Publikováno Březen 23, 200817 r Zdravim aj ked nazov tematu mozno troska vyznieva tak ze chcem skusat narazy do steny nie je tomu tak.. Mam na Vas jednu otazku, pri akej ryhlosti narazu dochadza k aktivacii a naslednemu vystreleniu airgabog, problem je v tom ze kamaratovi sa stalo ze nahodou stal pred garazovymi dverami a pustil spojku zo zaradenou jednotkou nechtiac, Fabka len tukla troska a Airbagy von Pritom mne sa v mojej rannej soferskej kariere toto iste na fabii stalo ze som takto tukol o murik a nic sa nestalo... Inak na tej fabke ani skrabanec, nic...
Březen 23, 200817 r Zdravim aj ked nazov tematu mozno troska vyznieva tak ze chcem skusat narazy do steny nie je tomu tak.. Mam na Vas jednu otazku, pri akej ryhlosti narazu dochadza k aktivacii a naslednemu vystreleniu airgabog, problem je v tom ze kamaratovi sa stalo ze nahodou stal pred garazovymi dverami a pustil spojku zo zaradenou jednotkou nechtiac, Fabka len tukla troska a Airbagy von Pritom mne sa v mojej rannej soferskej kariere toto iste na fabii stalo ze som takto tukol o murik a nic sa nestalo... Inak na tej fabke ani skrabanec, nic... Myslím, že se na toto ASI nedá jednoznačně odpovědět. Bagy jdou ven, jsou-li aktivovány čidlama. Tedy čidla zaznamenají záporné zrychlení ze směru umístění čidel, vyšlou pokyny řídící jednotce, která musí vyhodnotit: - aktuální rychlost vozidla (info ze snímačů kol) - aktuálně zařazený rychlostní stupeň Při nárazu tedy řídící jednotka zaznamená skutečnou rychlost + další důležité hodnoty, odečte záporné zrychlení ze směru nárazu a porovná tento údaj s přednastavenými hodnotami výrobce, uloženými v řídící jednotce. Podle tohoto výsledku se ŘJ rozhodne, jestli aktivuje bagy nebo ne. Pozor, platí ale, že náraz musí jít ve směru umístěných čidel, neboť jsem na tomto foru viděl foto z nehody,kdy borec omotal Octaviu okolo stromu (tedy boční náraz ve vysoké rychlosti) a ani jeden čelní bag mu nevystřelil (myšleno u řidiče a spolujezdce, protože to byla Octa I). Každopádně platí, že "cuknutí" auta při rozjezdu a následné vystřelení bagů při lehkém ťuknutí do čehokoliv se mi jeví jako velmi čudné a jistě někde byla chybička..
Březen 25, 200817 r Někde jsem slyšel, že se bagy aktivují při rychlosti nárazu kolem 40km/h a záleží i na úhlu nárazu
Březen 29, 200817 r Někde jsem slyšel, že se bagy aktivují při rychlosti nárazu kolem 40km/h a záleží i na úhlu nárazu Tak já měl vždy za to, že bagy střílí od 20km/h výš 40km/h už mi připadá jako hodně vysoká rychlost nárazu na to, aby bagy nevystřelili.... Faktem ale je, že to může být u každého modelu každé automobilky individuální podle toho, jaké parametry nárazu nastaví výrobce a asi určit přesně podmínky, kdy bagy vystřelí a kdy ne asi nelze... Upraveno Březen 29, 200817 r od Wassermann
Březen 29, 200817 r A zoberme si taky priklad, stojis na krajnici na ceste mas nastartovany motor a niekto do teba vpali trebars 80 km/hod, naraz jak svina a tebe bagy nevystrelia lebo nejdes nad 20 km/hod????? Je to tak?
Březen 29, 200817 r Tak na tohle by snad mohl odpovědět někdo kdo do aut dělá trochu víc. Při rychlosti 20km/h je blbost aby bagy vystřelily pokud se nedoformují def. zóny apod. Něco jinýho ale je pokud stojíš a někdo do tebe vpálí vyšší rychlostí... Já jsem měl ťukec ve městě, cca 30-40km/h. No čuměl jsem po ženských a baba přede mnou to zašlápla, jenom sem dupnul na brzdu a byl v ní. Bylo by ale naprosto zbytečný aby bagy vystřelily. Rána nic moc, jenom lehce ohnutá výztuž pod nárazníkem, ženská ve feldě přede mnou měla posunutý zadní čelo a nevím co ještě... Jenom podotknu že to bylo taky ve felicii...
Březen 29, 200817 r Rychlost narazu pro aktivaci airbagu se neda urcit, vzdy zalezi na zpomaleni/zrychleni zpusobenem narazem do prekazky nebo narazem jineho vozidla. Pokud hodnota zpomaleni/zrychleni prekroci danou hodnotu, dojde k aktivaci airbagu. Samozrejme vyznamnou roli hraje i smer narazu, ten ale ovlivnuje zase hodnotu zpomaleni/zrychleni v danem smeru (pro celni airbagy v podelnem, pro bocni a hlavove v pricnem).
Březen 30, 200817 r přesně tak, když ve 40km/h Bobík porazil sloupky, tak je to menší šleha než ve 30km/h do zdi, myslím tím zpomalení auta, proč v crash testech dopadají hůř těžký off roady, řidiči mají před sebou hodně tuhého železa (pro off roady podstatné) které nepohlcuje tolik energie svojí deformací jako měkčí příď osobáků
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.