Přejít na obsah

5. převodový stupeň - zmenšení - místo přidání 6. st.


Danny1503

Doporučené příspěvky

Ahoj chlapáci, chci se Vás zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti se zkrácením 5. převodového stupně. Nechci vyhazovat hříšné peníze za 6. převodový stupeň i když pravda, nebylo by to špatný. Mám Octavii combi 1.9 TDi 81 kW a jezdím hlavně po dálnicích. Takže jednoho krásného dne mě napadlo, že by se dalo možná vyměnit pouze to " ozubené kolečka na pětce ". Nevím jestli to jde, nejsem žádný mechanik a ani dborník přes tyto věci, proto Vás prosím o radu. A pokud možno, na kolik by mě to vyšlo včetně montáže - předem mooooc díky. :palec2:

Danny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapáci, chci se Vás zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti se zkrácením 5. převodového stupně. Nechci vyhazovat hříšné peníze za 6. převodový stupeň i když pravda, nebylo by to špatný. Mám Octavii combi 1.9 TDi 81 kW a jezdím hlavně po dálnicích. Takže jednoho krásného dne mě napadlo, že by se dalo možná vyměnit pouze to " ozubené kolečka na pětce ". Nevím jestli to jde, nejsem žádný mechanik a ani dborník přes tyto věci, proto Vás prosím o radu. A pokud možno, na kolik by mě to vyšlo včetně montáže - předem mooooc díky. :palec2:

Moc to nechápu. Líbila by se ti šestka, ale je moc finančně náročná, tak proto chceš zkrátit pětku??? :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc to nechápu. Líbila by se ti šestka, ale je moc finančně náročná, tak proto chceš zkrátit pětku??? :unsure:

spis de o to ze tam chce zmenit kolecko tak aby posunul celkovy zaber 5teho stupna ... mysleno ze posunu celu krivku piateho stupna kosek do prava..

mam pravdu??

ja mam spis otazku k cemu? chces to k vacsi rychlosti nebo aby si mnel optimum spotreby na vyzsej rychlosti? nebo aby to malo diru medzi 4kou a 5tkou :)

jestli trepem klidnem ne poslite nekam :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je jasné o co jde. Pětku chce prodloužit...samozřejmě. Ne zkrátit. Přesně řečeno snížit převodový poměr. Taky jsem o tom uvažoval.....a nejen to! Dokonce jsem si to nechal dělat....ale pak jsem koupil komplet pohonnou jednotku z 96kW včetně šestikvaltu....tak ani nevím, v jakém je to stádiu. Ale zjistím to a když tak napíšu.

Pokud má auto dostatečný výkon, tak ta větší díra mezi 4.a5.st. není problém. Ale chce to vážně upravit výkon ať se dá ta 4ka bez problémů déle podržet.

Nicméně asi více bych doporučil převodovku z Ibizy, nebo jiného malého auta 1,9TDi, protože má delší kvalty (když ji namontuješ do Oktávy) a odstupňování je seriové. Ale pozor! Musí mít možnost obojího uchycení!!! Myslím ten nálitek pro silenblok jako u Oktávy! Někde jsem měl i kódy....ale nemůžu to nějak najít...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem se dočetl, že ta šestka by vyšla i s montáží něco kolem 25000 - 30000 !! Starší z vrakoviště tak cca 15000 - 20000 !! No to jsou nehorázné sumy.

Chci to využívat na té dálnici pro vyšší rychlost - jsem tak trochu blázen :) a někdy, když mě to chytí, jedu i 225 km/h !!!! Vím, vím, chudát motor ...

Proto bych si to představoval asi tak, že bych 4. roztáhl třeba na 120 - 130 a pak řadil tu " upravenou " pětku. Motor je podle mě dost silný na to, aby to utáhl a ke všemu není ještě načipovaný a nijak upravovaný. Spotřebu teď mám dlouhodobou 5,6L/100km. Myslím si, že při stejném stylu jízdy by auto jelo rychleji a za stejnou spotřebu - to je to, čeho chci docílit ........ :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem se dočetl, že ta šestka by vyšla i s montáží něco kolem 25000 - 30000 !! Starší z vrakoviště tak cca 15000 - 20000 !! No to jsou nehorázné sumy.

Chci to využívat na té dálnici pro vyšší rychlost - jsem tak trochu blázen :) a někdy, když mě to chytí, jedu i 225 km/h !!!! Vím, vím, chudát motor ...

Proto bych si to představoval asi tak, že bych 4. roztáhl třeba na 120 - 130 a pak řadil tu " upravenou " pětku. Motor je podle mě dost silný na to, aby to utáhl a ke všemu není ještě načipovaný a nijak upravovaný. Spotřebu teď mám dlouhodobou 5,6L/100km. Myslím si, že při stejném stylu jízdy by auto jelo rychleji a za stejnou spotřebu - to je to, čeho chci docílit ........ :palec2:

225 leda z pořádného kopce, nebo ti lže tachometr....ale nechci, aby se tu debata zvrhla v to, kolik to komu jede. Ale 225 po rovině 100% NE!!!

Ale jinak jsem ti návod dal. Tak vzhůru do toho!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem se dočetl, že ta šestka by vyšla i s montáží něco kolem 25000 - 30000 !! Starší z vrakoviště tak cca 15000 - 20000 !! No to jsou nehorázné sumy.

Chci to využívat na té dálnici pro vyšší rychlost - jsem tak trochu blázen :) a někdy, když mě to chytí, jedu i 225 km/h !!!! Vím, vím, chudát motor ...

Proto bych si to představoval asi tak, že bych 4. roztáhl třeba na 120 - 130 a pak řadil tu " upravenou " pětku. Motor je podle mě dost silný na to, aby to utáhl a ke všemu není ještě načipovaný a nijak upravovaný. Spotřebu teď mám dlouhodobou 5,6L/100km. Myslím si, že při stejném stylu jízdy by auto jelo rychleji a za stejnou spotřebu - to je to, čeho chci docílit ........ :palec2:

225 leda z pořádného kopce, nebo ti lže tachometr....ale nechci, aby se tu debata zvrhla v to, kolik to komu jede. Ale 225 po rovině 100% NE!!!

Ale jinak jsem ti návod dal. Tak vzhůru do toho!

Po rovině to opravdu 225 neudělá - udělal jsem to z mírného táhlého kopce ( Z Brna směr Znojmo u Pohořelic ) ale to je jedno. Tou pětkou by to potom možná šlo i porovině, chápeš ?

Ale jinak velké DÍKY :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Danny: neboj, chápu moc dobře....nevím jestli 225....ale každopádně klesnou táčky, a to je žádoucí. O tom co motor prožívá v těchto otáčkách (tipuju tak 5000 při těch 225)...tak to radši rozebírat nebudu. A jestli budeš někdy náhodou čipovat, tak upozorni úpravce na to jak jezdíš.

Ale proč nechceš brát tu variantu s převodovkou z Ibizy??? To je asi nejlevnější a nejjistější varianta! Bez předělávek, stejné poloosy, stejná spojka, stejný startér, řazení....vše stejné...jen delší převody.

Milan II: o kousek výš píšu, že se na tom dělá.....a nevím, proč by ti ty kola nikdo neudělal...to fakt nechápu... :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milan II: o kousek výš píšu, že se na tom dělá.....a nevím, proč by ti ty kola nikdo neudělal...to fakt nechápu... :unsure:

To by jsi pochopil, až by jsi někdy viděl rozdělanou převodovku.

Tak to je pekna kravina...Treba BODA ma predelane PD 96kw na 235koni a ma takvou prevodovku {predelanou}ze ma maximalku 270km/h Jasteer ti to protvrdi. Tak jsi jeste malo veci videl :D

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milan II: o kousek výš píšu, že se na tom dělá.....a nevím, proč by ti ty kola nikdo neudělal...to fakt nechápu... :unsure:

To by jsi pochopil, až by jsi někdy viděl rozdělanou převodovku.

Tak to je pekna kravina...Treba BODA ma predelane PD 96kw na 235koni a ma takvou prevodovku {predelanou}ze ma maximalku 270km/h Jasteer ti to protvrdi. Tak jsi jeste malo veci videl :D

Tachometrovou maximalku bych rekl ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milan II: o kousek výš píšu, že se na tom dělá.....a nevím, proč by ti ty kola nikdo neudělal...to fakt nechápu... :unsure:

To by jsi pochopil, až by jsi někdy viděl rozdělanou převodovku.

Tak to je pekna kravina...Treba BODA ma predelane PD 96kw na 235koni a ma takvou prevodovku {predelanou}ze ma maximalku 270km/h Jasteer ti to protvrdi. Tak jsi jeste malo veci videl :D

Tachometrovou maximalku bych rekl ne ?

Mělo tím být řečeno, že zas takový problém to není. Ale pan MilanII se ještě musí hodně učit :p

Jo...a jak jsem říkal...ať se to nezvrhne zbytečně k maximálce. Mám pocit, že těch 270 bylo zkoušeno na brzdě...takže přesná rychlost!

Editováno: , autor: tdipower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tdipower:

Tak když jsi takový king, tak mu tu převodovku udělej a nedělej tady teoretickýho učitele.

Když pominu tu složitou výrobu kol, obstarání vysoce kvalitního matroše, tak mi vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?

Já bych tě do své převodoky rýpat nenechal, protože by pak hučela...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tdipower:

Tak když jsi takový king, tak mu tu převodovku udělej a nedělej tady teoretickýho učitele.

Když pominu tu složitou výrobu kol, obstarání vysoce kvalitního matroše, tak mi vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?

Já bych tě do své převodoky rýpat nenechal, protože by pak hučela...

Může být...včera jsem se bavil s borcem co mi to dělá.....a zastavil jsem to skrz tohob šestikvaltu. Říkal že mu chybí už jen nástroj na vnitřní ozubení. Můžu to nechat dodělat....to není problém...ale lepší varianta je ta převodovka z Ibizy. Minimálně finančně. To jsem tenkrát nevěděl, když jsem si to nechal dělat.

A co myslíš touto větou?????? "vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?"

Viděls někdy převodovku? Uděláš jedno kolo menší, druhé větší.....možná pozměnit modul....korekce zubů a je...Nebo jak to myslíš??? Možná jsem to nepochopil!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tdipower:

Tak když jsi takový king, tak mu tu převodovku udělej a nedělej tady teoretickýho učitele.

Když pominu tu složitou výrobu kol, obstarání vysoce kvalitního matroše, tak mi vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?

Já bych tě do své převodoky rýpat nenechal, protože by pak hučela...

A co myslíš touto větou?????? "vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?"

Viděls někdy převodovku? Uděláš jedno kolo menší, druhé větší.....možná pozměnit modul....korekce zubů a je...Nebo jak to myslíš??? Možná jsem to nepochopil!

Ano, taky jsem už v životě viděl nějakou tu převodovku. A právě o to mi mi šlo - jedno kolo menší a druhé větší (s jiným poměrem) aby byla dodržena osová vzdálenost kol, která je dána hřídelemi. Tím jsme se dostali k ještě větší náročnosti výroby. Protože to už musíš dělat kola dvě.

PS: nechci se s tebou hádat, tak že pokud máš přístup ke špičkovému strojovému parku, tak jen do toho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tdipower:

Tak když jsi takový king, tak mu tu převodovku udělej a nedělej tady teoretickýho učitele.

Když pominu tu složitou výrobu kol, obstarání vysoce kvalitního matroše, tak mi vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?

Já bych tě do své převodoky rýpat nenechal, protože by pak hučela...

A co myslíš touto větou?????? "vysvětli jak nacpeš jiné 5tkové kolo do skříně, když jsou kola na souběžně umístěných hřídelích?"

Viděls někdy převodovku? Uděláš jedno kolo menší, druhé větší.....možná pozměnit modul....korekce zubů a je...Nebo jak to myslíš??? Možná jsem to nepochopil!

Ano, taky jsem už v životě viděl nějakou tu převodovku. A právě o to mi mi šlo - jedno kolo menší a druhé větší (s jiným poměrem) aby byla dodržena osová vzdálenost kol, která je dána hřídelemi. Tím jsme se dostali k ještě větší náročnosti výroby. Protože to už musíš dělat kola dvě.

PS: nechci se s tebou hádat, tak že pokud máš přístup ke špičkovému strojovému parku, tak jen do toho.

Tak hlavně že jsme se shodli...to je důležité. Samozřejmě že se musí udělat kolo i na předlohovou hřídel! Přístup k takovým technologiím mám. Jinak bych tu o tom nepsal! Ale zanova opakuju: pokud existuje jiná možnost než hrabat do převodovky, tak bych ji upřednostnil! Takže toto bych volil na speciální aplikace. Na normální ježdění doporučuju spíše výše zmíněnou variantu. :palec2:

Ale kdyby o to někdo mocimermo stál, tak to můžu zajistit. Včera jsem si to ještě znovu ověřoval. Převodovka je rozhozená, kola stáhnutá a technologie navržena. Stačí vypočíst optimální převodový poměr a hotovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milan II: o kousek výš píšu, že se na tom dělá.....a nevím, proč by ti ty kola nikdo neudělal...to fakt nechápu... :unsure:

To by jsi pochopil, až by jsi někdy viděl rozdělanou převodovku.

Tak to je pekna kravina...Treba BODA ma predelane PD 96kw na 235koni a ma takvou prevodovku {predelanou}ze ma maximalku 270km/h Jasteer ti to protvrdi. Tak jsi jeste malo veci videl :D

Tachometrovou maximalku bych rekl ne ?

Mělo tím být řečeno, že zas takový problém to není. Ale pan MilanII se ještě musí hodně učit :p

Jo...a jak jsem říkal...ať se to nezvrhne zbytečně k maximálce. Mám pocit, že těch 270 bylo zkoušeno na brzdě...takže přesná rychlost!

Tak to bych docela rad videl jak jede 1,9ka 270kmh. Musi bejt maso.

Kazdopadne vcera sem potkal nejakyho blbecka s chipnutym, bohuzel si nepamatuju tu firmu co tam mel napsanou pac ji neznam, a kdyz to predemnou na krizovatce oholil tak nejen, ze byl dym jak svine, ale ty saze mi fouknul primo na auto a nevim co mu s tim strikalo ven, jestli volej nebo nafta ci co, ale chudacek firemni fabka byla pekne zmastena od toho cernyho hnusu. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn, tak pokud budeš takovou specialitku dělat, nazapoměň na foťák. :kol-142:

Mám obavu, že to zůstane nedokončeno. Jak říkám...montuju komplet pohonnou jednotku 96kW včetně 6tikvaltu. Leda že by byl nějaký zájemce. Jinak já všechno dokumentuju!!!! To je zásada....ať může každý čerpat zkušenosti!

Několik takových seriálů např.montáž FMIC do OI, komplet přestavbu 81kW na 120kW (výměna turba GT1749VA, montáž trysek 764),montáž GT2052 do GIV, demontáž vstřiků PD mám u nás na fóru www.chipforum.cz

Přes zimu přibyde fotoseriál výměny pohonné jednotky 1,9TDI 81kW za 1,9TDI PD 96kW. Tak kdyby se chtěl někdo podívat.....ale fotky jdou vidět až po registraci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To TDipower: Koukam zlate ceske rucicky :) Jeste jsem prevodovku na Octavii rozdelanou nevidel. Rozhodne bych se toho nebal, jestli mas znameho kdo se v tom vyzna a ma odvalovaci frezu urcite ti kola udela. Sikme ozubeni neni zas takovy problem. No a jestli to ozubeni jeste nechas brousit, tak budes mit kvalitnejsi kola nez ty sevingovana (docela meka) od VW. na druhou stranu i po odbornem rozebrani a slozeni prevodovky to nemusi byt prevodovka tak ticha jak byla z vyroby. Uz se tesim na fotodokumentaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Da se pouzit prevodovka z Fabie 1,9 TDiPD - EWT, EMD, GGU ..fabia ma jiny rozmer kol, proto je pri pouziti na octavce 5tka o hodne delsi, da se vymenit, akorat se trochu musi upravit drzak, rozebiralo se to tady:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=19120

Tady jsou rychlosti na 5ku série, podle GPS:

1000ot. 46km/h

2000ot. 93km/h

3000ot. 140km/h

4000ot. 185km/h

4500ot. 208km/h

na 5ku z převodovkou z Fabie:

1000ot. 54km/h

2000ot. 107km/h

3000ot. 161km/h

4000ot. 215km/h

4500ot: 242km/h

...prevodovka se da sehnat kolem 5t,- +par hodin prace a do desitky se vejdete...

....takže to vlastně taky ukazuje při 3000ot. 170km/h :) , jinak převodovka tam jde úplně v pohodě až na tu úpravu držáku. Ztratí to samozřejmě trochu na živosti, i když je to relativní, ze 4ky se stane jakoby 5ka, ale pokud je dost koní je to v pohodě, na 4ku to udělá i 190km/h, samozřejmě to nenahradí 6ti kvalt, ale je to takovej kompromis.

..sam o tom dost uvazuju, nedavno jsem daval novou spojku a 6gang je tak za 15t,- +spojka a sem na 30t,- ....tohle by byl takovy kompromis a pokud mate dost koni, aspon 130PS tak by to nemuselo bejt ani znat na vykonu....

PS: Boda ma opravdu taky prevodovku 5gang, myslim taky z F a 270kmh jsem videl, ale ted nevim jestli tacho nebo podle GPS...kazdopadne podle toho co nameril Huml na Octavce se da 242kmh na 4500ot pokud na to mate kone :)

post-1286-1197804274_thumb.jpg

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Trocha od veci ale spyatm sa, lebo som to inde nenasiel. Mohli by ste mi povedat co vsetko treba na prerobenie z 5kv na 6 kvalt. Ide mi hlavne o to ci je treba menit aj kulisu riadenia alebo stacia len lanka a vsimol som si ze je tam ine ovladanie spojky. Staci vymenit len trubku - bude to pasovat, alebno je treba vymenit aj spojkovy valec?

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...