Marek Vloženo 31. leden 2009 Vloženo 31. leden 2009 (editace) Ne,to nemůžu. A k dalším názorům : proč bych si měl zvykat na něco,co mi nevyhovuje a ohrožuje mě to? já proti smykům vůbec nic nemám a ESP mi do auta už vůbec nesmí a airbagy mám dávno všechny odpojený Hrozně mě vytáčí,že si už nemůžu koupit auto bez ABS a airbagů.Proč za ně mám platit,když to nechci a stejně je po koupi nechám odpojit? Pokud by tyhle blbosti v autě nebyly,tak by auto muselo být tak o 100.000 kč levnější. A kdo to chce ať si za to připlatí,jako za jinou výbavu. Tak Ty jsi dost dobře ujetej..... 1) na silnici bych tě potkat nechtěl 2) auta jsou dle zákona povinně vybavována bezpečnostníma prvkama 3) modli se, aby jsi neboural...pak by Ti "pytel"byl dobrej....co 4) před vydáním ŘP by asi měli být povinné psycho testy i na osobák.....ty by jsi zcela jistě neprošel.... Editováno: 31. leden 2009, autor: Marek Citovat
Martttin Vloženo 31. leden 2009 Vloženo 31. leden 2009 (editace) Ja jsem tedkon zase zanevrel nad systemem EDS - nemohl jsem se vubec v kopci rozjet. Jsem se nasral a vytahl pojistku od ABS a panove mohu vam rici ze v kopci jsem se rozjel a to ve dvou pasazerech s problemem ze jsem hrabal, ale prohrabal a jel jsem.To bylo hodne trapneho vysvetlovani co vlastne pod kapotou delam ano ot je pravda, ale predsa len EDS nie je ani tak o bezpecnosti ako o "ulahceni" niecoho, co v niektorych pripadoch moze skor uskodit ako pomoct. Ale nejak mi to nesedi, nie som odbornik, ale EDS prenasa silu motora z kolesa ktore je v smyku (presmykuje) na koleso ktore nie je (ma teoreticky pevnejsi podklad), nemyslis nahodou ASR??? to obmedzuje motor a samotnom manuale je napisane ze v niektorych pripadoch je lepsie ho vypnut...hmm ale na ot by tam malo byt nejake tlacitko nie??? vid google: ASR - protipreklzový systém zabraňuje pri zrýchľovaní, aj vo vysokých rýchlostiach, pretáčaniu pohánaných kolies na hladkom alebo málo pevnom povrchu. ASR týmto spôsobom zaisťuje účinný prenos sily motora na povrch vozovky a zvyšuje stabilitu jazdy.ASR začína pracovať, keď existuje nebezpečie, že poháňané kolesá sa začnú pretáčať. Vtedy sa zníži točivý moment motora, aby kolesá začali opäť zaberať.ASR je možné vypnúť, pokiaľ je preklz naopak žiadúci, napríklad pri jazde so snehovými reťazami. ASR obsahuje elektronickú uzávierku diferenciálu EDS. EDS - elektronický uzáver diferenciálu brzdí pri rozjazde na rôznych typoch povrchu vozovky koleso, ktoré sa pretáča, a presunie výkon motora na druhé koleso hnacej nápravy. Editováno: 31. leden 2009, autor: Martttin Citovat
Návštěvník Vloženo 31. leden 2009 Vloženo 31. leden 2009 mam EDS a to si teda pribrzdi kolo ktere ma kluzkej povrch, jenze pokud maji obe kola neco podobneho pod sebou tak se to pekne kope. To kopani je neco jako kdyz se nic nedeje - kazde kolo se lehce podhrabne a hned pribzdenim zacne to na druhe strane. Uz jsem se bal ze to odseru, tak jsem vytahl pojistku - myslim ze to ma nejakou ochranu proti prehrati brzd, ale nevim zda to ma i RJ MK 20 Citovat
Martttin Vloženo 1. Únor 2009 Vloženo 1. Únor 2009 aha no tak uz mam v tom jasno...hmm nechapem preco ked pisu ze to je sucastou ASR tak to nespravia tak aby sa to dalo vypnut, sak to tam aj sami pisu... Citovat
Luďa Vloženo 1. Únor 2009 Vloženo 1. Únor 2009 (editace) Ano, v zimě na sněhu to brzdnou dráhu prodlužuje, to bez debat, ale zárověn to nechává možnost auto ovládat (pokud člověk stojí na brzdě jak "slon") a to se u aut bez ABS říct nedá. Jediná možnost je na to tak na sněhu (stačí i blbej štěrk) rychle nehamtat aby se neaktivovalo nebo brzdu na mžik pustit a znovu začít brzdit. Právě že na sněhu NE! Na perfektně suchým a čistým povrchu ji prodlužuje, protože když "gumuješ" zastavíš o něco málo dřív. Ale stačí štěrk nebo bláto a ABS brzdí na hraně smyku, což Ty jako řidič nedokážeš. Editováno: 1. Únor 2009, autor: Luďa Citovat
Návštěvník Vloženo 1. Únor 2009 Vloženo 1. Únor 2009 presne tak - kazde kolo ma treba jiny povrch pod sebou a ty jen tak nezvetsis treba brzdnou silu jen na zadnim pravem kole a napriklad jen na prednim levem kole. Pokud slapnes naplno ABS si vsechna kola hlida aby brzdila na plny vykon a je jedno jaky povrch pod kolem je Citovat
Ondraasek Vloženo 26. Duben 2010 Vloženo 26. Duben 2010 (editace) Ahoj, dneska se mi vyskytl problém na mé fabii r.v. 2001 1,4 16V 74kW. Jel jsem a pri brzdeni mi neustale zabiralo ABS(klepal se pedal) a pak se rozsvítila kontrolka ABS a ASR. Nyní po nastartování při brždění neustále klepe pedál až do rozsvícení ABS+ASR (po pár minutách jízdy). Pak řídící jednotka zdřejmě ABS vypne. Co se s tím dá dělat resp. co je příčina problému? Díky za info Editováno: 26. Duben 2010, autor: Ondraasek Citovat
rokane Vloženo 26. Duben 2010 Vloženo 26. Duben 2010 (editace) není naprasklá pojistka abs asr v boxu autobaterie?je to myslím č.6. Editováno: 26. Duben 2010, autor: cartmanko necituj prispevky nad sebou, porusujes tym pravidla. Citovat
cartmanko Vloženo 26. Duben 2010 Vloženo 26. Duben 2010 to by logicky abs neslo... treba vag. Citovat
Ondraasek Vloženo 26. Duben 2010 Vloženo 26. Duben 2010 (editace) ok kamarad ma OBD kabel,tak to pripojim a zitra dam vedet,co jsem zjistil Editováno: 26. Duben 2010, autor: cartmanko necituj prispevky nad sebou porusujes tym pravidla. Citovat
satanet Vloženo 8. Květen 2010 Vloženo 8. Květen 2010 Mám stejny problem, VAG zadnou chybu nehlasi, toto klepani mi zacalo po vymene lozisek na zadnich kolech, uz jsem je zkusil znovu vyjmout a vycistit, klepani je jiz slabsi, ale uplne neprestalo... Citovat
jendam Vloženo 8. Květen 2010 Vloženo 8. Květen 2010 A co usazení snímacího pásku pro čidlo abs na ložisku, v tom by mohl být zakopaný pes. Citovat
Ondraasek Vloženo 8. Květen 2010 Vloženo 8. Květen 2010 (editace) no pripojil jsme to na VAG a psalo to: snimac otacek leveho kola ABS (chyba G47 tusím) - zkrat. Tak jsem koupil nové čidlo a vyměnil. Odmazal na VAGu chyby, ale po rozjetí se mi rožne kontrolka ABS a ASR a na VAGu je chyba: snimac otacek leveho predniho kola (G47 tusim) a to je vse. Nevite nekdo co s tim? dik moc za rady jo ještě mě napadá. V neaut. servise mi měnili na tom levem prednim kole lozisko s nabojem. tak 2-3 tydny to bylo v pohode a projevilo se to az potom. Vim, ze to lozisko nelisoval, ze rikal, ze staci ho dat do mrazaku a nasadit, tak me napadlo, jestli třeba i v tomto není zakopanej pes, ale rikam min 2 tydny to po vymene toho loziska jelo oka, takze bych nejspis v tomto souvislost nehledal, ale radsi to sem pisu Editováno: 8. Květen 2010, autor: Ondraasek Citovat
Milhausek Vloženo 9. Květen 2010 Vloženo 9. Květen 2010 pokud píše zkrat je chyba v kabeláži nebo samotném čidle Citovat
Ondraasek Vloženo 11. Květen 2010 Vloženo 11. Květen 2010 (editace) čidlo bylo vyměněné. Dneska jsme to měli dole, servisak neco delal s takovym tim magnetkem a na nadzvedlem aute to pri toceni kol nic nedelalo a ABS normalne fungovalo. Az jsme nasadili kotouce a kolo, tak jssem couval 80m a nic a při popojetí dopředu zase chyba: snímač otáček levé přední kolo . tak já nevím EDIT: tak jsem si tu procetl par forek a zarazily me ty impulsni kotouce a tak. On to lozisko nenalisoval, ze to pry neni potreba, takze jetsli to není tím Editováno: 11. Květen 2010, autor: Ondraasek Citovat
Ondraasek Vloženo 17. Květen 2010 Vloženo 17. Květen 2010 (editace) takže záhada hlavolamu vyřešena. Při výměně jsme tam dali z autokelly.cz neoriginální ložisko s nábojem STARLINE. Měl jsem to v aut. servise, kontrolovali osciloskopem bo necim takovym ten snimaci pasek na naboji a bylo to nejaky divny. Dali jsme tam originalni skodovacky lozisko s nabojem a slape to jak hodinky Editováno: 17. Květen 2010, autor: Ondraasek Citovat
Jessy Vloženo 10. Červenec 2010 Vloženo 10. Červenec 2010 (editace) Zdravím, viem že je to stará téma, no nedá mi aby som nezareagoval ... Vidím že chlapi v tom majú trochu zmätok - ak je ABS v poriadku, v žiadnom prípade nepredlžuje brzdnú dráhu, naopak ju skracuje, a to bez ohľadu na to, či je povrch suchý, mokrý, klzký..., proste hocijaký. Veď práve kôli jej skráteniu je do auta montované, a kto o tom pochybuje, môže si to veľmi ľahko overiť - Keď je koleso v šmyku, má proste zákonite menšiu priľnavosť k vozovke. Skúsení vodiči dokážu aj bez ABS plynule regulovať tlak na brzdu, aby nedošlo k zablokovaniu kolies, no v žiadnom prípade to nedokážu urobiť cca 20x za sekundu... Pokiaľ ide o EDS - pribrzďuje koleso ktoré sa voľne otáča a prenáša silu na stojace koleso, čím sa záber zdvojnásobí. Je pravda že je to trochu hlučnejšie, a neskúseného vodiča to môže znepokojiť, no bez EDS by sa na takom povrchu nepohol vôbec. Takže pozor na fámy a nepresné informácie Editováno: 10. Červenec 2010, autor: Jessy Citovat
Qmira Vloženo 10. Červenec 2010 Vloženo 10. Červenec 2010 Take nesouhlasim vypinat ABS ale da se to tusim kodovanim gateway. Citovat
kibi Vloženo 10. Červenec 2010 Vloženo 10. Červenec 2010 Zdravím, viem že je to stará téma, no nedá mi aby som nezareagoval ... Vidím že chlapi v tom majú trochu zmätok - ak je ABS v poriadku, v žiadnom prípade nepredlžuje brzdnú dráhu, naopak ju skracuje, a to bez ohľadu na to, či je povrch suchý, mokrý, klzký..., proste hocijaký. Veď práve kôli jej skráteniu je do auta montované, a kto o tom pochybuje, môže si to veľmi ľahko overiť - Keď je koleso v šmyku, má proste zákonite menšiu priľnavosť k vozovke. Skúsení vodiči dokážu aj bez ABS plynule regulovať tlak na brzdu, aby nedošlo k zablokovaniu kolies, no v žiadnom prípade to nedokážu urobiť cca 20x za sekundu... Pokiaľ ide o EDS - pribrzďuje koleso ktoré sa voľne otáča a prenáša silu na stojace koleso, čím sa záber zdvojnásobí. Je pravda že je to trochu hlučnejšie, a neskúseného vodiča to môže znepokojiť, no bez EDS by sa na takom povrchu nepohol vôbec. Takže pozor na fámy a nepresné informácie nejen chlapi v tom mají zmatek... ABS se do auta montuje z důvodu zamezení blokace kol, při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu (proto taky název ABS = Anti-lock Braking System), skrátka jak jsi sám napsal, při sepnutém ABS je elektronicky ovlivněn brzdný účinek a to tak, že brzdy kolo blokují v určitém intervalu perušovaně....výsledek je takový, že je vozdilo ovladatelné i při prudkém brždění, tam kde b bez ABS už bylo v neovladatelném smyku Ale věř nnebo né, při suché vozovce má vozidlo bez ABS VŽDY kratší brzdnou dráhu...na mokré už je lehce na tom líp vozdilo s ABS a na sněhu a ledu je to bezesporu s ABS výhodnější a brzdná dráha je značně kratší s ABS je volně spjat systém ASR, což je systém protiprokluzu kol a syyystém elektronické stabilizace ESP (pokud má vozidlo ESP má vždy jako podružné systémy ASR i ABS...pokud ASR má vždy ABS ) u EDS jen dodám že se vypíná u vozů s poháněnou jednou nápravou při dosažení rychlosti 40 km/h, u vozů s pohonem všech kol pak při rychlosti 80 km/h PS: každej má možnost si systémy někde mimo vozodvku vyzkoušet, ono je dobrý kdž člověk vý jak to funguje......ABS, ASR potažmo ESP osobně nechávám zaplé, pouze při sportovní jízdě vypínám Citovat
lusl Vloženo 11. Červenec 2010 Vloženo 11. Červenec 2010 potrebuješ relé do 50A - nech je rezerva vypínač akýkolvek do rezervy 4m tenkého stačí 0,5ka kábel poriadny kábel taký aký je originál priemer na ABS najdi si 15ku, hoď cez vypínač na cievku relé, a na zem. spínací kontakt relé podla schémy na relatku daj miesto poistky.. vyber poistku, daj kábel na relé, výstup z relé cez poistku naspat na kábel abs. po vypnutí sa ti rozsvieti kontrolka abs. neviem čo to bude robiť keď aktivuješ abs, ale asi ostane závada. kto chce kam, pomožme mu tam.. Citovat
hrobar Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 Cau chlapi u fabie 1.2htp 47kw.Kdyz brzdim na snehu,tak mi do pedalu jdou neco jako vibrace a jako by to vydavalo nakej zvuk.Prosim o radu dik vsem. Citovat
hrobar Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 Myslis ze je to normalni,ze to dela abs? Citovat
cartmanko Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 no a co by si od anti blokovacieho systemu kolies cakal ineho ako ze ti nedovoli aby sa kolesa zablokovali? Citovat
hrobar Vloženo 27. Listopad 2010 Vloženo 27. Listopad 2010 dik moc ja nemam s abs zadny zkusenosti auto mame mesic.Poradil bys mi prosim jak pouzivat asr,jestli ho muzu zapinat behem jizdy a tak.Dik Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.