Duben 11, 200817 r jenže já pořád tvrdím, že ty ostřiky na hovno jsou, páč to umeje prdlajs. Ale maj bejt, tak budou budou, jen co budu zdravej a venku teplo
Duben 11, 200817 r Tak vie niekto ako to je s tým automatickým zmenšením výkonu klími pri akcelerácii auta. Je to pravda, alebo nie.
Duben 11, 200817 r Tak vie niekto ako to je s tým automatickým zmenšením výkonu klími pri akcelerácii auta. Je to pravda, alebo nie. To to máš tak. Klimu citit na spotrebe cca 0,3 -1l podľa potreby chladenia. Na výkone to citiť hlavne na dialnici ale nie veľmi. Na akcelerácií to necítiť vôbec, vtedy sa kompresor vypne. Musíš ale plyn pedál prudko šlapnuť na podlahu, inak auto kompresor neodpojí. Pocitovo výkon ide dolu tak o 10% a spotreba o 10% hore. Klima v aute je super aj pri HTP!
Duben 11, 200817 r Úplne súhlasím, že aj v HTP je klíma super vec. Radšej ísť pomaly ako sa uvariť. Keď RJ odpojí pri akcelerácii klímu tak zhasne aj ledka AC, alebo nie.
Duben 11, 200817 r Určitě jsem taky pro klimu Bohužél ve svém autě klimu nemám..ale jak tu říká mnoho lidi...dnes už auto bez klimy neee... Jinak mám možnost sem tam jezdit s Fabii HTP 40kw s klimou a absolutně v pohodě
Duben 11, 200817 r a ja jsem proti! nejlepsi by bylo zavarit okynka, aby nesly otvirat a zrusit i tonovani skel a folie :DD
Duben 11, 200817 r To to máš tak. Klimu citit na spotrebe cca 0,3 -1l podľa potreby chladenia. Na výkone to citiť hlavne na dialnici ale nie veľmi. Na akcelerácií to necítiť vôbec, vtedy sa kompresor vypne. Musíš ale plyn pedál prudko šlapnuť na podlahu, inak auto kompresor neodpojí.Pocitovo výkon ide dolu tak o 10% a spotreba o 10% hore. Klima v aute je super aj pri HTP! Jak na to došels že se klima vypíná při akceleraci? ona se ti nevypne vůbec,ani když si myslíš že ji máš vyplou tak ti pořád kompresor běží.
Duben 11, 200817 r je mi jasné že na 2% beží vždy, nemyslel som úplne vypnutie, ale zmenšenie výkunu na minimum pri akcelerácii.
Duben 11, 200817 r Když jsem kupoval první fabku tak na klimu nebylo a měsíc poté co jsem ji koupil byla akce klima zdarma, takže cestování v létě bylo s koupelí ve vlastním potu. Když jsem vybíral další auto tak co tam být muselo byla klimatizace a už nikdy jinak.
Duben 12, 200817 r Já jí v autě nemám ....(jak píše jemnospán nahoře ze sociálních důvodů)....,ale protože sem jí nikdy neměl tak nevim o co přícházím tím padem mě vlastně ani nechybí....
Duben 12, 200817 r v predchadzajucich autam som klimu nemal, teraz mam , nemam ju vsak zapnutu stale ... ale ked pocitujem potrebu si ju zapnut tak ju zapnem ... a je to prima mat moznost v totalno hice vychladit auto .. hned sa cestuje prijemnejsie . ci uz na kratku alebo dlhu vzdialenost .. cize KLIMA ANO !
Duben 12, 200817 r Já mám ve fábče automatickou klimatizaci, nechtěl jsem auto, bez ní. A nemůžu si ji vynachválit. Stačí ji s rozumem jak píšete používat a není se čeho bát. Používám ji jak na krátký, tak na dlouhý trasy, prostě podle potřeby. Akorát ji vždcky pár min. před cílovou zastávkou vypnu, ale to je napsáno i v manuále. Jinak motor mám 1,2HTP/47kw a názory typu, že to nepojede, nebo bude velká spotřeba jsou už dávno pryč kdo si to nevyzkouší, nepochopí! Pokud vyjedu z garáže a začnu hned chladit, téměř to nepoznám, že je puštěná. Jen na rozjíždění potřebuju víc plynu. Pokud už auto někde stojí 3h na slunku a je rozpálený, tak samozřejmě chvíli je to znát, že je puštěná, než se interiér vychladí na konkrétní teplotu, poté už si jen interiér jakoby dochlazuje, když je potřeba a opět je úbytek výkonu zandebatelný. Spotřeba při max. chlazení vyleze nahoru o 0,5l na 100km. Průměrně tak kolem 0,3l. Takže to máte tak o 15Kč dražší cestu (litrová petka s vodou ), ale vylezete odpočatí, svěží a nespocení na zádech apod. Takže jedině pro a je jedno jakej motor....
Duben 12, 200817 r zezačátku sem měl problém se zapnutou klimou - angína.. ale pak sem se naučil ji používat - ne naplno, nesmí být velký rozdíl proti venkovním teplotám a už je to v poho auto bez klimy už bych nechtěl jezdil sem i s HTP 40kW se zapnutou klimou a pohoda...
Duben 12, 200817 r taky muzu potvrdit, zapla klima na 1,2HTP 40kW uplne vpohode a predjedete stejne tak jako normalne....zajimave ze vsichni rikaji, ze na 40kW to nepojede a pritom 1,4 se dalala prece 44kW, coz neni takovy rozdil a tam to podle vas zarucene na vykonu neubere jo? nevim co si furt berete do "ust" HTPecka
Duben 12, 200817 r Tjn, podle mě 1,4 44kw a 50kw jede hůř jak 1,2 47kw...protože tyto jedna dvojky jsou jinak dělaný, mají jinak převody atd... a je to prostě znát, stačí se svíst s jedním a druhým....jinak věřím tomu, že i 40kw bez větších problému klimošku utáhne, protože jsem někde slyšel nebo četl, že úbytek výkonu se pohyuje kolem 1,5kw, takže jestli jedeš sám s klimou, nebo se dvouma či třema pasažérama, vyjde to nastejno
Duben 12, 200817 r no ja byl v aute, kdes sedeli dalsi 4 lidi(celkem 5) a byla zapla klima a ta ridicka tomu davala,az sem nechapal ze ji to jede jako drak
Duben 12, 200817 r Jak na to došels že se klima vypíná při akceleraci? ona se ti nevypne vůbec,ani když si myslíš že ji máš vyplou tak ti pořád kompresor běží. Kompresor bezi LEN ked je klima zapnuta (tzn. svieti AC). To, ze klima reguluje vstup chladneho a tepleho vzduchu je specialitka tychto poloautomatickych VW klimatizacii, pretoze obycajne manualne klimy to nedokazu. Takze, aj ked je v zime klima vypnuta, mozes si nastavit teplotu vzduchu podla stupnice na ovladaci a ona ju bude udrzovat. Asi preto sa ti zda, ze klima je furt zapnuta, ale nie je to tak. Cele je to zalezitost jednej klapky, kompresor k tomu nie je potrebny. Este k tomu kompresoru. Klima funguje tak isto ako chladnicka, takze to ci chladi zavisi len od toho ci kompresor ide a na aky vykon ide. Kompresor je spojeny remenom s klukovym hriadelom, lenze medzi kompresorom a remenovym prevodom je spojka, ktorou sa da odstavit kompresor aby neodoberal ziadny vykon, pritom regulacia tepleho studeneho vzduchu dalej funguje tak ako som opisal vyssie. Tazke klima v podstate neodobera ziadny vykon ak to ni je treba. V praxi to vyzera asi tak, ze sa dosiahne nejaky ustaleny stav (tepl. v interiery), ktory si vyzaduje urcity vykon pre pohon kompresora. Ten si samozrejme zoberie od motora ale uz to nie je ani zdaleka tolko ako ked ide klima na max a nie je to citit na akceleracii auta. Cele to ma nasvedomi ta "zazracna" spojka medzi kompresorom a remenom.
Duben 12, 200817 r Sranki: Sice pekne pojednani, ale bohuzel v zakladu ne spravne - mas namichane vlastnosti klimatizaci OI a F (a ostatnich modelu). To co pises o vypinani kompresoru plati pro napr. OI, pro FI, FII, Room atd. ale nikoliv. Ty uz nemaji zadnou elektromagnetickou spojku, ale jak uz bylo receno vyse, kompresor jede i pri vypnute klime stale, a to na 2% vykonu. Co se tyka michani vzduchu a tudiz poloautomaticke funkci, to je v poradku.
Duben 12, 200817 r Já jí v autě nemám ....(jak píše jemnospán nahoře ze sociálních důvodů)....,ale protože sem jí nikdy neměl tak nevim o co přícházím tím padem mě vlastně ani nechybí.... ja tu klimu taky nemám, nebylo na ni a ani nebylo žádní Mpičko 50 kW s klimou v bazaru
Duben 12, 200817 r Sranki: Sice pekne pojednani, ale bohuzel v zakladu ne spravne - mas namichane vlastnosti klimatizaci OI a F (a ostatnich modelu). To co pises o vypinani kompresoru plati pro napr. OI, pro FI, FII, Room atd. ale nikoliv. Ty uz nemaji zadnou elektromagnetickou spojku, ale jak uz bylo receno vyse, kompresor jede i pri vypnute klime stale, a to na 2% vykonu. Co se tyka michani vzduchu a tudiz poloautomaticke funkci, to je v poradku. Vím, že ty máš info vždy korektní, ale celkem bych si dovolil tvrdit, že v FRS jsem opakovaně pozoroval při plným knedlíku v létě, že přestane chlazení (foukat stud. vzduch) až do doby, než se zase jede v normál režimu.
Duben 12, 200817 r Když jsem kupoval první fabku tak na klimu nebylo a měsíc poté co jsem ji koupil byla akce klima zdarma, takže cestování v létě bylo s koupelí ve vlastním potu. Když jsem vybíral další auto tak co tam být muselo byla klimatizace a už nikdy jinak. přesně to se stalo mě,myslel jsem že mě klepne
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.