divous Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Zdravím. Co se týká motorů atd. jsem laik. Mám Octavii I r.v. 2001, 1.9 TDi, 81 kW. Při prudší akceleraci se mi stává (ne však pokaždé), že např. do 80 km/hod se auto sbírá normálně, pak najednou změna a mám problém vyjet kopeček. Ručička zůstane na čtvrtý rychlostní stupeň na 80 km/hod a spíš klesá než stoupá. S plynovým pedálem můžu dělat co chci, ale autu se zrychlovat nechce. První, co mě napadá, je vadné turbo. Můžete mi to potvrdit nebo vyvrátit. Co jiného by to mohlo být? (svíčky, ... ?) Předem moc díky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Zdravím.Co se týká motorů atd. jsem laik. Mám Octavii I r.v. 2001, 1.9 TDi, 81 kW. Při prudší akceleraci se mi stává (ne však pokaždé), že např. do 80 km/hod se auto sbírá normálně, pak najednou změna a mám problém vyjet kopeček. Ručička zůstane na čtvrtý rychlostní stupeň na 80 km/hod a spíš klesá než stoupá. S plynovým pedálem můžu dělat co chci, ale autu se zrychlovat nechce. První, co mě napadá, je vadné turbo. Můžete mi to potvrdit nebo vyvrátit. Co jiného by to mohlo být? (svíčky, ... ?) Předem moc díky za radu. Váha vzduchu, nebo přidřené naklápění klapek, venti N75. Svíčky určitě ne TDI má pouze žhavicí a ty mají vliv na studené starty. Chtělo by to na VAG jestli to nenapíše nějakou závadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quicksilver Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 A co třeba palivový filtr??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divous Vloženo 7. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 VAG ... to znamená na diagnostiku? Myslíte tedy, že by to nemuselo být turbo na zahození? Koukal jsem na ceny a za nový se to pohybuje kolem 20 tis. :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octavie81 Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Pises,ze ti to nedela porad?,tak to budou zatuhle lopatky turba,jak se ti to stane,vypni motor a pak nastartuj a jed,pokud to pojede normalne a casem ti to zase spadne do nouzaku,tak z 90procent lopatky,pak to ostatni,n75,vaha.hadicky,ucpanej naftak,privody k nemu atd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shotek Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 VAG ... to znamená na diagnostiku?Myslíte tedy, že by to nemuselo být turbo na zahození? Koukal jsem na ceny a za nový se to pohybuje kolem 20 tis. :-( VAG je software na diagnostiku auta...čtou se přes něj chyby a tak. K zahození asi ne. Dá se nechat za par tisíc vyčistit nebo koupit repasovaný tak za polovic ceny normálního. Nový turbo už je extrém Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divous Vloženo 7. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Díky pánové za rady. Nechám to proklepnout tím softwarem. Co ale píšete výše, tak to zřejmě budou ty lopatky. Již se mi to stalo asi potřetí. MD Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr0309 Vloženo 7. Červen 2007 Sdílet Vloženo 7. Červen 2007 Ahoj, mám to samé, ale na TDI 66kW rv 2004. Regulace turba chodí když jí zkusim rukou, jen mi přijde, jako když v tom něco škrachtá. Přijde mi, že to dělá spíš při zahřátým motoru. VAG hlásí něco ve smyslu regulační mez plnícího tlaku turba překročena. Ventil N75 vyměněn, 14 dní klid a závada se opakuje. Po tomto následuje čištění sání a ventilu na přisávání spalin, lepší ale pořád né ono. Při běhu motoru na volnoběh je slyšet syčení. Po přidání plynu tolik slyšet není (asi ho přeřve motor). Toto syčení jsem dříve nepozoroval. Objevilo se asi týden před prvním projevením závady. Pokud někdo něco poradí tak budu jedině rád. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Phil.cz Vloženo 9. Červen 2007 Sdílet Vloženo 9. Červen 2007 Díky pánové za rady.Nechám to proklepnout tím softwarem. Co ale píšete výše, tak to zřejmě budou ty lopatky. Již se mi to stalo asi potřetí. MD Já si myslím, že to nebudou ty lopatky. Před dvěma lety se mi stalo na mé 81kW to samé. V servisu mně strašili turbem a vysokou cenou opravy. Nakonec to byl jenom nějaký ten ventil, který je vidět po otevření kapoty na té stěně pod předním sklem. Nevím jak se to jmenovalo, ale nové to stálo tak tisíc. Takže jsem byl nakonec rád. Od té doby mi to jezdí normálně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_luky_ Vloženo 11. Červen 2007 Sdílet Vloženo 11. Červen 2007 Pises,ze ti to nedela porad?,tak to budou zatuhle lopatky turba,jak se ti to stane,vypni motor a pak nastartuj a jed,pokud to pojede normalne a casem ti to zase spadne do nouzaku,tak z 90procent lopatky,pak to ostatni,n75,vaha.hadicky,ucpanej naftak,privody k nemu atd Dělá mi to něco podobného: Motor táhne krásně, ale kolem 3000 ot/min (cca 2900-3200) to táhne tak napolovic. Takže zařadím, zrychluju, najednou se to "propadne" a pak to zase táhne až přes 4000 ot/min. Navíc po nějaké době (2, ale i 50 km) najednou motor ztratí výkon, řekněme že jede napolovic. Zkrátka přijde kopeček a po dálnici se šinu 70km/h, a vytočit motor přes 3500ot/min je de facto nemožný. Když v tom případě zastavim a provedu restart (vypnout- zapnout motor, bez čekání-třeba na semaforech) zas to jede jako drak. Propadnutí na 3000 ot. zůstává. Diagnostika hlásila chybu, ale po vymazání už se posledních 1500km nic neozvalo. Konkrétně Octavia Combi, 1.9TDI 66kW, r.v.1991 Dík za radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los octávios Vloženo 11. Červen 2007 Sdílet Vloženo 11. Červen 2007 Zdar chlapi,Octavia 2001 1,9TDi, 81 kw, samozřejmě stejný problém, u mě patrně upálené naklápění lopatek turba, ale mám ještě něco, nemůžu za boha najít táhýlko, kterým zkusím volnost regulace naklápění, prosím vás aspoň o foto, nebo podrobnější popis, zhruba to vím, ale prostě nenacházím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 12. Červen 2007 Sdílet Vloženo 12. Červen 2007 (editace) Zdar chlapi,Octavia 2001 1,9TDi, 81 kw, samozřejmě stejný problém, u mě patrně upálené naklápění lopatek turba, ale mám ještě něco, nemůžu za boha najít táhýlko, kterým zkusím volnost regulace naklápění, prosím vás aspoň o foto, nebo podrobnější popis, zhruba to vím, ale prostě nenacházím... Toto je táhlo ovládání. Je připojené k samotné regulaci....lepší fotku jsem nenašel. Ale pokud to neodpojíš, tak to moc lehce nepůjde, protože budeš muset překonávat odpor pružiny v baňce. Kdyby chtěl někdo diagnostikovat závadu popř. vyčistit turbo, pište na tdi.upravy@email.cz - Havířov Editováno: 12. Červen 2007, autor: tdipower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los octávios Vloženo 12. Červen 2007 Sdílet Vloženo 12. Červen 2007 díky za foto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 12. Červen 2007 Sdílet Vloženo 12. Červen 2007 regulace Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr0309 Vloženo 15. Červen 2007 Sdílet Vloženo 15. Červen 2007 Tak mám čím dál tím víc blbej pocit, že nebude ok naklápění lopatek. Ventil N75 vyměněn, chvíli klid, ale už se to zase vrací. Regulace rukou chodí, ale jako by v tom trošku drhlo. Dá se regulace vyčistit bez demontáže turba? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 16. Červen 2007 Sdílet Vloženo 16. Červen 2007 Tak mám čím dál tím víc blbej pocit, že nebude ok naklápění lopatek. Ventil N75 vyměněn, chvíli klid, ale už se to zase vrací. Regulace rukou chodí, ale jako by v tom trošku drhlo. Dá se regulace vyčistit bez demontáže turba? Jo...přes výfuk.... Ne, vážně...musím tě zklamat...nedá... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr0309 Vloženo 20. Červen 2007 Sdílet Vloženo 20. Červen 2007 jako vtip to bylo výborný, ale překvapen nejsem :-) - Tuhle odpověď jsem čekal. Nebude problém v tom, když se ta regulace prostříká WDčkem nebo něčím takovým? Nerad buch, aby se to tam zapeklo. V servisu na Proseku to tak prej dělaj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divous Vloženo 20. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2007 ... tak ještě já ... VAG mám za sebou, ale tam to nic neukázalo. Mezitím jsem absolvoval několik dalších výpadků tahu motoru. V origoš. Škoda servisu se jim do toho nechtělo ... ty buď mění za nový nebo na to dlabou Musím najít nějakýho šikulu, který turba dělá a mrkne na to. Neznáte někoho v okrese Rychnov nad Kněžnou nebo okolí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 20. Červen 2007 Sdílet Vloženo 20. Červen 2007 Díky pánové za rady.Nechám to proklepnout tím softwarem. Co ale píšete výše, tak to zřejmě budou ty lopatky. Již se mi to stalo asi potřetí. MD Já si myslím, že to nebudou ty lopatky. Před dvěma lety se mi stalo na mé 81kW to samé. V servisu mně strašili turbem a vysokou cenou opravy. Nakonec to byl jenom nějaký ten ventil, který je vidět po otevření kapoty na té stěně pod předním sklem. Nevím jak se to jmenovalo, ale nové to stálo tak tisíc. Takže jsem byl nakonec rád. Od té doby mi to jezdí normálně. No víš to je právě to co tu píšeme jako jednu z možných závad . To je ten ventil N75 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 20. Červen 2007 Sdílet Vloženo 20. Červen 2007 Pises,ze ti to nedela porad?,tak to budou zatuhle lopatky turba,jak se ti to stane,vypni motor a pak nastartuj a jed,pokud to pojede normalne a casem ti to zase spadne do nouzaku,tak z 90procent lopatky,pak to ostatni,n75,vaha.hadicky,ucpanej naftak,privody k nemu atd Dělá mi to něco podobného: Motor táhne krásně, ale kolem 3000 ot/min (cca 2900-3200) to táhne tak napolovic. Takže zařadím, zrychluju, najednou se to "propadne" a pak to zase táhne až přes 4000 ot/min. Navíc po nějaké době (2, ale i 50 km) najednou motor ztratí výkon, řekněme že jede napolovic. Zkrátka přijde kopeček a po dálnici se šinu 70km/h, a vytočit motor přes 3500ot/min je de facto nemožný. Když v tom případě zastavim a provedu restart (vypnout- zapnout motor, bez čekání-třeba na semaforech) zas to jede jako drak. Propadnutí na 3000 ot. zůstává. Diagnostika hlásila chybu, ale po vymazání už se posledních 1500km nic neozvalo. Konkrétně Octavia Combi, 1.9TDI 66kW, r.v.1991 Dík za radu To jsi se asi upsal 1991 se Octavie nevyráběly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 20. Červen 2007 Sdílet Vloženo 20. Červen 2007 Náhodou jsem tento týden řešil problém klukovi na Toledu 1,9TDI 81kw, kdy mu to trvale jelo jako SDI -slabá akcelerace, tupý chod apod. Na VAGu závada s plnicím tlakem, Měřené hodnoty plnicího tlaku dle DP nízké. Lopatkami turba šlo rukou pohnout. Nakonec jsem po chvilce objevil vyvlečenou hadičku, která jde od N75 přes takovou rozdvojku do podtlakové baňky na turbu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
divous Vloženo 23. Červen 2007 Autor Sdílet Vloženo 23. Červen 2007 V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ... Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože: - když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku - na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo) - co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 23. Červen 2007 Sdílet Vloženo 23. Červen 2007 V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože: - když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku - na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo) - co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK Taky si myslím, že to budeš mít přidřené lopatky. Ale když teprve začíná váha odcházet tak ti vag cybu nenapíše. To bys musel jít do měřěných hodnot a sledovat plnicí tlaky . Je to tu na foru už někde npsáno a taky je to v DP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tdipower Vloženo 24. Červen 2007 Sdílet Vloženo 24. Červen 2007 V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože: - když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku - na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo) - co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK Taky si myslím, že to budeš mít přidřené lopatky. Ale když teprve začíná váha odcházet tak ti vag cybu nenapíše. To bys musel jít do měřěných hodnot a sledovat plnicí tlaky . Je to tu na foru už někde npsáno a taky je to v DP. .....plnící tlaky asi těžko.....váha měří průtok, ne tlak! Když je špatná váha....turbo tlačí furt stejně....jen je omezena nafta.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 24. Červen 2007 Sdílet Vloženo 24. Červen 2007 V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože: - když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku - na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo) - co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK Taky si myslím, že to budeš mít přidřené lopatky. Ale když teprve začíná váha odcházet tak ti vag cybu nenapíše. To bys musel jít do měřěných hodnot a sledovat plnicí tlaky . Je to tu na foru už někde npsáno a taky je to v DP. .....plnící tlaky asi těžko.....váha měří průtok, ne tlak! Když je špatná váha....turbo tlačí furt stejně....jen je omezena nafta.... Jo. Ok blbě jsem se vyjádřil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.