Přejít na obsah

Dieselove a benzinove FLAME


creck

Doporučené příspěvky

no dneska jsem byl s kamosem kupovat octavu v jednom maxi bazaru na morave (AAA pro rejpaly :D )chtel po me posouzeni stavu a projet vagem, tak nejak jsme se dali s bazaristou do reci a nabizel nam same benzinaky , tak mi to nedalo a optal jsem na TDI a chlapek mi vyrazil docela dech ,doslova rekl ze doba dieslu pane je uz za nama , dneska nam tady lezi 40 TDI v perfektnim stavu a nikdo to nechce :kol-130: jen dodam ze slusne benziny tam mel dva

jo, tak kdyz to rekl nekdo z acek, tak je to asi pravda. ... lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no při nějakých 50-60tkm ročně se to u mně 100% pozná

pri nejakych 50-60tkm rocne si kazde 2 roky kupis filter pevnych castic za 45000.-SKK + urobis rozvody za 15000.-SKK (na Forde) a zacinas "setrit odznova" :palec2:

ale na druhej strane mas pravdu, pri tomto najazde by sa teoreticky diesel mohol aj vyplatit - kvoli spotrebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vytvořil jsem program pro výpočet, kdy se Vám vyplatí nafta a kdy benzín.

Tady je beta verze. Jestli vás něco napadne jak to vylepšit sem stím.

Při koupi nového auta. Podle tabulek spotřeba diesel 4,9 benzín 7,4. Motory jsem vybral se stejným výkonem cca.

Nafta se vyplatí při 70 000km. Auto prodáme při 200tis a to vyděláme 90tisíc.

Rozdílné náklady zanedbáme a budeme brát že vyšší náklady na údržbu se nám vrátí při prodeji, kdy za naftu dostaneme více.

Tady to je: http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/Kdy...-kdy-benzin.htm

Diskuzi k prográmku směřujte sem: http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...mp;#entry822556

Ale výsledky samo můžete komentovat tu. :)

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, pěkné :palec2: Ale 5,5 vs. 7,1 to nevyšlo nic moc, že? :)

Jinak pár doplňků - od toho, co "vyděláš" musíš odečíst :

1) rozdíl v ceně aut při prodeji v 200tKm, který bude určitě meší než při koupi , a to v řádu desítek tisíc Kč, takže bych to nezanedbával

2) v hodně případech jsou "srovnatelné" motory v rozdílných sazbách povinného ručení (objem)

3) totéž se týká i havarijního pojištění (cena)

4) budoucí úspora je v dnešních penězích nižší (= diskontování budoucích příjmů)

Všechny tyto faktory ti "úsporu" snižují.

Úplně nahrubo si tipnu, při nájezdu 200tKm s autem za 0,5M po jeho následném prodeji při 200tKm se nákladově dostaneš někde na 0,8M, při úspoře ve prospěch nafty na úrovni 40-50tKč v tvém aktuálním případě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5,5 vs. 7,1 vyšlo asi při 130tis. ale zase nevím jaká by byla cena mezi těmito motory. 5,5 má moje TDi a 7,1 jsem měl v 18V20.

1) to zanedbávám řekl jsem že se to bude přibližně rovna větším nákladům, který zas tak jistý nejsou takže v tomhle je to v pořádku.

2) to máš pravdu, ale zase nevím za jak dlouho to konkrétní člověk najede takže tohle si musí člověk zvážit sám, ale připíšu to tam.

3) to samé jako 2) ať s člověk zváží sám

4) vysvětli prosím česky ??? :)

Ale program je myslím v pohodě. A tyhle faktory si každý musí rozmyslet sám.

No jo už to není tak výrazné jako to bylo. Človek si teď musí sakra rozmyslet.

A případě, že se podíváš do bazaru a jsou tam TDička s najetými 70tisíci, tak v dnešní době si tohle již lidi nebudou moci dovolit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kedze toto vlakno je hlavne o FLAME, tak mi neda trosku podrypnut... ta 75KW zerie minimalne 10l/100km a vsetky TEEEDEEEEIIII pod 3.8l/100km, co tu citam, tak by si si to mal opravit ;)

Teraz vazne, chodieval som na sluzobky kazdy tyzden do Rakuska po madarskych dialniciach, dokopy kazda cesta 500km tam a 500km spat. Najskor sme mali sluzobnu sedan 1.9 TDI 66kw, nalozeny 4 ludia spotreba od 5 do 5,5l/100km, klimu nemala. Potom tu silnejsiu verziu 81KW combi, ta na rovnakej trase zrala 5.5-6l/100km s klimou. Potom som zacal chodit na svojej sukromnej 1.6/75KW a spotreba 6.5-7.0l/100km a klimou... Je pravda, ze preferujem skor plynulu jazdu, ako system plyn brzda a styl jazdy je na benzine citit viac, ale nech mi nikto netvrdi, ze s dieslami jazdi za 4l/100km pri rovnakych podmienkach ako s benzinom za 7.5l/100km. Sak len klima vezme 1.5l/kmm, tak co vam auta chodia za 2.5l??? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel koupě nového naftového vozu se jen tak někomu nevyplatí.

Soukromá osoba si většinou nekoupí nové auto, aby s ním najela 200tis.

Kdo si koupí nové auto tak většinou po 70tis. jde z domu.

Takže dnešní nové nafťáky budou pouze pro firmy, které najezdí hodně. :)

Ale aby jsme opustili OT a vrátili se k Flame, tak musím říct že vám všem natrhnu prdel vy 1,6táci

a to budu mít minimální spotřebu zatím co vy už budete stát u pumpy lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5,5 a 7,1 celkem sedí - 5,5 otec TDi77kW, já 7,2 1.8T po úpravě.

Ad 1) Sorry, nevšim jsem si, že to myslíš a počítáš jinak než já.

Ad 4) Koruna ušetřená nebo utracená za x měsíců/let má pro mne TEĎ vždy menší hodnotu než 1. Ceny i platy obecně průběžně rostou. Tzn. musíš vzít v úvahu: Při nákupu benálu ušetřím např. těch 50tKč. O kolik jsi schopen si tyto peníze průběžně zhodnocovat a platit z nich o něco dražší palivo? Jsou to sice jen procenta, ale čím delší řada (alias delší doba srovnávaného nájezdu), tím se rozdíl zvětšuje a posunuje dál "bod zlomu", kdy je nafta lepší než benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4) jj chápu, ale to není tak jednoznačné jestli těch 50tisíc dokážeš zhodnotit a nebo ti naopak hodnotu ztratí, je to diskutabilní takže to si každý zase musí posoudit sám. :)

Když si těch 50tisíc necháš na kontě tak ti hodnotu ztratí ve prospěch investice do nafty.

Jestli těch 50tisíc dokážeš investovat lépe je otázka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dneska jsem byl s kamosem kupovat octavu v jednom maxi bazaru na morave (AAA pro rejpaly :D )chtel po me posouzeni stavu a projet vagem, tak nejak jsme se dali s bazaristou do reci a nabizel nam same benzinaky , tak mi to nedalo a optal jsem na TDI a chlapek mi vyrazil docela dech ,doslova rekl ze doba dieslu pane je uz za nama , dneska nam tady lezi 40 TDI v perfektnim stavu a nikdo to nechce :kol-130: jen dodam ze slusne benziny tam mel dva

rozumnej clovek se AAA vyhne obloukem .... a od nejakyho pekare kterej ted zrovna prodava auta v AAA bych si taky nechal radit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to mi chces namluvit ze v jinych bazarech jsou jako odbornici co te nechcou vzit na hul jo ? :D podle me AAA jsou bazar jako kazdy druhy a treba 3 mesicni zaruka na mechanicke a elektricke zavady co davaji je nahodou supa,

Zabiaku musim si trosku rejpnout :D neznam zadneho majitele TDI ktery ma dlouhodoubou spotrebu 4,9 l (to jich znam dost) vsichni maji kolem 6 litru,ale mozna ze ja znam same prasatka co jezdi brzda - ,,nafta"

btw vcera jsem se projel v tech AAA v 1.9 SDI octave a musim konstatovat ---- PROBOHA PRESTANTE UZ SROVNAVAT NAFTU S BENALEM , auto s obsahem 1.9 aby nedokazalo vyjet ani z krizovatky na jednicku a v pulce uz musite radit dvojku aby jste se z te krizovatky vubec dostali, to byla proste katastrofalni jizda, poprve ve svem zivote jsem byl rad ze jsem z nejakeho auta vystupoval,tohle auto bych ze svou ,,dychavicnou" 1.6 dal na rozjezd zhruba o pul minuty na 100metru

a nakonec nechme nasim milim pratelum zahrat skladbu od popularni skupiny KABAT ...... máme traktory a ne ze ne.

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pockej to jsem trosku nepochopil, neustale tu srovnavate turbo diesly s 1.6 na vykon , jednou tu hodim diesla bez turba pro srovnani a uz jsem hned vul ? :D podle me z toho vic jak 50kw vytahnout proste nejde a vubec padim v tom vedru necim podlit hrdlo , kdybych psal k ranu nejake hlouposti tak prosim adminy o schovivavost :D

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri nejakych 50-60tkm rocne si kazde 2 roky kupis filter pevnych castic za 45000.-SKK + urobis rozvody za 15000.-SKK (na Forde) a zacinas "setrit odznova" :palec2:

ale na druhej strane mas pravdu, pri tomto najazde by sa teoreticky diesel mohol aj vyplatit - kvoli spotrebe.

rozvody? zapomeň, na Mondeu se nemění a i kdyby se měnily, tak i s prací do 7 tis. Při poslední prohlídce jsem se na to ptal. Tak nekecej o rozvodech. Filtr pevných částic, to nevím jestli vůbec má, ale ono to bude podobně jako s těma rozvodama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted ses vazne projevil jako znalec :) vlezes do SDI ktere ma 50kW a chytracis .... prober se lol

No je fakt, ze traktoristi tu prvni zacli srovnavat atmosferickej motor s preplnovanym aneb 1.9TDi s 1,6 a kdyz ted nekdo da dva atmosfericky a jeden s vetsim obsahem v prospech dieslu tak se Vam to najednou nelibi ? Copak ? Jednou se Vam to hodi tak porovnavate a ted zas ne tak jsme debilni ? Porovnej si atmosferu s atmosferou a preplnovanej s preplnovanym a rekni mi co je ve vsech smerech krom spotreby lepsi ... jo ... presne tak ... benal. A kdo rika, ze ne at sem napise argumenty a ne jen prihlouple zvasty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaster dyt ty uz s tim tvojim vytunenym brkem mas uz ted vetsi spotrebu nez jakykoliv benal :D nehlede k tomu ze kdyz mirne slapnes na ..... da se tomu rikat plyn ? tak hodinu to tam vypada jak v hlavnim meste ciny :D (ale nic proti , to tvoje brko je vazne super ;) )

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je fakt, ze traktoristi tu prvni zacli srovnavat atmosferickej motor s preplnovanym aneb 1.9TDi s 1,6 a kdyz ted nekdo da dva atmosfericky a jeden s vetsim obsahem v prospech dieslu tak se Vam to najednou nelibi ? Copak ? Jednou se Vam to hodi tak porovnavate a ted zas ne tak jsme debilni ? Porovnej si atmosferu s atmosferou a preplnovanej s preplnovanym a rekni mi co je ve vsech smerech krom spotreby lepsi ... jo ... presne tak ... benal. A kdo rika, ze ne at sem napise argumenty a ne jen prihlouple zvasty.

Tak to je trefa do černého, :palec2::palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda, ze jsem si teda nekoupil 1,6ku jak to tady ctu. Mohl sem usetrit 50 000, mel bych nejlepsi skodovku co existuje a jeste bych s ni lital jako blazen za 7L/100km bez poruch minimalne pul zivota. Škoda no ... lollollol

nechapu ty fakace za tim :D protoze jinak jsi to celkem hezky popsal lol:prc: ale samozrejme RS nebo 1.8T byt svobodny a mit vic penez beru hned

Editováno: , autor: creck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...