Jar_da Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 jedno je jasny do motoru patri studenej vzduch a co nejrovnejsi cestou a ne teplej od motoru a vedenej nekolika obloukama. až tak do krajnosti bych to nehnal, přeci jen proč by pak nebylo sání přímo v masce, s těmi oblouky v sání to je o dost složitější, není sranda to spočítat a počítání to je velice složité viz. třeba proměnlivá délka sání v závislosti na otáčkách Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inya Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 Nesouhlasím. Především se bavíme o HTP, nevím jak u MPI, zřejmě jsi nikdy nesahal na centrkryt HTP třebas po 100km i jen na okreskách. Na krytu zevnitř téměř neudržíš ruku, takže se bavme tak o 60 a možná více stupních... A ten vzduch se ohřívá ne jen kvůli emisím ale především kvůly horkému motoru... HTP je taky MPI - multi point injection. Na kryt jsem opravdu nesahal - nemám proč. Auto pocitově jezdí stejně po 10km jako po 100km. Jak píše jakr, zkus se podívat do VAGu na teplotu nasávanýho vzduchu. A opět jak píše jakr, teorie kolem motorů je složitá. V sání dochází díky setrvačnostem vzduchu, k pumpování, a tvar a velikost sání jako celek na to má prostě vliv. V domácích podmínkách je to stejně jen metoda pokus-omyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 poradm i nikdo neopovedel proc skodovka vyhazuje miliony korun, kdyz naprosto stejny motory jednou popisuje jako 47kW a podruhe jako 51kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 který miliony myslíš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 aa je to tady, nejsou argumenty, tak se dela, ze se nerozumi. treba vsechny ty propagacni materialy, kde bylo psano 47 a ted 51, servisni knizky, navody. Upravy webu, konfiguratoru, ap. ve vsech jazykovych a mistnich mutacich. Proste ten motor je drobatko upravenej. Sani, vacka bla bla bla., Tvrdit je je stejnej je jako tvrdit, ze se Slunce otaci kolem Zeme. Timto koncim debatu na toho tema. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mira 19 Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 JaKr: já myslel , teď v létě ! Ráno 5 odpoledne 30 ! Chladněji prosím nezaměňovat s mrznutím Tim studenym myslim venkovni a ne mraz a je logicky ze vzduch hraty motorem na vykonu neprida. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mira Vloženo 4. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2008 jééé...tohle téma mě bude bavit...jinak já jsem pro tu brzdu:-)třeba dostanem slevu:-)hele kluci proč když sundám ten plastovej kryt s filtrem a pak jedu sprinty auto jede líp a líp se vytáčí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomV Vloženo 5. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2008 asi protoze tam nemas filtr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomV Vloženo 5. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2008 aa je to tady, nejsou argumenty, tak se dela, ze se nerozumi. treba vsechny ty propagacni materialy, kde bylo psano 47 a ted 51, servisni knizky, navody. Upravy webu, konfiguratoru, ap. ve vsech jazykovych a mistnich mutacich. Proste ten motor je drobatko upravenej. Sani, vacka bla bla bla., Tvrdit je je stejnej je jako tvrdit, ze se Slunce otaci kolem Zeme. Timto koncim debatu na toho tema. No teda nevim kde jsi prisel na takovej blud, nova fabie se zacala delat s novejma motorama, takze je jim sumak co napisou do propagacnich materialu a u rooma je to jeden motor, proc u okty 1.6 nejdriv uvadeli 74kW a pak 75 kdyz to stoji takovy hrozny miliony Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 5. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 5. Červenec 2008 Můžete se pánové, inja, JaKr a TomV, jasně vyjádřit k tomu, zda podle vás MÁ smysl dělat výše zmíněnou výměnu sání? Nejlépe bych od vás chtěl popsat co to může udělat s provozem motoru. Pomiňme teď to, zda motor bude mít o XkW víc či ne. Z vašich reakcí tady je totiž poznat určitý nesouhlas. Tak dotoho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 5. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 5. Červenec 2008 Zabrousil jsem také do sekce FI, svíčky a tak mě napadlo v souvyslosti s naším tématem, zda by se neměly též vyměnit. Nevím zda má orig.47kW motor shodné svíčky jako 51. Od nikoho jsem neslyšel o tom ani půl slova. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomV Vloženo 6. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2008 No ja jenom rikam, ze pokud neupravujes motor tak, ze uz by tovarni sani z 47 nestacilo, coz u htp stejne ani asi nejde, tak to podle me nema vubec smysl, mozna jenom tvuj dobry pocit, ale jak bylo receno, pokud do toho chces dat panize, je to tve svate pravo a je nam potom kulovy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 6. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2008 martt: Svicky jsou pro 40kW, 44kW, 47kW i 51kW stejny. Jen tam probehla v prubehu MR2008 nejaka nahrada, ale vzdy pro vsechny motory (samo ze pro ty, ktery se aktualne vyrabely...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janjoy Vloženo 6. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2008 Tohle téma je fakt děsná sranda martt: je mi jedno, jestli semnou nesouhlasíš, ale až tu úpravu provedeš, když tvrdíž že změna filtru ti udělá navýšení výkonu o 4kW, tak chci osobně asistovat na brzdě před a po změně sání. Osobně se divím, proč to již nemáš hotové, když tě to o tolik navýší výkon Docela by mě zajímalo, co máš za zkušenosti s úpravama motorů. Zkoušel jsi aspoň měnit svíčky a dávat jiný filtr u dřívějších aut? Po mém bádání jsem usoudil, že nejsnazší a nejkvalitnější úprava je kvalitní čip (v mém případě Cimbu) a použití orig. filtru v kombinaci s neopotřebovanýma svíčkama (měmit max. po 30tis - já jsem spokojen s nedoporučovaným Brisk Premium). Tvému pocitu také prospěje také plná syntetika v motoru Pokud si vezmu v úvahu to co tady příznivci změny sání tvrdíte, tak daleko levnější a účinnější musí být konusový tuning filtr - ten vám podle vašich tvrzení přidá tak 6-7kW Souhlasím s tvrzením pana Jandy ale nesouhlasím v tom že je to jediná změna motorů! Pro motor je vhodný chladný vzduch a přímé sání, ale to platí v kombinaci s úpravou ventilů a vačky. Pak souhlasím s navýšením výkonu. Samotné sání se dle mých zkušeností projeví na lepším (sportovnějším) zvuku motoru. Pokud je to provedeno formou vyndání filtru (viz mira) tak je to už opravdu extrém a opravdu nevím jestli se to projevuje i na lepší reakci na plynový pedál. ...při tuningu motoru platí ještě jedno pravidlo na který tady zapomínáte - "když vám někdo udělá větší díru do huby, tak vám jí musí udělat i do prd*le, jinak se žádná změna neprojeví" - tj. chtělo by to jiné ventily a výfuk, pak se tady můžete hádát o přírustkách v řádu jednotkách kW, který absolutně nemají cenu v poměru cena/výkon. Dále myslím, že Škoda Auto utrácí za reklamu a sponzoring víc než dost, tak je asi změna údajů v prospektech nevytrhne, když tam musí změnit typ auta, přidat nové barvy... Změna výkonu je předvším pro zvýšení prodeje. Ale pokud si sednu z Roma 47kW do 51kW, tak ten výkonnější motor je tišší a není to rozhodně způsobeno sáním. Software motoru je shodný, ale myslím si že je nějak upravena vačka případně i ventily. Změnu jsem pozoroval jen akustickou, nezdálo se mi, že by ten motor 51kW byl nějak svižnější, ale 47kW hučí opravdu jako klasické HTP závěr pro ty co se chytají za každé slovo: ZMĚNA SÁNÍ JE PŘÍNOS, ALE URIČTĚ NEPŘIDÁ 4kW VÝKONU JAKO TADY TVRDÍTE - koukněte se dyžtak na testy tuningových filtrů, jak ovlivnili krouťák a výkon motoru - max. přínos byl 1kW ale něktetré i ubrali napři 0,5kW. Pak teprve tvrďtě kolik to přídá výkonu. Stejná situace je když p. Janda napíše že 40kW Felicii MPI čipne na 50kW, kámoš s ní byl na brzdě bez čipu a měla 47kW tak pak je snado garantovaných 50kW (ostatně to i sám zmiňuje na svých stránkách) Souhlasím s JaKrem až na dodatek, že motory 47 a 51kW jsou naprosto stejné. Dle mého úsudku mají nějaké úpravy min. na vačce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inya Vloženo 6. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2008 Koněčně někdo, kdo tuningu motoru rozumí víc než všichni přispívající dohromady. Janjoy Podle p. Jandy je pouze natočená vačka sání o 6° dopředu. Je shodná pro oba typy motorů, je usazená v kuželovém spoji a nechá se libovolně natočit. Proto ta jednoduchá úprava od Škodovky. To má ten hlavní vliv na motor. Tím že se otevře sací ventil o něco dříve dochází ve vyšších otáčkách k lepšímu plnění motoru. Proto ten nepatrný nárust výkonu. Možná k tomu pomohla i změna umístění filtru. Ale za tím vidím hlavně úsporná opatření. Tento box se dá použít pro mnoho motorů s jinou spyrohadicí, kdežto ten velokoplošný kryt s filtrem s označením typu motoru se dá použít jen na jeden typ motoru -> malé série -> drahé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 6. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2008 tudyma se vzduch toci u 47kW heeelee Bacha velka fotka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 aa je to tady, nejsou argumenty, tak se dela, ze se nerozumi. treba vsechny ty propagacni materialy, kde bylo psano 47 a ted 51, servisni knizky, navody. Upravy webu, konfiguratoru, ap. ve vsech jazykovych a mistnich mutacich. Proste ten motor je drobatko upravenej. Sani, vacka bla bla bla., Tvrdit je je stejnej je jako tvrdit, ze se Slunce otaci kolem Zeme. Timto koncim debatu na toho tema. Blacky: normálně jsem se zeptal, co myslíš těmi miliony, nemá to nic společnýho s argumenty, trochu otevři oči a podívej se na souvislosti, jak psal Janjoy a TomV. Všichni víme, kdy přišel motor s označením 51kW, to že 12V HTP má okolo 55kW je jasně prokázané a je jedno jestli má chip nebo ne, jestli má sání tohle nebo jiné, a proč tedy 51kW, jednoduché, kdo má FII s 44kW HTP tak poznal, že tenhle motor je o hodně dál než původní 40kW HTP, asi proto, že si s ním dali ve škodovce práci, montuje se do pola, hodně ho vylepšily a výsledek je ten, že má lepší krouťák i výkon a to 44kW, myslíš, že by vedle něho mohl existovat HTP 12V 47kW, těžko, takže bylo potřeba výkon 47kW zvýšit na 51kW, přesně o ty 4kW, který přidali u původní 40kW verze a podle mě to stačilo udělat jen tužkou, protože 51kW ten motor měl už i při označení 47kW. Mimochodem, teď jsem měnil filtr na 51kW se sáním bokem, to nasávací potrubí není až tak přímé a široké, jak tu píšete, má na sobě taky zatáčky a vstup do air boxu je pěkně zalomený a navíc je potrubí trochu zplacatělé, na omak bylo taky hezky ohřáté , p.s. super se vyndává poslední šroub víka air boxu, kdo se na to chystá, sežeňte si krátký křížák (netýká se FI) jinak původně montované dekly na motor byly jiné pro 40 a pro 47kW motory, lišily se myslím i filtry sání, po novu jsou airboxy stejné pro obě motorizace, tipoval bych i pro 1,4 a 1,6 motory, takže bych za tím viděl spíše snižování nákladů, jeden airbox pro všechny benzíny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 7. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 (editace) Tak vám tedy všem móóc děkuji... Je pravda, že v průběhu celé diskuze ve mě postupně narůstal hlodající červíček, že TA změna sání asi nebude mít zas až tak velký přínos... Nedá se tedy nic dělat, sypu si popel na hlavu... Na svoji obhajobu ale opět musím napsat, že mě k tomuto tématu NAVEDL p. Janda při čipování, kde řekl, že to je jen a jen tím sáním. Až ho uvidím tak si to s ním vyřídím... (a já si tak přál aby to bylo funkční :)) Dobře. Je tedy zřejmé, že ať je tam sání to (centrbox), či ono (airbox), tak je to ve výsledku cca jedno, protože obé sání je více méně zkur.eně zakroucené stejně. Měl bych tedy opravyt nadpis celého tématu na: Návod kterak NEJDE z motoru 47kW změnou sání udělat 51kW...:( Celou diskuzi osobně beru jako přínos a tímto děkuji všem za příspěvky. Martt Editováno: 7. Červenec 2008, autor: martt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 martt, v poho, je to jen diskuze a myslím, že jsme tady od toho, nic si na hlavu nesyp, , tohle téma má podle mě daleko větší přínos než spousta jiných tlachů v jiných tématech, a navíc je věcné a je jedno jak a kým bylo založeno, jenom bych ještě rád viděl, jestli má ten airbox vedle přisávání ohřátého vzduchu při zimních startech, nikde jsem ho neviděl, ale tak nějak jsem nehledal, centrobox - hezký název, má zabudovanou klapku, která se podle teploty naklápí a saje teplý vzduch právě od motoru - viz foto, hroní část, asi ušetřili i na tomhle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 Tak koukám, že problém je už vyřešen Když se tak dívám na ten airbox, tak ten vzduch snad musím projít ještě horší překážkovou dráhou jak u těch našich krytů, s tím děrovaným šnekem zespodu Výhodou asi bude, že je ten vzduch malinko chladnější, ale Jakr má pravdu s tím ušetřením nákladů, to si myslím taky. Osobně bych tak možná zainvestoval do nějaké hadice, nebo něčeho a natvaroval ji od těch brejlí do hrdla toho krytu (viz. obrazek) aby tam ten vzduch šel rychlej a snadněj. Případně ještě do nějaké KN vložky, ale o té by se dalo taky dohadovat na x stránek, zda k něčemu je, nebo ne...Pač na jednu stranu se všude uvádí, že tyto KN vložky jsou vhodný hlavně pro chipnutý auta, na druhou stranu Janda trvdil, že to škodí motoru. Osobně mě natom spíš láká, že by se trochu zlepšil zvuk laďáku, ale s nějakým nárustem výkonu bych nepočítal. Možná by se auto malinko líp vytáčelo, ale toť vše Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martt Vloženo 7. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 Tak koukám, že problém je už vyřešen Když se tak dívám na ten airbox, tak ten vzduch snad musím projít ještě horší překážkovou dráhou jak u těch našich krytů, s tím děrovaným šnekem zespodu Výhodou asi bude, že je ten vzduch malinko chladnější, ale Jakr má pravdu s tím ušetřením nákladů, to si myslím taky. Osobně bych tak možná zainvestoval do nějaké hadice, nebo něčeho a natvaroval ji od těch brejlí do hrdla toho krytu (viz. obrazek) aby tam ten vzduch šel rychlej a snadněj. Případně ještě do nějaké KN vložky, ale o té by se dalo taky dohadovat na x stránek, zda k něčemu je, nebo ne...Pač na jednu stranu se všude uvádí, že tyto KN vložky jsou vhodný hlavně pro chipnutý auta, na druhou stranu Janda trvdil, že to škodí motoru. Osobně mě natom spíš láká, že by se trochu zlepšil zvuk laďáku, ale s nějakým nárustem výkonu bych nepočítal. Možná by se auto malinko líp vytáčelo, ale toť vše Třeba by se dalo použít to nasávací hrdlo z 51kW sání viz foto. Třeba by šlo natvarovat. Ale co to udělá nikdo neví. A jak píše inya:"Teorie kolem motorů je složitá. V sání dochází díky setrvačnostem vzduchu, k pumpování, a tvar a velikost sání jako celek na to má prostě vliv. V domácích podmínkách je to stejně jen metoda pokus-omyl.", tak kdo ví... Ještě mě napadlo přelepit to naše děrování zespodu u centrboxu (pokus - omyl ). Nejlepší by asi ale bylo někoho odchytnout s 51kW a airboxem, něco si projet a pak mu tam narvat náš centr a vyzkoušet! To by bylo asi lepší, než to celý kupovat, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 ta cena za předělávku je taky pěkná tangerín, sakra máš to nějak moc čistý, já když se podívám na svoje, no hnůj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tangerín Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 (editace) jj, je to auto kupovaný v srpnu 06 jako nový, tak už přece nemůžu mít špinavej motor Jednou za čas trochu vlhkou houbičkou setřu prach a konec Vím, že motory jsou složitý, ale nemyslím si, že když by se pomohlo vzduchu líp dostat do krytu, něčemu by to mohlo uškodit Já spíš uvažoval dát tam tento díl a z něj něco natvarovat k tomu hrdlu. Jenže jak tak koukám, tak oproti FII tam nemám tolik místa, konec toho dílu už by byl ve stejné rovině, nebo i za tím hrdlem...no kašlu nato, nechám to jak to je Editováno: 7. Červenec 2008, autor: Tangerín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 já vím jak jsi to myslel, psal jsem obecně na cenu předělávky komplet, na tý fotce vpravo dole , fotka od Martta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
domino666 Vloženo 7. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2008 (editace) chlapi prilejem trocha oleja do ohna, vsetci pisete o skodovkach... a co taka ibiza? rv 2008 1.2 12V, 51kW a filter ako u fabky I vid foto v inzerate link a este pridam foto Editováno: 7. Červenec 2008, autor: domino666 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.