Přejít na obsah

vadné turbo?


divous

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Co se týká motorů atd. jsem laik.

Mám Octavii I r.v. 2001, 1.9 TDi, 81 kW.

Při prudší akceleraci se mi stává (ne však pokaždé), že např. do 80 km/hod se

auto sbírá normálně, pak najednou změna a mám problém vyjet kopeček.

Ručička zůstane na čtvrtý rychlostní stupeň na 80 km/hod a spíš klesá než stoupá. S plynovým pedálem

můžu dělat co chci, ale autu se zrychlovat nechce.

První, co mě napadá, je vadné turbo.

Můžete mi to potvrdit nebo vyvrátit.

Co jiného by to mohlo být? (svíčky, ... ?)

Předem moc díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Co se týká motorů atd. jsem laik.

Mám Octavii I r.v. 2001, 1.9 TDi, 81 kW.

Při prudší akceleraci se mi stává (ne však pokaždé), že např. do 80 km/hod se

auto sbírá normálně, pak najednou změna a mám problém vyjet kopeček.

Ručička zůstane na čtvrtý rychlostní stupeň na 80 km/hod a spíš klesá než stoupá. S plynovým pedálem

můžu dělat co chci, ale autu se zrychlovat nechce.

První, co mě napadá, je vadné turbo.

Můžete mi to potvrdit nebo vyvrátit.

Co jiného by to mohlo být? (svíčky, ... ?)

Předem moc díky za radu.

Váha vzduchu, nebo přidřené naklápění klapek, venti N75. Svíčky určitě ne TDI má pouze žhavicí a ty mají vliv na studené starty.

Chtělo by to na VAG jestli to nenapíše nějakou závadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG ... to znamená na diagnostiku?

Myslíte tedy, že by to nemuselo být turbo na zahození?

Koukal jsem na ceny a za nový se to pohybuje kolem 20 tis. :-(

VAG je software na diagnostiku auta...čtou se přes něj chyby a tak.

K zahození asi ne. Dá se nechat za par tisíc vyčistit nebo koupit repasovaný tak za polovic ceny normálního. Nový turbo už je extrém ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám to samé, ale na TDI 66kW rv 2004. Regulace turba chodí když jí zkusim rukou, jen mi přijde, jako když v tom něco škrachtá. Přijde mi, že to dělá spíš při zahřátým motoru. VAG hlásí něco ve smyslu regulační mez plnícího tlaku turba překročena. Ventil N75 vyměněn, 14 dní klid a závada se opakuje. Po tomto následuje čištění sání a ventilu na přisávání spalin, lepší ale pořád né ono. Při běhu motoru na volnoběh je slyšet syčení. Po přidání plynu tolik slyšet není (asi ho přeřve motor). Toto syčení jsem dříve nepozoroval. Objevilo se asi týden před prvním projevením závady. Pokud někdo něco poradí tak budu jedině rád. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky pánové za rady.

Nechám to proklepnout tím softwarem.

Co ale píšete výše, tak to zřejmě budou ty lopatky. Již se mi to stalo asi potřetí.

MD

Já si myslím, že to nebudou ty lopatky. Před dvěma lety se mi stalo na mé 81kW to samé. V servisu mně strašili turbem a vysokou cenou opravy. Nakonec to byl jenom nějaký ten ventil, který je vidět po otevření kapoty na té stěně pod předním sklem. Nevím jak se to jmenovalo, ale nové to stálo tak tisíc. Takže jsem byl nakonec rád. :) Od té doby mi to jezdí normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pises,ze ti to nedela porad?,tak to budou zatuhle lopatky turba,jak se ti to stane,vypni motor a pak nastartuj a jed,pokud to pojede normalne a casem ti to zase spadne do nouzaku,tak z 90procent lopatky,pak to ostatni,n75,vaha.hadicky,ucpanej naftak,privody k nemu atd

Dělá mi to něco podobného: Motor táhne krásně, ale kolem 3000 ot/min (cca 2900-3200) to táhne tak napolovic. Takže zařadím, zrychluju, najednou se to "propadne" a pak to zase táhne až přes 4000 ot/min. Navíc po nějaké době (2, ale i 50 km) najednou motor ztratí výkon, řekněme že jede napolovic. Zkrátka přijde kopeček a po dálnici se šinu 70km/h, a vytočit motor přes 3500ot/min je de facto nemožný. Když v tom případě zastavim a provedu restart (vypnout- zapnout motor, bez čekání-třeba na semaforech) zas to jede jako drak. Propadnutí na 3000 ot. zůstává.

Diagnostika hlásila chybu, ale po vymazání už se posledních 1500km nic neozvalo.

Konkrétně Octavia Combi, 1.9TDI 66kW, r.v.1991

Dík za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi,Octavia 2001 1,9TDi, 81 kw, samozřejmě stejný problém, u mě patrně upálené naklápění lopatek turba, ale mám ještě něco, nemůžu za boha najít táhýlko, kterým zkusím volnost regulace naklápění, prosím vás aspoň o foto, nebo podrobnější popis, zhruba to vím, ale prostě nenacházím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi,Octavia 2001 1,9TDi, 81 kw, samozřejmě stejný problém, u mě patrně upálené naklápění lopatek turba, ale mám ještě něco, nemůžu za boha najít táhýlko, kterým zkusím volnost regulace naklápění, prosím vás aspoň o foto, nebo podrobnější popis, zhruba to vím, ale prostě nenacházím...

Toto je táhlo ovládání. Je připojené k samotné regulaci....lepší fotku jsem nenašel. Ale pokud to neodpojíš, tak to moc lehce nepůjde, protože budeš muset překonávat odpor pružiny v baňce.

Kdyby chtěl někdo diagnostikovat závadu popř. vyčistit turbo, pište na tdi.upravy@email.cz - Havířov

post-6697-1181626309_thumb.jpg

Editováno: , autor: tdipower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám čím dál tím víc blbej pocit, že nebude ok naklápění lopatek. Ventil N75 vyměněn, chvíli klid, ale už se to zase vrací. Regulace rukou chodí, ale jako by v tom trošku drhlo. Dá se regulace vyčistit bez demontáže turba?

Jo...přes výfuk.... :p

Ne, vážně...musím tě zklamat...nedá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... tak ještě já ...

VAG mám za sebou, ale tam to nic neukázalo.

Mezitím jsem absolvoval několik dalších výpadků tahu motoru.

V origoš. Škoda servisu se jim do toho nechtělo ... ty buď mění za nový nebo na to dlabou

Musím najít nějakýho šikulu, který turba dělá a mrkne na to.

Neznáte někoho v okrese Rychnov nad Kněžnou nebo okolí? :D

:worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky pánové za rady.

Nechám to proklepnout tím softwarem.

Co ale píšete výše, tak to zřejmě budou ty lopatky. Již se mi to stalo asi potřetí.

MD

Já si myslím, že to nebudou ty lopatky. Před dvěma lety se mi stalo na mé 81kW to samé. V servisu mně strašili turbem a vysokou cenou opravy. Nakonec to byl jenom nějaký ten ventil, který je vidět po otevření kapoty na té stěně pod předním sklem. Nevím jak se to jmenovalo, ale nové to stálo tak tisíc. Takže jsem byl nakonec rád. :) Od té doby mi to jezdí normálně.

No víš to je právě to co tu píšeme jako jednu z možných závad . To je ten ventil N75

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pises,ze ti to nedela porad?,tak to budou zatuhle lopatky turba,jak se ti to stane,vypni motor a pak nastartuj a jed,pokud to pojede normalne a casem ti to zase spadne do nouzaku,tak z 90procent lopatky,pak to ostatni,n75,vaha.hadicky,ucpanej naftak,privody k nemu atd

Dělá mi to něco podobného: Motor táhne krásně, ale kolem 3000 ot/min (cca 2900-3200) to táhne tak napolovic. Takže zařadím, zrychluju, najednou se to "propadne" a pak to zase táhne až přes 4000 ot/min. Navíc po nějaké době (2, ale i 50 km) najednou motor ztratí výkon, řekněme že jede napolovic. Zkrátka přijde kopeček a po dálnici se šinu 70km/h, a vytočit motor přes 3500ot/min je de facto nemožný. Když v tom případě zastavim a provedu restart (vypnout- zapnout motor, bez čekání-třeba na semaforech) zas to jede jako drak. Propadnutí na 3000 ot. zůstává.

Diagnostika hlásila chybu, ale po vymazání už se posledních 1500km nic neozvalo.

Konkrétně Octavia Combi, 1.9TDI 66kW, r.v.1991

Dík za radu

To jsi se asi upsal 1991 se Octavie nevyráběly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhodou jsem tento týden řešil problém klukovi na Toledu 1,9TDI 81kw, kdy mu to trvale jelo jako SDI -slabá akcelerace, tupý chod apod.

Na VAGu závada s plnicím tlakem, Měřené hodnoty plnicího tlaku dle DP nízké. Lopatkami turba šlo rukou pohnout. Nakonec jsem po chvilce objevil vyvlečenou hadičku, která jde od N75 přes takovou rozdvojku do podtlakové baňky na turbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...

Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože:

- když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku

- na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo)

- co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...

Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože:

- když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku

- na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo)

- co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK

Taky si myslím, že to budeš mít přidřené lopatky. Ale když teprve začíná váha odcházet tak ti vag cybu nenapíše. To bys musel jít do měřěných hodnot a sledovat plnicí tlaky . Je to tu na foru už někde npsáno a taky je to v DP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...

Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože:

- když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku

- na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo)

- co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK

Taky si myslím, že to budeš mít přidřené lopatky. Ale když teprve začíná váha odcházet tak ti vag cybu nenapíše. To bys musel jít do měřěných hodnot a sledovat plnicí tlaky . Je to tu na foru už někde npsáno a taky je to v DP.

.....plnící tlaky asi těžko.....váha měří průtok, ne tlak! Když je špatná váha....turbo tlačí furt stejně....jen je omezena nafta....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pondělí s tím zajedu na vyčištění, tak uvidím, jestli to pomůže. Dám vědět ...

Už asi vážně zbývají jenom ty lopatky, protože:

- když tomu nešlapu na krk, tak se mi to nestane, že by to spadlo do nouzáku

- na diagnostice to nic neukazuje (vadný ventil nebo váhu vzduchu by to zřejmě ukázalo)

- co jsem se bavil s kámošem, kterýmu to dělalo přesně to samý, tak byl taky na vyčištění turba a bylo to OK

Taky si myslím, že to budeš mít přidřené lopatky. Ale když teprve začíná váha odcházet tak ti vag cybu nenapíše. To bys musel jít do měřěných hodnot a sledovat plnicí tlaky . Je to tu na foru už někde npsáno a taky je to v DP.

.....plnící tlaky asi těžko.....váha měří průtok, ne tlak! Když je špatná váha....turbo tlačí furt stejně....jen je omezena nafta....

Jo. Ok blbě jsem se vyjádřil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...