Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ikdyz HTP nemam rad zajimam se o motory a porad si nejsem jist jak vlastne HTP funguje ...

Na obrazku (doufam ze se povede vlozit) je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...

Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.

Je tu nekdo motorove schopny se k tomuto vyjadrit, jestli mam pravdu nebo ne? Dekuji :)

post-5756-1208023032_thumb.jpg

Vloženo
Ikdyz HTP nemam rad zajimam se o motory a porad si nejsem jist jak vlastne HTP funguje ...

Na obrazku (doufam ze se povede vlozit) je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...

Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.

Je tu nekdo motorove schopny se k tomuto vyjadrit, jestli mam pravdu nebo ne? Dekuji :)

U tříválce dochází k zapálení směsi po 240 stupních otočení klikového hřídele.

Jesliže jedna otáčka je 360stupňů dvě 720stupňů.Na těch 720stupńů dojde ke 3 zápalům směsi.

Čim víc válců tím hladší chod motoru.Ten vyvažovací hřídel tam je na tlumení rázů.

Vloženo
Keďže si to chcel bez posmeškov a k veci, zmazal som doterajšie všetky reakcie na tvoju otázku.

No diky za aktivitu ale to nemuselo byt, jen sem tu z toho nechtel mit flame o qalitach HTP ... :kol-131:

Dědek: No a co rikas na tu porovnavaci tabulku, souhlasi? A pak ta vyvazovaci hridel ... ta tlumi kazdy raz z vybuchu kazdeho valce nebo jen nekterych valcu?

Vloženo

Aktívny neaktíny, ujasnite si čo chcete - jeden chce vecnú diskusiu bez posmeškov a OT, potom zasa vadí, keď sa takéto príspevky zmažú. Sorry, ale niekedy je to tu fakt ako u debilov...

Vloženo
Aktívny neaktíny, ujasnite si čo chcete - jeden chce vecnú diskusiu bez posmeškov a OT, potom zasa vadí, keď sa takéto príspevky zmažú. Sorry, ale niekedy je to tu fakt ako u debilov...

No me nevadilo to co tu bylo ... To nebyly zrovna prispevky ktere bych povazoval za OT. No jo, moderator je nevdecna pozice, taky to znam, nejsi v tom sam lol

Vloženo
Dědek: No a co rikas na tu porovnavaci tabulku, souhlasi? A pak ta vyvazovaci hridel ... ta tlumi kazdy raz z vybuchu kazdeho valce nebo jen nekterych valcu?

Tu tabulku maš správně ale to zapálení v třetím válci je v 720 stupních tak že to je konec druhé otáčky a začátek třetí.

Prostě to není uplně tak že na jednu otáčku jeden zápal a na druhou dva.Je to prostě pravidelně po 240 stupních.Nakresli si to na kružnici.

Vloženo
Čim víc válců tím hladší chod motoru.Ten vyvažovací hřídel tam je na tlumení rázů.

Za nás se říkalo,že nejklidnější běh má 5-ti válec a "nepotřebuje" vyvažovací hřídel. 6-ti a více válce,že už tak klidný nejsou.

Vloženo
Tu tabulku maš správně ale to zapálení v třetím válci je v 720 stupních tak že to je konec druhé otáčky a začátek třetí.

Prostě to není uplně tak že na jednu otáčku jeden zápal a na druhou dva.Je to prostě pravidelně po 240 stupních.Nakresli si to na kružnici.

Nojo, mas recht, ono jak jsem zvyklej to brat po pul otockach - podle 4 valce, tak se tohle tezko predstavuje :)

Vloženo
Za nás se říkalo,že nejklidnější běh má 5-ti válec a "nepotřebuje" vyvažovací hřídel. 6-ti a více válce,že už tak klidný nejsou.

Tak to jsi mě dostal. :) Pár motorů už jsem rozebral a kupodivu i složil a některé nebyly zrovna malé ale 5ti válec ještě ne.

Moc jich není a přiznám se že vlastně nevím jak vypadá klikový hřídel.Vychází mi 144stupnů na jeden válec.

Dost záleží na zdvihu a vrtání.Pro mě nejlíp zní 6ti válec ale řadový.Nejhorší je asi ten troj hrnek.

Vloženo
Tak to jsi mě dostal. :) Pár motorů už jsem rozebral a kupodivu i složil a některé nebyly zrovna malé ale 5ti válec ještě ne.

Moc jich není a přiznám se že vlastně nevím jak vypadá klikový hřídel.Vychází mi 144stupnů na jeden válec.

Dost záleží na zdvihu a vrtání.Pro mě nejlíp zní 6ti válec ale řadový.Nejhorší je asi ten troj hrnek.

Co třeba Volvo nebo Land Rover Defender.

Vloženo
Tak to jsi mě dostal. :) Pár motorů už jsem rozebral a kupodivu i složil a některé nebyly zrovna malé ale 5ti válec ještě ne.

Moc jich není a přiznám se že vlastně nevím jak vypadá klikový hřídel.Vychází mi 144stupnů na jeden válec.

Dost záleží na zdvihu a vrtání.Pro mě nejlíp zní 6ti válec ale řadový.Nejhorší je asi ten troj hrnek.

ono jich je víc než dost, třeba všechny 2,5TDI v transporterech a multivanech a těch není zrovna málo, svého času jsem měl pětivál i benzín byla to tehdy Audi 100, ale to je historie roku 1990, mohu z osobní zkušenosti potvrdit absolutní klidnost těchto motorů, dokonce i pětivál v touaregu s 128kW - jen je to PD, takže zvuk podobný HTP :) .

  • o 2 týdny později...
Vloženo
ono jich je víc než dost, třeba všechny 2,5TDI v transporterech a multivanech a těch není zrovna málo, svého času jsem měl pětivál i benzín byla to tehdy Audi 100, ale to je historie roku 1990, mohu z osobní zkušenosti potvrdit absolutní klidnost těchto motorů, dokonce i pětivál v touaregu s 128kW - jen je to PD, takže zvuk podobný HTP :) .

To že se to nechytlo jsem myslel tak že to není zas tak uplně běžné,je to většinou odnož 4válce.

O těch 2,5Tdi samozřejmě vím.Ten v Audi 100 jsem měl na mysli.

Mají specifický zvuk.

4tyřválců je v autech asi nejvíc.5ti a 3 válce je možnost jak udělat větší nebo menší motor.

Jak jsem psal ve větších obsazích se pětiválce asi nevyskytují.Alespoň co já znám a mám tu čest.

U mne vede řadový 6ti válec co se zvuku a chodu týče.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Ikdyz HTP nemam rad zajimam se o motory a porad si nejsem jist jak vlastne HTP funguje ...

Na obrazku (doufam ze se povede vlozit) je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...

Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.

Je tu nekdo motorove schopny se k tomuto vyjadrit, jestli mam pravdu nebo ne? Dekuji :)

R3 1.2 HTP má pořadí cuklu válců 1-2-3 (prohod si sloupec 2 a 3),

celý pracovní cyklus je 720° a každý z válců během této doby pálí 1x,

posun kliky je 120°, ale protože to je čtyřdobé tak cyklus je po 240°.

Pozn. k vyvažovacímu hřídeli, ten kvůli změně otáček,

tento motor (R3 1.2 6V) se také dodává v tvz. průmyslové variantě bez vyvažovacího hřídele (motor poběží vždy při stejných otáčkách) např. do hasičských stříkaček Ziegler.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...