadarmo je podle mě dost dobrý argument. :-) Dusík je prý stálejší a pumpuje se do pneumatik proto, že narozdíl od vzduchu nemění svůj objem při velkých teplotách. Ale nějaký větší vliv , aby stálo za to kvůli němu připlácet na jízdní vlastnosti to nemá.

Dusík se pumpuje do pneumatik proto, že spousta lidí je schopná dát, za to čeho je ve vzduchu 78% zadarmo, stovku.

A to Vám tu pneumatiku tím dusíkem jen doplní na požadovaný tlak. Tak že v pneumatice máte jen o něco málo více dusíku než je ve vzduchu. Bo v ta penumatika je plná vzduchu, a ten vám před napuštěním nevysajou. lol Ale toto už zde bylo určitě napsáno.

Navíc nikdy jsem neslyšel, že by se někomu poškodila pneumatika tím že by se mu tam díky kompresoru dostal olej nebo jiné sračky.

Já jsem zase někde četl, že tepelná objemová roztažnost je u všech plynů stejná ;) Takže mění objem uplně stejně takže zase špatnej argument.

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zabijak toto sme to tu uz riesili. Aj podla mna je to blbost, ale ved je t kazdeho vec. Mne sa pneu nevyfukavaju tiez a mamtam vzduch. Takze ak chce, nech si tam da hoc svietiplyn. :) Len to tu zase nerozbehnime tymi hadkami, lebo uz vsetko myslim bolo povedane. :)

No jo, ale jsou na to důkazy a fyz. zákony a furt někdo mele pravej opak. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie, nemalo :D. Je rozdiel ci som v aute sam, alebo 4 ludia a 100kg batoziny.

Aha. Tak to fakt neřeším. Gumy jsou na horní hranici, takže náklad už to nijak neovlivní a zase i když se většinu čase jezdí v jednom (služebákem já, soukro manželka), tak to máme s ženou radši tvrdší. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

dusík si zachovává stabilní tlak v pneumatikách, protože má velké molekuly a mikropóry v pneumatikách, jenž se v chladném počasí zvětšují, tak snadno neprojde. Současně má i menší a pomalejší teplotní roztažnost, takže nedochází ke změně tlaku díky změně teploty okolí či pneumatik samotných. Údajně lépe tlumí nárazy, je také nehořlavý a na rozdíl od atmosférického vzduchu, který obsahuje kyslík, nečistoty a vlhkost, nepůsobí tak agresivně na vnitřní stranu pláště

z toho vyplívá, že pokud se hustí dusíkem je tlak v pneumatice stabilnější, takže nedochází k takovému sjíždění pneumatiky (velký tlak = sjeté středy pneu, malý tlak = sjeté kraje pneumatik)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dusík si zachovává stabilní tlak v pneumatikách, protože má velké molekuly a mikropóry v pneumatikách, jenž se v chladném počasí zvětšují, tak snadno neprojde. Současně má i menší a pomalejší teplotní roztažnost, takže nedochází ke změně tlaku díky změně teploty okolí či pneumatik samotných. Údajně lépe tlumí nárazy, je také nehořlavý a na rozdíl od atmosférického vzduchu, který obsahuje kyslík, nečistoty a vlhkost, nepůsobí tak agresivně na vnitřní stranu pláště

z toho vyplívá, že pokud se hustí dusíkem je tlak v pneumatice stabilnější, takže nedochází k takovému sjíždění pneumatiky (velký tlak = sjeté středy pneu, malý tlak = sjeté kraje pneumatik)

tohle ale vsichni ( doufam vime), jde o to, ze ve vzduchu samem je 78% viz treba toto http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=74&...h=38&obor=1 . V servise jen doplni mnozstvi vzduchu v "prazdne"

(nenatlakovane) pneumatice cistym dusikem. ( i pokud delaji opakovane plneni), takze tam stejne neni 100% cisteho dusiku. Je pak otazka, jestli to za ty stokoruny stoji. resit sjizdeni je myslim zbytecne. Tento vliv je oproti uniku zpusobenem defektem, nebo vadnym ventilkem zanedbatelne. Co se tyka vlhkosti, tak zalezi jestli pouzijes radne odkaleny kampresor s filtrem, coz vestsina dnesnich uz je. Nejaky vliv to ma WTZ, ale stoji to za to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...