Jump to content

Dieselgate - 23R6 servisní opatření pro diesely EA189


Tony350z

Recommended Posts

No a mam to i v emailu. Zde vlozim citaci.

 

Ohledně zásahu na vašem vozidle o provedení akce Diesel-Gate . Do konce roku ještě můžete odmítnou, po provedení je vystaven certifikát. Po novém roce tato svolávací akce bude povinná . Ale bez certifikátu ,který po provedení dostanete nebude možné přeměření emisí. 

Link to comment
Share on other sites

Stěžovat si a kde? Vždyť já chci auto vozit do autorizáku a s takovou si na mě pěkně smlsnou a né, že ne. Proto tady za.írám vlákno, protože musím na další serv.kontrolu a nechci udělat nějakou botu. Stejně, nevěřím svým očím, že to takhle vůbec můžou napsat. Příští rok ta svolavačka údajně bude povinná a to rovnou lidem řeknou, máte smůlu, auto máte způsobilé do další STK, pak máte pech? No asi servis odložím až po zimě.

Link to comment
Share on other sites

Presne tak. Chodim do autorizaku a vzdy sa ma pytaju, ci to chcem aktualizovat...odmietnem, podpisem a servisna prehliadka prebehne bez tohoto ukonu.

Zmen servis a hotovo!

V pondelok som bol na STK a pytal som sa na to. Majitel hovoril, ze sa z toho robi len velka bublina a pokial ma auto funkcne DPF, tak nie je problem aby auto preslo. Ziadna zmena na namerane hodnoty sa robit nebude, mozno len nejake korekcie.

Co sa tyka EGR, tak vymena je mozna aj bez nahratia noveho SW a to dokonca aj v autorizaku (ako som cital), ale potom je otazne, ako bude servis pristupovat k zarucnej oprave EGR, kedze pracovny pokyn vyrobcu je jasne dany v ELSE.

Edited by Kyselinka
Link to comment
Share on other sites

mě v servisu řekli, že pro můj vůz je zrovna svolávací akce na přehrání softwaru na snížení NOx a jestli to chci přehrát. Řekl jsem, že ne a na to mi technik odpověděl, že on by si to rozhodně taky nenechal přehrát. Asi každý servis k tomu přistupuje jinak, tady jim to očividně bylo jedno. Ptal jsem se co bude dál, ale nic nevěděl

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

já jsem dostal dopis z Boleslavi, zvou mě taky na přehrání softwaru. Mám 1,6 TDI.

Tak jsem se na to v autorizovaném servisu ptal. Borec, který tomu rozumí a motá se kolem tady toho mě řekl, abych se na to vykašlal a nikam nejezdil. Prý tam jeden borec taky přijel, nechal si to udělat, zvedla se mu spotřeba, prý i malinko klesl  výkon

Mám známého na technické, tam prý o to vůbec nejde, není třeba tam jezdit.

Ted vyšlo minulý týden ve Světě motoru pojednání, pozorně jsem si to přečetl, no nevím, tam zase píší, že jsou motory, které se nějak zahlcovaly, pak se to zlepšilo. Já jsem s motorem spokojen, i co se týká spotřeby, nikam nejedu. Není to povinné.

Když tak napište

čau

Alesjan

Link to comment
Share on other sites

Ahojte!

 

Som majitelom Octavia II Combi 1,6TDI a 18.08.2017 som absolvoval "zvolavaciu akciu" nakolko cestujem casto do zahranicia. Tam to totiz uz sleduju, bez certifikatu je pokuta.

Co je ale dolezite:

Po servise toho dna mi po 10km odislo EGR. Vratil som sa do servisu, kde mi to oznamili. Kedze som sa ihned neobjednal na servis, tak mi povedali cenu len zbrucha. To ma velmi nahnevalo, pretoze mi nie je jedno ci zaplatim 500 alebo 750 eur a nemozem sa ihned objednat. Diel som tak objednal inde, podla VIN, original a namontovali. Po montazi noveho EGR vsak mam stale chybu motora. Je to spatne vedenie spalin. Druhy servis teda preveril vsetky trysky lebo motor nebezi pekne a dovodom je novy softver ktory dava prilis velky tlak. Hlavne v 1 a 2 prevodovom stupni to je zbadat (klepanie). Na vyssich otackach motor ide OK. Potom ako sme nenasli nic vadne som sa rozhodol, ze skusim diagnostiku u SKODA, co zistia mudrlanti. Namiesto hladania zavady spochybnili, ze tam mam original EGR, spochybnili montaz. Nahnevali ma, tak som im dal dvihnut auto a s lamou cumeli do EGR az zistili, ze je spravne :D Takze ostalo obhajit este servis, no nemohol som im povedat, ze mi to namontovali byvali servisaci z ich firmy a tak do spravy o diagnostike napisali "vadne EGR a nutna vymena". To si robia srandu? Viete, co je podla SKODA riesenim na chybu EGR, ktore vlastne pise zly softver? Vybrat EGR znova, prestelovat na nom elektromagnet. NESKUTOCNA blbost ako docielit, ze softver je oklamany upravou suciastky motora namiesto upravy softveru. Tolko k profesionalite. Co by na toto povedali dodavatelia EGR, ktori maju plne sklady "nevyladenych" kusov? Preladite, mate po zaruke na tento diel lebo je z vyroby kalibrovany. SKODA tento postup aplikuje asi bez vedomia zakaznika a vyrobcov, som o tom presvedceny. Po mesiaci mam auto stale zle a cim viac zistujem, tym som viac zhrozeny. Servis po nahrani noveho firmware nerobi ziadnu zalohu vasho auta. Nemaju ani paru ako to spravit, napoja, najhraju firmware z online a hotovo. Takze v SKODA nedostanete ani len odpoved na to aku verziu ste tam mali pred tym, nieto este povodny firmware na obnovenie chodu motora. No a ceresnicka na torte je: zvolavacku som riesil 18.08.2017, egr menene 7 dni na to. A to ze sa musi EGR upravit nevedel v tom case ani servis. Ten napad im prisiel na papieri po mnohych problemoch az v septembri, mesiac po tom. Takze aj keby mi SKODA opravila auto, nevedeli by takmer mesiac o tom co s tym EGR spravit. V servise SKODA teraz nechapu, ze chcem po nich bezplatnu opravu auta ako reklamaciu. Nereklamujem EGR, reklamujem softver a klepanie motora. Oni vsak nemiesto toho riesia uplne ine. Ze som si EGR dal menit inde. To s tym absolutne nic nema. Ocividne nevedia s autami co spravit a uz vobec nie s takymi kde musia spravit zasah do dielu so zarukou. V ich rezii by to preslo, zakaznik o tom nevie.

Edited by NikhajZzz
Link to comment
Share on other sites

Chápu tvé rozčarování, ale měnit EGR mimo autorizovaný servis je v současné "pohnuté" době chyba. Výsledek by byl možná stejný, ale už by se z toho nemohli vykroutit. Navíc by ti na něj Škoda dost možná i přispěla...

 

 

Před hodinou, NikhajZzz napsal:

cestujem casto do zahranicia. Tam to totiz uz sleduju, bez certifikatu je pokuta.

kde se takto děje?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Haha dnes mi volali zo servisu, ze mi za 150 eur vyberu EGR a prestavia ho, nasledne namontuju spat. Ja som im vsak povedal, ze mi padne tym padom zaruka. Vymenit EGR mimo tohoto servisu sa ukazuje ako rozumny krok i ked ma to stoji nervy. Teraz som zvedavy co bude. Medzitym som dostal kontakt v SKODOvke priamo a idem im napisat. Nepaci sa mi ze moje auto bude servisu sluzit na rozne pokusy, je to moj majetok. Ako som napisal tu nejde o to, ze som vymenil EGR v "neautorizovanom servise". Diely menia po celom svete ludia, kde je to vyhodnejsie. Jedna sa len o suciastku. Ked sa mi podari nahrat do auta firmware, ktory tam bol pred zvolavackou a vsetko pojde riadne, tak tato skutocnost bude velmi dobra ako clanok do televiznych novin. Na emisnom skandale sa zviezol cely svet a ked sa pride na to, ze co robia ludom s autami, tak bude zas zavarene na miliardovy pruser. Mam uz celkom slusne informacie, co sa tyka postupov a chyb, ktorych sa servis dopustil. Musim dodat, ze SKODA neakceptuje reklamacie len v pripade neodbornej montaze v inom servise a maju to na stranke. Toto nie je vsak moj pripad.

P.S. aj ludom, ktorym auta po zvolavacke idu dobre sa mozu obavat problemov. Ked ma auto menej najazdenych kilometrov, tak sa chyby prejavia neskor, jedna sa o ten isty problem so softverom i tam. Najviac postihnute su auta 1,6 TDI CR. Len jedno nechapem. Akoze ti co tu pisali nezbadali, ze im motor klepe viac. Servis totiz po nahrati softu neupravuje regulaciu tlaku v tryskach, ale ponechava to tak. Museli by auto otestovat a nastavit nove hodnoty a to je uz vlastne to cim sa zaoberaju tuneri. Klepanie nema nic s EGR ak dobre viem. 

Edited by NikhajZzz
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, 15degren said:

Nemůžou ti dát pokutu, je to blbost. Jediná možnost jak tě můžou uhánět je, že v budoucnu vjedeš do zony kam nesmí diesel motor, ale to tě budou uhánět i s certifikátem.

Ahoj! Rakusko a nemecko uz kontroluje, osobna skusenost, pytali sa na to policajti bohuzial. V tychto krajinach sa poistky platia podla emisii vozidla a v poslednom case na usekoch, kde je znizena rychlost stoji hliadka, ktora kontroluje auta. Znizenie rychlosti na niektorych usekoch ma byt kvoli znizeniu emisii. Prave kvoli tomuto si na takychto usekoch vytipuju niekoho. Vedia, ktore typy aut spadaju do emisneho skandalu a kontroluju ci ma majitel platnu emisnu, kolko sadzi mu vidno na vyfuku a pytaju sa ci ma upravene auto v servise a ci vie predlozit doklad, certifikat. Je to buzeracia, za ktoru majitel vozidla nemoze no  rakusko zacalo brat emisie nejak moc vazne. Asi je to dobry zdroj prijmu. Napriklad za vymontovane DPF rovno naparia pokutu do vysky az 5000 eur.

Edited by NikhajZzz
Link to comment
Share on other sites

vymontované DPF a jízda bez emisní plakety se tam pokutovala vždy, prostě porušuješ jasně zákon (jezdíš s nedovolenou úpravou) a Euro bylo zavedeno jasně v rámci celé EU rakousku si prostě nemůže říct že bude uznávat pouze svoje nově vymyšlené Euro5+ s certifikátem. Ale dát mi pokutu za něco co se naší země netýká prostě nehrozí, leda že by vystoupily z EU a o tom jak si nevím. Auto je homologované a má euro5 konec šmitec. V německu bez úpravy neprojdeš STK, proto je to tam problém. Dokud tu nenapíše někdo spolehlivý nebo si to nepřečtu v seriozních novinách tak ti to věřit nebudu a až to někdo reálně potvrdí, tak stejně si tu pokutu budu moc přes evropské právo vymoct zpět.

Edited by 15degren
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Přesně tak, NikhajZzz motá dvě věci dohromady. Žádný certifikát o úpravě SW není potřeba. Jediné co může policista rozporovat je platnost STK, při tom ale musí vycházet z předpisů země, kde je vůz registrován. To znamená, že majitele Slovenského auta nemůže popotahovat za to, že  neplní Německé předpisy - taková jsou pravidla EU, které ostatně opakovaně potvrdili soudy nejrůznějších instancí.

 

před 13 hodinami, NikhajZzz napsal:

. Ako som napisal tu nejde o to, ze som vymenil EGR v "neautorizovanom servise". Diely menia po celom svete ludia, kde je to vyhodnejsie. Jedna sa len o suciastku. Ked sa mi podari nahrat do auta firmware, ktory tam bol pred zvolavackou a vsetko pojde riadne

 

To právě vůbec nemusí být pravda. "Rozchození" auta po výměně EGR je občas problém i u vozu, který úpravou SW neprošel - proto by to měl vždy dělat někdo, kdo s tím má zkušenosti a umí si poradit a hlavně je ochoten za to převzít plnou záruku. O celé záležitosti mám sice kusé informce, ale podle toho, co píšeš, se mi postoj autorizovaného servisu zdá OK. Vždyť ty nevíš, v čem je skutečný problém, jen si "něco" myslíš.

 

Blbý je, že jsi si ten ventil koupil sám a tím pádem to ani nemůžeš hodit na hlavu tomu servisu, kde to montovali - v opačném případě by to byla jejich věc, jak si s tím poradí.

 

Kolik máš najeto?

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Wittmann said:

.....

 

Kolik máš najeto?

144000 teraz. EGR neriesim, bolo na case vymenit. Skor ma hneva, ze nikto nevie riesenie vratane SKODA. Prepac, ale nie som automechanik. A co sa tyka skusenosti, tak EGR montovali ludia, ktori pracovali v SKODA a presne vedeli co a ako. Bavime sa len o tom, ze som vymenil EGR original za original a auto malo slapat, tak to bolo doposial so starym softverom. Na aute co sa tyka vykonu nie je ziadna zavada, nedava mi to riadiacka do servisneho modu. Demontoval som aj usmernovac vzduchu a skusil tak. Vtedy mi pisalo aj problem so zhavenim. Ked som to vratil spat, zhavenie ok. Takze softver je osetreny na ten usmernovac a reaguje na to. Ak dobre viem, tak s usmernovacom mi na EGR pise nizky tlak vyfukovych plynov a bez usmernovaca vysoky. To je asi ten dovod preco sa hodnoty na EGR musia prestavit na ine. V sucasnosti dostat len EGR (521..DQ) s nastavenymi hodnotami bez usmernovaca a bez noveho softveru. Udajne ma prist nova rada EGR uz s upravami (rada 6XX). Zostavaju mi moznosti: SKODA a prestavenie EGR so stratou zaruky alebo vratenie povodneho sofveru a demontaz usmernovaca. V SKODA servise mi totiz povedali nieco coho sa obavam: ze ked EGR bolo uz pouzite sa nebude dat prestavit. V preklade to znamena, ze to doseru len aby zarobili namiesto 150 eur este dalsie eura za nove EGR.

 

P.S. spominany servis nefunguje tak ako pises. Vsetky naklady znasa majitel vozidla, este aj pri reklamacii. Nevies im nic dokazat lebo ta do servisu nepustia. Povedia, ze mas starsie auto a to sa stava. Ak by pocas nahravania FW klakla riadiacka, tak mi ju daju zaplatit, lebo to nie je nove auto. "Bohuzial to sa stava, nie ste prvy ani posledny. Objednam Vas na servis?": takto to funguje. Toto je dovod preco som EGR u nich nemenil, ani cenu mi na to nedali, ze kolko to stoji, len z brucha hodil cisla +/- 100 EUR.

Link to comment
Share on other sites

před 10 hodinami, NikhajZzz napsal:

Nevies im nic dokazat lebo ta do servisu nepustia. Povedia, ze mas starsie auto a to sa stava.

 

Asi tolik k Opatření na podporu důvěry - jak říkám, je to líbivě napsané, ale ŠA to vůči majiteli auta po záruce v podstatě k ničemu nezavazuje. Nicméně než bych začal řešit servis někde jinde, aspoň bych to Opatření zkusil uplatnit!

 

V 25. 9. 2017 na 21:20, NikhajZzz napsal:

Nepaci sa mi ze moje auto bude servisu sluzit na rozne pokusy, je to moj majetok.

 

Špatné řešení. Správně je: "Ano, samozřejmě, přistavte mi bezplatně komplexně pojištěný náhradní vůz podobné velikosti a výbavy a auto mi nevracejte, dokud nebude 100% ok." :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...