Přejít na obsah

jak nejlíp ochladit turbo?


smutnas

Doporučené příspěvky

kdo poradí?

Ja myslim, ze to neni vubec blbej dotaz. Nejlip ho dochladis pomalou jizdou v nizsich otackach, pripadne pokud sjedes napr. z dalnice a hned stojis, jako napr. benzinka apod, tak nechat motor chvili bezet na prazdno.

Pokud byl dotaz myslen jako jak dlouhodobe do turba dodavat studenejsi vzduch, tak pak jedine vetsi intercooler ;)

Editováno: , autor: MichalF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslim, ze to neni vubec blbej dotaz. Nejlip ho dochladis pomalou jizdou v nizsich otackach, pripadne pokud sjedes napr. z dalnice a hned stojis, jako napr. benzinka apod, tak nechat motor chvili bezet na prazdno.

Pokud byl dotaz myslen jako jak dlouhodobe do turba dodavat studenejsi vzduch, tak pak jedine vetsi intercooler ;)

Cooler ti ochladí vzduch kterej jde z turba do motoru a ne do turba. Ochladit turbo by se dalo i tak, ze by se pridal na přívod oleje do turba olejovej chladič. Nikde sem nevidel, že by se muselo turbo chladit třeba náporem vzduchu, přivedenym třeba nějakou hadicí nebo otvorem v kapotě. Spíš se turbo odcloňovalo, aby neohřívalo vzduch pod kapotou. Ale jestli si to myslel jako dochlazovat turbo po ostřejší jízdě, tak jak řekl MichalF. Nechat motor po ostřejší jízdě ještě chvilku běžet na volnoběh. Je to snad kvuli lopatkám turba aby při zdechnutí motoru se nezkroutily vinou gravitační síly. Která je sice malá, ale s rozžhavenejma lopatkama výfukový části muže udělat svoje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cooler ti ochladí vzduch kterej jde z turba do motoru a ne do turba. Ochladit turbo by se dalo i tak, ze by se pridal na přívod oleje do turba olejovej chladič. Nikde sem nevidel, že by se muselo turbo chladit třeba náporem vzduchu, přivedenym třeba nějakou hadicí nebo otvorem v kapotě. Spíš se turbo odcloňovalo, aby neohřívalo vzduch pod kapotou. Ale jestli si to myslel jako dochlazovat turbo po ostřejší jízdě, tak jak řekl MichalF. Nechat motor po ostřejší jízdě ještě chvilku běžet na volnoběh. Je to snad kvuli lopatkám turba aby při zdechnutí motoru se nezkroutily vinou gravitační síly. Která je sice malá, ale s rozžhavenejma lopatkama výfukový části muže udělat svoje.

Trochu te vyvedu z omylu.Teplota nasavaneho vzuchu ma vliv na telotu vyfukovych plynu EGT , cim studenejsi nasavany vzduch tim studenejsi vyfukove plyny a teplota na turbu.U TDI je maximalni telpota EGT 950st. Turbo pracuje efektivne pri dobre teplote a tlaku vyfukovych plynu.Turbo je pohaneno energii z vyfukovych plynu.Mel jsem tady pripad jednoho odbornika co prijel na upravu, mel namontene vetsi turbo a po chipu byl velky problem s narustem tlaku ve maxilalni zatezi.Nakonec se prislo na to ze mel danou zaslepku va narazniku z benalu.Je to na dlouhe povidani jak funguje turbo co je to preplnovani atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu te vyvedu z omylu.Teplota nasavaneho vzuchu ma vliv na telotu vyfukovych plynu EGT , cim studenejsi nasavany vzduch tim studenejsi vyfukove plyny a teplota na turbu.U TDI je maximalni telpota EGT 950st. Turbo pracuje efektivne pri dobre teplote a tlaku vyfukovych plynu.Turbo je pohaneno energii z vyfukovych plynu.Mel jsem tady pripad jednoho odbornika co prijel na upravu, mel namontene vetsi turbo a po chipu byl velky problem s narustem tlaku ve maxilalni zatezi.Nakonec se prislo na to ze mel danou zaslepku va narazniku z benalu.Je to na dlouhe povidani jak funguje turbo co je to preplnovani atd.

Neřekl bych, že sem se pletl. Možná u některejch motorů, který nemaj čidlo teploty a tlaku vzduchu v sacim potrubí mezi klapkou a coolerem, ale myslim, že to funguje i bez toho. Ale právě tohle čidlo by mělo podle těchhle údajů upravit spalovací proces tak, jak by ho ŘJ vyhodnotila jako nejefektivnější. Takže když pak do válce příjde studenější vzduch, tak to neni jen o teplotě, ale studenej vzduch znamená i větší množství toho vzduchu než kdyby byl teplejší, protože se jako každej plyn rozpíná. Takže když příjde do válce tenhle studenej vzuch, tak je ho vic než kdyby byl teplej, k tomu se přidá adekvátně palivo a tim pádem dojde i k malinko větší explozi, než kdyby tam byl vzduch teplejší. Tím pádem budou i teplejší výfukový plyny nebo aspon stejně teplý, jako při detonaci s teplejšim vzduchem v sání. Teplota výfukových plynů taky znamená, jestli je spalovací proces vyvážený. Jestli to neni uchlastaný nebo naopak ochuzený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych, že sem se pletl. Možná u některejch motorů, který nemaj čidlo teploty a tlaku vzduchu v sacim potrubí mezi klapkou a coolerem, ale myslim, že to funguje i bez toho. Ale právě tohle čidlo by mělo podle těchhle údajů upravit spalovací proces tak, jak by ho ŘJ vyhodnotila jako nejefektivnější. Takže když pak do válce příjde studenější vzduch, tak to neni jen o teplotě, ale studenej vzduch znamená i větší množství toho vzduchu než kdyby byl teplejší, protože se jako každej plyn rozpíná. Takže když příjde do válce tenhle studenej vzuch, tak je ho vic než kdyby byl teplej, k tomu se přidá adekvátně palivo a tim pádem dojde i k malinko větší explozi, než kdyby tam byl vzduch teplejší. Tím pádem budou i teplejší výfukový plyny nebo aspon stejně teplý, jako při detonaci s teplejšim vzduchem v sání. Teplota výfukových plynů taky znamená, jestli je spalovací proces vyvážený. Jestli to neni uchlastaný nebo naopak ochuzený.

Na to jsi prisel kde,ze se smes pocita podle cidla teploty a tlaku???Pokud se jedna o diesel tak je smes pocitana podle polohy plynu a mnozstvi nasavaneho vzduchu MAF, pokud se jedna o benal tak je smes serizena teplotou na lambde.O benalech se bavit nechci abych neco neplacal ale u diesla se budu hadat do krve .Tam je cidlo tlaku hlavne pro informaci pro rj z duvodu regulace turba,aby nebyla prekrocena povolena mez jednotkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čidlo nečidlo. Když dojde do válce studenější vzduch, tak je ho vic, než kdyby byl teplejší. Je to tak? Když je v tom válci teda větší množství vzduchu, tak snad dojde i k větší detonaci a lepšímu spálení změsi než kdyby byl zahřátej nebo ne? Potom bych postrádal význam větších intercooleru při úpravách. Když bude proces hoření lepší a detonace větší, tak proč by potom měly být spaliny chladnější o tolik, aby to mělo nějakej zásadnější význam na ochlazení turba o čemž je tu řeč? Jinak já na svym motoru 1,8Turbo AUQ mam čidlo tlaku vzduchu před klapkou. A to s tou Lambdou sem taky napsal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano o teplote nasavaneho vzdüchu nemluvim.Ja hovorim o chlazeni turba vhodnou teplotou smesi.Ale spise to blbe podavam, protoze jde spise o mensi tepelne namahani turba.Jiste ze kdyz das IC tak do motoru dostanes vice vzduchu(kysliku) potrebnemu pro dobre prohoreni smesi atd.

Me celou dobu jde o to ze hlavni zabijak turba je vysoka teplota vyfukovych plynu a negativni tlak pred turbem.

trocha teorie :

Chlazeni plniciho vzduchu se u preplnovanych motoru projevuje takto:

1.Zvysi se hustota plniciho vzduchu pri nepatrnem snizeníi tlaku ztratou v chladici.

2.Pri stejne davce paliva se snizi teplotni a tlakova hladina celeho tepelneho obehu a tim i maximalni spalovaci tlaky a teploty

3.Snizi se teplene a mechanicke namahani motoru

4.Tohle je dulezite!!!... V dusledku snizeni teploty hladiny obehu a proplachu chlazenym vzduchem, se snizi teplota vyfukovych plynu!!!

5. pak nejake to snizeni spotreby o 3-5% a samozrejme zvyseni vykonu o 5-6% pri teze spotrebe paliva

Takze me jde celou dobu o to co jsi napsal prvne ze IC nema vliv na chlazeni turba.Kdyz se hrabes uz v extremech tam uz je makacka to naladit tak aby jsi uchladil treba 2 bary tlaku z turba( aby to bylo porad efektivni prace turba, ne uz stav pumpaze) a pak 100% narust paliva. Potom musis resit vetsi turbo a specialne ladit regulaci turba a vyuzivat dejme tomu energii vyfukovych plynu pomoci pulznich svodu. Pak je muj strop teplota vyfukovych plynu 950st EGT, to kdyz prekrocis v plne zatezi tak pohrbis turbo, montazi velkeho IC se ta teplota snizi a turbo prezije :)

Doufam ze mi das za pravdu a koncim timto tuto debatu

P.S. dotazovateli poradim at to proste dochladi pomalou jizdou nebo to nechat vrcet na volnobeh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

QUOTE(tomci @ 16.1.2008, 20:02 ) *

Možná hloupá otázka. Je třeba dochladit, když jezdím pijánko do 100 km/h?

To neni treba.Kdyz jedes takhle pomalu, turbina neni moc zatizena.

Soráč za OT kol117, ale když to šolíchám, jak často / jak moc by se to mělo "protáhnout", aby se nezasíralo turbo ? :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

QUOTE(tomci @ 16.1.2008, 20:02 ) *

Možná hloupá otázka. Je třeba dochladit, když jezdím pijánko do 100 km/h?

Soráč za OT kol117, ale když to šolíchám, jak často / jak moc by se to mělo "protáhnout", aby se nezasíralo turbo ? :rolleyes:

Tohle tezko rict.Chtelo by to parkrat behem jizdy zmacknout naplno, treba na trojku nebo ctverku a podrzet at turbina zatlaci a regulace zajede do mist kde moc nechodi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
tohle mě taky zajímalo jestli mám párkrát za cestu vytočit motor ať se profoukne turbo. Popřípadě do jakých otáček.

Další věc.. má cenu točit do více jako 3000ot, to je myslim největší kroutící moment..

Jak do 3000??? Až do červeného, nic se mu nestane :palec2: .Je potřeba využít celý rozsah co nabízí výrobce, samozřejmě až je dobře ohřátý motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...