Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ikdyz HTP nemam rad zajimam se o motory a porad si nejsem jist jak vlastne HTP funguje ...

Na obrazku (doufam ze se povede vlozit) je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...

Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.

Je tu nekdo motorove schopny se k tomuto vyjadrit, jestli mam pravdu nebo ne? Dekuji :)

post-5756-1208023032_thumb.jpg

Keďže si to chcel bez posmeškov a k veci, zmazal som doterajšie všetky reakcie na tvoju otázku.

Ikdyz HTP nemam rad zajimam se o motory a porad si nejsem jist jak vlastne HTP funguje ...

Na obrazku (doufam ze se povede vlozit) je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...

Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.

Je tu nekdo motorove schopny se k tomuto vyjadrit, jestli mam pravdu nebo ne? Dekuji :)

U tříválce dochází k zapálení směsi po 240 stupních otočení klikového hřídele.

Jesliže jedna otáčka je 360stupňů dvě 720stupňů.Na těch 720stupńů dojde ke 3 zápalům směsi.

Čim víc válců tím hladší chod motoru.Ten vyvažovací hřídel tam je na tlumení rázů.

  • Autor
Keďže si to chcel bez posmeškov a k veci, zmazal som doterajšie všetky reakcie na tvoju otázku.

No diky za aktivitu ale to nemuselo byt, jen sem tu z toho nechtel mit flame o qalitach HTP ... :kol-131:

Dědek: No a co rikas na tu porovnavaci tabulku, souhlasi? A pak ta vyvazovaci hridel ... ta tlumi kazdy raz z vybuchu kazdeho valce nebo jen nekterych valcu?

Keďže si to chcel bez posmeškov a k veci, zmazal som doterajšie všetky reakcie na tvoju otázku.

Tak od čeho je tedy lampárna. ? Tady by se mazat nemělo :p

Vy jste tu nejak aktivni s tim mazanim :p

Vy jste tu nejak aktivni s tim mazanim :p

Mají za to prémie... :p

Aktívny neaktíny, ujasnite si čo chcete - jeden chce vecnú diskusiu bez posmeškov a OT, potom zasa vadí, keď sa takéto príspevky zmažú. Sorry, ale niekedy je to tu fakt ako u debilov...

  • Autor
Aktívny neaktíny, ujasnite si čo chcete - jeden chce vecnú diskusiu bez posmeškov a OT, potom zasa vadí, keď sa takéto príspevky zmažú. Sorry, ale niekedy je to tu fakt ako u debilov...

No me nevadilo to co tu bylo ... To nebyly zrovna prispevky ktere bych povazoval za OT. No jo, moderator je nevdecna pozice, taky to znam, nejsi v tom sam lol

Dědek: No a co rikas na tu porovnavaci tabulku, souhlasi? A pak ta vyvazovaci hridel ... ta tlumi kazdy raz z vybuchu kazdeho valce nebo jen nekterych valcu?

Tu tabulku maš správně ale to zapálení v třetím válci je v 720 stupních tak že to je konec druhé otáčky a začátek třetí.

Prostě to není uplně tak že na jednu otáčku jeden zápal a na druhou dva.Je to prostě pravidelně po 240 stupních.Nakresli si to na kružnici.

Čim víc válců tím hladší chod motoru.Ten vyvažovací hřídel tam je na tlumení rázů.

Za nás se říkalo,že nejklidnější běh má 5-ti válec a "nepotřebuje" vyvažovací hřídel. 6-ti a více válce,že už tak klidný nejsou.

  • Autor
Tu tabulku maš správně ale to zapálení v třetím válci je v 720 stupních tak že to je konec druhé otáčky a začátek třetí.

Prostě to není uplně tak že na jednu otáčku jeden zápal a na druhou dva.Je to prostě pravidelně po 240 stupních.Nakresli si to na kružnici.

Nojo, mas recht, ono jak jsem zvyklej to brat po pul otockach - podle 4 valce, tak se tohle tezko predstavuje :)

Za nás se říkalo,že nejklidnější běh má 5-ti válec a "nepotřebuje" vyvažovací hřídel. 6-ti a více válce,že už tak klidný nejsou.

Tak to jsi mě dostal. :) Pár motorů už jsem rozebral a kupodivu i složil a některé nebyly zrovna malé ale 5ti válec ještě ne.

Moc jich není a přiznám se že vlastně nevím jak vypadá klikový hřídel.Vychází mi 144stupnů na jeden válec.

Dost záleží na zdvihu a vrtání.Pro mě nejlíp zní 6ti válec ale řadový.Nejhorší je asi ten troj hrnek.

Tak to jsi mě dostal. :) Pár motorů už jsem rozebral a kupodivu i složil a některé nebyly zrovna malé ale 5ti válec ještě ne.

Moc jich není a přiznám se že vlastně nevím jak vypadá klikový hřídel.Vychází mi 144stupnů na jeden válec.

Dost záleží na zdvihu a vrtání.Pro mě nejlíp zní 6ti válec ale řadový.Nejhorší je asi ten troj hrnek.

Co třeba Volvo nebo Land Rover Defender.

Co třeba Volvo nebo Land Rover Defender.

No je to možný.Ty Volva co znám jsou 6ti válce.Myslím že Audi měla 5ti válec.

Ale asi se to moc nechytlo.

muzu rict jen tolik, ze mama ma G4 v5 2,3i a je to oparvdu hodne klidny

Tak to jsi mě dostal. :) Pár motorů už jsem rozebral a kupodivu i složil a některé nebyly zrovna malé ale 5ti válec ještě ne.

Moc jich není a přiznám se že vlastně nevím jak vypadá klikový hřídel.Vychází mi 144stupnů na jeden válec.

Dost záleží na zdvihu a vrtání.Pro mě nejlíp zní 6ti válec ale řadový.Nejhorší je asi ten troj hrnek.

ono jich je víc než dost, třeba všechny 2,5TDI v transporterech a multivanech a těch není zrovna málo, svého času jsem měl pětivál i benzín byla to tehdy Audi 100, ale to je historie roku 1990, mohu z osobní zkušenosti potvrdit absolutní klidnost těchto motorů, dokonce i pětivál v touaregu s 128kW - jen je to PD, takže zvuk podobný HTP :) .

  • 2 týdny později...
ono jich je víc než dost, třeba všechny 2,5TDI v transporterech a multivanech a těch není zrovna málo, svého času jsem měl pětivál i benzín byla to tehdy Audi 100, ale to je historie roku 1990, mohu z osobní zkušenosti potvrdit absolutní klidnost těchto motorů, dokonce i pětivál v touaregu s 128kW - jen je to PD, takže zvuk podobný HTP :) .

To že se to nechytlo jsem myslel tak že to není zas tak uplně běžné,je to většinou odnož 4válce.

O těch 2,5Tdi samozřejmě vím.Ten v Audi 100 jsem měl na mysli.

Mají specifický zvuk.

4tyřválců je v autech asi nejvíc.5ti a 3 válce je možnost jak udělat větší nebo menší motor.

Jak jsem psal ve větších obsazích se pětiválce asi nevyskytují.Alespoň co já znám a mám tu čest.

U mne vede řadový 6ti válec co se zvuku a chodu týče.

  • 1 rok později...

Ikdyz HTP nemam rad zajimam se o motory a porad si nejsem jist jak vlastne HTP funguje ...

Na obrazku (doufam ze se povede vlozit) je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...

Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.

Je tu nekdo motorove schopny se k tomuto vyjadrit, jestli mam pravdu nebo ne? Dekuji :)

R3 1.2 HTP má pořadí cuklu válců 1-2-3 (prohod si sloupec 2 a 3),

celý pracovní cyklus je 720° a každý z válců během této doby pálí 1x,

posun kliky je 120°, ale protože to je čtyřdobé tak cyklus je po 240°.

Pozn. k vyvažovacímu hřídeli, ten kvůli změně otáček,

tento motor (R3 1.2 6V) se také dodává v tvz. průmyslové variantě bez vyvažovacího hřídele (motor poběží vždy při stejných otáčkách) např. do hasičských stříkaček Ziegler.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.