Březen 1, 200916 r Dík. Tak já s tím zkusím vzít i ty plasty u motoru. Snažim se, aby i ten motor vypadal jako novej. Ještě bych potřeboval něco na vnitřní plasty, protože jak je to špinavý od bot, tak to je hrůza. I když to umyju, tak to pořád není ono. Jenom nevím, jestli koupit matný nebo lesklý, protože nemám zkušenost s tím, jak to potom bude vypadat. P.S. Když jsem voskoval před zimou, tak jsem voskoval normálním voskem na karoserii i ty plastový nárazníky, co jsou v barvě auta. Neudělal jsem nějakou chybu? Mám tam raději dát příště ten přípravek na plasty od Sonaxu? Omlouvám se za hloupou otázku, ale s voskováním mám opravdu pramalé zkušenosti. Upraveno Březen 1, 200916 r od mambo
Březen 1, 200916 r Chybu jsi neudělal, pokud je na tom lak, tak v pohodě Na vnitřní plasty raději bych použil něco do matu
Březen 29, 200916 r Používám TurtleWax na metlu, hezky ručně, ale už mě to zmáhá Požívá někdo strojní leštičku? A jakou? S jakým výsledkem? Upraveno Březen 29, 200916 r od Jiri59
Duben 5, 200916 r Lestim kazdy mesiac 1X AUTOSAMPON S VOSKOM,a potom lestenka turtle wox cierna magic a prikladam jak to vypada na aute
Duben 14, 200916 r ...a čím pak omýváte černé postranní lišty na dveřích (i ostatní vnější plasty) když je "omylem" přejedete Turtletem? Těch bílejch map po vosku se blbě zbavuje...
Duben 15, 200916 r ja Coyote ozivovac plastu. http://www.mango-oleje.com/image.php?image...ĚJŠÍCH%20PLASTŮ
Duben 28, 200916 r Upřednostňuji ruční mytí (samozřejmě v myčce) a na leštění používám želvu.I při stálém parkování venku mi připadá,že vydrží docela dlouho.Taky mi všichni říkají,že jsem "leštěnka"
Srpen 8, 200916 r Doposud jsem naše autí pouze několikrát postříkal vodou z hadice, když jsem zajel do ruční myčky. Teď se ale chystám ho pořádně umýt a navoskovat. Přestože jsem dlouhou dobu pročítal příspěvky o mytí exteriéru na tomto fóru a myslím si, že to mám docela naštudované, přece jen bych se chtěl na pár věcí zeptat: 1) K vysušení umytého auta většina z vás používá jelenici. Mohli byste mi poradit, kde koupit kvalitní jelenici? 2) Jaký materiál používáte k nanášení a roztírání vosku na karosérii umytého a usušeného auta? 3) Dočetl jsem se tady o nějakých leštěnkách a voscích na metalízy. Můžete mi říct, jaký je mezi nimi rozdíl, jak a kdy se používají? Je opravdu nutné používat leštěnku, nebo stačí pouze několikrát (asi 2x až 3x) do roka použít tuhý vosk? Děkuji předem za každou odpověď. Ivo
Srpen 8, 200916 r 1. Já jsem koupil tu sešívanou jelenici, na sešitých místech nemá žádné ostré hrany, tak si myslím, že to stačí a auto se tím nepoškrábe. Jak moc je kvalitní a jak moc na tom záleží ale nevím. Podle mě je to jedno. 2. Nanáším vosk takovou tou jemnou houbičkou na nádobí, co se prodává v sadě asi po deseti. Samozřejmě to nanáším tou hladkou částí a ne tou hrubou. Vosk jemně nanesu a nechám trochu zaschnout. 3. Já používám jenom vosk. Momentálně od sonaxu, myslím, že se jmenuje Brillant wax z řady Extreme. Dobře se nanáší, rozlešťuje a nenechává bílý fleky třeba na plastech. Možná ještě zkusím Želvu s teflonem, ta je podle názorů tady dobrá. To, že už je třeba zase voskovat se dobře pozná podle toho, že ti na autě voda netvoří kapky, ale shlukuje se do větších ploch. Jinak určitě voskovat před zimou a na jaře. Kromě toho auto meju jenom vodou a houbou nebo občas zajedu někam, kde mají wapku. Šampon používám jenom před voskováním. Taky můžeš použít šampon, ve kterém je přidaný vosk, ale podle mě není nad ruční voskování, které je před zimou a po ní potřeba. Upraveno Srpen 8, 200916 r od mambo
Srpen 9, 200916 r Anténa F II combi a mycí linka Mám dotaz . Co děláte s anténou před mycí linkou na F II Combi ? Když ji sklopím,tak ji kartáč nadzvedne a práskne mi do spojleru nad zadním sklem..... je lepší ji nechat stát ? Díky
Srpen 9, 200916 r mambo, díky moc za rady. Tady je pár doplňujících otázek: 1) Kde jsi koupil tu jelenici? Ve kterém obchodě? Já ji u nás nemůžu nikde sehnat. 2) Vosk nanášíš houbičkou na nádobí a necháš trochu zaschnout. Čím ho pak roztíráš? Tou stejnou houbičkou nebo něčím jiným? Asi na to nesmí moc tlačit, jinak by mohlo dojít k poškození laku, ano? 3) Stupidní otázka: Proč voskovat zrovna před zimou a na jaře? Upraveno Srpen 9, 200916 r od ibauer74
Srpen 9, 200916 r IBAUER74: Voskovat mozes aj po kazdom umyti auta. Pred zimou voskujes preto abi si ochranil lak auta pred chemickym posypom a neposkodil ti lak. A JAR nasleduje po zime.
Srpen 9, 200916 r Na tu otázku, proč voskovat před zimou a po zimě ti už odpověděl PROCHY603, jinak tu jelenici jsem koupil v Globusu, ale určitě se dá sehnat i jinde, třeba někde v autopotřebách. V tom Globusu měli ještě nesešívanou, ale ta byla o dost dražší, tak jsem vzal tu sešitou. Tou žlutou houbičkou to nanáším jemně vůbec na to netlačim, ten vosk co používám, se dobře roztírá, jak jsou na tom ostatní vosky netušim. Zaschnout to nechám chvíli, nevim tak 5 min, přibližně. Kdyby jsi to tam nechal schnout moc dlouho, tak by se to asi dost špatně rozlešťovalo. Vždycky to dělám po částech. Začnu střechou, nanesu, nechám zaschnout, rozleštim, potom vemu třeba dveře atd. Rozlešťoval jsem to takovou oranžovou utěrkou z mikrovlákna, ale četl jsem tu, že se to dělá dobře i s flanelem, tak to příště zkusím s ním. Už mám na to starou košili, tak z ní kus ustřihnu a je to. Upraveno Srpen 9, 200916 r od mambo
Srpen 10, 200916 r PROCHY603 a mambo: Díky za rady a hlavně trpělivost. To se zimou a jarem mi už konečně začíná dávat smysl.
Srpen 10, 200916 r To Ladas123: No, raději to střihnu ze zad, ať na nějakej nezapomenu. To ibauer74: Doufám, že jsme si dobře rozuměli. Ten vosk se samozřejmě rozetře tou houbičkou hned po nanesení tak, aby se vytvořila tenounká vrstva, pak se to nechá chvilku zaschnout a nakonec se to rozleští tou utěrkou nebo flanelem. Tak ať se dílo zdaří. Upraveno Srpen 10, 200916 r od mambo
Srpen 10, 200916 r mambo: Jj, houbičkou rozetřít, počkat, to malinko zaschne, ale ne úplně, a pak leštit tím flanelem nebo hadřičkou z mikrovláken. Půjdu se podívat po nějaké flanelové košili a jelenici. Ještě jednou díky!
Srpen 11, 200916 r Tak jsem tady opět. Příbuzný v rodině má asi tak 10-15 let starého Favorita (modrá metalíza). Po celou dobu se autí dostávalo jen to nejlepší zacházení, bylo garážované a v zimě se s ním prakticky nejezdilo. Lak vypadá opravdu zachovale a nepoškozeně, přestože autí snad za celou dobu svého života nebylo ani jednou voskováno (to jsem se dozvěděl teď). Mohli byste mi poradit, zda můžu na tohle autí použít klasický tvrdý vosk nebo mám raději sáhnout po nějaké konzervační leštěnce pro staré laky. Raději bych použil něco šetrnějšího bez abraziv, přece jen to bude pravděpodobně jeho "poprvé". Díky předem! Upraveno Srpen 11, 200916 r od ibauer74
Srpen 11, 200916 r Mam kratky, ale pro me dulezity dotaz - nema nekdo fotku voskovane a nevoskovane corridy? Loni jsem to jednou strcil do mycky, pak az do cervence nic. Ted sem to zkusil dvakrat umyt rucne a vysledek me velmi mile prekvapil. Po osudlani chlupatou jemnou chnapkou a jednoduchym oplachnuti jako novy. Chtel bych porovnat, jestli to muze byt lepsi s voskem.
Únor 1, 201015 r Zdarec tak já používám turtle wax,a voskuji i rámy dveří a dveře zevnitř,vždy před zimou,a na jaře.A asi 3krát do roka ošetřím kožený volant,páku RB a řadičku přípravkem na kůži.A co je ještě perfektní-před zimou ofoukat motor od prachu a hmyzu a na hliníkový části nanést konkor ve spreji,po zimě umýt wapem a motor jak nový Mám vyzkoušeno z feldy.Účinky soli se neprojeví a finančně to vyjde na pár kč.Sprej stojí asi kolem 100kč a vystačí na 3-4 použití.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.