vorlajz Vloženo 7. Únor 2008 Sdílet Vloženo 7. Únor 2008 (editace) tak snad to nebylo zas tak zlý... každopádně nečekejme od Scouta s FSI výkony hodné závodního auta... ne? Editováno: 7. Únor 2008, autor: vorlajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 7. Únor 2008 Sdílet Vloženo 7. Únor 2008 Nečetl jsem to tady a jelikož jezdím s TDIčkem, tak nemůžu psát ani vlastní zkušenosti, přidám tedy jen několik citací. ...Více než na obrovský „zadek“ jsem se těšil na motor 2.0 FSI. Právě tento motor mě přesvědčil, že Volkswagen umí dělat i benzínové motory; jeho některé agregáty mne nijak zvlášť nezaujaly a rozhodně nepatří ani k průměry třídy, viz. 1.2 HTP či 1.6 MPI...Ihned po nastartování mne mile překvapil velmi tichý a kultivovaný chod bez jakýchkoliv vibrací. Na volnoběh motor není vůbec slyšet, zvenku je slyšet jen slabé ševelení...Ani při jízdě motor nezklame, je skutečně extrémně tichý, zpod kapoty slyšíte jen lehce sportovní zvuk, který se začne více ozývat až někde okolo pěti tisíc otáček. Nikde žádné dunění, nikde žádné nelibé přízvuky. Zvuk je zkrátka po všech stránkách takřka dokonalý, může se směle měřit i s motorem v BMW 120i, který má nepatrně lepší sportovní akcent, ale také hlasitější chod. Po zvukové stránce je 2.0 FSI jeden z nejlepších dvoulitrů, jaký jsem měl možnost zkusit. (Mimochodem, zvuková kulisa je o něco lepší než u motoru 1.6 FSI.)...Broža Petr, autorevue.cz, Octavia ...Přesto mi nezbývá, než se opět rozplývat nad jeho vyrovnaným průběhem výkonu, mimořádnou pružností, zvukem a chutí do života. Je úžasné sledovat, jak se má motor čile k světu, i když jej budete nesmyslně nutit zrychlovat ve 40 km/h na šestku do mírného stoupání. Z extrémně nízkých otáček pokračuje ve svém sebevědomém vystoupení až do 7 000 ot., kde jej velice jemně zastaví omezovač. To vše předvádí jen za jemného sportovně znějícího zvuku a nízké spotřeby paliva. Tento motor je opravdu skvělý a pořád mi nedává spát, jak se Volkswagenu po tolika letech tápání podařilo vyvinout tak dobrý atmosférický benzín...Janda Pavel, autorevue.cz, Passat ...Pokaždé jsme se ujistili, že se jedná o velmi povedený motor s výborným průběhem výkonu, dobrým zvukem a přiměřenou spotřebou. Dvoulitrový benzínový motor si tak oprávněně zasloužil vysoké hodnocení...Již po nastartování je jasné, že kultivovanost je na straně benzínového čtyřválce. Pár vteřin po spuštění se motor usadí na volnoběžných otáčkách a téměř o sobě nedává znát. Pouze si mírně přede a čeká na případné rozkazy, které mu dá řidič prostřednictvím plynového pedálu...Ať je motor studený, nebo již zahřátý na provozní teplotu, jde od motoru pouze líbivý a utlumený zvuk benzínového čtyřválce...Výborný čtyřválec vám umožní akceleraci téměř od volnoběhu a průběh výkonu je téměř lineární. Žádné skokové nárůsty výkonu, ani žádné hluché místo u něj nenajdete. Jakmile se nadechne a roztočí, zastaví ho až v sedmi tisících omezovač. Výhodou pro sportovní jízdu je také minimální propad výkonu po překročení šesti tisíc, a tak není problém pro získání maximální dynamiky točit až téměř k omezovači...O výborném dynamickém projevu motoru však nehovoří pouze toto zrychlení, ale i ostatní hodnoty pružného zrychelní. Leon 2,0 FSI dosahoval ve zrychlení 60-100 lepších časů, než verze s motorem TDI a u pružného zrychlení 80-120 pak dosahoval jen mírně horších výsledků na vyšší převodové stupně, kde již jeho zpřevodování není pro benzínový motor nejlepší. Naměřená dynamika a pružnost je tak největším pozitivním překvapením motoru FSI proti verzi s naftovým dvoulitrem...Při klidné a ustálené jízdě není problém jezdit pod hodnotou šesti litrů...motor FSI ukázal, že výhodnost motoru TDI je opravdu minimální. Kombinovaná spotřeba je nižší o zhruba jeden, až jeden a půl litru, což je při dnešních cenách PHM zanedbatelné. Pružnost Leonu s tímto motorem je stejná či lepší než u naftového s tím, že ztrácí opravdu až na pátý a šestý rychlostní stupeň. Na stranu FSI padá tedy většina kladů. Je výrazně kultivovanější, výrazně přívětivější ke sportovní jízdě a Leon je v s tímto motorem také výrazně rychlejší. Pokud tedy není spotřeba tím nejdůležitějším, je motor 2,0 FSI výbornou volbou a při jeho koupi získáte jeden z nejlepších současných čtyřválcových dvoulitrů...Ondrášík Radek, autorevue.cz, Leon ...Dvoulitrový FSI sliboval solidní zážitky výkonem 110 kW při 6000 ot., což je dnes na dvoulitr stále lehce nadprůměrné číslo, a také rovnými 200 Nm točivého momentu při 3500 ot., což je na atmosférický benzinový dvoulitr špičková hodnota...Tolik teorie, co na to praxe? Musím říci, že dalece předčila má očekávání. Po všech zkušenostech s osmiventilovými jedna-šestkami a dvoulitry, nepříliš povedenými šestnáctiventilovými čtrnáctistovkami a dalšími koncernovými „chloubami“ jsem už benzínové motory Volkswagenu skoro zatratil a smířil se s tím, že většina jeho zákazníků preferuje diesely. FSI je ale úplně jiné, sametové, pružné, agilní i úsporné. Po nastartování o sobě dá vědět minimálně a stejně dobře odhlučněné je v celém spektru otáček. Pokud si jej ale půjdete poslechnout ven, dočkáte se velmi sympatického jadrného zvuku...Dovnitř jej konstrukce vozu nechá proniknout až po překročení 5500 otáček, a to jen ve formě velmi jemného sportovního barytonu, který vás bude nutit držet otáčky právě v této výši. Kdo by však čekal, že motor bude silný jen zde, tedy ve vysokých otáčkách, je úplně na omylu...Přímovstřikový dvoulitr se totiž skvěle sbírá již od volnoběhu, a to takovým způsobem, že není problém točit šestku již od 1 000 ot. S rostoucími otáčkami jeho výkon stále citelně stoupá a nebýt krátké výkonové díry po překročení 4 000 ot., bylo by možné označit průběh výkonu za takřka dokonalý. Rozsah využitelných otáček je jednoduše pohádkový, sahá od 1 000 do necelých 7 000 ot., kde motor zastaví omezovač...Jestliže si nyní říkáte, že takové parametry musejí být vykoupeny vysokou spotřebou, jste zase vedle...Při klidné, ale nijak křečovité jízdě v rámci dopravních předpisů, kombinující 20 procent města, 10 procent dálnice a zbytek okresní silnice se průměrná spotřeba zastavila na čísle 6,9...Při defensivní jízdě čistě po okresní silnici s tempomatem na 90 km/h jsem se pak dostal až k fantastickému průměru 5,6 litru na sto km při průměrné rychlosti 75 km/h. Právě v tomto režimu se výhody FSI projeví naplno. Při konstantním udržování devadesátky může okamžitá spotřeba postupně klesnou až lehce nad 4 litry na sto km, a to je, uvážíme-li, že jde o dvoulitrový motor pohánějící těžký a vysoký vůz, až neuvěřitelné číslo...Volkswagenu se po delší době opět podařilo vyvinout skvělý benzínový motor, a to je jistě výborná zpráva pro ty, co chtějí VW, ale nemohou se smířit s neduhy koncernových dieselů. Dvoulitrový FSI je tichý, výkonný, pružný a velmi úsporný, a ačkoli si netroufnu jej pasovat na krále dnešních atmosferických čtyřválcových dvoulitrů, nesporně patří mezi absolutní špičku a jako motor masového výrobce, kterým VW bezesporu je, si může klidně tykat s posledními dvoulitry BMW nebo Alfy Romeo. Upřímně řečeno mě nenapadá jediný důvod, proč dávat přednost dvoulitrovému TDI. To nabídne nižší výkon, jen nepatrně lepší pružnost, spotřebu nižší obvykle pouze o jeden, v extrémních případech o dva litry, a především nepříjemný hluk v interiéru, který je FSI naprosto cizí. Když k tomu přičtu, že VW si nechá za TDI zaplatit o dost více peněz, není co řešit, vedle moderního FSI jej vidím jako těžko prodejný...Janda Pavel, autorevue.cz, Toledo Já myslím, že to mluví samo za sebe a nemá důvod to nikterak zpochybňovat, alespoň já k tomu nemám důvod Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 8. Únor 2008 Sdílet Vloženo 8. Únor 2008 to samozřejmě, spíš mi není jasný, když psal Marios, že díky jinýmu zpřevodování se rozdíl mezi MPI a FSI víceméně smaže, proč teda ty dvě verze vůbec existujou současně... Já jsem nepsal, že díky jinému zpřevodování se rozdíl mezi MPI x FSI smaže. Právě naopak, první 4 stupně jsou stejné a až pětka je delší u FSI (asi kvůli většímu výkonu a kr. momentu) Diky tomu taky má papírově FSI max rychlost 198km/h a MPI 190 km/h Při normální jízdě je ten rozdíl mezi motory bude malinkatý, ale kdyby jsi jel opravdu na krev, tak věřím, že by to FSI ujelo MPI (nicméně by to chvilku asi trvalo a byl by to hazard jak sviňa...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 8. Únor 2008 Sdílet Vloženo 8. Únor 2008 Mariosku, ty si taky hazardér! :D natoč taky video... to tvoje FSI by mě docela zajímalo! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 8. Únor 2008 Sdílet Vloženo 8. Únor 2008 Tož dobrá dobrá něco natočím, ale musím si pujčit mobil přitulkyně pač ta moje stará briketa neumí ani MMSky :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 8. Únor 2008 Sdílet Vloženo 8. Únor 2008 super! budu se těšit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silarm Vloženo 20. Únor 2008 Sdílet Vloženo 20. Únor 2008 2.0 FSi je povedenej charakterni moturek. No ale musite uznat ze vedle 1.8Tsi by mel tezky zivot. To bych musel byt hodne zaprisahlej zastance atmosferickeho plneni abych si ho za stejnou cenu koupil. Nic to ale nemeni na tom, ze 2,0FSi je motor kterej snese ve sve tride srovnani s ostatnimy a mnohdy je i lepsi. Preju at svym majitelum dela radost, predpoklady pro to ma!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 20. Únor 2008 Sdílet Vloženo 20. Únor 2008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak co? už žádné příspěvky na toto téma? celý fórum je plný TDI!!! FSIčkaři všech zemí spojte se!!! hh... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 Už zas? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak co? už žádné příspěvky na toto téma? celý fórum je plný TDI!!! FSIčkaři všech zemí spojte se!!! hh... FSIčkáři všech zemí, vyližte si prrrd... !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 FSIčkáři všech zemí, vyližte si prrrd... !!! Tak vidíš vorlajz kam jsme se to dopracovali Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 hehe... hlavně, že je prdel děcka! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 27. Únor 2008 Sdílet Vloženo 27. Únor 2008 FSIčkáři všech zemí, vyližte si prrrd... !!! Nebuď vulgární, aby se ti guma v zatáčce smekla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkaK Vloženo 27. Únor 2008 Sdílet Vloženo 27. Únor 2008 to je jen z klasiky české kinematografie. Neznáš ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 27. Únor 2008 Sdílet Vloženo 27. Únor 2008 Kluci, pokud děláte něco sami na motoru a občas naříkáte jak je tam málo místa a který blb to umístnění v karoserii vymyslel,pokud si otevřete tento web: http://wlado.rajce.idnes.cz tam je fotografický dokument výměny rozvodů a GO motoru na Audi A6 2.7 TDI.Motor byl opravován v garáži mého kamaráda doslova na koleně, práce začaly v pátek odpoledne a v něděli dopoledne už motor běžel.Dělal to ale automechanik, asi sami uznáte, že tohle není práce jen pro nadčeného kutila ani hodně zatvrzelýho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 28. Únor 2008 Sdílet Vloženo 28. Únor 2008 mazec! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 28. Únor 2008 Sdílet Vloženo 28. Únor 2008 (editace) mazec! Tak jsem četl vedle o 1.6 75 KW, že pískaj, zlatý moje 2.0 Fsi - nepíská. No jediné co je zajímavé, že zvýšení hlučnosti po zásahu autorizovaného servisu je popisováno i u 1.6 motoru. No to je veselé....a co pane doktore kde ste nechal skalpel ptá se sestřička po operaci srdce. Editováno: 28. Únor 2008, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 4. Březen 2008 Sdílet Vloženo 4. Březen 2008 Něco málo ke spotřebě moji 1.6 FSI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 28. Březen 2008 Sdílet Vloženo 28. Březen 2008 mno... koukám, že tu moc pravejch "benzíňáků" není... kruci!!! no, ale k 2.0 FSI... blížím se k metě 10 k km... zatím to jede parádně.. spotřeba kolem 9,2 l na sto... olej to zatím nežere... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 29. Březen 2008 Sdílet Vloženo 29. Březen 2008 mno... koukám, že tu moc pravejch "benzíňáků" není... kruci!!! no, ale k 2.0 FSI... blížím se k metě 10 k km... zatím to jede parádně.. spotřeba kolem 9,2 l na sto... olej to zatím nežere... Já myslím, že to s tím žraním oleje nebude nijak zlé, vždyť to máš nový motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 Já myslím, že to s tím žraním oleje nebude nijak zlé, vždyť to máš nový motor. no moje předchozí Okta s 1.6 MPI začala po cca 40 tis. km žrát malinko víc olej... byl to prodlouženej servisní interval, tzn. olej longlife... od té doby vozím nádhraní láhev s olejem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 30. Březen 2008 Sdílet Vloženo 30. Březen 2008 no moje předchozí Okta s 1.6 MPI začala po cca 40 tis. km žrát malinko víc olej... byl to prodlouženej servisní interval, tzn. olej longlife... od té doby vozím nádhraní láhev s olejem Vykašli se na prodloužený servis, měň olej po 15000, je to pro motor lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SKAJA Vloženo 31. Březen 2008 Sdílet Vloženo 31. Březen 2008 Vykašli se na prodloužený servis, měň olej po 15000, je to pro motor lepší. To je taky fakt, já měním cca po 18k, nebo jak to výjde, ale prostě aby to bylo pokud možno pod 20k, není důvod tam tu sračku nechávat kolovat déle, když už to stejně pořádně nemaže a navíc je to plný marastu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marios Vloženo 31. Březen 2008 Sdílet Vloženo 31. Březen 2008 Jj, nápodobně ač mám longlife, tak ho měním zhruba po 20 000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.