Přejít na obsah

škrtící klapka-kolísají otáčky-jsem v koncich


brzda

Doporučené příspěvky

motor AKL 1.6 74kW

po preventivnim vycisteni skrtici klapky pri montazi klimy(kdyz byla zasrana tak to bylo OK) kolisaji otacky volnobehu mezi 1000-1500 otackama.

provedl jsem nasledujici:

-nekolikrat vymazani adaptačnich hodnot a zakladni nastaveni klapky VAGem

-vymena teplotniho cidla

-zkouska tesnosti hadice sani vcetne odvetrani ventiloveho vika

-vycisteni vahy vzduchu

-zkouska tesnosti mezi motorem a klapkou

-kontrola kontaktu kostry v motorovem prostoru

-jeste jsem kontroloval narychlo (zrcatkem) vlnovec jestli se neztraci plyny pro lambdu nekde mezi motorem a katem

a mozna si jeste na neco vzpomenu

navic ve vagu vyskakuji chyby kterych se nemuzu zbavit tak nevim jestli muzou ovlivnovat volnobeh

Adresa 01 -------------------------------------------------------

Řídící jednotka: 06A 906 019 BQ

Komponent: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018

Kódování: 00031

Opravna #: WSC 01317

3 Nalezeny chyby:

00635 - Vyhrivani sondy lambda pred kat.

37-00 - Defekt

00668 - Palub.napeti: sv.30

36-00 - preruseni

00525 - Sonda lambda (G39)

27-10 - nesmyslny signal - Sporadicky

Readiness: N/A

lambda sondu jsem vymenil a zjistil jsem ze asi nateklo do konektoru tak jsem vymenil i konektor a kabely lambdy a porad nic

nevite nekdo co s tim nez zacnu kupovat vahy a klapky aby to nebyly treba zbytecne vyhozeny prachy???

(ponauceni pro priste=nesrat se do neceho co funguje)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

šel bych po konektorech, na které jsi šahal a rozpojoval, jelikož ty závady mají společné jedno vedení - kontakt

máš dobře docvaklé konektory v oddělovacím prostoru, jak píšeš, dával jsi klimu, tak jsi musel do těch konektorů dodávat piny od klimy ;) Svorkovnice T10a - oranžová

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zvolíš RJ motoru, blok měřených hodnot, skupina 001 pole 3, je tam voltáž 0-1V, pokud při nastartovaném motoru a různém akcelerování hodnota stejná, tak je lambda v tahu

Ještě dej Vagoscop a porovnej s ostatníma hodnotama, křivka lambda regulace musí být plynulá, pokud by skákal sem tam, je to lambda na odchodu

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Sam mam octavku 1,9tdi, ale nedavno jsem se svezl kamosky octuli 1,6 55kW nebo kolik to ma - je to ta slabsi verze. Hodne ji kolisaj otacky u volnobehu a tepleho i studeneho motoru a stava se ze pri razeni motor chcipne po zmacknuti spojky. Zkusil jsem VAGem projet pamet zavad a vyhodilo to tuhle chybu:

Číslo dílu řídícího modulu: 032 906 014 A

Komponent a/nebo - verze: MARELLI 1AVM 2162

Kódodvání softwaru:

Kód opravny:

1 Nalezeny chyby:

00525 - Sonda lambda (G39)

07-10 - signal prilis nizky - Sporadicky

Kdyz jsem koukal na blok hodnot, tak se napeti na lambde nemeni a je stale tesne nad nulou. Vypada to na vadnou lambdu, ale po tom co jsem si procital forum se trochu bojim aby nebyl v haji katalyzator a nova lambda neodesla znovu. Auto ma najeto 190 000km. Muzete mi poradit kde najdu tuhle lambdu? Preci jenom mam TDi a v tehle 1,6 se fakt nevyznam :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak panove, jde o spravny postup pri zajladnim nastaveni skrt. klapky (ted jsem to resil u 1,6 AEE)

0) v dilenske prirucce si precist jak se dela zakladni nastaveni skrt. klapky pro dany motor, pro AEE je dalsi postup nasledujici.

1) teplota motoru vyssi nez 80˚C (nikoli realna, ale ta, kterou meri ridici jednotka), zapnout zapalovani, pripojit se vagem.

2) prikaz 04, blok 1 tusim.

3) kdyz se skrtici klapka nastavuje, vydava vysoky promenlivy ton, pokud ho neslysite, zpet na bod 0

4) pokud neuspejete s nastavenim (nejsou na prislusnych mistech v prislusny poli hodnot nuly), neco je nekde blbe a je to na Vas. :)

5) Nicmene byli-li jste uspesni s bodem 3 a 4, vypnout VAG, vypnout zapalovani

6) chvili pockat - cca 20 s (puntickari viz. DP)

7) zapnout zapalovani, poslouchat - pokud se ozve ten typicky ton, nastavovani klapky, prejdete nabod 0, protoze jste neco udelali blbe.

8) pokud slysite jen pal. cerpadlo melo by byt vse OK.

9) pokud kolisaji otacky po nastartovani a proslapnuti plynu, neco je nekde blbe a je to na Vas :)

10) otacky muzou kolisat pri bezicim vetraku chladice.

Hint 1. Prestoze se v dilensky prirucce pripousti delat zakladni nastaveni klapky pri bezicim motoru, osobni zkusenost - nedelejte to.

Hint 2. Kolisani otacek muze spusobovat vadny cidlo teploty motoru (prelamany dratky uvnitr, odpor se meni skokove v zavislosti na vibracich), nebo vymena za nevhodny typ, nebo ausus z Kelly.

Hint. 3 netesny konektor na RJ. a voda, okousana izolace na kabelech od mysi, nebo nekde vadna kostra.

Hint. 4 motor musi drzet volnobeh i pri odpojene lambde, ta lambda navic nemusi byt mrtva, ale muze byt i "otravena" od jezdeni se permanentne studenym motorem

Hint. 5 kolisajici volnobeh a pazvuky pri studenem vetsinou nema cenu resit, pokud se neprojevuji pri provozni teplote.

Kazdopadne Vam vsem preju prijemnou zabavu pri odstranovani zavad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aspon tohle mi funguje :-) Jak poznam, jestli zakladni nastaveni skrtici klapky probehlo spravne? Zadne chyby se neukazaly, tak predpokladam ze vse probehlo OK. Poradite mi kde mam u 1,6 najit lambda sondu G39? Nejaka fotka treba :-)

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

/ motor 1.6 55kW / U mě se problém projevuje tak, že při nastartování studeného motoru a následného sešlápnutí plynu při rozjíždění, vylítnou otáčky na 2000 a tam se drží a nepadají. Pod 2000 se otáčky nedostanou dokud

se motor trochu nezahřeje, pak už je to OK. Je to vadnou škrtící klapkou? Někde jsem četl že je možné jí zkusit vyčistit, nevím jesli to má cenu... za kolik se dá sehnat nová ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Otáčky mi začali za jízdy navíc kolísat, tak jsem využil akci na novou originální škrtící klapku a koupil jsem novou. Otáčky už nekolísají, ale původní problém přetrvává. Po nastartování se drží otáčky na 2000 a klesají až po chvíli. Nechce se mi moc věřit, že by nová klapka byla vadná. V servisu na diagnostice prý nic nezjistili. Četl jsem tu na fóru, že zvýšené otáčky má na svědomí automatický sytič, ale 2000 otáček se mi zdá příliš. Nevíte někdo co s tím? Díky za odpovědi.

Editováno: , autor: Wojnar
Odstraněná zbytečná citace.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sytější směs má na starosti řídicí jednotka. Když je motor studený, je bohatší směs, více benzínu.

Já mám 74kw 1,6 a u mně otáčky vyskočí tak na 1100 a klesají. Těch 2000 tisíce je dost.

Může se stát že i nová věc může byt vadná, už jsem to zažil. Nebyla to sice klapka, ale stalo se mi to.

Odkud jsi? Kdyby jsi byl někde z okolí Zlína, tak by si se mohl zastavit u mně, udělal bych ti diagnostiku a podívali by jsme se na konkrétní hodnoty...

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

pockat pockat - to nejde jenom tak neco vymenit a hned jezdit.

Musis pres diagnostiku vymazat nactene hodnoty/adaptaci a pote nastavit klapku do zakladni polohy, otestuje se a zapise se uroven max. a min u obouch potenciometru ve skrtici klapce.

Nezapomen dodrzet teplotu motoru, ale oto tolik nejde, spise tim ze klapka je tez ohrivana chladici soustavou.

Pote je pro tebe dulezite kontrolovat otevreni klapky v % a nebo cist hodnoty v napajeni

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pockat pockat - to nejde jenom tak neco vymenit a hned jezdit.

Musis pres diagnostiku vymazat nactene hodnoty/adaptaci a pote nastavit klapku do zakladni polohy, otestuje se a zapise se uroven max. a min u obouch potenciometru ve skrtici klapce.

Nezapomen dodrzet teplotu motoru, ale oto tolik nejde, spise tim ze klapka je tez ohrivana chladici soustavou.

Pote je pro tebe dulezite kontrolovat otevreni klapky v % a nebo cist hodnoty v napajeni

Dělali mu to v servisu, tak určitě provedli smazání adaptačních hodnot a základní nastavení klapky...

Ale rikam, pokud bydlí nekde poblíz, klidne se mu podívam na jednotlivé hodnoty... nemusí jezdit do servisu a zbytecne utrácet peníze.

Editováno: , autor: jurod
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Snimac otacek mas nize pod motorem, kdyz tak nekdo upresni, ja nevim jaky mas typ motoru(muzes se na nej mrknout pres diagnostiku) a pak mas halluv snimac na rozvodech/vack.hridele, ten ridi predstih-tez se da predstih kontrolovat pres diag.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pockat pockat - to nejde jenom tak neco vymenit a hned jezdit.

Musis pres diagnostiku vymazat nactene hodnoty/adaptaci a pote nastavit klapku do zakladni polohy, otestuje se a zapise se uroven max. a min u obouch potenciometru ve skrtici klapce.

Nezapomen dodrzet teplotu motoru, ale oto tolik nejde, spise tim ze klapka je tez ohrivana chladici soustavou.

Pote je pro tebe dulezite kontrolovat otevreni klapky v % a nebo cist hodnoty v napajeni

Nastavení klapky nedělali, s tím že to není potřeba. Tak jsem tam auto dal znovu, nastavení klapky nakonec provedli, doufám že správně. Auto jsem startoval zatím jen 2x a otáčky byly OK. Uvidíme

EDIT:

Sytější směs má na starosti řídicí jednotka. Když je motor studený, je bohatší směs, více benzínu.

Já mám 74kw 1,6 a u mně otáčky vyskočí tak na 1100 a klesají. Těch 2000 tisíce je dost.

Může se stát že i nová věc může byt vadná, už jsem to zažil. Nebyla to sice klapka, ale stalo se mi to.

Odkud jsi? Kdyby jsi byl někde z okolí Zlína, tak by si se mohl zastavit u mně, udělal bych ti diagnostiku a podívali by jsme se na konkrétní hodnoty...

Díky za nabídku, jsem docela z daleka ( Havlíčkův Brod ). Ještě mi dodatečně dělali nastavení klapky, tak doufám, že už to bude v pohodě...

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvek a nepiš dva posobě!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, prosím tě co to byl za servis?

To jsem ještě fakt nezažil, že by někdo neudělal nastavení klapky po výměně. :-)

Tak ať slouží. Mělo by to být ok.

Editováno: , autor: Wojnar
Poslední příspěvek se necituje!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych měl pár dotazů, týkajících se motoru 1.6, 55kW, AEE. Když motor vytočím do vyšších otáček a pak rychleji uberu plyn, tak auto cca dvakrát cukne. Taky cukne, když trochu prudčeji přidám plyn. Je to vlastnost tohoto motoru, nebo je něco v nepořádku? Jezdil jsem zatím jen se starým Meganem a auto necukalo a zpomalovalo a zrychlovalo plynule. Taky jsem zjistil, že je prasklinka na svodech, může to mít na to vliv? Nové svody za 6000Kč se mi opravdu nechce kupovat. Je vůbec šance sehnat nějaké starší neprasklé?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...