Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

jak ,se chová vaše vozidlo v meznich situlacích z hlediska přetáčivosti či nedotáčivosti /zapnuté nebo vypnuté ESP/

jak ,se chová vaše vozidlo v meznich situlacích z hlediska přetáčivosti či nedotáčivosti /zapnuté nebo vypnuté ESP/

Se Skautíkem jsem nejel ale je to asi stejné jako normální 4*4, můj názor na složité situace je:

Rozhodně nevypínat ESP na silnicích, když tak jen na cvičné ploše s dostatkem prostoru.Připnutí Haldexu v mezní situaci způsobí na krátký okamžik silnou nedotáčivost vozu pokud se tak stane v zatáčce, kdy kola kloužou a nemají oporu, je to vážný problém. Jinak je Haldex v OII o poznání propracovanější nežli v OI a jeho připojení není takový kopanec a el. stabil. systémy také lépe makají.TDI jsou více nedotáčivé nežli FSI, je to dáno vyšší vahou motoru.S přetáčivostí jsem se nesetkal.I pro čtyřkolku je velký problém boční smyk v zatáčce způsobený vyšší nájezdovou rachlostí pokud se kola začnou smýkat.Dle mého názoru se nemusíš bát přetáčivosti ale měl bys počítat s nedotáčivostí.

Myslím si, že nedotáčivost je vždy horší než přetáčivost! Při nedotáčivém smyku neuděláš nic_ při přetáčivém alespoň člověk kontruje řízení na opačnou stranu a při přidání plynu je šance, že neskončíte s vozem někde ve stromu.... a pokud ano, tak rozhodně ne čelně :wallbash:

Upraveno od Komárek

Myslím si, že nedotáčivost je vždy horší než přetáčivost! Při nedotáčivém smyku neuděláš nic_ při přetáčivém alespoň člověk kontruje řízení na opačnou stranu a při přidání plynu je šance, že neskončíte s vozem někde ve stromu.... a pokud ano, tak rozhodně ne čelně :wallbash:

Souhlasím, může to být opravdu nebezpečná situace.Je dobré s tímto neduhem počítat.

Rosťo nezlob s na mě,ale zajímalo by mě,kde na ty názory chodíš??Třebas toto"-Připnutí Haldexu v mezní situaci způsobí na krátký okamžik silnou nedotáčivost"Měl jsi vůbec někdy čtyřkolku??Já jo a dokonce zrovna Octu.Pokud třebas na sněhu zapne haldex v zatáčce,auto se di hodí krásně do přetáčivosti a pokud někdo umí,tak si toto pěkně vychutná a může si zatáčky projíždět v smyku-vypne li ESP a i pokud má ESP,tím že se mu auto hodí do přetáčivosti a zasáhne ESP tak má daleko větší šanci projet zatáčkou než s nedotáčivým předkem

Rosťo nezlob s na mě,ale zajímalo by mě,kde na ty názory chodíš??Třebas toto"-Připnutí Haldexu v mezní situaci způsobí na krátký okamžik silnou nedotáčivost"Měl jsi vůbec někdy čtyřkolku??Já jo a dokonce zrovna Octu.Pokud třebas na sněhu zapne haldex v zatáčce,auto se di hodí krásně do přetáčivosti a pokud někdo umí,tak si toto pěkně vychutná a může si zatáčky projíždět v smyku-vypne li ESP a i pokud má ESP,tím že se mu auto hodí do přetáčivosti a zasáhne ESP tak má daleko větší šanci projet zatáčkou než s nedotáčivým předkem

Přesně tak jak píše Cosby . Už jsem si v pár zatáčkách zadriftoval a můžu říct ,že jsem se zatím nedostal do situací které tady popisuje Rosta 1.8 .

Připojení zadku poznáš jedině ,že auto drží výborně stopu a né žádným cukáním apod. Prostě již jsem jezdil po sněhu a ledu a zatím bez problémů. Ono se řekne ,že čtyřkolka na ledu a sněhu jede a drží stopu , ale je potom zásadní problém ,když chceš zastavit , to se chová stejně jako předokolka.

Takže já mám heslo : musím jet jenom tak rychle abych to dokázal ubrzdit.

Rosťo nezlob s na mě,ale zajímalo by mě,kde na ty názory chodíš??Třebas toto"-Připnutí Haldexu v mezní situaci způsobí na krátký okamžik silnou nedotáčivost"Měl jsi vůbec někdy čtyřkolku??Já jo a dokonce zrovna Octu.Pokud třebas na sněhu zapne haldex v zatáčce,auto se di hodí krásně do přetáčivosti a pokud někdo umí,tak si toto pěkně vychutná a může si zatáčky projíždět v smyku-vypne li ESP a i pokud má ESP,tím že se mu auto hodí do přetáčivosti a zasáhne ESP tak má daleko větší šanci projet zatáčkou než s nedotáčivým předkem

Tvůj názor respektuji, můj tak optimystický není-já jsem s nedotáčivostí měl problémy a pouze jsem je zde vyjádřil-nikomu je nevnucuji.

Moje zkušenosti s 02 4x4 Scout na sněhu a ledu je ta, že když si vyberu směr pořádně přidám plyn a někam zatočím tak tam taky jedu, ne jako nedotáčivý dvoukolky. Jinak esp na silnici nevypínám, jen na letišti nebo v polích, hezky se s vypnutým esp blbne, ale když vyjedu na silnici mi to pak příjde že to klouže vždycky o trošku víc než na tom letišti a rychle se vracím nohama na zem. A krizovky se snažím řešit tak že radší hodím myšku než že to zkouším dobrzdit, protože brzdí to fakt o hodně hůř než jezdí.

Moje zkušenosti s 02 4x4 Scout na sněhu a ledu je ta, že když si vyberu směr pořádně přidám plyn a někam zatočím tak tam taky jedu, ne jako nedotáčivý dvoukolky. Jinak esp na silnici nevypínám, jen na letišti nebo v polích, hezky se s vypnutým esp blbne, ale když vyjedu na silnici mi to pak příjde že to klouže vždycky o trošku víc než na tom letišti a rychle se vracím nohama na zem. A krizovky se snažím řešit tak že radší hodím myšku než že to zkouším dobrzdit, protože brzdí to fakt o hodně hůř než jezdí.

To každopádně Mildo lol s tim bržděnim.

4x4 mám třetí den. Včera jsem musel vyrazit na chalupu na Vysočinu. Na silnici sníh, auto jelo tam kam jsem chtěl, ale v jednom případě v kopci když jsem přidal plyn zadek zaplaval na jednu i druhou stranu a poté už vše v pohodě.

právě to plavání je super,protože to se dá korigovat,kdežko nedotáčivost by jsi asi těžko korigoval.

To každopádně Mildo lol s tim bržděnim.

Víš jaká je to paráda když tě ta prdel začne předbíhat. To je potom pořádnej zážitek z jízdy.

Nesmí tě předbíhat-to už jsi potom přehnal a je divné,že pokud máš ESP,tak že tě prdel předběhne.Mi to se zaplým ESP nešlo

Nesmí tě předbíhat-to už jsi potom přehnal a je divné,že pokud máš ESP,tak že tě prdel předběhne.Mi to se zaplým ESP nešlo

Já to dělal na sněhu a se zapnutým ESP . Prostě mě krásně začala prdel předbíhat . Bylo to na volné ploše né na silnici , takže jsem ho držel pod plným plynem.

To je divné.Já to taky zkoušel na velkém pustém parkovišti a né a né prdel přetočit

To je divné.Já to taky zkoušel na velkém pustém parkovišti a né a né prdel přetočit

Tak to je tedy vzláštní . Až pojedu zase na hory vyzkouším znovu a napíšu jak se mě to podařilo.

ok

Víš jaká je to paráda když tě ta prdel začne předbíhat. To je potom pořádnej zážitek z jízdy.

To každopádně lol Lepší švanda je to rozhodně, když tě předbíhá zadek auta. Zlatá Škoda 105L, tam mě prdel předběhla v zimě vždycky lollollol

Tak to je tedy vzláštní . Až pojedu zase na hory vyzkouším znovu a napíšu jak se mě to podařilo.

Hmm to je fakt zvláštní. Když mám zaplé ESP tak mě totiž auto ubírá plyn samo a do smyku se mu moc nechce a myslim si, že by ani nemělo. Jinak jsem zkoušel driftovat asi před 14 dny na horách v rakousku na parkplazu a pokud tedy vypnu ESP tak se to spiš chová jako přetáčivý auto, ale musí tedy hodně klouzat předek jinak je to spíš neutrální s velkým obloukem takže by se to někomu mohlo zdát jako nedotáčivé auto. Ale pokud to trochu klouže tak nikdy nezatočíte jako na suchu to je jasné. Jinak to mám natočené, ale je to večer a nevím jestli by to sem na forům šlo někam uložit.

Hmm to je fakt zvláštní. Když mám zaplé ESP tak mě totiž auto ubírá plyn samo a do smyku se mu moc nechce a myslim si, že by ani nemělo. Jinak jsem zkoušel driftovat asi před 14 dny na horách v rakousku na parkplazu a pokud tedy vypnu ESP tak se to spiš chová jako přetáčivý auto, ale musí tedy hodně klouzat předek jinak je to spíš neutrální s velkým obloukem takže by se to někomu mohlo zdát jako nedotáčivé auto. Ale pokud to trochu klouže tak nikdy nezatočíte jako na suchu to je jasné. Jinak to mám natočené, ale je to večer a nevím jestli by to sem na forům šlo někam uložit.

Myslím ,že mě se to podařilo i při rozjezdu do kopce na mokrém sněhu . Dal jsem prostě plnej plyn a zadek mě začal předbíhat . Je pravda ,že ESP do toho hodně kecá a hned ubírá plyn ,ale jde to. Už se těším zase na hory .

Upraveno od Bburago

Myslím ,že mě se to podařilo i při rozjezdu do kopce na mokrém sněhu . Dal jsem prostě plnej plyn a zadek mě začal předbíhat . Je pravda ,že ESP do toho hodně kecá a hned ubírá plyn ,ale jde to. Už se těším zase na hory .

Asi blbá otázka, omluvte mě za mou zvědavost, jsem v těchto otázkách začátečník, na sněhu toho nemám moc naježděno. Jak jsem uvedl 4x4 mám pár dní, naježděno 500 km. Stalo se mě to stejné, při rozjezdu na plný plyn na mokrém sněhu zadek začal plavat, jestli zasáhlo ESP jsem na přístrojovce nestačil sledovat. Jak by se chovala předokolka bez či s ESP?

Asi blbá otázka, omluvte mě za mou zvědavost, jsem v těchto otázkách začátečník, na sněhu toho nemám moc naježděno. Jak jsem uvedl 4x4 mám pár dní, naježděno 500 km. Stalo se mě to stejné, při rozjezdu na plný plyn na mokrém sněhu zadek začal plavat, jestli zasáhlo ESP jsem na přístrojovce nestačil sledovat. Jak by se chovala předokolka bez či s ESP?

Předokolka se na plný plyn s esp na sněhu nerozjede dokud se neprohrabe na podklad a bez esp se bude snažit rozjet tak, že ti stáhne otáčky i když budeš mít nohu až na podlaze skoro na volnoběžný.

  • Autor

tak tady tu diskuzi sem zacal prave proto ,ze se me stolo ,ze pri vyjezdu ze zatacky a prudke/relativne/akceleraci se auto chovalo nedotacive /byl skoro suchy asfalt/pozor nebavim se o snehu a rosta 1,8 taky ne

ESP jsem zkousel na ledu do kopecka a uplne me pri rozjezdu ubralo plyn

ESP při nedotáčivosti v pomalé rychlosti nepomůže a co ubere plyn při rozjezdu není tak ani ESP ale ASR

ASR - to je ale prevít. S autem se nedá vůbec blbnout = hrabat na 5tku atd. - ukázat svůj krouťák..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.