Přejít na obsah

Cvakání v motoru 1,9 Tdi 66kw - podtlakový ventil???


Omega.z

Doporučené příspěvky

Pod kapotou uprostřed je nejaky podtlakovy ventil, ke kteremu vede cca 6 hadicek .. pri zahrati motoru v nem intenzivne cvaka, jakoby se spinalo nejake rele nebo tak neco...nevite nekdo prosim co to presne je a k cemu to slouzi a jestli je to cvakani normalni ?

Taky mam problem, nekdy kdyz je treba vlhko kolem asi 2700 otacek do 3000 polevi vykon, jakobych ubral plyn... na diagnostice mi nic nenasli...myslite, ze to je vaha vzduchu nebo nemuze to souviset s tim ventilem co popisuju nahore ?? diky za odpovedi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, trápí mě to samé, viz pár vlámen. Přečti si ... dokonce jsem se se ptal i na cvakání ventilu - mě totiž necvaká vůbec.

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=38586&hl=

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=Se...sult_type=posts

Zatím jsem neměl čas na to kouknout ale o víkendu na to sand vlítnu, postup:

1. zkontrolovat hadičky od turba do těch ventilů

2. zkontroluju táhlo na baňce obtoku turba

3. sundám sací potrubí s mechanickým EGR ventilem a vyčistím (očekávam bordelu plnou pr...)

4. pokusím se vymontovat vstřikovací trysky a zkouknu jak vypadají (i když na nich asi stejně nic nepoznám)

x. asi si udělám výlet do Těšína za kámošem a stavím se u TDIfuna

Dej pak vědět jak jsi na tom, jo lepší palivo (2 nádrže Shell V Power Diesel) na to nemá vliv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, trápí mě to samé, viz pár vlámen. Přečti si ... dokonce jsem se se ptal i na cvakání ventilu - mě totiž necvaká vůbec.

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=38586&hl=

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=Se...sult_type=posts

Zatím jsem neměl čas na to kouknout ale o víkendu na to sand vlítnu, postup:

1. zkontrolovat hadičky od turba do těch ventilů

2. zkontroluju táhlo na baňce obtoku turba

3. sundám sací potrubí s mechanickým EGR ventilem a vyčistím (očekávam bordelu plnou pr...)

4. pokusím se vymontovat vstřikovací trysky a zkouknu jak vypadají (i když na nich asi stejně nic nepoznám)

x. asi si udělám výlet do Těšína za kámošem a stavím se u TDIfuna

Dej pak vědět jak jsi na tom, jo lepší palivo (2 nádrže Shell V Power Diesel) na to nemá vliv

Místo té 4. bych raději udělal log , jinak :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod kapotou uprostřed je nejaky podtlakovy ventil, ke kteremu vede cca 6 hadicek .. pri zahrati motoru v nem intenzivne cvaka, jakoby se spinalo nejake rele nebo tak neco...nevite nekdo prosim co to presne je a k cemu to slouzi a jestli je to cvakani normalni ?

Taky mam problem, nekdy kdyz je treba vlhko kolem asi 2700 otacek do 3000 polevi vykon, jakobych ubral plyn... na diagnostice mi nic nenasli...myslite, ze to je vaha vzduchu nebo nemuze to souviset s tim ventilem co popisuju nahore ?? diky za odpovedi

Ahoj,to ubrání výkonu dělá ten ventil N75,dělalo mi to také a až po čase to začalo padat do nouzového režimu.

Po výměně N75 vše ok a i nový je někdy slyšet jak cvaká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,to ubrání výkonu dělá ten ventil N75,dělalo mi to také a až po čase to začalo padat do nouzového režimu.

Po výměně N75 vše ok a i nový je někdy slyšet jak cvaká.

A prosimtě co jsi měl za motor? 66kW AGR nebo novější s VTG turbem???

a pokud AGR tak to ti měnili ten vpravo (při pohledu pod kapotu) ten obdelník?

Díky K

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pod kapotou uprostřed je nejaky podtlakovy ventil, ke kteremu vede cca 6 hadicek .. pri zahrati motoru v nem intenzivne cvaka, jakoby se spinalo nejake rele nebo tak neco...nevite nekdo prosim co to presne je a k cemu to slouzi a jestli je to cvakani normalni ?

Taky mam problem, nekdy kdyz je treba vlhko kolem asi 2700 otacek do 3000 polevi vykon, jakobych ubral plyn... na diagnostice mi nic nenasli...myslite, ze to je vaha vzduchu nebo nemuze to souviset s tim ventilem co popisuju nahore ?? diky za odpovedi

Ahoj,,uz sa to tu preberalo,,je to ventil N75 a cvakat to ma,,mam ten isty motor a Vag ukazuje vsetko OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,,uz sa to tu preberalo,,je to ventil N75 a cvakat to ma,,mam ten isty motor a Vag ukazuje vsetko OK.

Ahoj mam Motor 1,9Tdi 81kw rv 98. a tohle presne me to dela taky ale este sem se nedostal k tomu ten ventil vymenit. Otazecka este ohledne turba nejak se mu nechce tahnout mam nabehano 360tis a este sem ho necistil asi uz by chtelo ze diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juchuuu u mě zdárně vyřešen problém s cuknutím v tahu, a bylo to v úplně v něčem jiném než jsem si myslel ...

Teď o víkendu byl konečně čas pohrabat se v autě a chtěl jsem vyčistit sání a odpojit EGR ventil.

Sání se nám nepodařilo ani povolit, ale nebylo až tak zasr... tak jsme jen zaslepili hadičky k EGR. Plechovou záslepku potrubí nemám ale i tak to funguje.

Nejdřív zaslepení té horní hadičky č.1 - zkušební jízda - má to trošku jadrnější projev to je pravda, ale mě to nevadí (motor prostě není dušen splodina vrácenejma do sání). Zlepší se přechod do otáček nad 2000, auto jede plynuleji - přesto ale při plným plynu to mělo od 3000 takovou díru v tahu

Následovalo odpojení a zaslepení hadičky č.2 - vede do té podtlakové baňky co tahá za klapku (nevím k čemu tam je tak prosím o vysvětlení a jestli jsme náhodou neodpojili něco špatně) - a ejhle jede to skvěle a navíc se zlepšilo brždění. Posilovač brzd je daleko účinnější. Po díře acuknutí ani památky ...

Vysvětlení - myslím že ta baňka je nějaká prošvihnutá, podchází a utíkal mi tudy podtlak brzd a ve vysokých otáčkách to tudy přisávalo a dusilo se.

Odpojení EGR za mě určitě všem doporučuji !!!

post-6887-1212958392_thumb.jpg

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juchuuu u mě zdárně vyřešen problém s cuknutím v tahu, a bylo to v úplně v něčem jiném než jsem si myslel ...

Teď o víkendu byl konečně čas pohrabat se v autě a chtěl jsem vyčistit sání a odpojit EGR ventil.

Sání se nám nepodařilo ani povolit, ale nebylo až tak zasr... tak jsme jen zaslepili hadičky k EGR. Plechovou záslepku potrubí nemám ale i tak to funguje.

Nejdřív zaslepení té horní hadičky č.1 - zkušební jízda - má to trošku jadrnější projev to je pravda, ale mě to nevadí (motor prostě není dušen splodina vrácenejma do sání). Zlepší se přechod do otáček nad 2000, auto jede plynuleji - přesto ale při plným plynu to mělo od 3000 takovou díru v tahu

Následovalo odpojení a zaslepení hadičky č.2 - vede do té podtlakové baňky co tahá za klapku (nevím k čemu tam je tak prosím o vysvětlení a jestli jsme náhodou neodpojili něco špatně) - a ejhle jede to skvěle a navíc se zlepšilo brždění. Posilovač brzd je daleko účinnější. Po díře acuknutí ani památky ...

Vysvětlení - myslím že ta baňka je nějaká prošvihnutá, podchází a utíkal mi tudy podtlak brzd a ve vysokých otáčkách to tudy přisávalo a dusilo se.

Odpojení EGR za mě určitě všem doporučuji !!!

Ta 2ka je na chcipaci klapu hehe..To bych si tam radeji nechal, pokud ti ovsem nevadi ten randal pri dobihani motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 2ka je na chcipaci klapu hehe..To bych si tam radeji nechal, pokud ti ovsem nevadi ten randal pri dobihani motoru.

a sakra ...

no ale já teda zatím žádnej randál nepozoruju, stejné jako před tím, možná je to tím že byla diravá a stejnak nefungovala jak má.

Zatím to budu testovat a když tak seženu jinou baňku.

Můžu si tím něco zničit? jak říkám zatím žádnou změnu při vypnutí nepozoruju, ani hluk ani vybrace

Díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Časem ti to může poškodit silenbloky, motoru a převodovky.

hmm saně to sem si myslel ... :(

ale dávám na to pozor a opravdu nic strašného neslýchám, ani vybrace. Každopádně se to teda pokusím opravit páč baňka asi v háji není protože když zacpu trubičku co se na ní nasazuje ta hadička a hýbu s klapkou -táhlem tak je tam odpor, když ale baňku stlačím a zacpu trubičku tak se neudrží (to je ale asi ok páč ta pružina je docela silná a podtkal to dlouho neudrží)

Možná teda byla chybka jen v napojení hadičky, zkrátím ji o 1cm natěsno nasadím a uvidím.

Každopádně teď to jede opravdu dobře, v tahu bez díry a na dálnici bez přemlouvání 170 a ještě by jela.

Po odpojení EGR po městě klesla spotřeba (dle PC o 0,1 - 0,3l) a líp to jde do otáček, mimo město spotřeba +/- stejná ale zrychlení z 80 na 120 lepší

P.S. díky všem za rady a postřehy ;)

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

všechno špatně všechno špatně ...

díra je zpět :( zatr sakr

ale asi vím čím to je, zkoumal jsem baňku klapky vypínání motoru a je OK, když jí stlačím a pořádně zacpu trubičku zůstate uzavřená - baňka drží. Ale při tom jsem si všimnul že mám prošvihnutou hadičku co do ní vede. Není to skoro vidět, jak je opletená tak se to skoro nedá poznat. Jak sjem ji zaslepil a zahnul ať se v motoru nemrcasí asi se ucpala a chvilu OK, pak se zahřála a propouští.

Zítra koupím hadicu a vyměním ;)

Prosím ještě někoho o radu nebo fintu jak nejlépe peznat prasklé hadičky bez takřka vědeckého zkoumání s lupou každého cm. Nějak do nich foukat? vycucávat ?:D

Díky a samo dám vědět výsledek (jestli to nebude ono tak se zjevím ...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mam Motor 1,9Tdi 81kw rv 98. a tohle presne me to dela taky ale este sem se nedostal k tomu ten ventil vymenit. Otazecka este ohledne turba nejak se mu nechce tahnout mam nabehano 360tis a este sem ho necistil asi uz by chtelo ze diky

Ahoj,,neviem ako je to v tvojom pripade,ale myslim si ze mas este obtokve turbo ktore sa nemusi cistit,,cisti sa len turbo z naklapacimi lopatkami..Jo to len moj nazor s poznatkov,ale mozem sa aj mylit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejjednodušeji to jde vakuometrem, jinak jen velmi těžko.

JJ sice nevim co to je :D ale asi by to pomohlo :);)

Mě teda zatím stačil pohled zvenku na nadici a bylo jasno...

Při výměně té krátké od ventilu k bance chcipaci klapky jsem si všiml že taky hadička ze saciho potrubi do N75 je cugrunt fprdeli. Všude kde je upnuta do svorek byla prodřná. Akorát že výměnu jsem dělal na benzínce, ne doma v garáži, takže novou hadičku se mi nepodařilo napasovat na to čůro co vede ze sacího potrubí (je to nějaké silnější navíc nějaké gumové) ani za kus masa. Málo místa, jednou rukou jsem se tam snažil hadicu nasadit a málem jsem z toho vykvet. Fakt něco na mé nervy. Až budu doma musím ji nahřát v horké vodě namazat mýdlem a snad pak ...

Jinak sjem vyřešil tak že starou nadičku omotal izolačkou, není to 100% ale o 90% lepší - cuká ne ve 3 ale až ve 3,5 - 4 tis otáčkách :) prostě až při velikém podtlaku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu vyměněna hadička od sacího potrubí do N75 (obdelník) a konečně snad výtězství. Auto jde krásně za plynem bez nějakého škubnutí.

Vyměnit ji teda byla strašná hokna, nakonec jsem musel vyndat celé plastové sací potrubí od filtru až k turbu ale zato to mám nasazené pořádně a těsně. Místa je tam ted ajak v hodinkách, takže manipulovat s kleštěna a povolovat ty ocelove spony je pecka. Ruce mam podřeny a skoro na všech prstech štěnice od sikovek :(

S výsledkem jsem spokojen.

Hodně zdaru všem a díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
Ahoj,,neviem ako je to v tvojom pripade,ale myslim si ze mas este obtokve turbo ktore sa nemusi cistit,,cisti sa len turbo z naklapacimi lopatkami..Jo to len moj nazor s poznatkov,ale mozem sa aj mylit.

no prave ze uz tam mam to s naklapecima lopatama je to 81kw takze tam ani jiny byt nemuze.Ale ted me to v servisu cistily a dela to porad ve 3tis to zase umre tak sem jim rekl at kuknou na ventil N75 a vahu a daj vedet.Este abys jim rikal co maj delat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...