Přejít na obsah

fabia combi/sedan HTP 40kW


houmr

Doporučené příspěvky

Maverick:

ked vezmene krutak tak ta 55 ma uz v 1800ot taky ako ma maximum to HTP 40 a ked uz 55 dochadza dych tak ma stale vacsi ako htp, ono skratene v podstate ta 55 okrem volnobehu ma skoro stale vacsi krutak. prave ze ta 40 ma tazsie prevody ako 47 a nie je tak tociva to ako bolo ze zaklad bol do combi 47kW bolo tak tak ale to ze tam dali 40kW, to je doslova vysmech nam zakaznikom. nech take nieco skusia dat na export na zapad tak ich vysmeju, lenze na slovensku a v cechach je to skoro povazovane za silne rodinne auto, ale to je tym ako sa tu snazia za kazdu cenu presvedcit na HTP kazdeho. keby ludia viac tlacili a nenechali sa ukecat na zakonnu a podobne veci tak by bola situacia ina. nuz ale.

jednym slovom vyrobca zneuziva nesolventnost ludi a laka ich a presviedca na blbosti, je to podmotorizovane auto, pokial niekto vozi perie tak povedzme ale na bezne pouzivanie nie. mali by sa zaviest nejake normy ktore by museli plnit kde by bol dany min. vykon auta v zavislosti od hmotnosti.

ono je to o zvyku kamarád má služební 1.2 47KW a používá to i jako soukromé 90% jezdí po městě a je fakt spokojenej i jak dokáže při rozjezdu držet krok se silnějším, prostě říká že na 1.2 je to drak a že můj rozdíl v KW bude jen kolem 5tis a to už se běžně nejezdí....Pak jseme si to na jeden den vyměnily a on byl unešenej.....do 2500/ot říkal slabší než ta jeho ale pak to zabíralo,zabíralo a pohoda.Ale i já musím uznat že tak 47KW do města a okresky fakt překvapila i když je hlučnejší než 16V.Ale 40KW na combi mi přijde málo i když je to pořád o tom zvyku 130 to pojede taky na dálnici a ve městě to ujde........ale kolik že je rozdíl v ceně na silnější? 20tis kč? To už bych připlatil 7KW je 7KW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny: HTP 47kW v combi sa da to je normalna zakladna motorizacia len co uz mi je divne a krutim nad tym hlavou je ze HTP 40 davaju do combi, ta 40 je zase vhodny zaklad do kratkej. ale dufam ze konkurencia ich donuti aby taketo kroky uz nerobili a pouzivali normalne vhodne zakladne motorizacie ale ako som dnes pozeral autosalon tak postupom casu bude coraz vacsia konkurencia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny: HTP 47kW v combi sa da to je normalna zakladna motorizacia len co uz mi je divne a krutim nad tym hlavou je ze HTP 40 davaju do combi, ta 40 je zase vhodny zaklad do kratkej. ale dufam ze konkurencia ich donuti aby taketo kroky uz nerobili a pouzivali normalne vhodne zakladne motorizacie ale ako som dnes pozeral autosalon tak postupom casu bude coraz vacsia konkurencia.

jasně chápu, ale zase o co je combi těžší než krátká? A odpor vzduchu cx je u combi dokonce lepší než u krátké a proto by člověk řekl že motor bude mít mín práce s autem ne? To bylo jen takové zamyšlení......

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonny: HTP 47kW v combi sa da to je normalna zakladna motorizacia len co uz mi je divne a krutim nad tym hlavou je ze HTP 40 davaju do combi, ta 40 je zase vhodny zaklad do kratkej. ale dufam ze konkurencia ich donuti aby taketo kroky uz nerobili a pouzivali normalne vhodne zakladne motorizacie ale ako som dnes pozeral autosalon tak postupom casu bude coraz vacsia konkurencia.

jasně chápu, ale zase o co je combi těžší než krátká? A odpor vzduchu cx je u combi dokonce lepší než u krátké a proto by člověk řekl že motor bude mít mín práce s autem ne? To bylo jen takové zamyšlení......

asi tak a jako služebák pro jednoho člověka a věci v kufru - v clasiku kombi 40kW za 250.000 Kč, nekup to :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: V tom se neshodnem, ale od toho je to forum - kazdy at si to prebere.

Nemyslim si, ze 40kW pro combi je podmotorizovane. Zajimala by me taky definice oznaceni "podmotorizovane". Je to jen o osobnich potrebach, ne kazdy potrebuje 55kW jako jsi zvolil ty. A naopak, pro nekoho je 110kW stare zname 1.8T smesne malo - tedy podmotorizovano.

Kazdej kritizuje zakladni motorizace. Slabe, dynamika zadna. A ja rikam "no a?"

Od toho je to zakladni motorizace. Tim, ze je zarazena v programu muze vyrobce nabidnout jeste levnejsi alternativu. Myslis si, ze minimum je 55kW?

No tak si ho kup! Nekomu jinemu 40kW v combi klidne staci. Ale to uz bych se opakoval.

Nakonec snad jen tolik. Rikas, ze 40 kW je podmotorizovane, 47kW se da, je to normalni zakladni motorizace. Kdyz to reknu jinak, 47kW uz podmotorizovane neni.

A ja dodavam - v mestskem a primestskem provozu (proste do cca 3000-3500 ot./min) se chova HTP 2V (40kW) lepe a je sviznejsi nez HTP 4V (47kW).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick:

ano kazdy ma a moze mat iny nazor. tiez by sa mi pacilo mat pod kapotou 3 ciferne cislo v kW ale pozor vykon u auta nepotrebujem na to aby som niekomu nieco dokazoval alebo mal potrebu jazdit 200+. vykon sa hodi pri predbiehani a v kopci a obzvlast ked je auto nalozene. urcite som si fabiu 55kW nevyberal preto ze by bola vykonna to zdaleka nie, len mi prisla tato motorizacia ako rozumna co benzinova ponuka ponuka. tych 55kW staci na normalne jazdenie a ked to nie je nalozene tak to aj celkom ide ale ked je to nalozene tak to uz je horsie tak treba uz riadne rozmyslat co si moze clovek dovolit. ako ideal by som do fabie combi videl nejaku 1,6 so 100HP lenze bohuzial taka nie je.

co je podla mna podmotorizovane auto: je to ze auto o predpisanej celkovej hmotnosti nedokaze udrzat predpisovu rychlost v danom useku.

p.s.: skusenost na dialnici auto nalozene cca 1520kg na rovinke rychlost 140km/h a dialnica zacala stupat tak som bol zvedavy ako si s tym motor poradi. dopadlo to tak ze takmer na plny plyn isiel 135km/h cize mozem povedat ze to by bolo v norme, ja neviem ale robit rozbeh s auto na 170,180 pod kopcom a potom dufat ze to vyleze aspon povolenou 130km/h mi prijde ako nedostatocny vykon. kazdy podla svojho gusta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

p.s.: skusenost na dialnici auto nalozene cca 1520kg na rovinke rychlost 140km/h a dialnica zacala stupat tak som bol zvedavy ako si s tym motor poradi. dopadlo to tak ze takmer na plny plyn isiel 135km/h cize mozem povedat ze to by bolo v norme, ja neviem ale robit rozbeh s auto na 170,180 pod kopcom a potom dufat ze to vyleze aspon povolenou 130km/h mi prijde ako nedostatocny vykon. kazdy podla svojho gusta.

ne každý jezdí naložený a plný, pokud někdo používá auto pro sebe a tašku a dvakrát do roka na dovolenou, tak vybírá jinak, než ten kdo jezdí každý druhý den naložený a o tom to je. Myslím, že se tu řeší zase blbosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridám len zopár viet, keďže gro už bolo povedané - treba mať na mysli aj cenu! Holt keď cenový rozdiel medzi motorom o výkone 50kw a 55kw tvorí 10% celkovej ceny auta (ako tomu bolo donedávna), málokto sa nájde, kto za ten motor je ochotný priplatiť. Houmr, ty si kupoval dovezený voz zvonka, tam ten cenový rozdiel medzi 50kw a 55kw bol teda úplne zanedbateľný... A nehovoriac o tom, že nájsť dovezené MPIčko alebo 1.2ku sa rovná hľadaniu ihly v kopke sena.

Cez víkend sme šli na chatu - v aute 3 ľudia, bágle na celý víkend, v kufri naložených cez 200kg dlaždíc. K tomu kopcovitý terén od Nitry po Zvolen, piatková premávka... Určite by som prijal silnejší motor, ale auto šlo (v rámci predpisových rýchlostí úplne ok), vôbec som sa necítil ako brzda premávky. Som tu, prežili sme to všetci, nikoho som neohrozil, ani neobmedzil.

Bodka na záver - môj inštruktor z autoškoly (bývalý okruhový pretekár) vravieval, že so silným autom vie jazdiť hociktorý magor. Pri slabšom motore však tento treba poznať, treba vedieť, kde sú jeho optimálne otáčky, kedy je aký krútiaci moment a treba rozumnejšie používať radiacu páku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bodka na záver - môj inštruktor z autoškoly (bývalý okruhový pretekár) vravieval, že so silným autom vie jazdiť hociktorý magor. Pri slabšom motore však tento treba poznať, treba vedieť, kde sú jeho optimálne otáčky, kedy je aký krútiaci moment a treba rozumnejšie používať radiacu páku...

:palec2::palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridám len zopár viet, keďže gro už bolo povedané - treba mať na mysli aj cenu! Holt keď cenový rozdiel medzi motorom o výkone 50kw a 55kw tvorí 10% celkovej ceny auta (ako tomu bolo donedávna), málokto sa nájde, kto za ten motor je ochotný priplatiť. Houmr, ty si kupoval dovezený voz zvonka, tam ten cenový rozdiel medzi 50kw a 55kw bol teda úplne zanedbateľný... A nehovoriac o tom, že nájsť dovezené MPIčko alebo 1.2ku sa rovná hľadaniu ihly v kopke sena.

Cez víkend sme šli na chatu - v aute 3 ľudia, bágle na celý víkend, v kufri naložených cez 200kg dlaždíc. K tomu kopcovitý terén od Nitry po Zvolen, piatková premávka... Určite by som prijal silnejší motor, ale auto šlo (v rámci predpisových rýchlostí úplne ok), vôbec som sa necítil ako brzda premávky. Som tu, prežili sme to všetci, nikoho som neohrozil, ani neobmedzil.

Bodka na záver - môj inštruktor z autoškoly (bývalý okruhový pretekár) vravieval, že so silným autom vie jazdiť hociktorý magor. Pri slabšom motore však tento treba poznať, treba vedieť, kde sú jeho optimálne otáčky, kedy je aký krútiaci moment a treba rozumnejšie používať radiacu páku...

s tym zaverom suhlasim ze s 300 konmi 250 po dialnici nie je umenie.

ano kupil som dovezene ale ver tomu ze som si tiez zaplatil za to ze to auto malo 1,4 16V a nejaku tu vybavu. vtedy zohnat na slovensku 1,4 16V to bol tak uzkoprofilovy motor. same HTP a MPI. zo zahlanicia sa tiez vodia aj HTP aj MPI, sam som mal na ruke francuzsky hraskovozeleny combik s 1,4 MPI a slusnou vybavou len potom s toho nic. vahal som medzi viacerymi znackami ale nakoniec som sa rozhodol pre skodu a bazar co mam 2km od domu som pozeral v paitok nic a v sobotu doobeda len nahodou na nete som ju nasiel tak som tam hned isiel a boli tam dve fabie jedna moja a druhy bol sedan MPI holota tak ten som zamietol a blizsie som isiel pozret ten combi pripustal som aj variantu MPI ze ked bude tak co uz ale ked som zistil ze je to 1,4 16V tak ma to potesilo a s vybavou som bol spokojny akurat to nema ABS ale vsetko uz zase nemoze byt. tak som ju zajednal a hned ako som ju zajednal tak dalsi ju chcel ale mal smolu :))) cena nebola zrovna nejako nizka. na majitela bol kontakt a tak v podstate som sa vsetko dozvedel a potom asi po mesiaci ma aj stretol a vie kde je jeho auto, predal ho preto ze ho uz nepotreboval lebo robi v novom meste a dostal firemneho passata a kamarat mu povedal ze ak mu ma stat doma tak sa len znehodnoti nechcel ho povodne predat ale nakoniec ho presvedcil a tak sa dostalo ku mne.

p.s.: inak za tu sumu sa dal zohnat 3 bavor s 1998 roku ale .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bodka na záver - môj inštruktor z autoškoly (bývalý okruhový pretekár) vravieval, že so silným autom vie jazdiť hociktorý magor. Pri slabšom motore však tento treba poznať, treba vedieť, kde sú jeho optimálne otáčky, kedy je aký krútiaci moment a treba rozumnejšie používať radiacu páku...

:palec2::palec2::palec2:

PLNY suhlas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...