Přejít na obsah

brždění na ledu a sněhu


armos

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

A proč myslíš že tam to ABS je aby sis ho odpojil :aggressive: Jestli potřebuješ prodloužit brzdnou dráhu tak ho odpoj.

Vzpomen si co tě učili v autoškole o přerušovanem brzdění,aby nedošlo k zablokování kol :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

A proč myslíš že tam to ABS je aby sis ho odpojil :aggressive: Jestli potřebuješ prodloužit brzdnou dráhu tak ho odpoj.

Vzpomen si co tě učili v autoškole o přerušovanem brzdění,aby nedošlo k zablokování kol :kuk:

Jo, ja ti rozumim, s ABS nemam zkusenost, jen jsem slysel, ze jsou i situace, kdy je lepsi ABS deaktivovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

A proč myslíš že tam to ABS je aby sis ho odpojil :aggressive: Jestli potřebuješ prodloužit brzdnou dráhu tak ho odpoj.

Vzpomen si co tě učili v autoškole o přerušovanem brzdění,aby nedošlo k zablokování kol :kuk:

Jo, ja ti rozumim, s ABS nemam zkusenost, jen jsem slysel, ze jsou i situace, kdy je lepsi ABS deaktivovat.

Říká se že na suchu je brzdná dráha s ABS o 1,5m delší. Ale na mokru a sněhu............. :D;):D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

A proč myslíš že tam to ABS je aby sis ho odpojil :aggressive: Jestli potřebuješ prodloužit brzdnou dráhu tak ho odpoj.

Vzpomen si co tě učili v autoškole o přerušovanem brzdění,aby nedošlo k zablokování kol :kuk:

Jo, ja ti rozumim, s ABS nemam zkusenost, jen jsem slysel, ze jsou i situace, kdy je lepsi ABS deaktivovat.

Říká se že na suchu je brzdná dráha s ABS o 1,5m delší. Ale na mokru a sněhu............. :D;):D

Přesně tak, na suchu bych to ABS nakopal někam. A na sněhu mi taky zrovna nepomohlo, jsem to zašláp a ABS vůbec nereagovalo, i když normálně funguje a auto jelo rovně, po odbrždění jelo tam kam jsem chtěl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

A proč myslíš že tam to ABS je aby sis ho odpojil :aggressive: Jestli potřebuješ prodloužit brzdnou dráhu tak ho odpoj.

Vzpomen si co tě učili v autoškole o přerušovanem brzdění,aby nedošlo k zablokování kol :kuk:

Jo, ja ti rozumim, s ABS nemam zkusenost, jen jsem slysel, ze jsou i situace, kdy je lepsi ABS deaktivovat.

Říká se že na suchu je brzdná dráha s ABS o 1,5m delší. Ale na mokru a sněhu............. :D;):D

Přesně tak, na suchu bych to ABS nakopal někam. A na sněhu mi taky zrovna nepomohlo, jsem to zašláp a ABS vůbec nereagovalo, i když normálně funguje a auto jelo rovně, po odbrždění jelo tam kam jsem chtěl...

Když jsem poprvé jel s octou na sněhu, tak jsem myslel, že nezastavím. Předtím jsem měl feldu bez ABS a prostě jsem se naučil mít cit v noze a najít si maximální sílu tak, aby se kola nezablokovala. Jakmile se pustí ABS, tak sice auto zatáčí, ale podle mne nebrzdí tak dobře. Kolo se zablokuje, pustí a pořád dokola. Ale pro 90% řidičů je to asi tak lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

A proč myslíš že tam to ABS je aby sis ho odpojil :aggressive: Jestli potřebuješ prodloužit brzdnou dráhu tak ho odpoj.

Vzpomen si co tě učili v autoškole o přerušovanem brzdění,aby nedošlo k zablokování kol :kuk:

Jo, ja ti rozumim, s ABS nemam zkusenost, jen jsem slysel, ze jsou i situace, kdy je lepsi ABS deaktivovat.

Říká se že na suchu je brzdná dráha s ABS o 1,5m delší. Ale na mokru a sněhu............. :D;):D

Přesně tak, na suchu bych to ABS nakopal někam. A na sněhu mi taky zrovna nepomohlo, jsem to zašláp a ABS vůbec nereagovalo, i když normálně funguje a auto jelo rovně, po odbrždění jelo tam kam jsem chtěl...

Když jsem poprvé jel s octou na sněhu, tak jsem myslel, že nezastavím. Předtím jsem měl feldu bez ABS a prostě jsem se naučil mít cit v noze a najít si maximální sílu tak, aby se kola nezablokovala. Jakmile se pustí ABS, tak sice auto zatáčí, ale podle mne nebrzdí tak dobře. Kolo se zablokuje, pustí a pořád dokola. Ale pro 90% řidičů je to asi tak lepší.

Právě, ABS je pro ty co nemaj cit v noze a zadupnou to natvrdo co to jde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ABS bych neodpojoval, může být užitečný hlavně v situacích které nečekáš. Např. nepředpokládané brzdění na silnici, kda je uprostřed sucho a na kraji led. Dá se jezdit i bez něj, ale na druhou stranu pokud jedeš s citem a máš už nějaké zkušenosti na sněhu a ledu, tak se ti pravděpodobně při běžné jízdě vůbec nebude aktivovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První auto s ABS jsem měl zhruba po milionu km, ten přechod není problém. Pokud správně funguje, je to jistější. Zvykneš si rychle, obráceně by to bylo horší. Jenom je třeba stále si uvědomovat, že stejně nejdůležitější jsi ty, to ABS je jenom pomocník a vše za tebe nevyřeší. A jak jsem už psal, pokud pojedeš s citem tak se bude aktivovat málokdy a nebo taky vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, ABS je pro ty co nemaj cit v noze a zadupnou to natvrdo co to jde...

??? Cit v noze mám celkem solidní, ale pokud nejedná o nějaké menší dobržďování, ale razantnější "brždění" naprosto běžně to na sněhu nebo na ledu natvrdo zašlápnu, ať si ABS dělá svoji práci. Proč bych měl řešit, jestli brzdím málo (bez ABS) nebo už moc (s ABS)? Navíc tak hned bezpečně vidím, jaký je "brzdící potenciál", za který se nedostanu, tzn. vidím, co můžu čekat na dalších metrech a v dalších sekundách případně se tak maximálně předem připravit na možný "průser".

Navíc v zimním období, pokud není sníh nebo viditelný led, používám zašlápnutí jako zjišťovací metodu proto, abych věděl, po čem jedu, což při jemném brždění nemusím zjistit (a o kousek dál, když budu nucem jít na brzdy tvrději a nečekám zrádný povrch, můžu být nepříjemně překvapen).

Prostě ABS považuji za velmi užitečného pomocníka, který v zimě využívám v maximální možné míře pro své pohodlí a hlavně bezpečnost. Ale jak píšou i jiní výše, ať už s nebo bez ABS, v zimě je to mnohem víc než v létě o správném odhadu, bezpečném odstupu apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi,já pravidelne,když nakydá tak 5 čísel snehu,jezdím k nám na takový jedno velký opuštený parkovisko v horách.Nikde nikoho a tak se tam dá z autem vyřádit,rozjet, kola doleva,doprava zatáhnout ruční ato je potom paráda.Je to taková malá škola šmyku.

Ale k veci.Rozjet na 60,dupnout na brzdy a pak se ukáže síla ABS.Auto se tak rychle nezablokuje a dá se sním zatáčet.To když vytáhnem poistku od ABS tak to se potom při rovnakých podmínkách z autem nedá delat nic!! jenom čekat bezmocne až se to zastaví, a že to trvá.

To se opravdu divím,že na takový auta jako sou Octávky nemontovali sériově do všech výbav ABS.(do klasikú to nedávali). kámoš tak rozflákal Octu (výbava klasik- bez ABS) a policajti mu řekli že kdyby mnel ABS tak se tomu vyhne,ale hold když nekdo šetřý tak nekdo šetřý.

Ale chvala bohu,že EU zavedla ABS jako povinou výbavu všech novovyrobených aut. Že jim to trvalo.To v USA povine montujou už ESP.Sem zvědav,kdy to bude i u nás.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je to EDS? Mimochodem mám classic a abs mám..

EDIT:odpovím si sám

Elektronický uzávěr diferenciálu. Funkcí diferenciálu je rozdělení hnacích sil na hnaná kola tak aby bylo možno zatáčet a byl respektována tedy různá dráha jednotlivých kol. Vedlejším produktem diferenciálu je při prokluzu kol, například na mokré, nebo zasněžené vozovce, přenos síly pouze na jedno z poháněných kol, na to které má menší odpor. EDS se stará o to aby diferenciál plnil svou funkci, a přitom aby docházelo při akceleraci k rovnoměrnému rozdělení hnané síly. EDS v případě rozdílu otáček hnaných kol, odpovídajících prokluzu, protáčející se kolo přibrzdí.

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=207

Editováno: , autor: Petr E
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Me se jednou stalo ze se stal studenak na pojistce nad baterkou - na ABS cerpadle - no trakze jsem jezdil v zime bez ABS.

Panova to bylo utrpeni a poceni se tady u nas - same kopce - no hruza jel jsem opravdu jako snek-a kdyz uz jsem mel zablokovane kola a jel jsem po uhlazenem snehu jak na ledu tak jsem navstivil servis.

Ted uz se tolik nepotim, auto drzi stopu i v zatacce i kdyz mas naplno seslapnut pedal a zadek me nikdy nepredjizdi. Hodne dobra vec - mozna to trosku dele trva nez se zabrzdi, ale mas v pohode rizeni pod kontrolou a nemas takovej strach ze jedes jako sanky-kope ti to do nohy a hned poznas ze musis prizbusobit rychlost - protoze nejaky senzor zaznamenal plne zabrzdene kolo

EDS mam taky a sice se obcas stane ze se nevyskrabu, ale na vyjezd tech krpalu je to moc dobra vec. Predni kolecka se pretahuji v sile - jak zacne jedno kolo se prokluzovat i hned ho cerpadlo ABS pribrzdi a prenos se pretahne diferakem na druhe kolo.

Nekdy se vyskrabu opravdu diky EDS az nahoru a nejhorsi na tom je ze se pomalinku vyskrabuju ale tva to dele, ale po nekolika minutach se to vypne - kvuli prehrati brzd, takze pak zase uviznu na strane- taha to pak do strany ke svodidlum - s EDS to tak neni - ta nase cesta je tak blbe klopena - no a tudis musim znova opakovat jizdu od zacatku

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

Mám ABS i EDS a řeknu Vám, že to jsou týteční pomocníci. Já si netroufnu říkat, že mám cit v noze,

ale jak je psáno výše, je to o citu, na sněhu pak brždění převážně motorem, a bezpečném odstupou.

A když přijde krize, ABS i samotné strašně moc pomůže. TAKŽE NEODPOJOVAT!

(mám naježděné 2 zimy v Alpách a to jsou mé zkušenosti :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny,

mam oktu teprve od leta, zimu jsem jeste nejezdil. Zajimalo by me, jestli je lepsi na lede a snehu bzdit bez ABS. Dal by me zajimalo, jestli kdyz "vypnu" ABS vytazenim pojistky, neobjevi se nejakej problem, treba nouzovy rezim nebo neco podobnyho.

Dik za nazory.

Mám ABS i EDS a řeknu Vám, že to jsou týteční pomocníci. Já si netroufnu říkat, že mám cit v noze,

ale jak je psáno výše, je to o citu, na sněhu pak brždění převážně motorem, a bezpečném odstupou.

A když přijde krize, ABS i samotné strašně moc pomůže. TAKŽE NEODPOJOVAT!

(mám naježděné 2 zimy v Alpách a to jsou mé zkušenosti :palec2:

Ty jsi presne pochopil kam jsem otazkou miril. Dekuju za nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na co si proboha stezujete.

To, ze auto ma ABS, ASR a EDS neznamena, ze ty systemy funguji vzdy a vsude.

Systemy se aktivuji pouze a jedine tehdy, pokud je ridic idiot a neumi reagovat adekvatne.

Neni problem opravdu prudce brzdit s vozidlem vybavenym ABS tak, aby si ABS ani netuklo.

V zime je to pravda slozitejsi, ale kdo vam brani v okamziku, kdy vas pri brzdeni pedal kopne, jej jednoduse trosku povolit a brzdit dal bez dalsiho zasahu ABS ? ( pokud chcete, samozrejme ).

Odpojovat to pojistkama je na nic, nikdy nevis, kdy s tim pojede manzelka, ktera pri kolizi sevre volant v kreci, postavi se celou vahou na brzdu a zacne se modlit:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za rychlou a hlavně bezplatnou psychoanalýzu. Už mám jasno, patřím prostě k těm idiotům, kteří často z vlastní pohodlnosti neřeší adekvátnost reakce a klidně aktivují tyto bezpečnostní systémy. Nechávám elektroniku, ať si dělá svoji práci. A jako správný idiot často až na základě chování těchto systémů na aktuální podmínky jsem schopen přizpůsobit adekvátnost následných reakcí (např. na zdánlivě suché, ale namrzlé vozovce).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na co si proboha stezujete.

To, ze auto ma ABS, ASR a EDS neznamena, ze ty systemy funguji vzdy a vsude.

Systemy se aktivuji pouze a jedine tehdy, pokud je ridic idiot a neumi reagovat adekvatne.

Neni problem opravdu prudce brzdit s vozidlem vybavenym ABS tak, aby si ABS ani netuklo.

V zime je to pravda slozitejsi, ale kdo vam brani v okamziku, kdy vas pri brzdeni pedal kopne, jej jednoduse trosku povolit a brzdit dal bez dalsiho zasahu ABS ? ( pokud chcete, samozrejme ).

Odpojovat to pojistkama je na nic, nikdy nevis, kdy s tim pojede manzelka, ktera pri kolizi sevre volant v kreci, postavi se celou vahou na brzdu a zacne se modlit:)

Tak koukám ty budeš machr co najezdil aspoň deset milionů kilometrů bez nehody co? Proč by měl být podle tebe člověk co v krajní chvíli využije elektroniku idiot? Samozřejmě je dokázáno, že špičkovým řidičům tyto systémy naopak překáží, ale to je minimum z toho množství lídí co jezdí. Takže jestli tohle dokážeš říct, tak seš sám velkej pan IDIOT!

Kdyby náhodou chtěl někdo narážet na to co jsem psal o několik příspěvků z5, tak to určitě nebylo myšleno tak jako to co napsal "stepo".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...