Přejít na obsah

1.9TDI - problém s výkonem při sešlápnutí plynu


Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

resim podobny problem... slabsi tah nad 80-90km a pokud to roztahnu po rovine postupne pres 3-4 na 4,500 rpm a pak na 5, tak 160km je strop, vic proste nepojede. uz resim spravny typ vahy vzduchu a pude vymenit mrcha, tak snad to zabere doprkene podlahy... turbo dle vseho zcela ok, hadice taky (Octavia 1, 1.9 TDI, 81kW) 

Editováno: , autor: ulet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Chtěl bych se zeptat, kolik km vám u Fabie 1,9 TDI 74 kW vydržela váha vzduchu. Podle mých zkušeností, ale i zkušeností ostatních majitelů ta váha vzduchu odchází často, proč má tak nízkou životnost? Když vyměním tu váhu vzduchu, musím přes diagnostiku udělat základní nastavení nebo to bude normálně fungovat i bez jakéhokoliv nastavení přes diagnostiku? Někdo říká, že se nemusí nic nastavovat, někdo zase, že by se to mělo nastavit, tak nevím, co platí. Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

životnosť je tak 50-100t km. Stačí ju len vymeniť a auto hneď bude ťahať... Ak má niekto long life a mení filtre po 30t km tak to váhe neprospieva, naopak ak niekto mení filtre po 10t km tak aj váha by mala vydržať dlhšie. Tiež ju ničia športové filtre teda presnejšie mastnota ktorá cez ne prejde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, 

chtěl bych se zeptat, jestli stejné věci platí i pro mou F1  1.4 tdi?

Od té doby co jsem ji koupil (bazarovou), tak se nemohu zbavit pocitu, že je to trochu líná mrcha. 

Váha vzduchu a filtry byly měněny ihned po koupi.. rozvody také.. 

po roce mám ale stále problém (moje má žena větší - ta k tomu přidává i sprostá slova, mě to jen lehce irituje) s tím, že plyn reaguje celkem dost pomalu.. je tam hrozná prodleva.. nechce se jí do otáček.. plyn dokážu při rychlé noze rychle sešlápnout na podlahu ještě dřív, než se otáčkoměr vůbec pohne..je to sice extrém, ale i tak...

rozjezdy jsou s tím někdy sranda.. často to má tendenci chcípat, protože sem se ještě nenaučil mačkat plyn o dost dřív než začnu pouštět spojku.. a celkově je to než se sepne turbo dost líné.. 

od začátku mi to dělá to, že když několikrát za sebou zmáčknu brzdu, tak mi pedál ztvrdne.. za chvilku zase povolí.. až dnes jsem se v tomto vlákně dočetl, že by to mohlo souviset.. 

spotřeba asi ok.. po mých 15 000 km průměr 4,7l - PP ukazuje o 30% více, takže musím věřit svému EXCELU.. 

 

Jelikož mám tu váhu vzduchu novou, mohlo by to být to čerpadlo o kterém tu píšete? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by vývěva (tandemové čerpadlo)? Ale to tvrdnutí brzdy po vícerém brzdění je běžný. Turbo nespíná, ale nabíhají mu otáčky. Podtlak by mohl mít vliv na regulaci. Ta váha je určitě nová, nebo vám to jen někdo řekl?

Editováno: , autor: SpeederBB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jestli je nová to 100% nevím.. na faktuře jí sice mám, ale jelikož tomu nerozumím, tak to zaručit nemohu.. Takže byste se i tak koukal po té váze? ten podtlak souvisí s tím čerpadlem? Já bych věděl, co mám vše nechat zkontrolovat... váha, čerpadlo... 

jinak děkuji za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, 

chtěl bych se zeptat, jestli stejné věci platí i pro mou F1  1.4 tdi?

Od té doby co jsem ji koupil (bazarovou), tak se nemohu zbavit pocitu, že je to trochu líná mrcha. 

Váha vzduchu a filtry byly měněny ihned po koupi.. rozvody také.. 

po roce mám ale stále problém (moje má žena větší - ta k tomu přidává i sprostá slova, mě to jen lehce irituje) s tím, že plyn reaguje celkem dost pomalu.. je tam hrozná prodleva.. nechce se jí do otáček.. plyn dokážu při rychlé noze rychle sešlápnout na podlahu ještě dřív, než se otáčkoměr vůbec pohne..je to sice extrém, ale i tak...

rozjezdy jsou s tím někdy sranda.. často to má tendenci chcípat, protože sem se ještě nenaučil mačkat plyn o dost dřív než začnu pouštět spojku.. a celkově je to než se sepne turbo dost líné.. 

od začátku mi to dělá to, že když několikrát za sebou zmáčknu brzdu, tak mi pedál ztvrdne.. za chvilku zase povolí.. až dnes jsem se v tomto vlákně dočetl, že by to mohlo souviset.. 

spotřeba asi ok.. po mých 15 000 km průměr 4,7l - PP ukazuje o 30% více, takže musím věřit svému EXCELU.. 

 

Jelikož mám tu váhu vzduchu novou, mohlo by to být to čerpadlo o kterém tu píšete? 

Při jízdě na max to dělo není, ale pružnost kolem 2000-3000 ot. bych řek, že není špatná, si změř 60-100 na čtyřku, mělo by ti vyjít myslím cca 9s. Ospalost z volnoběhu bych řek, že je u toho tříválce normál, mám ho taky a když chvilku jezdím s jiným autem, tak si zas pak těžko zvykám. Při rychlejším rozjezdu si dopředu zvedám otáčky. Turbo nabíhá později, kolem 1800 ot se probouzí, naplno táhne v 2200-2500 ot a výš. Jinak váhu vzduchu mám asi původní, má 280tkm, se nechá změřit přes diag, stejně jako turbo jak tlakuje.

Nevím jak rychle šlapeš na brzdu, ale když se to udělá rychle, tak to dělá snad každé auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za info.

Ano při 2000-3000 na trojku/čtyřku to jede opravdu slušně.. s tím problém nemám.. jediné, co mě trápí jsou rozjezdy, kdy se autu do pohybu moc nechce.. a pak to dunění při 1500-1750 otáčkách.. ale co jsem četl, tak s tím mají asi problém všichni.. prostě se musí pořád řadit.. když jedu po městě cca 30-40(50) km/h, tak se ani trojka nechytá - duní a musím jet na dvojku... je to trochu nezvyk, ale dá se to.. 

jinak to zrychlení z 60-100 na 4ku mám cca 8s, takže asi v normě... jinak na chip již šetřím, ale nechce se mi do toho dokud nebudu mít jistotu, že motor a další části jsou OK. 

Diagnostika mi žádnou chybu nehlásí, ale ty podrobnosti o kterých tu píšete (tlaky atd.) na to je potřeba VAG, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po odpovědi od one-z jsem myslel, že mé auto je tedy normální.. po tvé odpovědi už se zase začínám bát, že mám něco v háji :-D

no na trojku to při 40km samozřejmě jede, ale nepříjemně to duní.. fakt nepříjemně.. při 40km to může mít lehce nad 1500 otáček a to dle zvuku autu fakt dobře nedělá.. 

zvuk volnoběhu mi neva, zvuk nad 2000 taky v pohodě..ale kolem 1500 fakt hrůza... 

co může dělat dunění? V pondělí jde auto na každoroční prohlídku, tak si dělám seznam na co vše se mají podívat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ti zdá, že to duní od začátku, co to auto máš, tak je to asi OK. Pokud to začalo později, ok to nebude. Třeba sis jen nezvyknul, že konkrétně tenhle motor je fakt hodně velkej traktor. Všude se to o něm píše. Tříválec v nižších otáčkách prostě kultivovanej nebude. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor chce aspoň 1750, 1800, doslova s každou otáčkou navíc je klidnější, trojka 40 je 1500 otáček a duní, stejně jako duní dvojka v těchto otáčkách, či při rozjezdu na 1200 ot se třepe celý auto, těch 1200 ot bych řek, že jsou asi nejvíc nevyvážené otáčky, volnoběh je ok díky vyvažovací hřídeli, ale teď už mi taky mírně cuká, asi je vytahanej řetěz už a nesedí přesně časování. Já si na ten hluk celkem zvykl, takže za každou cenu nepodřazuji, možná to je i o uších, spíš mi vadí vysoké frekvence (pískání televize, nabíječek), což spousta lidí neslyší nebo jen slabě. Jinak v některých dnech je to dunění daleko výraznější, že pak dávám čtyrku až v 65, 70, prostě pod 2000 ot se skoro nedá jet a hned další den je i 50 na čtyrku v 1500 ot "snesitelných". Jinak mám horší silentbloky a taky je to znát větším přenosem vibrací/hluku, asi při dalším oleji tu reakční vzpěru vyměním.

 

Podle mě s tím nemáš vůbec nic, buď si zvykneš nebo to radši hned prodej a kup třeba dražší 1,9, který je ve všem lepší, průběh momentu, delší převodovka, kultivovanost, hluk.

 

Jak to jede mně před a po čipu, jestli váháš. Těch tvojich 8s je hodně dobré, jestli to nebylo z kopce. Ale ani po čipu se z toho 1,9 nestane na to pamatuj :)

https://www.youtube.com/watch?v=m-5evxr_Yc0

https://www.youtube.com/watch?v=htY9jLYrVu4
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám, že kdyby tomu něco bylo, tak by to u nás asi nenajezdilo 90tkm, celkově má skoro 280tkm, předtím jezdila jako služební, ale ani teď kolikrát nemá lehký život. Když jsem třeba chvátal 150km a motor byl skoro pořád u 4000 ot - dálnice 170-190 (po čipu) nebo jsem s ní táhnul 1,7t těžký auto. Ale slouží zatím skvěle a spolehlivě, průměrná spotřeba za 90tkm je 4,4 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle ceho pocitate spotrebu, verite PC ? protoze me pise prumer kolem 5,5 a realne kdyz spocitam kolik sem ujel na nadrz km tak sem ale uplne jinde minimalne o litr i vic... zajimala by me presnost mereni spotreby vubec a jak moc se tomu dnes da verit u auta z roku treba 2000 a u neceho noveho 2010-2014. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...