Přejít na obsah

Nutnost rezervy v kufru


Vasekk

Doporučené příspěvky

Nevíte jak je to ted s rezervou v kufru? Někde jsem četl, že když jsou gumy Run Flat(dá se na nich dojet pokud píchnu), tak nemusím vozit rezervu. Co takové rychlo opravné spreje a sady VW/AUDI/ŠKODA s kompresorkem a pěnou na vyplnění? Raději bych místo rezervy vozil airride:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak je to presne, ale jak jsou opravene spreje ve skodovce tak je to napsane v technicaku jinak tu rezervu musis vozit :)

Tak ted jsem tě moc nepochopil....ty s sebou vozíš v autě techničák?

Já myslím,že ofigo to nejde.Vždycky bude záležet na jakýho padneš poldu.Vyhláška sice umožňuje použití takové sady pro nouzové dojetí,ale povinnost mít rezervu neruší.Auto,které ji nemá ve výbavě má zapsanou vyjímku v TP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak je to presne, ale jak jsou opravene spreje ve skodovce tak je to napsane v technicaku jinak tu rezervu musis vozit :)

Tak ted jsem tě moc nepochopil....ty s sebou vozíš v autě techničák?

Já myslím,že ofigo to nejde.Vždycky bude záležet na jakýho padneš poldu.Vyhláška sice umožňuje použití takové sady pro nouzové dojetí,ale povinnost mít rezervu neruší.Auto,které ji nemá ve výbavě má zapsanou vyjímku v TP.

dokonce ani nemůže být neplnohodnotná - dojezdová rezerva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak je to presne, ale jak jsou opravene spreje ve skodovce tak je to napsane v technicaku jinak tu rezervu musis vozit :)

Tak ted jsem tě moc nepochopil....ty s sebou vozíš v autě techničák?

Já myslím,že ofigo to nejde.Vždycky bude záležet na jakýho padneš poldu.Vyhláška sice umožňuje použití takové sady pro nouzové dojetí,ale povinnost mít rezervu neruší.Auto,které ji nemá ve výbavě má zapsanou vyjímku v TP.

dokonce ani nemůže být neplnohodnotná - dojezdová rezerva

Ta být může.

Jako náhradního kola

s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola

s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru,

určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik.

Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo

směrnice 92/23/EHS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak je to presne, ale jak jsou opravene spreje ve skodovce tak je to napsane v technicaku jinak tu rezervu musis vozit :)

Tak ted jsem tě moc nepochopil....ty s sebou vozíš v autě techničák?

Já myslím,že ofigo to nejde.Vždycky bude záležet na jakýho padneš poldu.Vyhláška sice umožňuje použití takové sady pro nouzové dojetí,ale povinnost mít rezervu neruší.Auto,které ji nemá ve výbavě má zapsanou vyjímku v TP.

dokonce ani nemůže být neplnohodnotná - dojezdová rezerva

Neplnohodnotnou jsem ještě v životě na 5x112 rozteč neviděl:/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly tyden jsem byl na STK a technik prudil s tim, ze nemam v kufru pripevnenou rezervu. ( mam LPG v rezerve).Dal jsem se snim do reci a rekl, ze ji musim mit bud pripevnenou, nebo ji nevozit a mit opravarenskou sadu (kompresor a spray).

Tak ted fakt nevim. radsi bych vozil jen tu sadu, nez rezervo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teď sem tu zkouknul tři TP, všechny od Mercedesů r.v.01 (jeden C, jeden C Sportcoupe a třetí SLK), všechny měly sadu na opravu pneu (tj. kompresor a lepení) a ani jeden to neměl v TP jako výjimku...

jinak Mercedesy (a viděl jsem to i jinde už) mají taky docela gut skládací rezervu - je to 16" černej hliníkáč a má takvou pneumatiku, co je v prázným stavu složená jakoby harmonika... taky dobrá úspora místa :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

dojezdovku 5x112 seženeš ja jí mám v autě origo, davaj je do vw nebo seat

nevim jak je to presne, ale jak jsou opravene spreje ve skodovce tak je to napsane v technicaku jinak tu rezervu musis vozit :)

Tak ted jsem tě moc nepochopil....ty s sebou vozíš v autě techničák?

Já myslím,že ofigo to nejde.Vždycky bude záležet na jakýho padneš poldu.Vyhláška sice umožňuje použití takové sady pro nouzové dojetí,ale povinnost mít rezervu neruší.Auto,které ji nemá ve výbavě má zapsanou vyjímku v TP.

dokonce ani nemůže být neplnohodnotná - dojezdová rezerva

Neplnohodnotnou jsem ještě v životě na 5x112 rozteč neviděl:/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rezerva je součástí povinné výbavy, stejně jako např. výstražný trojúhelník, autolékárnička, atd. Rezerva nemusí být pouze u vozidel, která mají automatické hlídání poklesu tlaku v pneumatikách a zároveň mají tu sadu na bezdemontážní opravu. Musí na to být buď schválení typu (tzn., že automobilka zajistí schválení pro celou typovou řadu a montuje to tam už ve výrobě) nebo to doplnit individuálně později a zařídit si výjimku, která bude zapsaná v TP. Pouze bezdemontážní opravná sada nestačí, na vozidle musí být zároveň namontováno automatické hlídání poklesu tlaku ve všech pneumatikách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rezerva je součástí povinné výbavy, stejně jako např. výstražný trojúhelník, autolékárnička, atd. Rezerva nemusí být pouze u vozidel, která mají automatické hlídání poklesu tlaku v pneumatikách a zároveň mají tu sadu na bezdemontážní opravu. Musí na to být buď schválení typu (tzn., že automobilka zajistí schválení pro celou typovou řadu a montuje to tam už ve výrobě) nebo to doplnit individuálně později a zařídit si výjimku, která bude zapsaná v TP. Pouze bezdemontážní opravná sada nestačí, na vozidle musí být zároveň namontováno automatické hlídání poklesu tlaku ve všech pneumatikách.

Což na těch medvěděch nebylo a není a problém nikdy nebyl, ani u STK... Nevim, buď se to změnilo, nebo je v tom luxusní guláš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což na těch medvěděch nebylo a není a problém nikdy nebyl, ani u STK... Nevim, buď se to změnilo, nebo je v tom luxusní guláš

No luxusní gulaš v tom asi je protože v ve Smartu není z výroby rezerva (nikam by se jim nevešla), není tam kompresor a nemá to ani hlidani tlaku (pokud si to nepřiplatiš) a v TP vyjimka se mi zda taky nebyla zapsana a v návodu co si vzpominam bylo napsane že při defektu maš volat asistenční službu.

A vono to je stejně jedno jestli tu rezervu maš nebo ne: Kamoš ma Kia nějaky SUV a tam je rezerva pod autem v zadu. Pro sundani se musi takova mala klička vložit do dirky nějaké tyče co tu rezervu drži u karoserie a pak s tim otačet abyste rezervu dostali na zem. Jenomže při nějakych narazech v terenu se mu to jaksi pozohybalo a i když měl rezervu tak stejně musel volat asistenční službu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

A jako rezervu můžu použít jakýkoliv rozměr kola zapsaný v TP? Třeba to vezmu do extrému, ale mam (teoreticky) na autě 16ctky letní kola a zimáky naopak pidi 14".

 

Standartně dává výrobce do auta rezervu na letní provoz.

 

Tak co bych měl v zimě v kufru jako rezervu 16" letnáka a v létě vozil zas 14"zimák?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj předevčírem den před silvestrem jsem píchl kolo o posypový kamínek který mě gumu doslova provrtal asi centimetrovou dírou přímo uprostřed. Vytáhl jsem tedy opravnou sadu a kompresor co jsem si pořídil protože při koupi auta chyběl. (Ojeté od známéhok terý tvrdil že ho tam taky neměl.) K mému štěstí kompresor gumu nenatlakuje ani když je bez poškození takže jej půjdu vrátit. Ale rozhodl jsem se než si stříkat do gumy lepidlo že si koupím rezervní kolo. Chci se zeptat zda stačí to dojezdové úzké, nebo plnohodnotnou? Nebo neprodává někdo z vás rezervu na F2? :/ Musím koupit novou pneumatiku takže nechci ještě více utrácet za rezervu.. :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimě vozim jako rezervu letní kolo a v létě zas kolo ze zimní sady. 

 

Jinak jako rezerva stačí letní plnohodnotný kolo se vzorkem  vyšším více než 1,6mm. 

A nahuštěné na předepsaný tlak a nebo mít v autě pumpičku/kompresor což asi ve tvém případě nehrozí.

 

Přijde mi zbytečný mít dvě sady kol+rezervní devátý kolo který se musí furt kontrolovat a který navíc stárne.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše by mě zajímalo  jak je to sice s originálníma diskama, ale obutýma do jiných pneu který sou schválený pro jinej ráfek?

 

Teoreticky: Disk 6Jx14 ET37 na kterej patří podle TP pneumatika 185/60 R14 82T  ale obutej do pneumatiky 165/70 R14 81T která ale podle TP patří na disk 5Jx14 ET35?

 

Viděl jsem to nedávno na jednom autě a nevypadá to špatně. Sice malej ráfek, ale zase vyžší guma s větším profilovým číslem.

 

A daly by se na těch ráfcích 6Jx14 ET37 dojíždět zimáky. :)

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...