Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nejlepší je klapku vyndat z auta a vyčistit doma na stole, jinak dole zůstane špinavá. Pak udělat základní nastavení a hotovo.

jo, klapku sem doslova "vykuchal" z auta, protoze nemam moc zkusenosti...ale tak pustil sem se do toho, cely sem to procistil isopropylalkoholem, zvrchu i zespod... pak sem to uz s pomoci namontoval zpatky ,nic sem pres vag nenastavoval... po chvilce startovani to parkrat skytlo a naskocilo.protahl sem to cca 20 km, nesetril sem to a je to jak novy a zda se mi ze to min zere-nemam palub.pc ale urcite 101% zmena k lepsimu... :palec2:

  • Autor

No to je mi jasný, ale na to nastavení budu muset do servisu. Protože nemám VAG doma :feve:

O co se jedná:

Všimnul jsem si, že maličko kolísá volnoběh-u zahřátého motoru. Není to nic dramatického. Ručička otáčkoměru sedí jak přilepená, ale jednou za 5s se trochu zhoupne níž a zase se vrátí. Je to ale jen o kousíček.Skoro to není vidět. Jen při pohledu z blízka. Je to ani ne o slabou půlku jednoho dílku na otáčkoměru. Ale když sedím v autě je cítit, jakoby sebou auto trhnulo. Jako vynechání motoru. A teď je otázka jestli klapka, nebo zapalování.

Zapalovací trafo má už popraskaný plášť. Koupil jsem nové teď před tou delší cestou-co kdyby náhodou. Už mám objednané i zapalovací kabely. Takže když budu rozdělávat airbox kvůli kabelům, svíčkám a novému vzduchovému filtru, že bych to spojil i s čistěním klapky.

Když jsem to měl rozdělané v únoru letošního roku, tak jsem klapku vyfotil. Ale tehdy jsem ji nechal být.

Chtěla by už vyčistit co?

Vyčistit a odfuk z klikovky zavést pod auto a je klid napořád.

no delalo mi to stejny co popisujes, ted je to ok, ale je otazka casu kdy se to zas projevi, nicmene kazdej mi rekl ze jde klapka do nebe....

  • Autor

A kolik máš najeto Km?

Ehm no snad při mých 81 000Km to ještě s tou klapkou nebude tak "nahnuté". Když čtu co vyvádí klapka na odchodu jiným(lítání volnoběhu 800-2500ot.), tak nic z toho se u mě neděje. Volnoběh se zhoupne spíš dolů o malý kousek a zase se vrátí. Někdo by si toho ani nevšiml - jenže...já jsem hold tvor všímavý a nechci to nechat být ve stylu - "až to zdechne úplně, tak to budu řešit"

Je fakt, že dneska jsem pozoroval volnoběh u sestřiny Felicie 1,3 MPi 50Kw a ten je ještě neklidnější,ale u OHV a 3-ložiska asi normální.

Zatím ale nepozoruju klasický problém zanešené škrtící klapky- zhasnutí motoru při vyřazení rychlosti(dojezd do křižovatky)

Upraveno od TomášT

Ahoj Tome tu klapu vyčisti já ji měl o dost víc zasranou, jestli jsi někde z dost blízkého okolí ostravska tak ti můžu provést aj zakl. nastavení

takže naskytl se problém za studena po nastartování se motor při rozjezdu zdechá. napíchl jsem to na vag a zajímalo by mě toto:

V řj motoru když dám blok měřených hodnot a tam dám skupinu 001 je v 2.kolonce nějaká teplota a ve skupině 002 je ve 4 kolonce taky teplota co tyto teploty znamenají v první skupině ta druhá kolonka při studeném motoru dnes vyhodila teplotu 9st.C a při zahřívání motorů se zvedla asi něco na 13st.C

A v 2.skupině vyskočila teplota na 9st.C a asi po 15vteřinách už tam bylo 22st.C a to jsem motor ještě nenastartoval po nastartování pomalu stoupala až na 120st.C a tam někde kolem probliklo -40st.C a zase zpět na 120st.C to pokračovalo dál. čidlo teploty chladící kapaliny je vyměněné

Skupina 001 pole 2 - telota chladící kapaliny.Skupina 002 pole 4 - teplota nasávaného vzduchu

A kolik máš najeto Km?

Ehm no snad při mých 81 000Km to ještě s tou klapkou nebude tak "nahnuté". Když čtu co vyvádí klapka na odchodu jiným(lítání volnoběhu 800-2500ot.), tak nic z toho se u mě neděje. Volnoběh se zhoupne spíš dolů o malý kousek a zase se vrátí. Někdo by si toho ani nevšiml - jenže...já jsem hold tvor všímavý a nechci to nechat být ve stylu - "až to zdechne úplně, tak to budu řešit"

Je fakt, že dneska jsem pozoroval volnoběh u sestřiny Felicie 1,3 MPi 50Kw a ten je ještě neklidnější,ale u OHV a 3-ložiska asi normální.

Zatím ale nepozoruju klasický problém zanešené škrtící klapky- zhasnutí motoru při vyřazení rychlosti(dojezd do křižovatky)

no ja mam najeto pres 180 tkm ,ale urcite to bylo o neco stoceny ,takze tech 200 tam asi bude spolehlive... nestalo se mi ze by to chcipalo, ale obcas to melo tendence dost skakat nahoru a dolu, jindy vubec, nebo jen neznatelne, podle pocasi, cim vetsi teplo venku tim to bylo horsi, je to mozna blbost, protoze tohle auto myslim nema vahu vzduchu ne?

ale jel sem i v jinejch oktach a nekolika fabkach a i treba kdyz to melo najeto treba jen 60tkm tak neklidnej volnobeh... tak fakt nevim jak je to mozny...

  • Autor

Ne ne 1,6 55Kw váhu nemá. Ta si množství nasávaného vzduchu vypočítává podle čidla teploty a tlaku v sacím potrubí a počtu otáček motoru. Byl to jediný motor v Octavii bez váhy. Jo ještě 1,4 44Kw ji neměla a u 1,4 16V si nejsem jistý.

Tak jsem to hodil na VAG a je to přece jen ta labda :feve: To tam teda dlouho nevydržela a to byla origoš!

Vag teda píše,že funguje sporadicky.To znamená,že odchází. Nebo snad že by ten vlnovec?Taky to ještě musím projít.A pak tam asi koupím nový svíčky a dám origoš.

Tak už jsem konečně vyměnil tu labdu a zdá se,že to bude ok!

Jelikož mě poslední dobou zlobí moje 1,6 :feve: za studena občas padaj otáčky a při rozjezdu se dusí a škube rozhodl jsem se stím skoncovat :aggressive:Buď je to klapkou nebo lambdou. Potřeboval bych pomoct se zprovozněním VAG abych zjistil čím to je.Při propojení s noťasem přes VAG com mě to píše chybu COM port.Nevíte někdo jak na to???

  • Autor

Dotaz na všechny: jaké svíčky dát do 1,6 55Kw? Aby motor skvěle "shell" a aby tam taky nějakou dobu vydrželi... :help:

... měl jsem tam BOSCH (přes 80000 km bez problému) a proto jsem nevahal dal zase BOSCH  :palec2:

T.

Já měl taky BOSCH, do tohodle motoru patří hlavně 3 bodové ;)

  • Autor

Aha Bosch. a jaký typ?

Teď jsou tam tříbodové, ale myslel jsem že jsou lepší spíš klasické jednobodové ... :kuk:

Akorát si nevzpomenu co to je za značku. Měl jsem je vyndané ale nevím co to je zač a rozdělávat to znova, abych se podíval, nebudu.

Jinak sehnal jsem zapalovací kabely Tesla za 700Kč. Ještě zbývá víčko rozdělovače a palec. Mají akorát Bosch, ale že mi Magneti-Mareli klidně seženou.

Koupil jsem zapalovací trafo zn. BERU německá výroba za 1700Kč - tak snad něco vydrží. To staré už má popraskaný plášť a praskliny jsou "orezlé"(originál) je tam 9 let. Čekám pořád, že chcípne a nějak se mu nechce ;)

Ja tam mám NGK už druhý krát a frčí to :palec2:

Svíčky BERU mohu taky doporučit.

Já jsem tam dal taky bosch,ale jednobodoví nějaký platinoví,nebo co. Příště tam dám asi spátky origoš a to:W 7 LTCR - jsou to tříbodoví bosch.

Taky by mě zájímalo více názorů který jsou lepší.

  • Autor

Když já si fakt nemůžu vzpomenout, ale... ty svíčky jsem měl vyndané. Nebyli to určo Bosch, NGK, Brisk. Ale bylo to něco na "B"... kurník, asi to fakt byli zn. BERU. Až tím trafem jsem si nějak ten nápis na nich vybavil.

Jo nabízeli mi ještě jako alternativu zapalovací trafo z číny-prej za 800Kč, ale ten prodavač mi s úsměvem říkal, že ti co si je koupili na ně jezdili cca týden. Tak jsem se zasmál a poděkoval, že to tam raději nechám to původní, že bude určitě spolehlivější.

Že prý s trafem od zn. BERU mají dobré zkušenosti. Uvidíme. Ještě jsem ho tam nepřehodil.

Vozím ho v kufru-zatím-pro sichr :)

Upraveno od TomášT

Beru je dobrá značka.

Jsou předepsány tříbodové, myslím W 7LTCR. Kupoval jsem je na www.autodilykrc.cz

Bez problémů s úžasnou spotřebou. Akorát mám trochu opálené víčko, takže nyní po více než 110 kkm budu měnit víčko, palec a asi i kabely.

T.

Ahojte nastal problém jedu jedu a najednou motor začne škubat, po vyhození rychlosti motor zdechne. Potom nastartuju normálně a pak mám zase nějakou dobu klid

Napíchnul jsem to na VAG a chyba je tato: 00525 lambda sonda skrat na plus, signal příliž nízký sporadický

Ptám se co stím, musím vyměnit sondu nebo je chyba někde jinde zkoušel jsem to tak trochu proměřit podle dílenských příruček k tomuto motoru na svorkovnici pin 1 a 2 měřil jsem napětí a odpor a podle příručky vše je ok. jak najdu ten zkrat na plus?

vný

A jiné auto tohoto typu motorizace, venku bylo 9st.C a na vagu ve studeném motoru den stál venku, napíše teplota chladicí kapaliny 9 a během 2-5s. skočí 20st.C nastartuju a po zahřátem motoru ukazuje ve vagu ukazuje teploměr vody 110st.C je to podle mě blbost. a to je to čidlo teploty vody nové, slyšel jsem že prý existuje zase více druhu těch čidel prej je na nich nějaká tečka nebo kroužek barevný

Modrej kroužek, žlutej kroužek...?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.