Duben 20, 201015 r ještě otázečka..: stalo se někomu že by se mu ztrácel benzín někde z nějaké hadičky co vede k motoru,ale jen za jízdy?ptám se proto jestli je to vůbec možné.děkuji za reakce.
Duben 23, 201015 r Nevím kam s tím,tak pokračuji v tomhle tématu. Pořád si nejsem jist spotřebou,měl jsem na VAGu závady,čidlo teploty,lambda sonda.oboje dvoje vyměněnou za nové.svíčky téměř nové NGK,klapka vyčištěná a nastavená.těd už VAG neukazuje žádnou závadu. Ale když si spočítám spotřebu podle lístků od pumpy a najetých km,tak je mezi 12-13km,myslel jsem že se spotřeba zlepší výměnou sondy ale ani prd.taky cítím dost benzín okolo auta,když běží motor.nevím co s tím,mám zajet někam na osciloskop? Trochu jsem testoval a: mimo město:- natankováno 25,5L ujeto 263km průměr 9,7/100km město:- natankováno 47,95L ujeto 390km průměr 12,30/100km Co ty tady píšeš mě silně připomíná problém s termostatem. Dva roky mě trvalo, než sem na tohle přišel. V létě v poho. V zimě spotřeba nahoru, hůř to topilo a smrad s benzínu. Ujisti se, že máš termostat plně funkční. Ona závada čidla teploty je s termostatem svázaná.
Duben 23, 201015 r Jsem stímto motorem celkem spokojený, průměrná spotřeba kolem 8 litrů. Ale umím stím jet i za 6.8 ale to je fakt nezáživná jízda. To stím smradem benzínu zaznamenávám i já, stím si také nevím rady proč je cítit benzín. Jinak jeden motor AGN z 1996 už jsem oddělal, a mám tu ten samý nový z 1999. Je o dost lepší, co se týká tahu. Jen pro ty jak se mi to podařilo odkrouhnout, tak to sám nevím ale byli usmažený ventily a pak se to potkalo. Co jsem ohledně tohoto motoru zaslechl, tak prej je lepší častěji měnit olej. nejlépe po 10tis km. Prej to hůř maže. Ale asi se to usmažilo na dálnici v německu, lítal jsem tam 210km/h. A tohle to nemá rádo a netrvalo dlouho a někde se to projevilo. Jinak co se týká motoru, koupil jsem ho za 10tis na vrakovišti a práce mě stála 9tis. Jinak to šlape pěkně. Rozvody jsem ještě nedělal, tak snd to vydrží. Ale jak poznáte že jsou špatné a zralé na výměnu? Zatím to zaklepu ale s motorem jsem spokojený. Ale čeká mě v garáži AUQ jen je otázka jestli to půjde překopat. Já vím brzdy jsou na prvním místě...
Duben 24, 201015 r Katalyzátor som menil po návšteve emisnej kontoly, keďže kontrola nedopadla dobre a technik mi povedal, že mám zlý katalyzátor. Keď som sa ho spýtal na lambdu, povedal, že to môže byť tiež príčina (dymenie, vysoká spotreba). Tak som kúpil obyčajný lacný katalyzátor, ktorý kamarát privaril namiesto toho starého. Ja si myslím, že nebol pokazený, pretože tá keramická sieťka vo vnútri nebola rozpadaná a boli tam len dve malé dierky,ktoré vyzerali, akoby tam boli už od výroby. Lambda sondu som kúpil Bosh, presne na motorizáciu 1,8 AGN. Po montáži a prejdení 300m na palubnom počítači svietili podstatne nižšie čísla spotreby. Ak počuť cinkanie v katalyzátore, naozaj môže byť rozpadnutý, ale môže to robiť aj ochranný plech. A ešte niečo, ak si kúpiš novú lambdu a budeš jazdiť na rozpadnutom kate, riskuješ jej zničenie. rozdělal jsem výfuk abych se mohl podívat do katalyzátoru,ale těžko poznám jestli je špatný,mě se zdá že je ok,je nějaký způsob jak to zjistit,nebo je to tak že vyměnit - buď a nebo?
Duben 24, 201015 r Co ty tady píšeš mě silně připomíná problém s termostatem. Dva roky mě trvalo, než sem na tohle přišel. V létě v poho. V zimě spotřeba nahoru, hůř to topilo a smrad s benzínu. Ujisti se, že máš termostat plně funkční. Ona závada čidla teploty je s termostatem svázaná. a jak zjistím že je termostat v háji?
Duben 24, 201015 r Vadný termostat prepúšťa teplú vodu do chladiča už krátko po naštartovaní. Stačí chytiť vstupnú trubku do chladiča. Zohrievať by sa mala až keď ručička teploty stupne na 90°C (95). Vtedy býva spotreba vyššia - motor je dlho studený. A ak je benzín cítiť z motorového priestoru, ale má aj takú inú zvláštnu vôňu, tak je poškodená niektorá z trubiek z odvetrávania motoru, ktoré vedú do klapky. Este upozorňujem, že nie som automechanik, tak niekto iný to iste upresní. Nechcem, aby si to zbytočne vymieňal, aj keď termostat je lacný, no výmena je pakáreň bez klbovej golasady. (S ňou tiež...).
Duben 25, 201015 r Vadný termostat prepúšťa teplú vodu do chladiča už krátko po naštartovaní. Stačí chytiť vstupnú trubku do chladiča. Zohrievať by sa mala až keď ručička teploty stupne na 90°C (95). Vtedy býva spotreba vyššia - motor je dlho studený. A ak je benzín cítiť z motorového priestoru, ale má aj takú inú zvláštnu vôňu, tak je poškodená niektorá z trubiek z odvetrávania motoru, ktoré vedú do klapky. Este upozorňujem, že nie som automechanik, tak niekto iný to iste upresní. Nechcem, aby si to zbytočne vymieňal, aj keď termostat je lacný, no výmena je pakáreň bez klbovej golasady. (S ňou tiež...). termostat zkusím otestovat,dám vědět díky
Duben 26, 201015 r Zdravim,vlastnim take tento vuz a to s motorem 1,8 20V SLX 92Kw rok 99.Spotreba po meste je neco kolem 10 L mimo mesto jezdim za 7 az 8 L ale jel jsem i za 6,2 L hodne zalezi na stylu jizdy,osvedcila se mi sviznejsi jizda,ne moc to hnat a ani ne jezdit pomalu.Premyslel jsem ze bych ji nechal chipnout,chtel bych se nekoho zeptat jestli se to vubec vyplati a jestli bych poznal nejaky rozdil(bude to mit vliv i na spotrebu??),mam sehnany servis kde tohle delaji a majitel mi psal ze by z 92Kw udelal max. 100Kw a cena by byla 3200kc.Dale jsem se chtel zeptat jestli tu neni nejaky sikovny mechanik z okr.Usti nad Orlici,potreboval bych zapojit centralni dalkove ovladani.Dalkove ovladani je znacky MAXICAR 686 mam k tomu i navod na zapojeni a dva vystrelovaci klice,bohuzel jsem nenasel nikoho kdo by to dokazal zapojit,mel jsem to asi u trech mechaniku a ani jeden to nezapojil(nebo se jim spis nechtelo :-) ).No a jeste bych mel jeden dotaz:-)pri studenem motoru auto chytne hned na poprve ale kdyz se zahreje tak musim seslapnout plyn aby chytla,v cem muze byt problem??
Duben 27, 201015 r Vadný termostat prepúšťa teplú vodu do chladiča už krátko po naštartovaní. Stačí chytiť vstupnú trubku do chladiča. Zohrievať by sa mala až keď ručička teploty stupne na 90°C (95). Vtedy býva spotreba vyššia - motor je dlho studený. A ak je benzín cítiť z motorového priestoru, ale má aj takú inú zvláštnu vôňu, tak je poškodená niektorá z trubiek z odvetrávania motoru, ktoré vedú do klapky. Este upozorňujem, že nie som automechanik, tak niekto iný to iste upresní. Nechcem, aby si to zbytočne vymieňal, aj keď termostat je lacný, no výmena je pakáreň bez klbovej golasady. (S ňou tiež...). Romono,dnes jsem odskoušel termosat a to tak jak jsi radil.po ránu jsem nastartoval,držel na přívodní hadici ruku a zjistil jsem,že hadice se začala zahřívat v ten moment kdy mi vypnul sitič,motor mohl mít po vypnutí sitiče asi 40°C,tím pádem by měl tedy být špatný termostat,nepletu li se?a může mi termostat zvyšovat spotřebu i teď,kdy je venku ted okolo 15°C?
Duben 27, 201015 r Romono,dnes jsem odskoušel termosat a to tak jak jsi radil.po ránu jsem nastartoval,držel na přívodní hadici ruku a zjistil jsem,že hadice se začala zahřívat v ten moment kdy mi vypnul sitič,motor mohl mít po vypnutí sitiče asi 40°C,tím pádem by měl tedy být špatný termostat,nepletu li se?a může mi termostat zvyšovat spotřebu i teď,kdy je venku ted okolo 15°C? Zdravím taky vlastním tento motor, taky mi odešel termostat, spotřebu to zvyšuje, protože motor není ohřátý na provozní teplotu.Pořádně se to neohřeje ani když je venku 30 stupnů, chladič to při jízdě stačí schladit a motor má pořád teplotu kolem 60 stupnů. Víc se to ohřát nedá.S pozdravem Martin.
Duben 27, 201015 r díky za radu,prosím tě porad mi jak jsi se popasoval s výměnou,pořádně ani nevím kde termostat v motoru hledatr....díky
Duben 27, 201015 r díky za radu,prosím tě porad mi jak jsi se popasoval s výměnou,pořádně ani nevím kde termostat v motoru hledatr....díky Termostat je pod alternátorem , vede tam plastová hadice, je uloženej v bloku motoru, takové plastové koleno. pod ním je termostat, tuším dva šrobky jeden nahoře druhý dole, přístup je hrozný, ale dá se to zvládnout. Chce to malou ráčnu s kloubem. V příručce píšou demontovet alternátor, ale dá se to zvládnou aji bez té demontáže. K termostatu se má koupit novej těsnící krožek, ale já tam nechal starej a vše je oukej. Je to taková práce na nervy, houby přistup, ale zvládnou se to dá.Přeji hodně štestí. Martin Octavia 1.8 20V .
Duben 27, 201015 r ještě jedna otázka abych se ujistil,do chladiče je přívodní hadice,ta vrchní,nebo ta spodní?
Duben 28, 201015 r ještě jedna otázka abych se ujistil,do chladiče je přívodní hadice,ta vrchní,nebo ta spodní? Je to spodná hadica. A samozrejme treba vypustiť vopred vodu pred demontážou...
Duben 28, 201015 r .......pri studenem motoru auto chytne hned na poprve ale kdyz se zahreje tak musim seslapnout plyn aby chytla,v cem muze byt problem?? Problém môže byť v zanesenej klapke (keď je motor studený, viac sa otvára). Treba dať dole tú hrubú hadicu sania vzduchu z klapky a pozrieť sa ako vyzerá vo vnútri. Ak je zanesená, dá sa vyčistiť (napr. aj sprayom).
Duben 28, 201015 r Je to spodná hadica. A samozrejme treba vypustiť vopred vodu pred demontážou... aha já šahal na vrchní hadici,ale to by nemělo mít vliv,si myslím akorát že teplá voda procirkulovala chladičem.zkusím to pro jistotu znovu a ohmatám spodní.at mám jistotu.díky. Upraveno Duben 28, 201015 r od herrkomisar
Duben 28, 201015 r tak jsem ted byl vyzkoušet spodní hadici od termostatu do chladiče a začne se zahřívat při teplotě asi 45°C a vrchní při teplotě už 40°C.vrchní trubka se zahřívá dříve než spodní.je to tedy určitě termostat?a ještě otázka pokud koupím nový termostat mám si ho předem odskoušet v hrnci s vařící vodou?někde jsem to četl...?
Duben 29, 201015 r tak jsem ted byl vyzkoušet spodní hadici od termostatu do chladiče a začne se zahřívat při teplotě asi 45°C a vrchní při teplotě už 40°C.vrchní trubka se zahřívá dříve než spodní.je to tedy určitě termostat?a ještě otázka pokud koupím nový termostat mám si ho předem odskoušet v hrnci s vařící vodou?někde jsem to četl...? V hrnci si môžeš oskúšať ten starý, pred kúpou toho nového. Za jazdy ho odskúšaš aj tak, že pri sledovaní teploty sa bude teplota plynule zvyšovať až po strednú rysku na "budíku" a vtedy na sekundu-dve poklesne a opäť sa bude zvyšovať. V tom poklese vidieť, že sa termostat otvorí a k čidlu teploty prenikne studenšia voda. Termostat by sa mal začať otvárať pri cca 85°C a naplnootvorený je pri 95°C.
Duben 29, 201015 r termostat je nachystanej,zítra odpoledne vyměním,jen mi stále není jasný proč se ohřívala vrchní trubka chladiče dříve než spodní.
Květen 1, 201015 r Termostat vyměněn,zdá se že spodní hadice se začíná ohřívat až když je teplota motoru na 90°C.Pro přístup k výměně jsem si oddělal alternátor.Trochu problém byl ho spátky napasovat(na držák jde dost těsně). Jinak výměna banalita.díky za rady všem zůčastněným. Dnes jedu kousek dál tak uvidím spotřebu....... Upraveno Květen 1, 201015 r od herrkomisar
Květen 10, 201015 r Zdravím, taky jsem majitlem Octavie s tímto motorem. Ve městě jezdím za 10, mimo město klidně za 6,5 a to i na větší vzdálenosti. Ovšem mám takový problém s topením. V zimě se topení dlouho zahřívá a zdá se mi, že to topí daleko hůř než felicie a to i přesto, že mám na zimu plastový kryt přes masku. Ukazatel teploty se nikd ynedostal přes půlku, většinou ukazoval půlku a nebo nic. Dnes ovšem po ujetí 22 km v městském provozu zajel do červeného pole a po otevření nádobky na mě vybublal obsah chladiče. Mohl by to bý vadný termostat nebo čidlo teploty? Poraďte co s tím??
Květen 10, 201015 r To si docela s tou spotřebou kouzelník, je to spotřeba skutečná či dle PP? Mě topí slušně a relativně rychle. Termostat jsem musel též měnit,ručička nechtěla jít za čtvrtinu pole. Upraveno Květen 10, 201015 r od Sudetak
Květen 11, 201015 r Takže po výměně termostatu jsem už najel dost kilometrů,a spotřeba je následovná. Cca ujeto 500km většina po městě.a spotřeba podle PP je 10,1. Podle lístků z pumpy 9,9L/100km Takže výměna termostatu i když ručička na palubovce chodila správně,spotřebu vylepšil.
Květen 12, 201015 r No kouzelník ani ne, proste mimo obec vytahnu potrebnou rychlost a pak uz jen drzim lehounce plyn, pri prujezdu obci dobrzdim motorem, nepodrazuju, jedu stale na 5ku. Kazdy rok jezdim z Přerova do Lipnice v Polsku cca 350 km a to samo zpatky. Kdyz se vratim z vyletu, PP ukazuje 6,5 l/100 km.
Květen 12, 201015 r Takže po výměně termostatu jsem už najel dost kilometrů,a spotřeba je následovná. Cca ujeto 500km většina po městě.a spotřeba podle PP je 10,1. Podle lístků z pumpy 9,9L/100km Takže výměna termostatu i když ručička na palubovce chodila správně,spotřebu vylepšil. A kolik tě stál ten termostat?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.