Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Zdravím. Chtěl bych se zeptat, jestli se může nabíjet baterka nabíječkou, i když je baterka zapojená v autě?

Samozřejmě viz můj příspěvek v OII/elektrika/gelová baterie-máš to tam i s fotkama.

Vloženo

jsem zastáncem staré školy, raději vydělat a pokud se dají zátky oddělat, tak je sundat, a ať si to bublá 24 hodinek do plné kapacity akumulátoru. teda pokud ji nechceš pouze udržovat v mrazech.

Vloženo

no nevím, starší kousky a Tesco produkty bych určitě odpojoval od auta.

měl jsem tu jednu nabíječku a z té lezlo skoro 18 V takže nevím co na to řeknou jednotky

Vloženo
no nevím, starší kousky a Tesco produkty bych určitě odpojoval od auta.

měl jsem tu jednu nabíječku a z té lezlo skoro 18 V takže nevím co na to řeknou jednotky

jednoznačně odpojuji,jelikož to většinou nechávám u aut dobíjet pres noc,tak i vytahuji zátky,pokud jdou a nabíječky jen kvalitní s automatikou,mam i ruskou,takovy elektricky šok,tam kdyz dam max,tak za 10min ve stodvacach uz baterka vari...

Vloženo (editace)

přesně tak, ještě jsem nikdy nenabíjel baterii přímo v autě. Přeci jen, když se nabíjí, tak se zahřívá a plynuje, záleží taky na nabíjecím proudu potažmo napětí (jak psal Vaša, některé nabíječky pustí do sítě i vice než 15 V). Takže pokud má baterie zátky, tak je vždycky oddělávám a po odpojení z nabíječky ještě nechám tak hodinku odvětrat. Je sice naprd, že po odpojení a vytažení baterie z auta se spousta věcí vymaže z paměti, ale i toto se řešilo a dá se to přemostit. Jinak rozhodně bych ani nějaké baterie alá Tesco nebo jiné hypermarkety nedoporučoval. Pokud máš své auto rád, tak volba je vždy v kvalitní autobaterii, ty peníze navíc se oplati a většinou se taky vrátí rychle. Jinak tady je pěkný článek, odkaz rady a tipy autobaterie.

Editováno: , autor: blizard
Vloženo

Já baterku dobíjím (nemyslím tím nabíjení nové) pokud to je potřeba přímo v autě. Vyšší napětí naprázdno je normální, po připojení spadne. Nevidím žádný důvod k tomu když chci doplnit třeba 30% energie baterku vyndavat. Pokud někdo nenastartuje a druhý mu pomůže např. pomocí startovacích kabelů, tak normálně odjede, delší jízdou ji dobije a nic se neděje. Sám to mám udělaný tak, že místo svorek mám zástrčku do zásuvky zapalovače a funguje to bez problému. Je to snadný, jednoduchý a po připojení nemusím znovu nic nastavovat. Třeba okna.

Vloženo
Já baterku dobíjím (nemyslím tím nabíjení nové) pokud to je potřeba přímo v autě. Vyšší napětí naprázdno je normální, po připojení spadne. Nevidím žádný důvod k tomu když chci doplnit třeba 30% energie baterku vyndavat. Pokud někdo nenastartuje a druhý mu pomůže např. pomocí startovacích kabelů, tak normálně odjede, delší jízdou ji dobije a nic se neděje. Sám to mám udělaný tak, že místo svorek mám zástrčku do zásuvky zapalovače a funguje to bez problému. Je to snadný, jednoduchý a po připojení nemusím znovu nic nastavovat. Třeba okna.

tak to jsem vůbec nepochopil...???

Vloženo

Konny - To, že teď dobiješ baterku před zimou neznamená, že budeš mít v zimě vše ok. Stačí více krátkých jízd se startem v mrazu (třeba týden budeš jezdit jenom km pro rohlíky), baterka se nebude stačit dobíjet v autě a potom je třeba ji dobitím nebo delší jízdou oživit. Počítej s tím, že každý start potřebuje následně zhruba čtvrt hodiny jízdy, aby se aku dostala na stav před startem. Pokud převládá více krátkých jízd, je dobití občas potřeba. To už poznáš na chování starteru. Pokud převládají delší jízdy a aku je jinak v pořádku, není potřeba dobíjet vůbec.

dick - Nemohu ti odpovědět, zkus se zeptat trochu konkrétně.

Vloženo
Já baterku dobíjím (nemyslím tím nabíjení nové) pokud to je potřeba přímo v autě. Vyšší napětí naprázdno je normální, po připojení spadne. Nevidím žádný důvod k tomu když chci doplnit třeba 30% energie baterku vyndavat. Pokud někdo nenastartuje a druhý mu pomůže např. pomocí startovacích kabelů, tak normálně odjede, delší jízdou ji dobije a nic se neděje. Sám to mám udělaný tak, že místo svorek mám zástrčku do zásuvky zapalovače a funguje to bez problému. Je to snadný, jednoduchý a po připojení nemusím znovu nic nastavovat. Třeba okna.

no prostě vůbec jsem nepochopil co popisiješ a co si mám pod tím představit, svorky a nějaké zásuvky do zapalovače atd.....

Vloženo
Konny - To, že teď dobiješ baterku před zimou neznamená, že budeš mít v zimě vše ok. Stačí více krátkých jízd se startem v mrazu (třeba týden budeš jezdit jenom km pro rohlíky), baterka se nebude stačit dobíjet v autě a potom je třeba ji dobitím nebo delší jízdou oživit. Počítej s tím, že každý start potřebuje následně zhruba čtvrt hodiny jízdy, aby se aku dostala na stav před startem. Pokud převládá více krátkých jízd, je dobití občas potřeba. To už poznáš na chování starteru. Pokud převládají delší jízdy a aku je jinak v pořádku, není potřeba dobíjet vůbec.

dick - Nemohu ti odpovědět, zkus se zeptat trochu konkrétně.

Jezdím většinou kratší trasy, které trvají zhruba těch 15 minut, tak se snad stačí dobíjet. Auto mám asi půl roku, baterka nevím jak je stará, ale zatím jsem neměl problém nastartovat a to i když jsem před startem např. 2 - 3 hodiny poslouchal rádio. Jinak ji několikrát dobiju i během zimy, protože bych nerad přišel k autu a už jsem neodjel.

Vloženo (editace)

Tak jsem to pro názornost vyfotil. Místo původních svorek mám připojenou zástrčku do zásuvky zapalovače.

Fotku prosím nekritizovat, cvakl jsem to narychlo bleskem a na automat.

post-2553-1194109973_thumb.jpg

Editováno: , autor: Jir-ka
Vloženo
Já baterku dobíjím (nemyslím tím nabíjení nové) pokud to je potřeba přímo v autě. Vyšší napětí naprázdno je normální, po připojení spadne. Nevidím žádný důvod k tomu když chci doplnit třeba 30% energie baterku vyndavat. Pokud někdo nenastartuje a druhý mu pomůže např. pomocí startovacích kabelů, tak normálně odjede, delší jízdou ji dobije a nic se neděje. Sám to mám udělaný tak, že místo svorek mám zástrčku do zásuvky zapalovače a funguje to bez problému. Je to snadný, jednoduchý a po připojení nemusím znovu nic nastavovat. Třeba okna.

no prostě vůbec jsem nepochopil co popisiješ a co si mám pod tím představit, svorky a nějaké zásuvky do zapalovače atd.....

Chtěl tím říci, že nabíječku postaví uvnitř vozu na podlahu, na nabíjecích kabelech má namontovanou koncovku do zástrčky 12V se zapalovačem a baterii dobíjí přes tuto zásuvku.Má to výhodu, že neodpojuje vůbec akumulátor od el. instalace vozu a tím se mu neztratí data v palubním PC a v ŘJ.

Vloženo
Tak jsem to pro názornost vyfotil. Místo původních svorek mám připojenou zástrčku do zásuvky zapalovače.

Fotku prosím nekritizovat, cvakl jsem to narychlo bleskem a na automat.

jedna z mych nabíječek je uplne ta sama boschka,ale klasicka s svorkami,uz ji mam 6let

Vloženo
Tak jsem to pro názornost vyfotil. Místo původních svorek mám připojenou zástrčku do zásuvky zapalovače.

Fotku prosím nekritizovat, cvakl jsem to narychlo bleskem a na automat.

jedna z mych nabíječek je uplne ta sama boschka,ale klasicka s svorkami,uz ji mam 6let

taky ji mám už asi 4 roky, jelikož můj starej startovací vozejk od Cebory nedokáže nabíjet gelovky ;)

a za tu cenu, v Bauhausu ji mají za cca 650,-Kč :)

Vloženo

Já už ji mám asi deset let. Původně měla taky svorky, než jsem to upravil. A máš pravdu, nabíječku dám na podlahu, prodlužku mám plochou takže mohu i zavřít dveře.

Vloženo

No to je všechno hezký, ale když tu nabíječku píchneš do zapalovače, kterej se po hodině sám odpojí, tak co??? Je to tak ne?, u 3.generace, nebo už i u 2,5?

Objednal jsem si totiž konzervátor baterie (udržuje baterii stále nabitou) s konektorem do zapalovače a myslím, že to asi nepůjde....

Každopádně bych rád, kdyby to tu nějaký šikula, co rozumí elektrice nějak objasnil ;)

Vloženo

Nejideálnější a nejlepší způsob je vyndat baterii a nabijet ji v teple, ne venku v autě, další věc- podívat se na hladinu elektrolytu v každém článku a změčit hustotu elektrolytu, při nabitém stavu je 1.28. Určitě při starší baterii bude druhý a třetí článek od plusu mít malou hustotu a nízkou hladinu, já osobně to děláám tak, že ossaju články k elktrodám a doleju kyselinu/ne destilku / a nechám baterku minimálně 24 pořádně provařit a můžu z praxe říct, že se tím vzpamatovala nejedna baterie, bezůdržbové jsou k ničemu, tatam si ničím nepomůžeš, když novou tak zásadně s víčkama ke každému článku, magické oko ti jen ukáže hldinu elektrolytu, ne hustotu...

Vloženo

Teď jste mne zaskočili. Moje poslední Octávka r.v. 2003 takhle funguje. Předcházející Octávky taky. Funguje to i na Fabii 2000. Zrovna tak když mám v létě třeba na parkovišti zapnutou v autě ledničku třeba 2 hodiny, žádný problém. Ale tu mám v zásuvce v kufru. Je v tom rozdíl?

Vloženo

Taky jsem radši zvolil nabíjení mimo auto. Jen pro zajímavost jsem se podíval do dilenský příručky na odpojení a připojení a nějak se mi nechce věřit, že bych měl před připojením zapínat zapalování. Co vy na to?

post-7966-1194727903_thumb.jpg

Vloženo

Kolika ampérové nabíječky používáte? Koukal jsem na 4A a 6A, obě jsou doporučované na baterie do 80 Ah. Která bude lepší? Platí čím menším proudem se nabijí, tím bude lépe nabitá, ale za delší dobu?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...