Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

zdravím,

z niceho nic, nevim o tom, ze bych projel nejakou vetsi diru, mi zacal vrzat predni tlumic(nejspise). Jde to slyset pri jizde po nejake nerovnosti, napr. najezd na retarder. Jedna se o Fabii z roku 2002, najeto 55000 km.

Da se to nejak promazat? A nebo co s tim?

Diky.

Vloženo
zdravím,

z niceho nic, nevim o tom, ze bych projel nejakou vetsi diru, mi zacal vrzat predni tlumic(nejspise). Jde to slyset pri jizde po nejake nerovnosti, napr. najezd na retarder. Jedna se o Fabii z roku 2002, najeto 55000 km.

Da se to nejak promazat? A nebo co s tim?

Diky.

spíš bych se kouknul na silenbloky předních ramen, jestli se už beztak natržené nepřetrhly, pak to vrže - viz. téma Bouchání přední nápravy, je vyvěšené

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=71&st=0

Vloženo
Ha, ha, mě to v zimě vrže stále a to mám nové tlumiče včetně ložisek a horního uložení a nové silentbloky lol

Vržou vám zadní silentbloky stabilizátoru přední nápravy. Odpoj stabilizátor vepředu a zahýbej s ním nahoru a dolů - uslyšíš ten zvuk. Pozor ten zvuk je jiný venku a v kabině.

Vloženo
Ha, ha, mě to v zimě vrže stále a to mám nové tlumiče včetně ložisek a horního uložení a nové silentbloky lol

Vrže to, protože jsi tam nedal silenbloky z Cupry lol

Vloženo

Mě to dělalo taky , tak jsem tam na ty silenbloky nastříkal silikonovej olej a je klid . Normálně to pomohlo , ale nevím jak dlouho to vydrží . Na tom spreji bylo přímo napsáno , že je to na gumu a zamezuje vrzání ;)

Vloženo

Tiež som nastriekal silenbloky ramien a zlepšilo sa to , ale neviem ako nastriekať tie gumy stabilizátora, stačí to aj bez rozoberania z oboch strán Silkalk-om, alebo je treba dať ten úchyt gumy dole a premazať vnútrjšok tej gumy? Díky.

Vloženo
Tiež som nastriekal silenbloky ramien a zlepšilo sa to , ale neviem ako nastriekať tie gumy stabilizátora, stačí to aj bez rozoberania z oboch strán Silkalk-om, alebo je treba dať ten úchyt gumy dole a premazať vnútrjšok tej gumy? Díky.

Já to nastříkal jenom z boku , vrzat to přestalo , ale jak dlouho to vydrží to nevím . Zatím tři týdny a klid ;)

  • o 16 let později...
Vloženo

Zdravím všechny přítomné, 
z ničeho nic mi u F I MPI ze dne na den šíleně začali vrzat oba přední tlumiče při každém propérování. Pokud je zrána chladno tak nic. Ráno v klidu přijedu do práce, odstavím auto na parkoviště. Po šichtě (během dne vystoupá okolní teplota) nasednu do vozu (a už při tomto úkonu je znát povrzávání), po rozjezdu,  jak cestou míjím nerovnosti, adekvátně při jejich přejezdu dle jejich velikosti je od tlumičů slyšet šílený zvukový projev. Nezáleží na suchu, mokru = není změna ve vrzání.
Hodil jsem předek na kozy, sundal kola a zkontroloval tlumiče (pohyblivá táhla pístků pod krytkama - vrapovanýma manžetama). Z tlumičů žádný znatelný únik kapaliny, obě táhla krásně kovově lesklá. Stříknul jsem na táhla konzervační olej Konkor, prstem jsem olej pečlivě rozetřel po celém táhle až nahoru kam jsem dosáhl, natáhnul zpět krytky, nahodil zpět kola a odstranil kozy. Při zkoušce rukama na místě (několikeré silné stlačení levé a pravé strany předního blatníku) se zdál problém odstraněn (funkce tlumičů dobrá, zvuky žádné). Zkušební projížďka však po chvíli odhalila postupné nabíhání vrzání do původní úrovně. Pomyslel jsem si tedy že konzervační olej asi není to pravé. 
Další den ráno vše OK, po šichtě stejný problém. Pár dnů jsem neměl čas a jezdil na šichty v obvyklém režimu (čím větší teplo, tím silnější vrzání). Koupil jsem si sprej s teflonovým olejem a šel opět na "to". Koloběh stejných úkonů jsem zopakoval s tím, že Konkor byl nahrazen olejem s teflonem - ve finále však s naprosto stejným výsledkem. Těsnící element obepínající pohybující se táhlo postupně nanesenou olejovou vrstvu opakovaným propérováváním setře (olej odteče po tlumiči dolů k těhlici) a vrzání v krátkém čase nastoupí zpět. 
Máte prosím někdo zkušenost s vrazíjícím tlumičem a řešením stejného problému (mimo výměny tlumičů)? Pro úplnost dodávám, že zadní silentbloky ramen jsem měnil za zesílené "křížové" před dvěma lety (původní byl na jedné straně utržený, tak jsem vyměnil oba) a současně s tím jsem vyměnil i silentbloky uložení stabilizátorové tyče PN vč. "kostí". Děkuji.

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Jak přesně jste identifikoval že vržou právě tlumiče? Už jen tvrzení že oba začali vrzat ve stejnou dobu mi nepřijde moc věrohodné. Typicky vrže uložení stabilizátoru, nové jste dával určitě druhošku, tak bych začal tam.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...