Přejít na obsah

SPOJKA HTP


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...

Problém vyřešen :palec2: Jelikož spojka začala už v průběhu zimy opět kopat, koupil jsem kompletní spojku i ložisko do převodovky, vše original Škoda. S kámošem jsme se pustili do práce. Když jsme sundali převodovku, tak jsme na hřídeli převodovky (mrkev) nezjistili žádnou vůli ani neobvyklý hluk. Když jsme porovnali novou a starou lamelu, tak ač mají naprosto stejné číslo dílů, tak nová lamela má viditelně slabší pružiny tlumiče rázů. Starou lamelu jsem nekupoval od škodovky, ale přímo od Sachsu, na nové origo je však také uveden výrobce Sachs - přesto je tam rozdíl. Přítlačák je také trochu jiný (ten má zase pera pro změnu tužší, ale tam je rozdíl v čísle dílů, resp. v indexu). Riskli jsme to a ložisko v převodovce nakonec neměnili. Hluk na neutrálu je pryč a spojka má krásný měkký chod bez kopání :palec2:

Takže ač byl výrobce obou lamel stejný a čísla dílu shodná, tak díl dodaný přes Škodu je jiný (a funguje). Nové ložisko do převodovky je na prodej (02T 311 206 E) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravim,

zase som uz par podobnych tem nasiel, ale potreboval by som poradit pri vymene spojkovej sady.

Mam 47kw 1.2 HTP a najazdene 250 000km a spojka este nebola menena. Pri rozbiehani uz s autom trasie(myslim, ze pricina pritlacneho taniera), no v poslednej dobe, hlavne pri jazde do kopca obcas auto zasmrdi(myslim,ze pricina horiacej lamely). Takze je uz fakt najvyssi cas spojku vymenit.

Po dlhom hladani sa mi podarilo najst celkom fajn ceny na 3 dielne sady. Valeo za cca €80 a LUK za cca €120.

Aky velky je rozdiel medzi oboma vyrobcami? Mate niekto konkretne skusenosti?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem si prošel procesem výměny spojky na stejné motorizaci a to hned 2x. Najeto pouze asi 100 000 km, ale převážně v Praze. Příznaky podobné - "kopání" při záběru spojky (hlavně v zimě). Objednal jsem sadu Sachs, což je stejný výrobce, jako originální díly - v e-shopu za příznivou cenu. Ovšem po výměně to kopalo dál, navíc se na volnoběh začala ozývat převodovka (klepání) a záběr spojky byl dost necitlivý. Ujel jsem s tím asi 5 000 km a objednal origo sadu + ložisko převodovky (tzv. brejle). Když jsme sundali převodovku, tak na hřídeli (mrkev) nebyly znát žádné vůle ani nežádoucí zvuky, tak jsme ložisko v převodovce nakonec neměnily, jen komplet spojku. A vše naprosto v pořádku (jezdím s tím od jara). Na pohled byla lamela i přítlačák jiné (oboje výrobce Sachs). Origo lamela měla tenčí pružiny tlumiče rázů, naopak přítlačák měl pera zase silnější. Takže v případě spojky doporučuju originální díly. Mně to naštěstí měnil kamarád. Cena práce v servisu bude ale dost vysoká, takže bych neexperimentoval. Navíc přes kamaráda jsem měl ty origo díly za stejnou cenu jako e-shop - Sachs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsme u toho tématu, sice to nepotřebuji, ale zajímalo by mě, na kolik zhruba vyjde v servise autorizovaném/neautorizovaném (jak má kdo zkušenost) výměna spojky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za reakcie, este si nieco nastudujem na nete a popytam sa ludi a ked to bude auto hotove, napisem jak to dopadlo.

Este ohladom tych cien. V origo skodovackom servise mi povedali, ze za pracu chcu citujem "plus,minus €100" = asi €150 :p ,ale cez (znameho znamej znameho kamarata)^2 mi bolo slubene €40 v neorigo servise.

Editováno: , autor: mafi98
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Takze origo spojku som si dal vymenit za LUK. V starej spojke bolo lozisko uplne hotove a drelo o pritlacny tanier, skoro prepadlo skrz (to bola hlavna pricina, ze auto triaslo pri rozbehu). Po vymene, ide spojkovy pedal uplne lahko, ziadne trasenie pri rozbiehani, takze zatial naprosta spokojnost. Dufam,ze vydrzi..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Moje auto má nělítáno 136000km a předchozí majitel byl pražák. Od spojky se ozývá chrastění, při sešlápnutí spojky utichne --> nejspíše to bude spojkové ložisko, které se dá sehnal prvovýroba za 650Kč. Záběr se hůř hledá, jako kdyby spojka proklouzla. Myslíte že bude také nutné vyměnit komplet spojku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělal kamarád ze Škoda servisu, takže nevím. Ale zkus zavolat do nejbližšího servisu, nebude to tak hrozné (hádám tak 2000,-). Ono se někdy i vyplatí zajet "pod vlajky". Mají na ty práce normohodiny a leckdy to vyjde levněji než u garážníka (alespoň v Praze). Navíc to dělají rutinně a jen na škodovkách, takže je menší pravděpodobnost, že něco zvorají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...