Přejít na obsah

Tlumení dveří


jola

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

Chtěl bych se zeptat, dnes jsem navštívil servis (svítící kontrolka otevřených dveří - fabia II r.v 2007). Po připojení na diagnostiku se zjistilo, že je vadný celý zámek dveří ridiče. Nabídli mi sice opravu, ale s vysvětlením že za rozebrání dveří 700 + zámek (použitý). To by šlo ale to bych se nesměl dozvědět že je možné, jelikož je toto první rok výroby této verze, že by mohly být namontovány zámky z F I. Což by následně znamenalo že bych platil za rozebrání dveří 2x kdyby nebyl zrovna v danou chvíli k sehnání. Ale zpět kvůli čemu zde jsem.... zajímalo by mě, jestli pro demontáž zámku je třeba vyndavat motor el. stahování okna. Přijde mi z obrázků, že je celkem daleko od zámku a že by to nebylo třeba .. a protože mám strach abych s tím motorem něco neudělal (nevymotal to lanko či co) Tak se do toho moc nechci pouštět pokud je nutná demontáž tohoto dílu. Díky za odpověď !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co jsem rozebíral dveře u Fábky,tak ta spleť lanek je nerozebíratelná...Motorek se dá v pohodě sundat a do toho lankového mechanismu vůbec není třeba zasahovat.

Ono asi musíš sundat celej ten vnitřní plech...Tzn rozpojit všechny konektory atd.

Já na té fábce měnil ten plech celej a v pohodě ikdyž jsem to předtím nikdy nedělal.

Prdnul jeden ten pojízdnej držák skla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A je třeba to sklo demontovat? v servisu říkali že výměna zámku je po palubovce snad to nejhorší. ... Tak samozřejmě nechci nic podělat ale troufnu si na to no .. když už tam rovnou budu tak bych to chtěl odhlučnit ale ty materiály zde zmiňované mi přijdou celkem natáhlý.... Neměli by jste tip na levnější... přeci jen mě ještě něco bude stát zámek a teď servis sem měl za 5000. (Po 40tis. se úplně rozpadly brzdový destičky) . A ještě něco někdo se tady zmiňoval o jakých si umělohmotných kolíkách nebo tak něco .... Kde to seženu popř kolik toho budu na ty jedny dveře potřebovat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom plechu jsou od sebe 2 díry ...asi tak průmer 12mm....A v těch dírách jsou vidět M6 šroubky(10 klíč) v určité poloze skla...mylím že to bylo když bylo nahoře?To bych ale kecal...

Sklo si v té poloze zajistíš isolepou.Šroubky povolíš a sjedeš mechanismem dolů....Tím máš tem plech už volnej a stačí povolit šrouby po obvodu...Povolit kabeláž kde je třeba...

S tlumícím matrošem nic nenaděláš....levnější varianta není...Já mám teda po autě asi 12 kilo vibraflexu a ten funguje a drží....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte vsetci,

Chystam sa vytlmit predne dvere a ked uz to budem mat rozhodene, tak by som chcel vymenit aj repro. Zaujimalo by ma ake rozmery ma mat ten vymedzovaci kruh, ktory treba vlozit pod reproduktor namiesto originalu.

Rozmyslam nad tymito reprakmi: http://www.autodax.sk/eshop/reproduktory-do-auta/16-cm/komponentne/znacka-1/gzic-650x-1413.html

Pripadne mi poradte ktory z kruzkov objednat na: http://www.prohifi.sk/prohifi/eshop/8-1-MONTAZNY-MATERIAL/38-2-repro-adaptery-medzikruzia

Dakujem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

A je třeba to sklo demontovat? v servisu říkali že výměna zámku je po palubovce snad to nejhorší. ... Tak samozřejmě nechci nic podělat ale troufnu si na to no .. když už tam rovnou budu tak bych to chtěl odhlučnit ale ty materiály zde zmiňované mi přijdou celkem natáhlý.... Neměli by jste tip na levnější... přeci jen mě ještě něco bude stát zámek a teď servis sem měl za 5000. (Po 40tis. se úplně rozpadly brzdový destičky) . A ještě něco někdo se tady zmiňoval o jakých si umělohmotných kolíkách nebo tak něco .... Kde to seženu popř kolik toho budu na ty jedny dveře potřebovat ?

Ahoj

Keď som vyťahoval zámky na dverách FII, stačilo iba vysunúť sklo úplne hore, vytiahnuť motorček ovládania skla a potom sa dostaneš k zámku. Budeš potrebovať ešte jeden dlhý torx na povolenie samotného mechanizmu zámku a jeho následné vytiahnutie von. Ak by si potreboval návod, kľudne napíš a pošlem Ti návod na rozoberanie dverí.

Čo sa týka kolíkov, ich počet Ti neviem povedať, lebo som ich kupoval cca 30ks na všetky dvere. Niektoré ostali pôvodné, iné som musel meniť. Môžeš to urobiť aj tak, že strhneš tapac a podľa zničených kolíkov uvidíš, koľko nových budeš potrebovať. Ináč tie nové držia lepšie a dajú sa niekoľko krát vytiahnuť a zasunúť späť bez toho, aby sa zničili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ide mi hlavne o to... ci 30mm vysoky vymedzovaci kruh bude stacit, alebo treba vyssi (hlavne k tym reprakom) a chcem sa vyhnut tomu, aby bol zas privysoky a nezalozim tapacir :D

Z obruče na tapacíre som musel zrezávať. Teda možno som ani nemusel, ale pre istotu som to tak spravil, aby mi tapac nebil do repráku. Nepamätám si, aké podložky som kupoval, ale boli tusím od firmy SAL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Caute,

tak konecne som sa dostal k tlmeniu podlahy, tak tu je kratky navod. Ako prve som vybral sedacky - su uchytene 4 srobami so specialnym tisichranom (neviem ako sa presne vola, ja som si kupil celu sadu s roznymi rozmermi). Sedadla maju zo spodnej casti konektory, tak si ich po odskutkovani preklopte dozadu a odpojte konektory. Treba dat dole rucku z rucnej brzdy a z radiacej paky. Nasledne treba vybrat stredovy tunel - 3 skrutky pod drziakmi na pohare. Ak mate laktovu opierku, po uvolneni a nadvihnuti stredoveho tunela idu pekne odskrutkovat 4 skrutky, ktore ju drzia. Potom uz len dat dole koberec a original tlmenie. Mimochodom bol som prekvapeny, ze z fabriky tam uz je dost hruby (1 cm) tlmiacy koberec. Potom uz len tlmit. Na tlmenie som pouzil 6 ks STP gold a 3 kusy STP SPL 4mm (to som uz potom zabudol odfotit). Hrubsie tlmenie by som nedaval, aby sa tam zmestily povodne koberce. Pristrojovku som dole nedaval (ako Miggy - inak klobuk dole). Auticko sa zase o kusok stisilo a hlavne razy od podvozku - je z neho pocit ako z auta vyssej triedy. Keby boli otazky, tak sa kludne pytajte.

post-38395-0-32556700-1351020259_thumb.j

post-38395-0-07998900-1351020347_thumb.j

post-38395-0-02100000-1351020380_thumb.j

post-38395-0-27932400-1351020383_thumb.j

Editováno: , autor: pauliej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj Miggy,

bohuzial, dni su uz kratke a vecer som uz potreboval auto, tak som sa ponahlal. Inak ten STP SPL je ako karimatka co sa dava pod spacak alebo v lete na tom lezis na kupalisku - taka husta pena, tmavosiva, 4mm hruba. Velmi dobra sa s tym pracuje. Odporucam davat vsade, kde si predtym nalepil asfaltove platy, lebo tie sluzia hlavne na zamedzenie vibracii, ale na odhllucnenie sluzi prave SPL.

PS: teraz je auto tichsie (aj ked planujem este tlmit podbehy ako Diamant na Octavke), ale o to viac teraz pocut zase motor :kol-134: - neverending story....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mi vrav niečo o tom, že počuť motor :) V moje fábke zase počujem všetky plasty ako praskajú. A tak som sa nasr.l a ltmenie lepím aj na všetky plastové diely. Každý volný káblik (napríklad v kufri) lepím silikónom ku karosérii. Všetky držiačiky, ktorými sa upevňujú plasty na karosériu, taktiež lepím silikónom. Proste sa snažím čo najviacej zhutniť interiér vozidla.

To s tým STP SLP nie je zlý nápad, ale už som minul 10m2 STP Silver a ďalšie peniaze a zbytočné kilogramy hmoty sa mi akosi nechce vrážať do auta. Potrebujem si totižto zachovať vyššiu svetlosť podvozku.

Plánujem to ale všetko pofotiť a potom to sem hodím. No tiež mám problém so svetlom, keďže dni sú krátke :)

Ak by ináč niekto potreboval poradiť, čo a ako rozoberať a lepiť, ozvite sa, možno budem vedieť pomôcť :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Neviem, či to niekomu pomôže, ale popíšem Vám moju skúsenosť s lacným tlmiacim materiálom:

Po tom, ako som dal dosť peňazí za Vibraflex 40, rozhodol som sa ešte na dotlmenie kúpiť niečo lacnejšie. Na jednom slovenskom portáli s autovecami som našiel lacné NO NAME tlmenie a tak som ho kúpil. Na obrázku možno vidieť výsledok po približne roku od montáže. Snáď všetko tlmenie postupne vplyvom otrasov začalo meniť svoju pozíciu v zmysle gravitácie a tak zo všade (nie len na dverách, ktoré sú na fotke) som ho musel dať preč. Vibraflex 40 drží ako pribitý, len toto nie :( Očividne ale nie je vhodné na kolmé plochy.

post-53788-0-02865300-1361471957_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

No potěš koště. Při pohledu na některý vaše tlumící akce padám do mdlob co mě čeká. 

A počin Miggyho mě srazil zoufalstvím do kolen. Rozdrbat celej vnitřek auta, tak to asi nebude na jeden den, jenomže já auto potřebuju každej den plně funkční a i kdybych dělal i jen ty dveře, tak musim zas hrát na jistotu a nedopustit aby se mi tam někde něco zašmodrchalo(to platí hlavně u toho mechanizmu stahování oken) a já se pak mordoval abych to sesadil správně dohromady.

Škoda že nejde do témata vložit další podtéma jakej materiál a jakýho výrobce zvolit.

Nejradši bych odtlumil vnitřní plech a za reprák dal jen nějakej tlumící terčík.

Mam jenom originální rádio Blues a i originální basový repro jenom v předních dveřích plus pochopitelně výškáče v a sloupcích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mr. Pavka, dvere sa dajú v pohode robiť aj keď máš málo času a auto stále potrebuješ. Napríklad jeden deň všetko odstrojíš, druhý zase odmastíš, potom zase nalepíš... Na fotke prikladám spôsob, ako zaistiť okno v hornej polohe tak, aby nespadlo dole. S otváraním dverí bez kľučky je to tiež zaujímavé, lebo musíš ťahať za oceľové lanko v bovdene, ale dá sa to.

Čo sa týka tých čúflíkov, ktoré držia káblové zväzky, pomerne jednoducho sa to dá vytlmiť okolo nich. Prípadne ich trošku prekryť. Taktiež prikladám foto, z ktorej je dobre vidieť, že to nie je až také dokonalé.Jeden čuflík je tam prekrytý a okolo druhého je tlmiaci materiál zase vystrihnutý. 

_MG_0055.jpg

_DSC3010_web.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

miggy-A co si myslíš o postupu a radách od paulieje? Vyz jeho akce popsaná na staně 2 v tomto tématu.

On píše:  " Potom (alebo mozno este predtym ak sa trafite) treba spustit okno, aby sa v dvoch montaznych otvoroch objavili skrutky, ktorymi je pripevnene okno do spustaca. Tie skrutky treba iba povolit, nie uplne vysrobovat. Ked som ich povolil, okno som vytiahol uplne hore a prilepil ho lepiacimi paskami. Odtrhnite penovu krytku otvoru v dverach cez ktoru vedie lanko otvarania dveri. Spustite spustac dole - netreba uplne dole. Nasledne som vyskrutkoval 2 skrutky listy spustaca okna a este dalsie 4 skrutky plechu s elektromotorom. Vsimol som si, ze drag84 (pozri forum) vyskrutkoval elektromotor - nieje to potrebne a nerobte to ! Cele spustanie okien je jeden celok a da sa vybrat (trochu sa s tym treba pohrat, je to ako jezek v kleci, ale ide to). 

Já myslim že by to mohlo bejt proveditelný ne?

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...