Přejít na obsah

Prevodovke


Janko4183

Doporučené příspěvky

Mam problem a s toho co som tu vsetko cital tak uz teraz neviem. Za studena mi v prevodovke pri nezaslapnutom pedyli strasne Hrka a ked stlacim pedal tak to stichne a neviem si s tym uz rady dost som do tych prevodoviek uz investoval cca 9 tisic a ma to stale lebo som kupoval stale novu teda uz pouzivanu ale dalsi kus a stale torobi rto iste jedna sice to nerobila ale mala uz ozubenia zle strasne hucala. V rvoznich priruckach pisu ze vraj to moze bit lozisko na stalom prevode no tu som sa docital nieco o sinchronoch o 5 rychlosti tak neviem. A neviem prečo ale mechanici my neodporucali menit tie loziska na stalom prevode vraj to bude robit strale aj tak ale nerozumiem prečo ked sa tam da nove lozisko uz som s tej prevodovky mimo trosku.

Vopred dik za neaku dobru radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Meli jsme doma Felicii 1.6 a tohle delala za studena na volnobeh od novoty - tenkrat jsme to resili pres servis az v MB a nakonec to dopadlo tak, ze je to konstrukcni vlastnost.

Delala to celou dobu co jsme ji meli, neco pres 8 let, ale prevodovka chodila bez problemu celou tu dobu. Jen ten zvuk po studenym startu na volnobeh... <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam presne taky isty problem,je to pocut hlavne za studena ale ked sa zmagne spojkovy pedal, tak je ticho.

Kto vie nech poradi....

Při sešlápnuté spojce samozřejmě stichne protože v tu chvíli se převodovka netočí. U Felicie a Favorita pokud je tuhý olej tak se za studena nemaže pátý převod, který je ve víku převodovky. Ten je mazán tak, že kola v převodovce vynášejí olej do plechového žlabu a tím žlabem to teče do víka na kola pátého převodu. Doporučil bych ještě zkusit řídký olej. Nejlépe OTHP3. Původně tento olej byla jedna z alternativ pro náplň do převodovky Favorita.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při sešlápnuté spojce samozřejmě stichne protože v tu chvíli se převodovka netočí. U Felicie a Favorita pokud je tuhý olej tak se za studena nemaže pátý převod, který je ve víku převodovky. Ten je mazán tak, že kola v převodovce vynášejí olej do plechového žlabu a tím žlabem to teče do víka na kola pátého převodu. Doporučil bych ještě zkusit řídký olej. Nejlépe OTHP3. Původně tento olej byla jedna z alternativ pro náplň do převodovky Favorita.

Přesně tak, dělá to myslím ložisko na 5 rychlosti. Je nedostatečně mazané za studena a výměna oleje za řidčí by měla pomoci. Ale myslím, že převodovky z posledních ročníků tímhle už netrpěly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Při sešlápnuté spojce samozřejmě stichne protože v tu chvíli se převodovka netočí. U Felicie a Favorita pokud je tuhý olej tak se za studena nemaže pátý převod, který je ve víku převodovky. Ten je mazán tak, že kola v převodovce vynášejí olej do plechového žlabu a tím žlabem to teče do víka na kola pátého převodu. Doporučil bych ještě zkusit řídký olej. Nejlépe OTHP3. Původně tento olej byla jedna z alternativ pro náplň do převodovky Favorita.

No ten olej 0THP32 pomohol ale počas mrazou nepomomoze ani on vlastne pomoze nehrka to az tak a a po par mijutych to stichne po vymene oleja sa my tazko hadzali rychlosti ako na tatre skocil som do servisu co by to mohlo bit namazali my rychlostnu paku teda celi mechanizmus a uz to ide ako keby to bolo nove :-) dik za radu. Prblem mam vyriešeny.

Editováno: , autor: Janko4183
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Pánové chtěl bych se zeptat jestli nemáte zkušenost s olejem Paramo Gyrol 75w http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=755 měl by to být originál Škoda olej.Někde psali že je prý taky řídký. Případně by mě zajímalo zda-li nemůže OTHP3 převodovce spíše ublížit-všude ho mají zařazený v sekci hydraulických olejů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hydrauliky bych se v převodovce u osobáku zase nijak moc nebál - uvědom si, JAK a ČÍM se u hydrauliky běžně získává tlak a výkon - většinou je tam ZUBOVÉ čerpadlo, které je v podstatě dvojicí ozubených kol, které se otáčejí ve vzájemném záběru. Dosahované vysoké tlaky při relativně malém vytlačeném množství souvisí s dosahováním velkých třecích sil na dotykových plochách zubů = hydraulika musí být velmi odolná proti "přetržení olejového filmu" na kontaktní ploše, aby se čerpadlo nevydíralo. A kvůli co nejmenšímu odporu musí být hydraulika zároveň poměrně řídká - což znamená, že za určitých podmínek se s některými speciálními druhy může úspěšně dát nahradit i převodový olej v převodovkách určených pro malé až střední výkony.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JÁ JSEM MĚNIL OLEJ PŘED ASI DVĚMA MĚSÍCI. PRÁVĚ JSEM DÁVAL GYROL 75 LF. BOHUŽEL STAV POŘÁD TEN SAMÝ.

POKUD NEMÁM VYŠLÁPNUTOU SPOJKU, TAK PROSTĚ PŘEVODOVKA CHROCHTÁ. NEŘEKL BYCH ALE, ŽE JE TO LOŽISKO.

LOŽISKO HUČÍ, KDEŽTO TADY SLYŠÍM JAK PO SOBĚ JEZDÍ ZUBY. I KDYŽ MÁ AUTO NAJETO 280 TISÍC, PŘEVODOVKU MÁM UŽ TŘETÍ

A TATO JE Z NĚMECKÝ 1,6, KTERÁ MĚLA 70 TISÍC NAJETO. BOHUŽEL TO ALE CHROCHTÁ A TO PŘITOM JDE ŘADIT VELMI LEHCE (PROMAZÁNY VŠECHNY KLOUBY NA SPODU AUTA) A PŘESNĚ - NENÍ TAK JETÁ PŘEVODOVKA. UVAŽUJU O NĚJAKÝM HODNĚ KVALITNÍM OLEJI, TŘEBA NĚJAKÝ SCHELL, ALE ZATÍM JE TO NA MĚ MOC DRAHÝ A NIKDO NEBYL NIKDE NA FORU SCHOPEN OBJEKTIVNĚ POPSAT ROZDÍL, PÁČ TO ASI NIKDO JEŠTĚ NEZKOUŠEL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...