Přejít na obsah

vrzani predni napravy


burek

Doporučené příspěvky

Tak jsem koukal na gumy kostí a našel toto: http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/sil...7d79df95c0f9071

Jen si nejsem jistej, jestli jsou všechny stejný, přestože stejně vypadají, mají na sobě následující:

1JO 411 327 >NR< 39 TEKLAS TR

1JO 411 327 >NR< 27 TEKLAS TR

1JO 411 327 >NR< 28 TEKLAS TR

1JO 411 327 >NR< 3 TEKLAS TR

Asi blbá otázka, co? Jen by mě zajímalo v čem je rozdíl ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem koukal na gumy kostí a našel toto: http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/sil...7d79df95c0f9071

Jen si nejsem jistej, jestli jsou všechny stejný, přestože stejně vypadají, mají na sobě následující:

1JO 411 327 >NR< 39 TEKLAS TR

1JO 411 327 >NR< 27 TEKLAS TR

1JO 411 327 >NR< 28 TEKLAS TR

1JO 411 327 >NR< 3 TEKLAS TR

Asi blbá otázka, co? Jen by mě zajímalo v čem je rozdíl ...

ine priemery vnutornej diery..je to podla typu,roku,motorizacie...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mě to sice nevrže, ale taky mám pochybnosti. Kolem obou "hrnců" mám praskliny ( červená ). Předpokládám ale, že hrnec drží na odporových svarech ( modrá ) a praskliny jsou snad jen v tmelu a barvě. Kolik vlastně má být ta mezera ?

Pociťuji lehké vibrace prakticky na každé nerovnosti a když najedu v malé rychlosti v zatáčce na hrbol pravá strana se jakoby víc rozvibruje. Stabilizátorem to asi nebude, zvuky jsou jiného druhu, než jsem měl u stabilizátoru Fabie.

ulozenitlmz5.jpg

ulozenitlmz5.2e80a7777a.jpg

1,6, 55kW, r.v.1997, 93 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se z toho podelam.Po precteni jsem se rozhodl,ze nastrikam trochu oleje mezi mezeru na prenich tlumicich viz. obr. vys a ejhle,zacalo to vrzat jeste vic kua.takze nedoporucuju tam cokoli strikat.A mam dotaz,zda=li jde vymenit gumu na hornim ulozeni prednicj tlumicu svepomoci na heveru,myslim tim bez stahovaku na pruziny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám jiný problém. Dnes při nasedání do auta rána, jako kdyby někdo praštil kladivem do kapoty a potom rezonance jako od pružiny. Obešel jsem kolem auta, všechno zkontroloval, na nic jsem nepřišel, tak jsem nastartoval a pomalu se rozjel. Při každém zatočení koly praskání a rezonance. Otevřel jsem kapotu a zjistil, že pod miskou na jedné straně není žádná mezera. Asi něco prasklo, ale nevím co. Nemáte někdo tušení, co by to mohlo být? Můžu s tím odjet alespoň do servisu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se z toho podelam.Po precteni jsem se rozhodl,ze nastrikam trochu oleje mezi mezeru na prenich tlumicich viz. obr. vys a ejhle,zacalo to vrzat jeste vic kua.takze nedoporucuju tam cokoli strikat.A mam dotaz,zda=li jde vymenit gumu na hornim ulozeni prednicj tlumicu svepomoci na heveru,myslim tim bez stahovaku na pruziny.

Souhlasím s tebou.

Mám už cca 1/2 roku vyměněné tlumiče, všechny pouzdra a horní uložení a hned po zimě začalo vrzání. Prostříkal jsem horní misky WD a teď je to ten pravej žebříňák. Každý sjezd z obrubníku nebo přejezd retardéru je peklo. Navíc olej dost leptá gumy uložení.

Dostal jsem tip pořádně propláchnout podběhy a horní uložení od písku a sole a z vrchu prolít tekutým mýdlem.

Zkusíme a uvidíme ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Jo ja to udelal normalne olejem na motor, to snad vydrzi - jinak asi WD bych nedaval. Dale tady nekdo zminoval bum prask a pote pri zataceni rachot - doma na fabce take bum rana a pri otaceni rachot - po vetsi prohlidce jsem zjistil ze praskla pruzina - od vrchu - cca ani ne 1 otocka, proste tam kde se ma tocit v ulozeni. Takze ta pruzina prolitla timto ulozenim a drhla o karoserii :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Mam stejny problem.vrze to pri prejizdeni pricnejch nerovnostech,vrze i pri houpani na miste,pri plnych rejdech no obe strany.Nahral sem ten zvuk delato jen pri houpani nahoru dolu http://uloz.to/520093/hluk.wav (nesoulozim tam na kapote i kdyz zvuky sou podobny :prc: ).nekde sem cet jeste na foru ze to muzou byt ty gumy co spojujou torzni tyc a kost.Jetse sem se docet ze to muze mit vliv na lehke vibrace do volantu pri brzdeni z vyssich rychlosti,coz mam taky(kola vyvazeny ,kotouce sem meril na budiku a dobry).Delalo to nekumu z Vas taky?jinak auto sedi normalne,zadny bouchani ani nic jinyho,pri mokru nevrze.Jeste by me zajimalo jak se necha zjistit jaky je u auta pouzit podvozek?nekde sem se docet ,ze bylo vic typu podel vybavy.Ja mam 1.9 tdi,AHL 02mr.DIKY VSEM ZA RADY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem v servisu na výměnu náplně klimy a brzdove kapaliny a ptal jsem se co to může vrzat. Měnili mě tam i ty tlumiče, gumova pouzdra atd...

Tvrdil že to dělá uložení stabilizátoru, to na rámu motoru, něvěřil jsem, ale namazali a je to OK. To by vysvětlovalo proč za deště nevrže, je to hned na ráně a voda to promaže dokud nevyschne.

Prý nutné mazat s rozumem - když moc brzy se pouzdra zničí, když málo vržou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Řeším taktéž problém s vrzáním. Slyším vrzání z levé části auta při přejetí sebemenší nerovnosti. S teplem je to horší, ale ani za deště neustává. Předesílám, že se v autech neumím hrabat, takže tomu odpovídá i můj neumělý popis :)

Můj dvorní mechanik vyměnil zadní silenblok ramene [23] a kosti [3,5] na obou stranách - nepomohlo.

Pak říkal, že by to mohly dělat, jeho slovy, "kuláče" [28] - vyměnil na obou stranách a žádná změna.

Potom byla velká vůle v kyvné vzpěře motoru [8] - on tomu říkal jinak, ale podle vyobrazení je to tohle :) - vyměnil a stejné.

Potom ještě vyměnil jakousi gumu v horním uložení tlumiče, ale ani to nepomohlo.

Pak jsem mu houpal autem s otevřenou kapotou a on se snažil lokalizovat vrzání, stříkal zespod auta sprejem a nic - auto vrže pořád dál.

Co dalšího byste doporučovali?

post-7679-1215208841_thumb.jpg

Bohužel odjížděl ten den na dovolenou, takže jsme vrzání nedořešili, ale vyvstal mi problém jiný.

Při přímé jízdě nemám volant rovně, ale lehce pootočený. Při zatáčení je auto občas neklidné. Může být problém v tom, že nedělal po výše popsaných montážích geometrii? Tady jsem četl, že by se geometrie dělat měla.

Mohla by se špatná geometrie projevit pootočeným volantem při přímé jízdě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

pokud měnil kulové čepy (28) silenbloky ramene (23) a kosti tak to podle mě na geometrii až takový vliv nemá. Ale pokud máš při přímé jízdě volant trochu zešikma a před tím to nebylo tak se asi pletu. A nebo jsi si toho před tím nevšiml :) Jestli chceš tak geometrii udělej, nestojí to svět a budeš vědět že je to OK.

Jinak mě mazali silentbok (15) uchycení stabilizátoru do rámu motoru. Pomohlo uvidím jak na dlouho. Většinou to po pár km zase vyschne :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dostal jsem se konečně nad jámu a to vrzání prý dělá opravdu ten silenblok držáku stabilizátoru u motoru [15]. Je už vymačkaný, že ho nemá cenu prostříkávat, ale musí se vyměnit. Akorát je prý několik velikostí, takže musím auto odstavit, vyndají ho, změří, objednají a vymění. Hlavně, aby to už nevrzalo :)

Ten natočený volant jsem před úpravami opravdu neměl. :)

Prý se to mohlo stát výměnou té gumy v horním uložení tlumiče. Byla prý celá pomačkaná a jak se tam dala nová, tak se to celé hnulo - asi.

Auto jsem kupoval v bazaru jako lehce bourané a vypadá to, že to bylo na levý předek. Snad už ty výměny budou u konce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč bys odstavoval auto??? Stačí když si šuplérou změří průměr stabilizátoru když už si podle dokumentace (motor) neumí dohledat co tam máš za průměr. Dále se to liší podle roku výroby - s drážkou a bez. Dej hledat, je tu fotek spousta.

Důrazně trvej na origo gumách Škoda - stojí kus sice cca 300 (?) ale vydrží Ti dva roky. Všechno ostatní v ceně 30-200 jsou šmejdy (material) který se vymačkají za 3 měsíce a vrže to víc než předtím. Aby to nevrzalo tak to tito výrobci řeší tím že je dělají celkově větší aby je ta klema víc sevřela, což nepomáhá a důsledek toho je že ho tam nemůžeš narvat ani pajcrem. Origo tam vklouzne samo....

Natočený volant není důsledkem horního uložení, ale kuláku. Jdi s tím na geometrii, ale musíš ZDURAZNIT že chces udělat geo se srovnáním volantu. On si natočí volant rovně, pak ho zalistí takovou pákou proti sedadlu a pak teprve proměří kola přední na zadní. Pokud to bylo bouchlý na rameno a není to rovnaný stolicí tak to na geo pozná, ale možná se mu to podaří eliminovat, ale vždycky ti bude to auto zatáčet doprava a doleva jinak - nebude to tahat, to ne, ale budeš mít pocit že na jednu stranu mu to jde samo a na druhou ho musíš přesvědčovat...

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za rady! :palec2:

Takže když sjedu do Škoda servisu, tak by mi v jejich prodejně měli podle VINu prodat správný silenblok?

Musí se měnit v páru (na obou stranách auta)? Nebo má to nějakou výhodu?

Když o tom tak přemýšlím, tak bude asi nejjednodušší to nechat rovnou v Škoda servisu udělat včetně té geometrie se srovnáním volantu.

Auto prý na stolici bylo - upozorňovali mě na to v servisu Škoda při mé první návštěvě u nich. Opravdu mám pocit, že auto točí trochu jinak doleva a trochu jinak doprava. Po výměně těch kuláků se ten pocit prohloubil.

Taky mi při plném rejdu doleva trochu dře pravé kolo o něco - mechanik mi řekl, že je to tím, že mám široké gumy (mám 205/55 R16), ale to se mi nezdá. Asi tam bude něco shnilého...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...