Září 19, 201212 r keď už by sa to stalo,tak nič nenarobím ...taký párik chlapec-dievča by nebolo naškodu
Září 19, 201212 r človek by sa tomu nebránil,ale to by tí "nadovšetko chytrí páni" v parlamente museli pridať na materskej ...terajších nejakých slabých 200€ to je niečo ..inak predstava ako vozí môj 12-ročný synátor dvojkočár stojí za to
Září 20, 201212 r to vies ze ta materska neni ziadne terno, to je jasne. ale nejako to prebojujeme. my sme nastastie este na poslednu chvilu stihli to dobrovolne pripoistenie v socialnej poistovni, to ktore zrusili teraz od januara 2012. to je obrovska smola pre vacsinu slovace s minimalnymi platmi. 12 rocny by vam uz praveze pomohol s prebalovanim ozaj, ked som uz v lpg lapmarni, spytam sa vas, kto z vas lpgckarov vozi namiesto rezervy opravnu sadu? co je vlastne ta opravna sada, aky ma povinny obsah? penu a kompresor? alebo staci pena? pytal som sa chlapa v predajni, nevedel mi o tom povedat povedat ani ň. este bol prekvapeny ze je povolena nejaka opravna sada namiesto rezervy. totiz som priamo u neho v predajni cital navod na pouzitie na tej pene. stalo tam, ze pena sa ma fuknut do cez ventil do kolesa a na najblizsej pumpe dofuknut kompresorom na predpisany tlak. teoreticky mi to znie, ako keby obsah nadobky plus hnaci plyn dokazal prifuknut gumu na nejaky nudzovy tlak ktory ma stacit na dojazd k najblizsiemu kompresoru. ale prakticky tomu velmi neverim. na nete som videl ze sa predava opravna sada ako pena plus kompresor, pena samostatne je potom len nahradna napln. takze kde je pravda? pripadne link na vase opravne sady, nech mam predstavu. dik
Září 20, 201212 r Jsou nádobky, ve kterých je reaktivní náplň - tu stříkneš ventilem do píchlé gumy, náplň uvnitř při kontaktu se zbytkem vzduchu a s gumou vzpění a vyplní gumu. Průser je, že ta pěna se nalepí nejen na místo průpichu, ale VŠUDE = bude na ráfku i na vnitřku zbytku pneumatiky. Navíc se nerozteče rovnoměrně po celým obvodu = rozhází to kompletně vyvážení. Tím pádem na takto "opravený" gumě nikdo nedoporučuje jezdit delší dobu a už vůbec ne vysokou rychlostí. Dofouknutí na normatlak je už jen taková třešinka, aby to kolo nebylo moc měkký. Poslední Jobovku se ale dovíš v momentě, kdy tu gumu potřebuješ z ráfku zout - v pneuservise budou proklínat toho kokota co tam nacákal tu pěnu, protože guma bude přilepená k ráfku a odtrhávat tu pěnu plus čistit vnitřek ráfku, to je práce pro poslance (za trest). Připomíná to hooodně tuhej molitan pevně nalepenej všude uvnitř gumy... Druhá varianta jsou PREVENTIVNÍ (a opravné) sady, kdy se dovnitř gumy pomocí malýho kompresorku z doplňkový nádobky vstříkne malý množství polotekutý směsi, která polymeruje při styku se vzduchem. Polymerace není tak rychlá jako v prvním případě, protože se nic nevypěňuje, jen se má okamžitě po aplikaci ujet aspoň pár desítek km, aby se hmota odstředivou silou rovnoměrně rozprostřela po vnitřní ploše běhounu gumy. Tam vytvoří vrstvu polotekutiny, která okamžitě uzavírá případný průraz (tlakem vzduchu zevnitř se vytlačí do díry a zároveň ji uzavírá + polymeruje na gumu). Jsou sady pro osobní auta, pro náklaďáky i třeba pro lesní traktory = liší se obsahem tý náplně i její konzistencí (asi i složením), u každý sady je zaručená jiná maximální velikost průrazu, kterej ještě dokážou zalepit - běžně u sady pro osobák je to kolem 6mm. Tyhle sady jsou primárně určený pro prevenci průrazu, ale jdou aplikovat i dodatečně do už píchnutý gumy - roztok se vstříkne a guma se tím samým kompresorkem dofouká na provozní tlak. Po několika minutách, až přestane syčet vzduch dírou, je kolo schopný provozu - zase je potřeba ujet nějaký km, aby se ta hmota rozložila kromě oblasti průrazu po celým vnitřním obvodu. Výhodou je, že hmota nevyplňuje celý vnitřní objem ale dělá jen několik mm silnou vrstvičku na vnitřním povrchu, takže guma je dál plná vzduchu = normálně péruje a jde taky skoro normálně demontovat z ráfku.
Září 20, 201212 r 12 rocny by vam uz praveze pomohol s prebalovanim no už ho vidím..zmizne von a je :D
Září 20, 201212 r to prve mi silne pripomina montaznu penu ktora sa pouziva v stavebnictve :-) este link na to druhe, to lepsie, moze to byt toto? http://www.autobiznis.sk/product/polo-automaticka-opravna-sada-na-pneumatiky-slime-smart-repair-16325/
Září 20, 201212 r Slant - ano, je to jeden z mnoha druhů. A to s tou stavební pěnou skoro sedí - stavební pěna je tvrdá, to do těch pneumatik je měkčí, výsledek je ale stejnej - takto "opravenou" gumu je za trest už jen sundávat z ráfku. Rozhodně ji už nepůjde použít podruhý, například jako nouzová rezerva apod...
Září 20, 201212 r ten slime aj s kompresorom nosím aj ja a po použití sa dá jednoducho utrieť z pneumatiky handrou alebo umyť vodou dieru zalepiť a ide sa ďalej. ja som to videl už aj nalievať do nových pneumatík pri montáži
Říjen 5, 201212 r a tady moje rozpoznávání 30 dílů z roomstera, což byl jeden z úkolů na trase automobilové orientační soutěže, bohužel jsem zakufroval hned za druhou křižovatkou , takže jsem ani jeden úkol nesplnili, ale na parkoviště zpět jsme trefili ... takže jsem tento úkol absolvoval až na parkovišti
Říjen 5, 201212 r Nutno připodotknout, že mne naši páni organizátoři pomstychtivě na trasu "vypustili" bez předchozí doplňkový instruktáže, prej "když jseš ten hubatej, tak mazej a ukaž co umíš!" :kol-46: Chudák Martin to odskákal nejhůř, protože si na český silnice vzal jako navigátora manželku... Upraveno Říjen 5, 201212 r od Ekkar_z_Bastlírny
Říjen 6, 201212 r tak pozor, manželka coby navigace funguje naprosto správně ... nikdy jsme na dovolenou, kamkoli jsme jeli ať už v tuzemsku, či v zahraničí, neměli navigaci a nikdy jsme nezabloudili, ani když nás v Bulharsku u Obzoru odklonili po polňačkách do hor, kde jsme vedli celou kolonu naprosto bez map, dokonce ani Bulhaři nás nepředjeli, byli rádi že se vezou .... já to celé připisuji, asi standardnímu 14 palcovému obutí a když už to vzpomínáš a řekneš to A, že jsi byl vypuštěn na trasu bez instruktáže, musíš říci i B a kápnout božskou
Říjen 6, 201212 r Jestli sis všimnul, tak já napsal NA ČESKÝ SILNICE. Já vím že v Bulharech nebloudila, jenže Česko je Česko, tak jsem si v předtuše problémů radši předem objednal jako spolujezdce SLOVÁKA... ... kterej co čert nechtěl bydlí v Bolce...
Říjen 6, 201212 r ... ale tak... hlavně že byla sranda, alespoň my se teda nasmáli ... když nám Michal se Soňou (ti co s náma seděli u oběda) vykládali, jak se v autě doštěkali, že bloudili, tak my to teda vzali vyloženě na pohodu Upraveno Říjen 6, 201212 r od Malta
Říjen 6, 201212 r Mít s sebou jako navigátora svou polovičku, tak se taky neštěkáme - natolik už se zná, že bych musel přepnout mozek na multitasking a řídit i navigovat najednou. Copak o to, výcvik na to mám - jezdím takhle pořád, s Ivošem to byla doslova oddechovka, hlídal jsem si jen kilometráž a on hlídal směr odbočení/pořadí výjezdů z kruháků. A naprosto a dokonale nás oba dva dostala rozpoznávací disciplína, kde jsme ani jeden nedokázali identifikovat snímač polohy vačky do motoru HTP. Všecko ostatní jsme dali "do kupy" včetně váhy vzduchu od TDI a pojistnejch matic nábojů kol, jen ten zpropadenej snímač z haťapky byl nad naše znalosti... :D
Říjen 7, 201212 r No Martine, už jsem myslel, že jsi zanevřel na forum, dlouho jsem od Tebe nečetl žádnej příspěvek... Hold něčí auto se vystavovalo na srazech a některý (včetně posádky) stěhovalo 2+kk v Brně :-) Upraveno Říjen 7, 201212 r od Rozsta
Říjen 7, 201212 r to víš někdo tu musí být na tu zábavu a NĚKDO NA TU PRÁCI . No slušně si jí nakládal
Říjen 7, 201212 r Není to tejrání neviňátek, takhle zapřahat za haťapku? Jako aby se nevzbouřili ochránci zvířat a nenechali tě zavřít...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.