mikhayl Vloženo 24. Březen 2008 Sdílet Vloženo 24. Březen 2008 Zdravim. Mame doma kombika s tymto 1,2kovym 47kW motorom a mal by som par otazok co sa tyka sposobu jazdenia s tymto motorom. Moji rodicia zvyknu jazdit na velmi nizkych otackach, casto priskoro podraduju(podla mna) a niekedy sa mi az vo vrecku otvara nozik (pri 40ke preradit do 4ky). Ja ako zacinajuci vodic a mlady chalan skor vyznavam sportovejsiu jazdu(aj ked toto auto ma od formuly na mile daleko). Je mi jasne, ze pri nizkych otackach ma to auto nadherne nizku spotrebu(<5l) no pri najmensom zoslapnuti pedalu sa hodnota(aspon podla pal. pocitaca) hrnie do dvojcifernych hodnot. A moja otazka teda znie: Skodi to motoru, ked sa jazdi na prilis nizkych otackach(pod 2k) popripade pri vysokych otackach(do 4-4,5k). Ake je nejake optimum, pri ktorom motor slusne slape, no zas nema spotrebu 15l/100km? Dakujem za reakcie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Igor Vloženo 24. Březen 2008 Sdílet Vloženo 24. Březen 2008 Pre 1.2ku veru otáčky pod 2000 veľmi vhodné nie sú - veď motor to aj patrične dáva najavo. Optimum z hľadiska spotreby mi vychádzalo u 47kw verzie na 2000-3300... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lusa Vloženo 24. Březen 2008 Sdílet Vloženo 24. Březen 2008 Na 1.2 HTP 47kW musíš mať ľahkú nohu. Najlepšie je jazdiť na otáčkach okolo 3000. Pod 2000 je málo a nad 4000 je moc. Motor niečo vydrží, ale moc by som ho na tvojom mieste netrápil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 24. Březen 2008 Sdílet Vloženo 24. Březen 2008 mam sice fabcu 1,4 16V ale jazdil som aj s polom HTP. takze nejaka ta rada. pokial je motor studeny nenahanat ani nepodtacat drzat to v otackach 2-3t. ked mas pohodovu jazdu udrzovacku tak mozes dat vyssi stupen a ist v okoli 2t ot. toto zalezi od zatazenia a profilu trate. jedine co by som zdoraznil je ze je dolezite este ako slapes na plyn lebo ked mas 4 na 40km/h a chces zrychlit tak musis hodne tlacit pedal a to nie je zrovna vhodne. to iste plati aj o jazde v kopci tam si radsej podradit a nechat motor v otackach a clovek nemusi mat tak pridane ale ma pedal stlaceny napr. na pol plynu a motor si krasne taha ako plny kotol. ja sa snazim nezadupavat pedal. ale trochu motor aj pusti do otacok aby isiel pekne za plynom. zase na druhu stranu je celkom fajn niekedy cas od casu tomu dobre pretahat perka. zhrnul by som to tak ze pre normalnu jazdu vyuzivat otacky v rozmedzi 2-3t, pripredbiehani samo viac ale ked sa auto bude prevadzkovat napr. 2-4t nic sa nedeje, to iste plati ked pojde kratkodobo pod 2t nic sa nedeje a sem tam pretiahnut k obmedzovaci, aj ked pri neustalom toceni sa tvoria spalenini ale kto to drzi stale 5t a viac otacok ze cize vsetko s mierou. ked vasi uznavaju dochodcovsku jazdu tak nech jazdia a ty potom tomu sem tam pretahaj perka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 24. Březen 2008 Sdílet Vloženo 24. Březen 2008 presne tak ako pise igor, pod 2000ot nelez, jedine len ked spomalujes. ja preradujem pri 3000-3500ot, tj. na 1. prev. stupni 20kmh, 2. 40kmh, 3. 60kmh. 4. 85 kmh PS mame doma 2 htp-cka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikhayl Vloženo 25. Březen 2008 Autor Sdílet Vloženo 25. Březen 2008 Diky zatial za odpovede, pridam este jednu otazocku. Hrozi nieco motoru, pri praci v cervenom poli otacok?(nemyslim dlhodobe, len par sekund). A je to vobec mozne dostat sa do cerveneho pola, nie je tam nejaky obmedzovac? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 25. Březen 2008 Sdílet Vloženo 25. Březen 2008 Diky zatial za odpovede, pridam este jednu otazocku. Hrozi nieco motoru, pri praci v cervenom poli otacok?(nemyslim dlhodobe, len par sekund). A je to vobec mozne dostat sa do cerveneho pola, nie je tam nejaky obmedzovac? obmedzovac otacok tam samozrejme je a je nastaveny na 6100ot/min. kratkodobym vytocenim motoru do cerveneho nic nehrozi, len je zbytocne motor tolko vytacat, bo vykon sice ma, ale krutiaci moment je uz nizky. takze sa oplati preradit skor, staci takych 5000-5500 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.