stihacka Vloženo 17. leden 2008 Sdílet Vloženo 17. leden 2008 Je nějaký rozdíl v těchto motorech krom emisní normy??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 Není, AKL je novější varianta, lepší emisní normy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 Maji oba motory promenne sani? - Dlouhy trakt a kratky - nebo to je jenom u AKL? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ratafak Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 Maji oba motory promenne sani? - Dlouhy trakt a kratky - nebo to je jenom u AKL? Ano, oba tyto motory mají proměnné sání - s tím už byl tento typ motoru konstruován. Rozdíl je v motormanagementu, kdy novější motor AKL má níž posazný vrchol max. výkonu (AEH 5800 ot., AKL 5600 ot.) a jinak zpřevodovanou převodovku (motor točí méně otáček). Tím taky byla dosažena o něco nižší spotřeba (to je také jedno z opatření ke snížení emisí), než u staršího typu AEH. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
burek Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 cauec ja se chci jeste zeptat o co je jinej motor ALH??DIKY Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
edas Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 cauec ja se chci jeste zeptat o co je jinej motor ALH??DIKY O Dost. Je to diesel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 18. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2008 Ano, oba tyto motory mají proměnné sání - s tím už byl tento typ motoru konstruován. Rozdíl je v motormanagementu, kdy novější motor AKL má níž posazný vrchol max. výkonu (AEH 5800 ot., AKL 5600 ot.) a jinak zpřevodovanou převodovku (motor točí méně otáček). Tím taky byla dosažena o něco nižší spotřeba (to je také jedno z opatření ke snížení emisí), než u staršího typu AEH. Takže co by bylo potřeba na přestavění na AKL? Stačila by jen ŘJ, nebo ještě něco. Jinak díky za odpověd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ratafak Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 Takže co by bylo potřeba na přestavění na AKL? Stačila by jen ŘJ, nebo ještě něco. Jinak díky za odpověd. Tak na tohle si netroufnu přesně odpovědět. Teoreticky ŘJ a kvůli nižší spotřebě i převody, ale jestli je tam ještě něco navíc, to nevím.... Otázkou je, co bys tím získal. Jestli jsem dobře koukal na Tvůj podpis, máš ten motor stejně "nějak poštelovanej", takže v tomhle případě by to byla škoda. Pokud to je pro někoho jiného, tak to asi opravdu nemá cenu. Jezdil jsem s oběma typy a pocitově v tom skoro není rozdíl, jen to AKL skutečně točí o něco míň ve vysokých rychlostech. Ten rozdíl je ovšem tak malý, že jediným rozumným "lékem" u obou variant motorů by byla šestka ve skříni, což je v našich podmínkách docela neřešitelnej problém... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 18. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 18. leden 2008 Tak na tohle si netroufnu přesně odpovědět. Teoreticky ŘJ a kvůli nižší spotřebě i převody, ale jestli je tam ještě něco navíc, to nevím.... Otázkou je, co bys tím získal. Jestli jsem dobře koukal na Tvůj podpis, máš ten motor stejně "nějak poštelovanej", takže v tomhle případě by to byla škoda. Pokud to je pro někoho jiného, tak to asi opravdu nemá cenu. Jezdil jsem s oběma typy a pocitově v tom skoro není rozdíl, jen to AKL skutečně točí o něco míň ve vysokých rychlostech. Ten rozdíl je ovšem tak malý, že jediným rozumným "lékem" u obou variant motorů by byla šestka ve skříni, což je v našich podmínkách docela neřešitelnej problém... Mám sice načipováno, ale nějak se mi to přestává líbit, takže bych chtěl zkusit sériovou ŘJ. Převodovku mám taky nějakou stavěnou a právě tam bude asi problém protože motor dost točí, klidně by moh o 500ot. míň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
driver Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Kolik vám točí motor při 90Kmh typu AKL?Na 5.rychlostní stupeň. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 19. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Kolik vám točí motor při 90Kmh typu AKL?Na 5.rychlostní stupeň. Mě motor AEH točí při 130km/h cca 4tis.ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Mě motor AEH točí při 130km/h cca 4tis.ot. Já mám motor AKL a při 130km/h točí taky cca 4 000ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
driver Vloženo 20. leden 2008 Sdílet Vloženo 20. leden 2008 Já mám motor AKL a při 130km/h točí taky cca 4 000ot. Mě felicia motor AEE točila při 90KMh 2500ot/min,nevím kolik točila octavia s motoremAEE.Ale Octavie AKL 74KW mi točí při 90km/h asi 2800ot/min.Podle mě je motor zbytečně moc točen.Kvůli spotřebě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 20. leden 2008 Sdílet Vloženo 20. leden 2008 Mě felicia motor AEE točila při 90KMh 2500ot/min,nevím kolik točila octavia s motoremAEE.Ale Octavie AKL 74KW mi točí při 90km/h asi 2800ot/min.Podle mě je motor zbytečně moc točen.Kvůli spotřebě. Máš pravdu při 90km/h to točí asi 2800ot a při 100km/h to točí asi 3000ot a taky se mi zdá, že zbytečně moc točí, ale s tym už nic neuděláme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Píst Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Mohu potvrdit: motor AKL. Při 100Km/h točí 3000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ratafak Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Tak abych doplnil AEH (r.v. 5/97) - při 130 km/h točí na 5. st. necelých 4200 ot. Fuj.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Chlapi, přikládám tady tabulku. Už jsem ji měl udělanou kdysi, ale někde jsem ji zašantročil, tak jsem k tomu sedl a tady je. Pokud budete mít připomínky tak sem s nimi. Doufám, že mě neukamenujete. Hodil jsem tam i kw a Nm podle otáček, je to ale pouze orientační - vyčtené z grafů podle pravítka. Pokud budou k sehnání přesnější udaje kw a Nm tak tabulku můžu upravit. Můžu to přepočíst i na jiný obvod pneu nebo i jinou převodovku. Údaje o převodovkách jsem čerpal z knihy René Cedrycha Automobily škoda Octavia. Tak snad to má správně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Chlapi, přikládám tady tabulku. Už jsem ji měl udělanou kdysi, ale někde jsem ji zašantročil, tak jsem k tomu sedl a tady je.Pokud budete mít připomínky tak sem s nimi. Doufám, že mě neukamenujete. Hodil jsem tam i kw a Nm podle otáček, je to ale pouze orientační - vyčtené z grafů podle pravítka. Pokud budou k sehnání přesnější udaje kw a Nm tak tabulku můžu upravit. Můžu to přepočíst i na jiný obvod pneu nebo i jinou převodovku. Údaje o převodovkách jsem čerpal z knihy René Cedrycha Automobily škoda Octavia. Tak snad to má správně. u té 1,6/55 ti to nejspíš sedí, těch 214km/h při 6000 rpm z toho jde opravdu dostat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 22. leden 2008 Autor Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Chlapi, přikládám tady tabulku. Už jsem ji měl udělanou kdysi, ale někde jsem ji zašantročil, tak jsem k tomu sedl a tady je.Pokud budete mít připomínky tak sem s nimi. Doufám, že mě neukamenujete. Hodil jsem tam i kw a Nm podle otáček, je to ale pouze orientační - vyčtené z grafů podle pravítka. Pokud budou k sehnání přesnější udaje kw a Nm tak tabulku můžu upravit. Můžu to přepočíst i na jiný obvod pneu nebo i jinou převodovku. Údaje o převodovkách jsem čerpal z knihy René Cedrycha Automobily škoda Octavia. Tak snad to má správně. Moc pěkná tabulka a řekl bych že sedí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milix Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Moc pěkná tabulka a řekl bych že sedí. Ještě jsem koumal kolem převodovek. U 1,6 55 kw, 1,6 74 kw a 1,9 SDI 50 kw je stejné označení 02K. Už kdysi jsem koumal jestli by šla dát převodovka z 55 kw do 74 kw. Nejhorší, že není čas. Kdo ví jak je to pak s poloosama atd. Zajímavé by to bylo i s tou z SDIčka do 74 kw. Možná by stačilo přehodit kola z 55 nebo SDI na IV. a V.rychlosti. Třeba při 131 km/h na V. s převodovkou DPL 4000 ot. s převodovkou DRZ 3350 ot. Přikládám tabulku k 1,9 SDI 50 kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.