Duben 23, 200916 r Tome, kontroloval jsi olej v převodovce nebo jsi ho už měnil? Jak zkontroloji hladinu, nevíš EDIT 1: Tak jsem četl, že není třeba měnit olej v převodovce, stačí kontrolovat hladinu a případně doplnit převodový olej specifikace 75W90. Ale nevím, jak se stav oleje kontroluje. EDIT 2: Našel jsem obrázek převodovky a manuál k tomu jak na to, tak to pomůže i ostatním. Upraveno Duben 23, 200916 r od Iguka
Duben 23, 200916 r Prosím vás, neviete niekto aké sú optimálne otáčky voľnobehu na O 1.6 55kw? Ja mám asi 890 ot/min a kdesi som čítal, že by to malo byť menej, tak neviem.
Duben 23, 200916 r jám mám tak 910 a myslím, že je to OK Edit: dneska jsem se díval a mám tak lehce přes 800 Upraveno Duben 24, 200916 r od Iguka
Duben 23, 200916 r Autor Otáčky: po zahřátí motoru na provozní teplotu mám ta cca 850ot. Studený motor začíná lehce nad 1000ot a postupně plynule leze dolů. Olej v převodovce: ještě jsem neměnil, ale chystám se po 90 000Km. Dolívat nebudu. Propláchnu převodovku novým. Koupím origo škodovácký olej. Mají sice ještě nějaký Aral, ale po konzultaci s kamarádem mechanikem dám origo. Aral je moc řídký takže řazení v pohodě, ale může prý začít prolínat přes gufera. Príma obrázek jsem netušil kudy s tím olejem ven a kudy tam. Předpokládám, že se to tam leje otvorem po vyšroubovaném náhonu tachometru a hladina se kontroluje taky tak. Je to skoro stejné jako u Feldy(akorát že ta nemá kablíky, ale bowden).
Květen 6, 200916 r Autor Přidám jednu malou zkušenost. O uplynulém prodlouženém víkendu jsem absolvoval se svojí AEE delší cestu. 300Km tam a 300Km zpět. Kufr plný po plato(díky liťákům) a v autě tři lidi. Jízda docela svižná. Dělal jsem doprovodné auto kamarádovi na YAMAZE 600ccm. Samozřejmě, že držet krok by bylo nereálné, ale tak aspoň jsem se snažil moc se neloudat Takže obce 50-60, mimo obce 90-110 a na přehledných a bezpečných úsecích 120-140. Jízda mimo dálnice-takže plynulost jízdy nic moc. Průměrná spotřeba 6.8l/100Km A když už se rozjela, tak i ve 120 při šlápnutí na plyn ještě dál ochotně zabrala proti kopečku. Moje velká spokojenost. Slušný poměr: pořizovací cena/užitná hodnota/spolehlivost
Květen 16, 200916 r Suhlasim uplne super auto! Dnes som na nom isiel nalozeny asi 500kg do kopca 173km
Květen 16, 200916 r Taky nerikam ze 55 kW je slaba, ale lepsi jizdni smrnc ma 74 kW. Kdyz uz stejny objem tak dobra volba tu vykonejsi a jsem rad ze ji mam
Květen 19, 200916 r Tak dnes prišlo aj na octu ! Ráno som išiel a po nejakých 5 kilometroch mi mi začalo signalizovať poruchu chladenia, teplota na max a bolo to v háji
Květen 19, 200916 r tiež si myslím že to bude termostat, veď uvidím no. Tak hej, to sa stáva ale bol to blbý pohľad, chudák octa !
Červen 2, 200916 r tak som si včera našiel čas a dal octu do servisu, problém odstránený- termostat vymenený. Zároveň som nechal prečistiť a nastaviť klapku - konečne je nastavená správne, motor má teraz o dosť pokojnejší chod.
Červen 2, 200916 r Autor Tak hlavně, že to je OK. Už se budu taky muset dokopat k tomu zapalování. Vyhrožoval jsem tím už po vánocích, ale nějak se mi v tom nechtělo vrtat, když to zatím funguje. Teď až dodělám kolečka a brzdy, tak se do toho nejspíš pustím. Nové trafo mám, kabely taky, tak vyměním svíčky, vyčistím škrtící klapku a konečně osadím nový vzduchový filtr.
Červen 7, 200916 r Tak uz konecne jsme vyresili problem s volnobehem. Je divne ze to bylo v zakladnim nastaveni skrt. Klapy, ktere jsme provadeli 2x na vagu 304. Pak tata zajel do servisu k nejakemu borcovi a ten to udelal na origo skodovackem vasu nebo tak a volnobeh se srovnal a zatim vse ok.
Červen 15, 200916 r tak ja mam taky vyresono s volnobehem a vsim okolo nakonec nova skrtici klapka-original, byla to docela pálka, ale stoji to za to... auto uplne jinak jede...kdyz je tenhle motor dobre serizenej a nastavanej, tak nejede zase tak spatne... porad je to zdechlina, ale uz ne takova jinak jestli nekomu z vas dela vase oktáva to, ze obcas cukne pod plynem a udela vam to i za studena, tak pravdepodobne cidlo klepani motoru...u me to tak bylo. pokud nekdo shanite zapalovaci kabely, tak v bazaru se mrknete, jedny prodavam...
Červen 30, 200916 r viete mi niekto povedat aky je vonkajsi priemer skrtiacej klapky na tomto motore? ďakujem
Červenec 1, 200916 r Autor tak ja mam taky vyresono s volnobehem a vsim okolo nakonec nova skrtici klapka-original, byla to docela pálka, ale stoji to za to... auto uplne jinak jede...kdyz je tenhle motor dobre serizenej a nastavanej, tak nejede zase tak spatne... porad je to zdechlina, ale uz ne takova jinak jestli nekomu z vas dela vase oktáva to, ze obcas cukne pod plynem a udela vam to i za studena, tak pravdepodobne cidlo klepani motoru...u me to tak bylo. pokud nekdo shanite zapalovaci kabely, tak v bazaru se mrknete, jedny prodavam... Jak tak koukám: -je nejroumnější koupit opravdu origo klapku -je nejlepší zajet do servisu na origo VAG-ty domácí občas nejsou to pravé ořechové Mimochodem za pár dní budu dělat zapalovaní. Svíčky jsem koupil BOSCH WR7LTC+, kabely by měli přijít zítra od Tesly-Blatná, víčko a palec rozdělovače od EPS už je taky doma. Při prudším sešlápnutí plynu se otáčky maličko propadnou a zase vrátí. Předtím jsem si toho nevšiml. Co by to mohlo být?
Červenec 2, 200916 r ty, pocem to male propadnuti otacek po pridani a pusteni plynu na volnobeh se mi delo pred a je to uplne stejne i s novou klapkou... asi bych v tom nehledal chybu..? jinak neorigo dily uz kupovat nebudu, to co sem si zazil s rozdelovacem... nikomu bych nepral.nakonec jsem stejnak koupil origo a to je jina liga. je to jinak udelany a proste je to o necem jinym... ale ten motor je stejnak pred smrti, tak nevim co s tim autem pak budu delat asi to necham matce pak na zahrade jako pareniste
Červenec 2, 200916 r Autor Jak před smrtí? Jaký pán takový motor. Jenže u ojetiny už většinou člověk předchozí křivdy majitele už nevylepší...
Červenec 3, 200916 r ty, pocem to male propadnuti otacek po pridani a pusteni plynu na volnobeh se mi delo pred a je to uplne stejne i s novou klapkou... asi bych v tom nehledal chybu..? jinak neorigo dily uz kupovat nebudu, to co sem si zazil s rozdelovacem... nikomu bych nepral.nakonec jsem stejnak koupil origo a to je jina liga. je to jinak udelany a proste je to o necem jinym... ale ten motor je stejnak pred smrti, tak nevim co s tim autem pak budu delat asi to necham matce pak na zahrade jako pareniste mám malej dotázek na ten rozdělovač. Za kolik měny se dá splašit? Samozřejmě origoš. Dikec
Červenec 3, 200916 r no to z tebe teda vylezlo moudro...jaky pan takovy motor ? nerekl bych kdybych auto mel od zacatku... ma uz za sebou pres 250tkm mozna o neco vic... nevim kolik toho tyhle motory vydrzi, ale ten muj to ma asi uz spocitany. pokud bych s autem jezdil sem tam a najel za dva,tri mesice 1000km, tak sme nekde jinde a to je myslim tvuj pripad ne? jinak rozdelovac byl myslim 4litry, ale musel bych se mrknout, delalo se toho vic tak nevim presne tedka...
Červenec 3, 200916 r tak dnes sa mi stala taká zvláštna vec... idem štartovať nič, tak vypnem motor a idem pozrieť čo sa deje, a pod autom kaluž benzínu, tak pozerám či sa kdesi nepretrhol prívod paliva a ono mi to nejak vyrazilo pri tlmiči čo končí prívod paliva a napája sa na to ta somarina tu somarinu... zatlačil som a je to ok, ale stalo sa to aj vám že by z ničoho nič? to vypadlo? len tak?
Červenec 3, 200916 r Autor no to z tebe teda vylezlo moudro...jaky pan takovy motor ? nerekl bych kdybych auto mel od zacatku... ma uz za sebou pres 250tkm mozna o neco vic... nevim kolik toho tyhle motory vydrzi, ale ten muj to ma asi uz spocitany. pokud bych s autem jezdil sem tam a najel za dva,tri mesice 1000km, tak sme nekde jinde a to je myslim tvuj pripad ne? jinak rozdelovac byl myslim 4litry, ale musel bych se mrknout, delalo se toho vic tak nevim presne tedka... No však povídám ne? Kdyby měl člověk auto od nova, tak se o motora další věci postará a ví co a jak. U ojetiny se už jen může domnívat co si asi auto i motor vytrpěli... No hele viděl jsem jednou Octavii 1.6 55Kw v AAA co měla najeto 435 000Km...takže bych to s tou smrtí tak nehrotil
Červenec 3, 200916 r Autor tak dnes sa mi stala taká zvláštna vec... idem štartovať nič, tak vypnem motor a idem pozrieť čo sa deje, a pod autom kaluž benzínu, tak pozerám či sa kdesi nepretrhol prívod paliva a ono mi to nejak vyrazilo pri tlmiči čo končí prívod paliva a napája sa na to ta somarina tu somarinu... zatlačil som a je to ok, ale stalo sa to aj vám že by z ničoho nič? to vypadlo? len tak? Ty člověče já nějak netuším? tlumič?.. somárina?... Kde to vlastně teklo? Svorka u palivového filtru? nebo svorka v motorovém prostoru jak přechází plastová trubka na hadici?
Červenec 4, 200916 r ako konči prívod paliva v motorovom priestore a tam je ta svorka, ma nenapadol ten názov tie tri svorky čo su pokope, tak ta benzínová...
Červenec 4, 200916 r Autor Aha. No abych řekl pravdu tak jsem o něčem takovém ještě neslyšel. Nezacvakli ji tam špatně už kdysi při nějaké opravě v servise? že by se sama uvolnila to se mi nezdá...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.