Přejít na obsah

Kolísání otáček


vit brazda

Doporučené příspěvky

Mám malý problém. Mám Fábii II 1.2 51kw a občas se mi stane, při vyřazení, že mi otáčky poklesnou na +- 600 ot/min a hned se srovnají. Nebo si motor občas přidá na otáčkách a zase si ubere při volnoběhu. Jen tak sám od sebe. stává se to nepravidelně... Nemáte s tím někdo skušenost, jestli je to normální. nebo ne?

Díky za Odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám malý problém. Mám Fábii II 1.2 51kw a občas se mi stane, při vyřazení, že mi otáčky poklesnou na +- 600 ot/min a hned se srovnají. Nebo si motor občas přidá na otáčkách a zase si ubere při volnoběhu. Jen tak sám od sebe. stává se to nepravidelně... Nemáte s tím někdo skušenost, jestli je to normální. nebo ne?

Díky za Odpověď.

keby to bolo starsie tak ti poviem vycisti skrtiacu klapku ale tou by to nemalo byt ale uz sa to tu tusim riesilo skus pozret v sekcii fabia I

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Mám malý problém s otáčkami motoru. Když je auto studený, venku okolo 20 stupňů, tak po nastartování mi vyskočí otáčky na 1200 ot/min. Potom si motor ubere a začne se hádat a už mi i chcípl. Po zahřátí je vše ok. Potom mi ještě dělá, když dám plný plyn, vytočím motor na 2000-2500 ot. a vyšlápnu spojku, tak mi otáčky padají na +-500ot a hned se srovnají. V servisu měnily lamdu, čidlo teploty, čidlo tlaku v sání, nový software v počítači a vůbec nic!!!

Mám fábii II 1,2 51 kw najet 2700 km! Já vím, že se to tady řešilo mnohokrát, ale nikde jsem nenašel, jestli to někdo vyřešil... Jestli jste to někdo odstranil, tak prosím napište a poraďte. Dík...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám F1 HTP 47kW a volnoběh mi občas (při vyřazení) padá až k 500 ot. též. Ze začátku jsem to taky reklamoval, ale nic nezmohli. Vyměnili mi pro změnu alternátor, ale problém to nevyřešilo. Mám najeto 51tkm a jsem s tím smířený. Ješte nikdy to nechcíplo a motor při tom jevu nevydává neobvyklé vibrace nebo zvuky. Nějak kolem 30 tkm jsem investoval do "čipu" Cimbu, takže si volnoběh můžu nastavovat VAGem, ale dělá to stále.

Ty zvýšené volnoběžné otáčky na 1200 při studeném motoru a venkovní teplotě kolem 20°C mi to dělalo taky, ale to čip vyřešil. Probíralo se to na Fabii 1. Dělá to snad každé HTP, důvod neznámý. Ale neprovází to hádání a chcípání jak psal Vít v prvním příspěvku.

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě cca do najetých 2 tis km po startu v "teplé" garáži - celoročně v rozmezí 14 - 20 °C - po startu motor na volnoběh točil cca 1200 ot, po rozjetí a vyjetí z garáže klesl asi k 800 ot. Nyní po startu drží něco mezi 600 - 800 ot (myslím), přijde mi to jako málo, jako že se "tak tak mele" na začátek, když vyjíždím z garáže (musím na 1 a se spojkou) a pustím dříve spojku, tak trochu "zacuká", ale po 200 m v pohodě. Dělá to ale jen když stojí přes noc. Funguje jinak na 100%, nechcípá, táhne, dlouhodobá spotřeba 5,9, ač velká část je provoz městský a příměstský. Přičítám to tomu, že ŘJ holt nějak musí ukočírovat ty 3 válce a tak občas "přidá", aby motor byl v těch správných otáčkách pro správnou činnost motoru, míru emisí atd. Myslím po startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tych 1200 rpm je podla mna normalne pri studenom motore. Proste sitic ked je motor studeny tak tie otacky udrzuje trosku vyssie. Co sa tyka toho poklesu vykonu, vsimol som si to aj ja v letnych mesiacoch. Niekto mi spominal (nepamatam uz kto) ze je to koli tomu, aby sa pri studenom motore nenicil katalizator zle spalenym benzinom. Ze to obmeduje preto vykon prvych par sekund po nastartovani. neviem co je na tom pravdy. Skuste sa k tomu vyjadrit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě cca do najetých 2 tis km po startu v "teplé" garáži - celoročně v rozmezí 14 - 20 °C - po startu motor na volnoběh točil cca 1200 ot, po rozjetí a vyjetí z garáže klesl asi k 800 ot. Nyní po startu drží něco mezi 600 - 800 ot (myslím), přijde mi to jako málo, jako že se "tak tak mele" na začátek, když vyjíždím z garáže (musím na 1 a se spojkou) a pustím dříve spojku, tak trochu "zacuká", ale po 200 m v pohodě. Dělá to ale jen když stojí přes noc. Funguje jinak na 100%, nechcípá, táhne, dlouhodobá spotřeba 5,9, ač velká část je provoz městský a příměstský. Přičítám to tomu, že ŘJ holt nějak musí ukočírovat ty 3 válce a tak občas "přidá", aby motor byl v těch správných otáčkách pro správnou činnost motoru, míru emisí atd. Myslím po startu.

No já si všiml ,že to úzce souvisí s počasím a venkovní teplotou. Garáž nemám, stojím venku,ale pokud je chladněji-tak pod 15st. tak po startu běží normálně a má cca 1200 ot.min., ale když je tepleji tak startnu a mám tam těch 600-700 ot.min, motor sebou šije a pokud ihned vyjíždím tak je to o hubu ( jako v autoškole-přískokem skok) tak už to řeším raději delším zahřátím namístě+velmi pomalou jízdou,každopádně je to divné. Každopádně to nedělalo od novoty,zhoršuje se to, už jen čekám kdy chcípne, no uvidíme.

Editováno: , autor: martas12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to taky dělá něco takovýho. Rozjedu se a pak najednou jako by plyn přestal fungovat a začne to poskakovat a škubat se, jako kdyby si plyn sám přidával a ubíral. Jedinný, co můžu dělat je zastavit a chvíli počkat. Blbý je, že někdy se to rozjede bez problému a pak na výjezdu z parkoviště se to stane, a to se pak můžou ostatní auta po.rat, kdyý jim zustanu stat v silnici :feve: ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Blacky - já myslím, že je to obecná vlastnost. Martas12 to trefil, je to určitě dáno teplotou (BTW v garáži v zimě při cca 14°C to bylo OK) a že bychom my 3(4?) měli zrovna najednou něco v nepořádku?. Tipuju prostě obecná vlastnost 1.2 HTP v F2. Teď jsem si vzpoměl - máte jako já 12V verzi? Mě tedy nepřijde, že by motor měl chcípnout. Řeším to tak, že nastartuji, 5 s nechám běžet a pak s víc plynem zlehka vyjíždím z garáže (musím pomalu, nemůžu vystřelit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Blacky - já myslím, že je to obecná vlastnost. Martas12 to trefil, je to určitě dáno teplotou (BTW v garáži v zimě při cca 14°C to bylo OK) a že bychom my 3(4?) měli zrovna najednou něco v nepořádku?. Tipuju prostě obecná vlastnost 1.2 HTP v F2. Teď jsem si vzpoměl - máte jako já 12V verzi? Mě tedy nepřijde, že by motor měl chcípnout. Řeším to tak, že nastartuji, 5 s nechám běžet a pak s víc plynem zlehka vyjíždím z garáže (musím pomalu, nemůžu vystřelit).

hmm pokud je to ka jak pises, tak musi bejt v R neco jinak. Ja sem neco takoveho nikdy nezazil a ani dalsi lidi s R o tom nepisou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Blacky - já myslím, že je to obecná vlastnost. Martas12 to trefil, je to určitě dáno teplotou (BTW v garáži v zimě při cca 14°C to bylo OK) a že bychom my 3(4?) měli zrovna najednou něco v nepořádku?. Tipuju prostě obecná vlastnost 1.2 HTP v F2. Teď jsem si vzpoměl - máte jako já 12V verzi? Mě tedy nepřijde, že by motor měl chcípnout. Řeším to tak, že nastartuji, 5 s nechám běžet a pak s víc plynem zlehka vyjíždím z garáže (musím pomalu, nemůžu vystřelit).

Jo mám 1.2 51 kw ,12 v. Pokud je to obecná vlastnost HTP, tak proč mi to nedělalo hned po koupi, nebo možná už bylo chladnějc, kupoval jsem začátkem listopadu. Každopádně se mi to nelíbí a určitě zkusím zajet do servisu at to aspon napíchnou.

Před F2 jsem měl F1 a ta startovala v pohodě, ale byla to HTP s 6ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja zatiaľ nemám problém. Štartujem v garáži, bez plynu - otáčky vyletia na cca. 1200, asi po 1 sekunde klesnú pod 1000. Keď vychádzam z garáže (je to z jemného kopca) a brzdím, aby som počkal, kým sa zavrie brána, tak otáčky znova vystúpia nad cca. 1500 a po uvoľnení brzdy sa znova vrátia na bežný voľnobeh... Žiadne trasenie a vynechávanie motora ale nepozorujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...