Přejít na obsah

Rezonance na výfuku - O1 1,6/55


Sachs

Doporučené příspěvky

Super návod, už se málem těšim, aby ty vlnovce šly do háje.

Dílnu závidim, tam mít volnej přístup, to by se panečku kroutily špóny a vznikaly věci...

Však vznikaj se neboj:-)))Sem tam každou chvíli, jakmile se mi líbí něco z nerezu, hned se točí, mraky věcí si udělám taky sám díky tomu, plno součástek který bych jinak musel koupit, různý lůžka pro ložiska a pods. třeba jsem repasoval altík a rozdělovač, obojí vymlácený a pomocí lůžek je vše jako nové, bez nákladů, to jen tak pro ukázku, co se dá vše dělat, je to moc velká výhoda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak úpravu vlnovce zatím nemám, protože nebyl čas tam zajet.

Ale v sobotu jsem konečně namontoval jiný výfuk, komplet origo z 1,6 / 74kW. Je komplet z nerezu, z prvovýroby, byl ještě v jednom kuse.

To je teda bomba. Rezonátor (střední díl) je 2x tak velký.

Zadní díl má 2 trubky.

Hluk od výfuku podstatně klesnul. Myslím, že za to může právě ten větší rezonátor.

Octávia se chová trochu jinak, přišlo mi, že je trochu slabší odspodu, ale krásně jde do otáček.

Chod motoru se celkově zlepšil.

Taky bych řekl, že to méně žere, hlavně když na to dupu na dálnici.

:kol-128:Tommys, zajímali by mě tvoje zkušenosti. Ty máš taky zadní díl z 1,6/74. Zkoušel jsi to v kombinaci 1,6/74 rezonátorem, nebo jsi tam měl jenom ten od TYLLu pro 1,6/55?

Jaká kombinace ti vyšla nejlépe?

Jinak ty vibrace do výfuku tam pořád jsou, ale na tomto výfuku podstatně menší. Přijde mi, že mám ten vlnovec tak prasklý, určitě tam bude to, co našel Tommys. To mi asi taky bere výkon, protože to tam zřejmě uchází. Ale když jsem to s TYLLem výfukem ošahával kolem vlnovce, tak jsem žádné ucházení necítil ani neviděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak po delší době otevírám toto "věčné" téma.

Další akcí, kterou plánuju je výměna středního a zadního dílu výfuku. Zdaní už je chudák-v místě nad nápravou se z něj loupou kusy rzi a jak vypadá vevnitř ani nechci reděj vědět. Zvažuju koupit originál. Bude to asi stát dost, ale taky by to mohlo něco vydržet. ;)

Ale ještě mi leží v žaludku ten přední díl. Začíná se objevovat druhá rezonace. Je slaboučká ale je tam - na 2000ot. a pak ta známá "původní" na 2800ot.(ta se přestěhovala z dřivějších 2500ot a hodlá tam asi setrvat :smich: )

Jenže to furt není to podstatné :feve: Při nastartování zvuk od motoru celkem zhrubnul. Až se to po pátr prošlápnutích prohřeje, tak je to lepší. Nevím možná to jsou chviličku zdvíhátka, ale jde to spíš od místa, kde jsou vlnovce.

Dneska jsem nastartoval motor a nechal ho běžet na volnoběh a sáhnul jsem k vlnovcům. Nevím. Možná je to jen pocit, ale cítil jsem slaboučký žhavý proud plynů i když možná to bylo jen sálavé teplo. Ty vlnovce se prohřejí nad 100°C během pár vteřin. Zepředu nejsou viditělně okouřené, ale toto jsem nasahal jakoby na zadní straně vlnovců a u obou! Pohledově vypadají jako nové, ale zdání může samozřejmě klamat. Ještě to prověřím-potřeboval bych dva lidi. Jeden přidá plyn a druhý lehce přicpe rukou vzadu výfuk a já bud sahat okolo vlnovců. Jen tak se to dá zjistit.

jestli budou vlnovce KO, tak kupuju novej přední díl od TYLLu s pletencem na lepším místě a výfuk bude nový od hlavy až k "patě" lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jak už jsem tady psal, mám teď osazený origo výfuk od 1,6/74kW.

Funguje dobře, je podstatně klidnější než TYLL, řekl bych že s ním je motor živější, hlavně ve vyšších otáčkách.

Ale rezonance je tam stejně, hlavně když je auto studené.

Pokud se výfuk ohřeje, tak to stichne, pouze pak cítím pořád trochu (lehce) třes výfuku kolem 3000 otáček (který tam je i za studena).

Dnes ráno bylo 0 st.C, tak jsem si řekl, že nahraju zvuk na studeném autě.

Co uslyšíte:

- nejprve mikrofon dole pod vozem vedle dveří řidiče otočený trochu dozadu

- potom zavřené dveře, snímáno uvnitř vozu, mikrofon před oknem u volantu

- potom opět otevřené dveře a mikrofon vně vozu.

Omlouvám se za můj chabý komentář během nahrávky. Sledoval mě přes plot soused, co to tam s autem ráno vyvádím, tak jsem neměl úplný klid na profesionální dílo.

Jinak na výfuku je z nahrávky slyšet, že se třepe mechanicky. Asi zkusím ještě přejít silebloky na středním dílu, připadají mi dost volné a měkké.

Docela mě zajímají vaše názory.

vyfuk_1.6_74kW_na_O1_55.WAV

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No člověče. Je tam slyšet samozřejmě typický zvuk motoru AEE. Ale ten výfuk se opravdu klepe jako by visel na špagátkách. Myslím, že musí být i vizuálně vidět jak se celý chvěje. Jestli jsou OK vlnovce, tak bych zapracoval na tom uložení a hlavně na následnou montáž. Je potřeba opravdu nechat výfuk naprosto volně. Nepřitahovat trubky k sobě-to překlene ta origo trubková svorka.

Nějaké foto pro inspiračku:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No člověče. Je tam slyšet samozřejmě typický zvuk motoru AEE. Ale ten výfuk se opravdu klepe jako by visel na špagátkách. Myslím, že musí být i vizuálně vidět jak se celý chvěje. Jestli jsou OK vlnovce, tak bych zapracoval na tom uložení a hlavně na následnou montáž. Je potřeba opravdu nechat výfuk naprosto volně. Nepřitahovat trubky k sobě-to překlene ta origo trubková svorka.

Nějaké foto pro inspiračku:

Já mám obě spony od Bosalu. Řekl bych že seděj dobře.

Je fakt, že při sesazování mezi 1. (kat) a 2. dílem chyběl asi 1 cm. To jsem si všimnul.

Ale k sobě jsem to netlačil, nechal jsem to tak, pouze zasunul a bez pnutí stáhnul.

Budu se na to ještě muset zaměřit, zkusit 1. sponu sundat, zkouknout ji, případně vyrovnat a vyčistit a vše ještě jednou přejít.

Ta tvoje origo spona, kde jsi ji koupil?

Mě spíš štve jedna věc. Jak jsem psal, toto je 4. výfuk, který zkouším.

3ks jsem instaloval já (vždy tak 2-3 pokusy), z toho teď s posledním si detailně hrál bratr (je to pečlivka). Jeden mi instaloval TYLL za mé asistence. Nikdy se nic nezanedbalo, všechno fakt pečlivě.

Ale výsledek je pokaždé v podstatě stejný. Tedy teď na V1,6/74 se to daleko lépe tlumí, ale pořád to tam je.

To odlehnutí (odchrochnutí) při pustění plynu bylo na TYLLu ještě podstaně větší.

Proto si myslím, že tam ještě něco je.

Píšeš - pokud je vlnovec v pořádku.

Sám jsem o několikrát prohlížel, pod plynem . V TYLLU jsme na to koukali, na dalších 2 místech. Vždy bylo konstatováno, že je OK, prasklý není, je dobře pružný atd.

V TYLLu jsem měl venku katalyzátor, taky OK. Emise taky vyšly výborně.

Dnes ráno jsem mluvil s kamarádem, co má autoservis.

Říkal: Hele, mi teď už nic nehledáme, mi rovnou všechno měníme.

Celou sestavu výfuku nově postav (1,2,3.díl, včetně kat), dej nový silenbloky na výfuk, nejlépe nové silenbloky i na motor - a uvidíš, že bude po problému.

Já už tomu taky věřím.

Ještě mě napadla jedna věc, ale asi se budeš smát.

Motor mi jde výborně. Ale mám podezření, že lambda by už chtěla vyměnit (je ještě původní, trochu více to žere, na katu je dle origo ještě ze strany).

Třeba by mohlo být už horší nastavení motoru (třeba i klapka by chtěla nastavit na nulovou pozici) a pak by se studený motor třeba více klepal. I když žádné jiné projevy nepozoruju, jde to plynule za plynem, žádné kolísání na volnoběh atd. Pouze možná ta nepatrně vyšší spotřeba, ale to je relativní.

Nejsem na to odborník.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm mě mezi prvním a druhým dílem scházely tak 2cm, ale nijak jsem to nepřitahoval. Nechal jsem to tak a dal přes to svorku.

Svorka(obě svorky) je originální od škodovky-za 280Kč

Ještě mě napadá jedna věc...jak to máš s katema prvním dílem? Já je mám svařený dokupy, ale prý to nebylo origo řešení. Patří tam spojení pomocí příruby přímo na katalyzátor. Já už mám lambdu upravovanou a je možný, že to tehdy v německu svařili dokupy.

O co se jedná: jestli to taky není svařený blbě a ten vlnovec je sice v pořádku, al esoučasně je tam pnutí a ten vlnovec pávě proto netlumí vibrace.

Jinak i chod motoru by na to vliv mít mohl. Napadá mě třeba reakční vzpěra mezi motorem a nápravnicí...

Tady je fotka výfukového "kompletu"=zadní, střední origo škoda a přední komplet TYLL ...zatím jsem ho uložil protože starý by byla škoda vyhazovat. Ještě poslouží a až doslouží(nebo půjdou vlnovce do prčic), tak je tu nový komlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám taky svařený stejně jako ty, žádné spony. Bylo to origo z výroby. Pak to TYLL rozříznul - uříznul kat, aby jsme ho mohli prohlédnout.

Pak to znovu svařily zpět. Ale protože předtím tam navařili trubku místo katu pro vyzkoušení zvuku a rezonance, a tu pak zase uřízli za svárem (to se mi nelíbilo), kus původní nerezové trubky chyběl (asi 1,5cm). Tak tam vsadili jestě takový mezinátrubek, aby to trochu probloužili. Jsem si jistej, že ten není z nerezu.

Takže jak to pak vařili, mám vlastně 2 sváry hned za sebou (asi o 1,5cm). Snad to svařili dobře a v rovině. Spasovali si to přímo na výfuku, byl jsem u toho. Ale to víš, laser jsem tam neměl.

Ale chrochtá to pořád stejně. Jistě že tam je asi pnutí, ale já ho fakt neumím odstranit. Ani oni to neuměli, tedy TYLL.

Ta tvoje fotka s díly výfuku vypadá moc dobře, to je dobrá sestava.

To bylo peněz do nový dílů. Plácnul přes kapsu. Ale na správném místě.

Je vidět, že jdeš po originálních dílech - viz.2. a 3.díl. Je to určitě správná cesta. :palec2:

Kolik tě co stálo - hlavně ten první díl od TYLLu? Kde jsi to koupil?

Já to koupím taky. Pak to teprve bude všechno sedět

Nejlevněji jsem to našel tady:

http://www.cc-autodily.cz/vyfuk-predni-dil-6_6.html

Nebo tady, ten díl asi nebude kompletní, možná je to jenom ten kratší po pletenec:

http://www.auto-pilot.cz/Catalog.aspx?product=3771317

Ještě by mě zajímalo:

Katalyzátor budeš dávat původní nebo koupíš nějaký nový?

Pokud nový, co osadíš?

Já mám doma asi 3 dny AWD CO20 univerzál keramický, pro motory 1,2-1,8, od Tyllu, určený právě pro napojení na ten jejich první díl, v balení je pro navaření i ta trojůhelníková příruba. Ten kat. je dost precitně udělaný a je komplet z nerezu..

viz. tady:

http://www.cc-autodily.cz/trubka-katalyzator-5_5.html

Budeš ten kat navařovat nebo použiješ tu trojůhelníkovou přírubu, kterou osadíš i na kat?

Ještě uvažuju, že ho vrátím a osadím na ten nový 1.díl původní kat. Emise mi vyšly velmi dobře. I když pořád je tam ta pochybnoust, že se na té rezonanci můj kat trochu účastní.

Alespoň se to pohne kupředu a vyhedím ten díl, který je asi celý problémový.

P.S.: Všimnul jsem si, že na tom 1.dílu od Tyllu (tvoje fotka) je osazen závit pro lambdu z boku (takže blbě). Tak jak to tedy je?

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První díl jsem objednával přímo u TYLLu a přišel mě na +-2800Kč+těsnění

Střední a zadní díl jsem kupoval přímo u škodovky v prodejně náhradních dílů. Střední za 2100Kč a zadní za 2500Kč. Svorky taky-kus za 280Kč

Pak jsem ještě vzal od TYLLu nástavnou trubku, kdyby náhodou bylo potřeba něco nastavit nebo dopasovat...

Já asi nechám katalyzátor původní. Nic mu není a neplechu nedělá.

Právě jsem přemýšlel jak to mám časem udělat aby to bylo rozebiratelné. Když to u katu uříznu a přivařím nový natvrdo už se s tím nebude dát nic dělat a přes nápravnici se to stejně v celku neprovleče.

Bohužel jsem si myslel že ta příruba na prvním dílu je přivařená napevno, ale není. Koupil jsem ještě v příslušenství u TYLLa "kalíšek" někde tomu říkají "trumpetka". Bohužel na protější kus bych potřeboval přesně takovou přírubu co je navlečená na tom předním dílu výfuku(nebo dodávaná s novým katem).

Tak jsem jim do TYLLu poslal fotku a dotaz jestli by mi nemohli jako spešl přání dodat jen tu přírubu. Volal mi technik v zápětí, že zjistí jestli by se z výroby nedala jedna stáhnout a že se mi ozve. No už je to 4 měsíce a neozval se nikdo. Banda idiotů!!! Ale tak ono to vůbec nepospíchá, takže to zatím neřeším vyřídím a dokoupím to zase až bude chvilka času a pár korun navíc.

Takže ten spoj před katem chci rozebiratelný tímto způsobem.

Nebo si tu přírubu budu muset vyrobit doma z železné plotny tloušťky 1cm sám a bude to. Jen nevím jak udělat šikminu kolem toho středového otvoru. asi nejlepší by bylo udělat na soustruhu mezikruží, udělat šikminu a pak na to položit šablonu, omalovat a pak už jen řezat a pilovat...

Přírubu na lambdu má TYLL bohužel osazenou ve stejném blbém místě jako originál. Nicméně když mi zůstane kat, tak ji nechám na něm a na ten stávající otvor už mám vyrobenou záslepku :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já vezmu ten 1.díl od CC autodíly viz odkaz. Je to origo TYLL za stejnou cenu jako ty.

Jaké použít šrouby pro montáž na přírubu od svodů?

Myslíš že stačí běžné pokovené nebo něco lepšího?

Dále by to chtělo i to těsnění k přírubě na katalyzátoru.

O té přírubě taky přemýšlím, byla by tam fajn.

Jak jsem psal, ten kaťák co mám doma, ji má v balení. Navařená zatím není.

Já věřím že výměna 1.dílu ve spojení s novým výfukem (mám TYLL a origo 1,6/74) konečně vyřeší můj problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ta cena od cc-autodily je dobrá.

Šrouby bych použil nějaké povrchově upravené a buď pérovku podložku, nebo možná dát kontramatky, aby se to chvěním nepovolovalo.

No těsnění k té přírubě prodává přímo TYLL jako příslušenství k 1.dílu výfuku. A to jak přední těsnění u svodů, tak těsnící kroužek u katalyzátoru(viz to na obrázku).

Ještě komentář k tomu obrázku je to situace u katalyzátoru, ta kratší příjde přivařit na kat(možná ještě koupím druhý typ-"kalíšek kulatý"-pak by se mezi to nemusel dávat ten těsnící kroužek. Jenže tak jako tak mi pořád schází druhá příruba, takže to není jak stáhnout dokupy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je právě to co by mě zajímalo.

U toho kaťáku co mám je ta příruba přibalená. Domníval jsem se, že se má na kat navařit.

Teď z tvých obrázků je patrné, že je vlastně jenom nasazená a tlaží přes to rozšíření na trubku, kde je taky dané těsnění.

Myslíš, že to je dobré spojení? Nemělo by to to být alespoň na tom katu navařené?

Běžně se dělají kaťáky, které mají tuto přírubu jako součást (třeba na obou stranách). Určitě by se to mělo navařit.

Navíc u toho katu by to znamenalo tam přírubu nasadit a trubku co z něj vystupuje takto roztáhnout nebo tam navařit ten nátrubek. Ale kat je nerez, kdežto ten nátrubek je určitě železo pokovené hliníkem.

obr.1.: Katalyzátor sada pro OCTAVII 1,6/55kW - kat + příruba (AWG)

obr.2.: Katalyzátor pro Felicii komplet s přírubami (AWG)

post-11628-1256335334_thumb.png

post-11628-1256411869_thumb.jpg

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám koupené díly.

1. díl komplet za 2600, obě těsnění (parohy, kat) a zvlášt přírubu k původnímu katu.

Příruba stála 150,- Kč. Má svoje Tyll číslo, takže ji lze objednat. Napíšu ho sem.

Ten nový kat jsem zatím vrátil s tím, že uvidím až po demontáži. Třeba si pro něj zase přijedu.

Vše jsem bral u CC autodíly, pokud se u nich zaregistruješ na živn.list, dají ti ještě velkoobchodní ceny.

Takže ještě koupit šrouby a dám to přehodit. Sám si s tím asi hrát nebudu, pouze budu asistovat.

Auto je lepší hodit na zvedák, jenom na kozách to není ono. Původní šrouby na přírubě pod parohama se budou muset asi uříznout nebo pro povolení ohřát autogenem.

Pokud to přehození dílů a přetěsnění nepomůže, tak už pak opravdu nevím. Jedině špatné silenbloky na motoru.

Ale nechci spekulovat, myslím že výsledek bude dobrý. Taky jsem zvědavý na původní vlnovce, až je uvidím venku. Jestli tam opravdu není prasklina.

Určitě ještě vyměním Lambdu, koupil bych origo Bosch. Osazení lambdy nechám tak jak je, nechce se mi s tím dělat.

Jedině že bych sehnal tu origo matici a ukecal bych mechanika při výměně, ať ji tam navaří. Je tam speciální závit s jiným stoupáním?

Jinak jsem si objednal uni OBD2 ELM327 USB čtečku při řídící jednotky auta. Zítra přijde, tak se trochu podívám na hodnoty motoru, hlavně na lambdu.

Ještě se mi objevil ten problém s klíčkem zapalování. Špatně se vrací. Myslím že problém není v namazání, ale v té fixační kuličce, co aretuje polohy. Nevíš není to součástí těch kontaktu pod klíčkem?

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem včera dal auto do servisu.

Opraví mi nějaké lakové a jiné problémy (zadní dveře a oba prahy).

A hlavně mě přehodí ten 1.díl výfuku. Za 500 Kč !!!, no nekup to.

Vem si co je na tom práce - řezání, demontáž, vyčištění, navaření příruby na katalyzátor, montáž zpět, upasování, zatěsnění.

Ve čtvrtek by to mělo být všechno hotové, tak jsem celý napnutý.

Snad nebudu zklamaný, že to pořád rezonuje.

Editováno: , autor: Sachs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dost zklamaný.

Zvuková rezonance sice zmizela, hlavně dole, to odchrochnutí při pustění plynu tam už není.

Ale výrazně se zhoršily mechanické vibrace, hlavně kolem 3000 otáčet, to je opravdu nepříjemné.

Když se to ohřeje, je to o trochu lepší.

Ale oproti původnímu vlnovci je to určitě horší, ten třes tam byl nesrovnatelně menší.

Jediné, co v sestavě původní, je katalyzátor.

Je zcela evidentní, že motor má asi velké vibrace. Ale nevím proč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dnes kecal s klukem od Elytu a říkal mi, že měl přesně stejný problém s Lagunou a byl to jednoznačně kaťák. Ať ho vyměním.

Říkal že taky jeho kat vypadal v pořádku, nic se vevnitř při poklepu neklepalo a přesto rezonoval ve vyšších otáčkách jako prase. Docela mě štve, že zbírám zkušenosti takto po kouskách.

Tak asi vezmu znovu ten univerzál od Tyllu i s přírubou a udělám si novou sestavu kaťáku a přehodím to. To už je fakt jediná možnost.

Pokud se to potvrdí tak mě bude štvát, že jsem zbytečně měnil 1.díl a vyhodil peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

chtěl bych vědět jednu věc.před cca 10.měsíci mě přestal fungovat zapalovací modul a motor jel jen na dva válce.domů mi zbývalo asi 4km,tak jsem to horko těžko dojel.když jsem dorazil katalyzátor byl rozpálenej do ruda z důvodu že v něm hořelo proteklé palivo,až pod autem roztál veškerej sníh. :) kolik procent dáváte že katalyzátor je trop-vypálenej?na emise jsem raději legálně nešel.takže nevím jak je na tom.jakou teplotu jsou schopný vydržet ty keramický věcičky v něm?krátce potom jsem měnil střední a zadní díl,snažil jsem se co nejlépe je usadit,ale stejně když je výfukové potrubí studené tak při 1800-2000 otáček rezonuje.jen co se trochu ohřeje tak je klid.ale když se rozjíždím tak při málo plynu trochu něco cinká v předku pod autem.jakékoliv uchycení nebo plechy na katu to nejsou.díky za příspěvky a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...