Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Povinné svícení bylo zrušeno v Rakousku i v Německu ale u nás se drží. Může mi někdo potvrdit, že spotřeba paliva je větší? Alternátor je zatížen a má větší odpor? Děkuji. Willi1

Vloženo

Spotreba paliva je uz z principu vyssi. Otazka je o kolik a zda to ma nejaky podstatny dopad.

Parametru, ktere ovlivnuji navyseni spotreby je hromada, od motorizace (mira zvyseni zatizeni motoru) pres profil cesty kterou jedes a styl jizdy az po vybaveni tveho auta.

Neco jineho to je u velkeho TDi a maleho HTP, neco jineho to je na kopcovite trati proti rovinate, neco jineho to je kdyz mas auto vybaveno svetly pro denni sviceni (mala watáž) nebo svitis klasickymi potkavacimi svetly vcetne zadnich koncovych.

Parametru je spousta, navzajem se kombinuji a ovlivnuji.

Souhrnem bych rekl, ze zvyseni spotreby muze byt od nula nula nic az po nekolik desetin litru na 100km. I tak mi to ale prijde nepodstatne, protoze ty desetiny litru ovlivni mnohem vic treba styl jizdy nebo zatizeni vozu nez svitici svetla.

Vloženo

V Německu povinné svícení snad nikdy neplatilo, a že v Rakousku se uvažuje nad jeho zrušením, jsem někde četl, ale je už opravdu oficiálně zrušené?

Vloženo

Me sviceni nejak nevadi, jen me sejri, ze xenony nejsou staveny na sviceni pres den. Slysel jsem, ze pry se prehrivaj ci co, ale nevim co je na tom pravdy, tak hold jezdim pres den na H4 (vim, ze se nesmi ;) , ale radeji to, nez platit novou xenonovou vybojku)

Vloženo
Me sviceni nejak nevadi, jen me sejri, ze xenony nejsou staveny na sviceni pres den. Slysel jsem, ze pry se prehrivaj ci co, ale nevim co je na tom pravdy, tak hold jezdim pres den na H4 (vim, ze se nesmi ;) , ale radeji to, nez platit novou xenonovou vybojku)

no já měl vždycky za to, že xenony hřejí díky menšímu příkonu daleko míň, než halogeny...

jinak svítím od doby, co jsem dostal papíry (99) a od r. 01 jen auta s xenonama a nikdy se výbojky neměnily...

Vloženo

Jen mě vrtá hlavou proč na západě nesvítí-FRA, GER, to jsme tolik napřed? Myslím, že si do toho slibujeme až moc podobně jak od 50 km/h v obci či bodového systému a výsledkem je jen víc a víc nehod a mrtvých, atd.

Vloženo

Já jsem též zastáncem svícení. Svítil jsem, i když to nebylo povinné. Prostě mi to příjde lepší. A když člověk sem tam vidí v zrcátku rychle se blížící světla tak spíš uhne.

Vloženo
Me sviceni nejak nevadi, jen me sejri, ze xenony nejsou staveny na sviceni pres den. Slysel jsem, ze pry se prehrivaj ci co, ale nevim co je na tom pravdy, tak hold jezdim pres den na H4 (vim, ze se nesmi ;) , ale radeji to, nez platit novou xenonovou vybojku)

no já měl vždycky za to, že xenony hřejí díky menšímu příkonu daleko míň, než halogeny...

jinak svítím od doby, co jsem dostal papíry (99) a od r. 01 jen auta s xenonama a nikdy se výbojky neměnily...

Jak rikam, nevim co je na tom pravdy, tak se jen tak ptam na zkusenosti atd.....

Vloženo

Před pár lety mě v lese málem sestřelilo černý auto který předjíždělo, vůbec jsem ho neviděl. Od tý doby jsem začal svítil už napořád. Přesně jak tu bylo napsáno - být viděn. Celodení svícení mě nedělá problém a jsem jeho zastáncem. Za 3 roky celodeního svícení s Feldou jsem žárovky neměnil ani jednou, a teď z Octou jezdim zatim 3 měsíce tak se uvidí.

Vloženo
Já jsem též zastáncem svícení. Svítil jsem, i když to nebylo povinné. Prostě mi to příjde lepší. A když člověk sem tam vidí v zrcátku rychle se blížící světla tak spíš uhne.

Jo, ale musí svítit všichni, nebo je pak problém na světě..

Vloženo
Me sviceni nejak nevadi, jen me sejri, ze xenony nejsou staveny na sviceni pres den. Slysel jsem, ze pry se prehrivaj ci co, ale nevim co je na tom pravdy, tak hold jezdim pres den na H4 (vim, ze se nesmi ;) , ale radeji to, nez platit novou xenonovou vybojku)

no já měl vždycky za to, že xenony hřejí díky menšímu příkonu daleko míň, než halogeny...

jinak svítím od doby, co jsem dostal papíry (99) a od r. 01 jen auta s xenonama a nikdy se výbojky neměnily...

Jak rikam, nevim co je na tom pravdy, tak se jen tak ptam na zkusenosti atd.....

Ale na životnost xenonů to určitě vliv mít musí...

Vloženo
Já jsem též zastáncem svícení. Svítil jsem, i když to nebylo povinné. Prostě mi to příjde lepší. A když člověk sem tam vidí v zrcátku rychle se blížící světla tak spíš uhne.

Jo, ale musí svítit všichni, nebo je pak problém na světě..

To je fakt. Protože logicky koukáš po světlech tak můžeš přehlédnout neosvětlené auto a pak musíš mít štěstí.

Vloženo

Mne sviceni priislo vzdycky normalni a v dobe kdy se nesvitilo jsem chtel, aby svitili aspon na dalnici, protoze v tom fofru, auto se svetlama je videt lepe nez bez nich.

I skorotchan na Slovensku si nechal na OuTu nakodovat denni sviceni, aby ho bylo furt videt.

H.

Vloženo

Přesně tak. Ale když už, tak docela dobře vymyšlený to měli to svého času Maďaři (nevím jak to mají dneska) - tam se muselo svítit celoročně, ale pouze mimo obec. Takže auta v lese byla dobře vidět a zároveň na sebe zbytečně nesvítila ve městech v kolonách.

Jen mě vrtá hlavou proč na západě nesvítí-FRA, GER, to jsme tolik napřed? Myslím, že si do toho slibujeme až moc podobně jak od 50 km/h v obci či bodového systému a výsledkem je jen víc a víc nehod a mrtvých, atd.
Vloženo
Přesně tak. Ale když už, tak docela dobře vymyšlený to měli to svého času Maďaři (nevím jak to mají dneska) - tam se muselo svítit celoročně, ale pouze mimo obec. Takže auta v lese byla dobře vidět a zároveň na sebe zbytečně nesvítila ve městech v kolonách.
Jen mě vrtá hlavou proč na západě nesvítí-FRA, GER, to jsme tolik napřed? Myslím, že si do toho slibujeme až moc podobně jak od 50 km/h v obci či bodového systému a výsledkem je jen víc a víc nehod a mrtvých, atd.

No tak to zase mi nepřijde moc dobrý furt zapína a vypínat světla jestli jsem v obci nebo mimo to by na to zapomínalo více lidí.

Vloženo
Jen mě vrtá hlavou proč na západě nesvítí-FRA, GER, to jsme tolik napřed? Myslím, že si do toho slibujeme až moc podobně jak od 50 km/h v obci či bodového systému a výsledkem je jen víc a víc nehod a mrtvých, atd.

To že něco nemají na západě přece neznamená, že je to špatné. To nemužeme být v něčom napřed nebo jinde.

Jinak taky si myslím, že na tom má podíl taky to , že zavede-li nějaký nový zákon hned se najdě nějaký blbec, který se snaží na kritice zviditelnit a podryje autoritu k tomuto zákonu.

Ze začátku co byl zaveden BS všichni jezdili podle předpisů a lidí umíralo méně. Jenže pak přišla řada znevažování zákona že je nahovno a nesmyslný, že se musí zmírnit.

A lidi si pak řekli co budu dodržovat nesmyslný zákon? A jezdej ještě více jako prasata.

A pak ještě řekne prezident Klaus, že mu vadí, že policisté hlídají před vinárnou a čekají kdo sedne zavolant vožralej, místo aby hlídali třeba na přecodu. No to pak lidi maj jezdit normálně.

Vloženo (editace)
No tak to zase mi nepřijde moc dobrý furt zapína a vypínat světla jestli jsem v obci nebo mimo to by na to zapomínalo více lidí.

Já si zase myslím, že je to lepší. Já jsem někdy loni po zavedení celoročního svícení četl v novinách, že existuje studie, ze které vyplývá, že celoroční svícení zabije víc lidí, než jich zachrání. Tím zabitím bylo myšleno to, kolik lidí zemře na rakovinu plic v souvislosti se zvýšenými emisemi vozidel. Než se tu do mě pustíte, že je to nesmysl, tak zdůrazňuju, že jsem o této studii pouze četl, ne že jsem její tvůrce. A co se týká zapomínání, to podle mě taky není přesvědčivý argument - to bysme rovnou mohli zavést 50-ku plošně i mimo obec, aby se nestalo, že někdo náhodou při vjezdu do obce zapomene zpomalit. ;)

Editováno: , autor: FUGAS
Vloženo
No tak to zase mi nepřijde moc dobrý furt zapína a vypínat světla jestli jsem v obci nebo mimo to by na to zapomínalo více lidí.

Já si zase myslím, že je to lepší. Já jsem někdy loni po zavedení celoročního svícení četl v novinách, že existuje studie, ze které vyplývá, že celoroční svícení zabije víc lidí, než jich zachrání. Tím zabitím bylo myšleno to, kolik lidí zemře na rakovinu plic v souvislosti se zvýšenými emisemi vozidel. Než se tu do mě pustíte, že je to nesmysl, tak zdůrazňuju, že jsem o této studii pouze četl, ne že jsem její tvůrce. A co se týká zapomínání, to podle mě taky není přesvědčivý argument - to bysme rovnou mohli zavést 50-ku plošně i mimo obec, aby se nestalo, že někdo náhodou při vjezdu do obce zapomene zpomalit. ;)

Svítilo by méně lidí protože by jich více zapomínalo. A tím by se zvýšilo nebezpeční. V jednoduchosti je síla. :palec2:

Jinak té studii nevěřím.

Vloženo (editace)

Nevím co tady řešíte.....ze zákona vyplývá povinnost svítit, tak sviťte a je to. A spotřeba? Opravdu si myslíte, že stoupne nějak rapidně? to snad ne.....svícení někomu vadí, ale že má v autě aparaturu jako metalová skupina na koncertě to už neřekne....to nezvýší spotřebu? Já svítil před BS, svítím a budu svítit i když nebude povinnost.A za dobu co mám nové auto-4 roky a svítím, jsem měnil celkem 3x H7 a při její ceně cca 90,.Kč...směšné.

Tak a teď do mě. ;)

Editováno: , autor: Marek

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...