Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

To je taky možný, ale ona 55Kw tuto rychlost dá. Akorát potřebuje dlooooouhou rovinu. Jezdit tak pořád, asi by ten motor umřel vyčerpáním :)

Tohle je spíš z dlooouhýho kopce.

Jestli chce takhle jezdit, tak vyndat spodek i s pístama, odlehčit, vyvážit + udělat vačky a čip.

Pak bude točit a opře ručičku i na rovině.

Eventuelně zvážit bolt kit do diferáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Abych řekl pravdu, tak vačka mi připadá jako velký zásah do motoru. Vezmi to tak, že ta původní už je se zdvíhátky zaběhlá a teď tam dáš jinou úplně novou.

Nevím no ale časem bych zkusil jen ten čip. 61Kw stačí. A za 4000Kč by se to u Cimbu dalo.

Tak ono každá výmena súčiastky ktorá je vo funkčnom vzťahu s inou má aj negatívny vplyv. Čip spraví 61kW? No to by mi tiež stačilo, 4000 nie je fakt tak veľa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jen čip je 61Kw, Vačka + čip je 68Kw. Vačka +čip+filtr+svody a další úpravy je i kolem 80Kw. Traduje se i zde, že upravená 55Kw s vačkou a čipem jezdí líp než sériová 1.6 74Kw, ale to nemůžu posoudit. Ale bylo by to logické. Zůstane dlouhozdvihový-pružný motor s docela dlouhou převodovkou a výbornou gradací výkonu a příjemným průběhem točivého momentu.

Ještě jedna poznámka-vím o HTP jsme se tu bavili, ale...

Včera jsem měl jedinečnou možnost porovnat krátkou F HTP 12V 47Kw a hned potom svoji Oktu. Prostě jsem z F vystoupil a přesedl do O. Stejná trasa a stejné obsazení s oběma auty! Gradace výkonu je u obou motorů prakticky stejná. 4 ventily na válec jsem teda nijak nepoznal. V jednom místě se pak projevil výrazný rozdíl. Hlavní a odbočka na vedlejší a hned prudké stoupání. HTP za dva plyn na podlaze a už jsem myslel že budu muset podřadit na jedničku o zrychlování se mluvit nedalo. Okta za dva a třetina plynu - ani náznak zadýchanosti a utrpení. Když jsem plyn došlápl za půlku, tak bez řečí zabrala a začala zrychlovat. Takže u HTP jsem měl občas plyn na podlaze a připadal si celkem bezmocný - v těch samých místech měla Okta plynu daleko méně a při došlápnutí měla rezervu na záběr.

Když jsem mrknul na spotřebu, tak rozdíl byl cca 0,6l. Ve prospěch HTP samozřejmě. Hlučnost stejná-HTP vyšší zvuk ale ne nepříjemný, 55Kw hlubší zvuk také snesitelný, ale takový "obvyklejší".

Tím nechci samozřejmě nic namítat proti tříválci. Má své výhody i nevýhody stajně jako 1.6 55Kw. Ale můžu říct a plně chápu ty co tento názor vyslovili také, že 1.6 55Kw je na běžné ježdění velmi příjemná. A při určitých situacích narozdíl od HTP hned a bez boje nemává posr..... spodky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct. Každopádně konstrukce motoru těch továrních 55Kw zvládne s prstem v nose. Myslím, že i 65Kw by nebyl problém - bez újmy na životnosti. Nad 80Kw to už je maso ;) , ale zase kdyby to člověk pořád nehonil a nechal si ten výkon jen na předjíždění, tak by to taky šlo.

Ale asi největší odpovědí čeho je tento motor schopen byla návštěva ve škoda muzeu. Mají tem vystavené AEE z

Felicie Kit-Car naladěné na 130Kw :palec2:lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct. Každopádně konstrukce motoru těch továrních 55Kw zvládne s prstem v nose. Myslím, že i 65Kw by nebyl problém - bez újmy na životnosti. Nad 80Kw to už je maso ;) , ale zase kdyby to člověk pořád nehonil a nechal si ten výkon jen na předjíždění, tak by to taky šlo.

Ale asi největší odpovědí čeho je tento motor schopen byla návštěva ve škoda muzeu. Mají tem vystavené AEE z

Felicie Kit-Car naladěné na 130Kw :palec2:lol

myslíš tento ? :-)

post-4303-1238361455_thumb.jpg

post-4303-1238361467_thumb.jpg

post-4303-1238361483_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct. Každopádně konstrukce motoru těch továrních 55Kw zvládne s prstem v nose. Myslím, že i 65Kw by nebyl problém - bez újmy na životnosti. Nad 80Kw to už je maso ;) , ale zase kdyby to člověk pořád nehonil a nechal si ten výkon jen na předjíždění, tak by to taky šlo.

Ale asi největší odpovědí čeho je tento motor schopen byla návštěva ve škoda muzeu. Mají tem vystavené AEE z

Felicie Kit-Car naladěné na 130Kw :palec2:lol

Tak on by to vydržel, otázka jak dlouho.

Každopádně, odlehčení a vyvážení není jenom fajnšmekrovinka, ale jde o to, že do 6000,- ot. se principiálně s tímhle motorem přes 85 kW těžko dostaneš (Jo, bez turba to nikdy nebude ono), jediná šance je vyhnat to vejš otáčkama (samozřejmě, že budeš onanovat na hlavě s úpravama kanálů, leštěním, dopasováním... abys dostal krouťák celejch 135Nm při 6000 ot.). Jenže protože se jedná o dlouhozdvihový motor, s dlouhejma ojnicema a dlouhejma ramenama na klikovce, budou veškerý nevývažky na protiváhách znát víc než u krátkozdvihu (naštěstí příslušný síly mají odhadem lineární nárůst), takže vyvážení je o udržení životnosti a komfortu (kravál, vibrace). Ale jinak do toho nějaký borci namontovali turbo a jezdilo jim to. Dokonce snad Oettinger, nebo kdo dělal turbokit na Golfa.

Samozřejmě není důvod, proč by to motor nevydržel, když blok je dost robustní litinovej a klikovka pětkrát uložená. Zbajvá už akorát hlava a to fakt neni žádnej zázrak.

Jinak s těma vašima "vačkama" už mě pěkně se...te v motoru není TA vačka, ale vačková hřídel, což je TA hřídel, na který jsou obrobený TY vačky. Pochopitelně v některých motorech je i těch vačkových hřídelí více. Přičemž upravovat jednu vačku v motoru je fakt myšlenka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak on by to vydržel, otázka jak dlouho.

Každopádně, odlehčení a vyvážení není jenom fajnšmekrovinka, ale jde o to, že do 6000,- ot. se principiálně s tímhle motorem přes 85 kW těžko dostaneš (Jo, bez turba to nikdy nebude ono), jediná šance je vyhnat to vejš otáčkama (samozřejmě, že budeš onanovat na hlavě s úpravama kanálů, leštěním, dopasováním... abys dostal krouťák celejch 135Nm při 6000 ot.). Jenže protože se jedná o dlouhozdvihový motor, s dlouhejma ojnicema a dlouhejma ramenama na klikovce, budou veškerý nevývažky na protiváhách znát víc než u krátkozdvihu (naštěstí příslušný síly mají odhadem lineární nárůst), takže vyvážení je o udržení životnosti a komfortu (kravál, vibrace). Ale jinak do toho nějaký borci namontovali turbo a jezdilo jim to. Dokonce snad Oettinger, nebo kdo dělal turbokit na Golfa.

Samozřejmě není důvod, proč by to motor nevydržel, když blok je dost robustní litinovej a klikovka pětkrát uložená. Zbajvá už akorát hlava a to fakt neni žádnej zázrak.

Jinak s těma vašima "vačkama" už mě pěkně se...te v motoru není TA vačka, ale vačková hřídel, což je TA hřídel, na který jsou obrobený TY vačky. Pochopitelně v některých motorech je i těch vačkových hřídelí více. Přičemž upravovat jednu vačku v motoru je fakt myšlenka

Bóže ty jsi tak odporný detailista lol Vačková hřídel s jednotlivými vačkami=zkráceně "vačka".

Asi těžko bude někdo řezat vačku výfukového ventilu prvního válce z vačkové hřídele a měnit nastavení jedné vačky s tím že ostatní vačky na vačkovém hřídeli nechá být jelikož řezat všechny vačky na vačkovém hřídeli je nesmysl, když se dá koupit celá vačková hřídel bez potřeby předělávat jednotlivé vačky. Stejně tak nebude nikdo řezat vačku sacího ventilu prvního válce z vačkové hřídele a měnit nastavení jedné vačky s tím že ostatní vačky na vačkovém hřídeli nechá být jelikož řezat všechny vačky na vačkovém hřídeli je nesmysl, když se dá koupit celá vačková hřídel bez potřeby předělávat jednotlivé vačky......

.....tak a máš to i s úrokama :palec2: ...a nechtěj abych pokračoval dál podle pořadí zapalování :smich:;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem měnil vzduchový filtr a když jsem odmontoval dekl, tak jsem měl pod filtrem dost oleje. Myslím, že to normální nebude. Oddělal jsem celý sání a kolem škrtící klapky byl olej taky. viz fota. Odkud se bere?

Taky mám pěkně orezlý rozdělovač, v podstatě spodní polovina je celá rezavá. Ale žádný problémy s motorem nemám, tak to nechám zatím být.

Chtěl jsem ještě měnit svíčky, tak jsem se díval, jaký tam mám, ale mám tam nějaký BUR, dál jsem nepřečetl, pač jsem svíčky nemohl vyšroubovat, musím koupit lepší klíč. Budu tam dávat buď Boschky nebo Beru, ještě nevím. :palec2:

EDIT: zjistil jsem, že ten olej je normální :D

post-30270-1238945523_thumb.jpg

post-30270-1238945535_thumb.jpg

post-30270-1238945600_thumb.jpg

post-30270-1238945608_thumb.jpg

Editováno: , autor: Iguka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ten olej je normálka. Dostává se tam odvětráním z klikové skříně. Když jsem čistil motor, tak jsem to vytřel do sucha. Kolem klapky to být taky může. Stejně tak to teče i do ní a proto ji musíme čas od času vypucovat.

Ten rozdělovač je to samý jako u mě. Mrkni na fotky, když jsem dělal generálku já.

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...36230&st=25

Stínící obal jde z víčka sundat, opucovat a natřít. Mrkni spíš do rozdělovače jak vypadá palec a jemně očisti kontakty. Ničemu to neublíží-spíš naopak :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci ještě měnit svíčky, tak jsme hledal, jaké typy svíček jsou pro naše motory, viz první obrázek. Pro nějaké se rozhodnu, teď tam mám ty NGK a vše bez problému. Jsou ale jen jednobodový.

Když jsem měnil ten vzduchový filtr, tak jsem zjistil, že ke svíčkám je dost špatný přístup. U dvou svíček se mi ani nepodařil oddělat kabel, možná kdybych víc zabral, tak bych ty kabely stáhl, ale nechtěl jsem to urvat, svíčky ještě nemám stejně koupený. Uvítal bych nějaké rady, jak nejlépe výměnu svíček provést. :help:

Na stránkách Bosch, jsem našel tabulku, jaké svíčky jsou nejlepší na Octavii, viz druhý obrázek. Líbi se mi ty Super 4 WR78X, které jsou čtyřbodové. Nemáte někdo s nimi zkušenosti?

post-30270-1239556018_thumb.jpg

post-30270-1239558911_thumb.jpg

Editováno: , autor: Iguka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Iguka: Svíčky sem tu probíral nedávno. Sportovní a podobné tomuto motoru moc nesedí-spíš to člověk potento. Pak se zvedne spotřeba, cukání, neklidný volnoběh, ztráta tahu... Výrobcem předepsané jsou Bosch W7LTCR-tříelektrodové. Já tam mám BERU tříelektrodové. Koupil jsem ji s nimi a zatím tam pořád jsou-měl jsem je venku před rokem a byly jako nové :palec2:

Pokud sundáváš kabel ze svíčky, tak prvně odtlač plíšek který přitlačuje plastové vodítko, kterým vedou kabely pro první až třetí válec. Celý ten vodící plast mírně nadzvedni a pak chytni za vršek koncovky kabelu a škubni. U mě to šlo relativně dobře-ale musel jsem taky zabrat. Pružinky v těch koncovkách na kabelech asi nejsou příliš opotřenované.

Jinak co chceš vědět víc o výměně?

Musíš oddělat úplně ten plastový box sání. Bacha ze spodní strany je hadice na odvětrání klikové skříně. Je bez spony jen nasunutá. Celý filtrbox dáš úplně pryč. Pak je přístup přímo královský. Potom uvolni výše zmiňovanou plastovou lištu ve které jsou vedeny zapalovací kabely. Možná odcvakni dvě pružiny na rozdělovači a uvolni víčko rozdělovače. Pak postupně jednu po druhé sundej koncovky ze svíček. Na svíčky se dostaneš normálním klíčem na svíčky, který je v každé "gole" klubky potřebovat nebudeš(chudáci 74Kw-aťáci to mají trochu horší). Novým svíčkám lehce potři závit grafitovou vazelínou. Pokud máš štíhlé prsty, tak je zkus chytnout zpět. Svíčky jsou trochu utopené v hlavě a v plastovém sání. Pokud se budou chytat obtížně, tak na izolátor svíčky natáhni kousek gumové hadice odpovídajícího průměru a chytni je do závitu rukou pomocí tohoto "přípravku". ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, takový vyčerpávající příspěvek jsem od tebe čekal. Svíčky Bosch W7LTCR nejsou nikde k sehnání, místo toho jsou všude WR7LTC+ (novější označení místo WR7LT+) http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/svi...228cc2d0e0edf94, tak nevím, jaký je mezi nimi rozdíl.

Editováno: , autor: Iguka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové taky vlastní jednu Ocatvii 1.6 55Kw rok výroby 1997 je po prvním majiteli a už mám na ní nalítáno něco přes 10 000Km a musím říct že naprostá spokojenost kromě výměny oleje rozvodů snad ouplně bez problémů jen mi dělo ze začátku starost Řídící jednotka nefungovala elektrika v autě a zimní startováni bohužel slabá baterka kterou mi dali v autorizovaném servisu tak žádný jiný problém opravdu musím zaklepat dotáhla mě kamkoli a nikde mě nenechala jen teď nás čeká spojka pro jistotu a přední brzodvé kotouče nové ale jiank maximální spokojenost a spotřebu jezdím tak 6-7L a když jedu opravdu předpisově tak se svezu i za 5,5L:)Takže eště spolu nějakých těch pár tisíc KM najezdíme:)A všem ostatním přeju mnoho šťastných km:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych se zeptat, jestli tady není nějaký nadšenec z okolí Mladé Boleslavi, který by mi pomohl s mojí Octavií 1,6/55.

Věci kolem motoru - lambda, spotřeba, výfuk atd.

Potřeboval bych spíš poradit, nářadí a prostory mám.

Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...