Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

pročetl jsem tohle téma a vidím, že je tady dost odborníků, kteří by mi mohli vysvětlit, jak se věci mají. Potřebuji vyměnit olej - na tomto tématu nic nového :) - ale jak už tady někdo psal, otázkou je jaký vybrat, když nevím co tam dal někdo přede mnou.

Koukal jsem do servisní knížky kde mám servisní interval QG1, tedy prodloužený interval, podle SK i origo příručky bych měl používat oleje specifikace VW506 01. A to je to, co mě mate.

Když hledám oleje, které tuto specifikaci splňují (např. Paramo apod.) nemohu najít olej, kde by byla uvedena jen tato specifikace. Našel jsem oleje s vyšší specifikací např. VW507 00 s poznámkou, že splňují požadavky na specifikaci VW506 01. Znamená to tedy, že oleje s vyšší specifikací (vyšším číslem) automaticky nahrazují oleje nižší specifikace??? Nebo je třeba striktně dodržet číslo specifikace?

Další dotaz je ohledně filtru. Je třeba hledat pro servisní interval QG1 nějaký speciální filtr - s delší životností? Přece jen jinak vypadá filtr po 15000km nebo po roce a např. po 20 - 22000km nebo dvou letech.

PS

S těmi oleji je to opravdu soda, tolik výrobců, tolik značek, kdo se v tom má vyznat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VW507 00 s poznámkou, že splňují požadavky na specifikaci VW506 01. Znamená to tedy, že oleje s vyšší specifikací (vyšším číslem) automaticky nahrazují oleje nižší specifikace??? Nebo je třeba striktně dodržet číslo specifikace

Ano starší normy se nahrazují novějšíma tak pokud olej splnuje 507 splnuje i 506.

Dle www.oleje.cz: Oleje s normou VW 507 00 jsou určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.

http://www.oleje.cz/index.php?left=dvoudob...e=mot_porovnani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abych to upresnil,neni to tak, ze vyssi cislo nahrazuje nizsi.To je fatalni blbost. musi byt na oleji ta tvoje napsana,nebo ze ji nahrazuje.Ale musi to byt napsane od vyrobce,ne od prodejce.Totiz,normy 500 00, 505 01,506 00 jsou POUZE pro diesel,a napr. nizsi cisla 501 01,502 01 jsou POUZE pro benzin,takze olej 500 00 nesmis ani nahodou nahradit olejem 501 01. B) ,leda ze splnuje i prislusnou dalsi normu!!!

Oleje s normou VW 504 00 jsou určeny určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01 a VW 505 01.

Oleje s normou VW 507 00 jsou určeny určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01.

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

milosk

trosku ta aj ja opravim VW 505 01 si zaradil medzi benzinove normy a tato specifikacia je pre diesel motory konkretne PD ;)

jaj,omlouvam se za blamaz,dekuji. :kuk:,ale ty posledni vety jsem zkopiroval od VW odsud http://www.volkswagen.cz/servis/longlife/ to potom maj chybu oni :palec2:

Editováno: , autor: milosk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Další dotaz je ohledně filtru. Je třeba hledat pro servisní interval QG1 nějaký speciální filtr - s delší životností? Přece jen jinak vypadá filtr po 15000km nebo po roce a např. po 20 - 22000km nebo dvou letech.

ohledně filtru, na prodloužený interval je filtr s napisem 30000 nebo 2 roky, měl jsem ho na autě.

a co ase týče oleje, každý tady má svoji značku. někdo castrol, jiný shell nebo total. záleží k jakému se dostaneš a kolik do něj budeš chtít vrazit. Takže na značce nezáleží, hlavně to musí splnovat normu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za doplnění :palec2: S tou záměnou oleje pro benzínové motory a naftové motory je mi to jasné, to bych si ani nedovolil uvažovat :) jen jsem to nechtěl psát aby to nebylo dlouhé. Mě šlo hlavně o to co Psal Vlasta - jestli olejem se specifikací VW507 00 mohu nahradit olej se speci. VW 506 01 a co jste mi vlastně potvrdili.

S tím filtrem jsem nevěděl, když jsem se koukal co se dá kde a za kolik sehnat, nikde jdem nenarazil na nějakou bližší informaci o vhodnosti pro prodloužený interval. Takhle už vím na co se mám při koupi ptát. A co se značky oleje týká - to nechám na každém podle jeho gusta, já osobně se vidím v nějaké normální značně - asi Mogul, možná Castrol??? Ale jak píše Kevvin, uvidí se podle ceny, referencí a momentálního rozpoložení ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teraz z toho mam uplny holej, jeden tvrdi ze nahradza, iny ze nenahradza, skusim po lopate... mozem do TDI 81kW (rotacne cerpadlo) dat olej so specifikaciou 507.00 urceny pre TDI PD?

Co víc dodat :Pokud máš v serv.knížce napsanou spec.506 00/506 01/500 00/505 00/505 01/ tak ANO.

Nové normy olejů VW

Oleje s normou VW 504 00 jsou určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01.

Oleje s normou VW 507 00 jsou určeny pro naftové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 506 00 a VW 506 01, pro pevný interval výměny i 500 00, 505 00 a 505 01.

A opět zdroj kde je vše: http://www.oleje.cz/index.php?left=dvoudob...e=mot_porovnani

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, presne toto som potreboval, moc dakujem. Tych zdrojov informacii je hodne, a mnohe si navzajom odporuju, cert aby sa v tom vyznal.

to lbubo: neni som si uplne isty, ci 4,5l alebo 4,8 litra, v kazdom pripade by ti 5litrove balenie malo stacit

Editováno: , autor: Lajos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte...ja by som rad vedel kolko litrov treba pri vymene do octavia 1,9TDI r.v:1999 66kW....a ak niekto viete poradit aj aky olejovy filter tam kupit......vdaka :help:

este doplnim davame tam shell ultra diesel 5w30...

Podle příručky k autu je u tohoto typu náplň 4,5 litru oleje, takže když koupíš 5l jak psal Lajos, nic nezkazíš. Zbude Ti na případné dolití nebo na mazání řetězu u kola :)

Jinak fltrů je na trhu hromada, záleží asi jen na Tobě čemu dáš přednost. Ono také záleží na servisním intervalu jak jsem se ptal a odpověděl mi tuším Kevvin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, osobně doporučuji zachovat stejný olej.

ale 5w40 by to taky schrouplo to první číslo ti určuje v podstatě výdrž oleje v určité hustotě v závislosti na teplotě a to druhé číslo je viskozita čím menší tím řidčí olej a dá se říct tim lepší ale nesmí se to přehánět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať tám dáte sebelepší a dražší olej,je to stejně jedno. Měl jsem doma pána s takovým přístrojem na zkoušení ůčinnosti olejů,zkušební váleček z ložiska se okamžitě zadřel ať byl mazanej olejem za 300kč,tak olejem za 1100Kč/Lt Po přidání pár kapiček jedný přísady do toho samého oleje to nebylo už možné zadřít. Zkoušel jsem to tam asi dvě hodiny všemožně,hledal kde je fígl,protože jsem byl vždycky k těmto věcem skeptický,ale fígl tam asi není a prostě to funguje. Taky mě překvapilo,že pán přijel starým Passatem TD a na tacháku poctivých 550tis km. Motor ani nekáp,asi o polovinu tišší než moje 1,9Tdi a když jsem se ptal,kdy co měnil,tak říkal že jen rozvody,ve 300Tis vstřiky takže ted to mělo vstřiky se kterýma najeto 250Tis a motor ani nekouřil ( jel jsem dobu za ním) .Přidává teda i jinou přísadu do nafty. Auto jinak dobytý,ale být to auto v pěkným stavu,tak mu snad sežeru že to auto má třeba i jen 150Tis,podle toho,jak ten motor šel. Co mě ale dorazilo nejvíc,když vytáhl měrku ze svýho auta,a řekl že ten olej taky nezadřu. Smázl prstem olej z měrky a namázl to vřeteno. Fakt se to taky nezadřelo. Používá ty přísady na utě od doby,co to mělo najeto 10tis km. Vzal jsem od něj dvě flaše toho zázraku. Najel jsem tak 3,5 tis km za 14 dní s tím že to dostalo čočku

(dálnice v Chorvatsku,Mohelničák,slovenská dálnice),fakt jsem se s tím nemazal .Spozoroval jsem to,že olej tolik nezčernal,ztichl a spotřeba byla 5,3 tam a 5,1 zpět.Dal jsem to ještě do převodovky a do servořízení. Auto kombi,2 osoby + cca 250kg v kufru tj asi cca 1850kg,tdi 81Kw + chip. Olej mám 5w-40 BP ,osobně si myslím,že oleje typu Magnatec atd jsou vyhozený peníze oknem,ale z něčeho musí zaplatit ten marketingový tah

Editováno: , autor: juke.box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chystám na to zvlášť téma,takže to ted nechci prozrazovat,sám o tom dost přemýšlím. Tím co jsem psal,jsem jen chtěl hlavně říct,že není potřeba kupovat drahý oleje,že je to vlastně jedno. Každý olej má stejně danou normu a ta určuje jakost. Akorát Castrol má jméno,tak si může dovolit nabízet za vysokou cenu. Stačí se řídit předepsanou viskozitou a aby olej plnil dané normy. Na značce vůbec nezáleží,ale důležitý je měnit oleje včas,to je si myslím důležitější než to jakou značku tam kdo dá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať tám dáte sebelepší a dražší olej,je to stejně jedno. Měl jsem doma pána s takovým přístrojem na zkoušení ůčinnosti olejů,zkušební váleček z ložiska se okamžitě zadřel ať byl mazanej olejem za 300kč,tak olejem za 1100Kč/Lt Po přidání pár kapiček jedný přísady do toho samého oleje to nebylo už možné zadřít. Zkoušel jsem to tam asi dvě hodiny všemožně,hledal kde je fígl,protože jsem byl vždycky k těmto věcem skeptický,ale fígl tam asi není a prostě to funguje. Taky mě překvapilo,že pán přijel starým Passatem TD a na tacháku poctivých 550tis km. Motor ani nekáp,asi o polovinu tišší než moje 1,9Tdi a když jsem se ptal,kdy co měnil,tak říkal že jen rozvody,ve 300Tis vstřiky takže ted to mělo vstřiky se kterýma najeto 250Tis a motor ani nekouřil ( jel jsem dobu za ním) .Přidává teda i jinou přísadu do nafty. Auto jinak dobytý,ale být to auto v pěkným stavu,tak mu snad sežeru že to auto má třeba i jen 150Tis,podle toho,jak ten motor šel. Co mě ale dorazilo nejvíc,když vytáhl měrku ze svýho auta,a řekl že ten olej taky nezadřu. Smázl prstem olej z měrky a namázl to vřeteno. Fakt se to taky nezadřelo. Používá ty přísady na utě od doby,co to mělo najeto 10tis km. Vzal jsem od něj dvě flaše toho zázraku. Najel jsem tak 3,5 tis km za 14 dní s tím že to dostalo čočku

(dálnice v Chorvatsku,Mohelničák,slovenská dálnice),fakt jsem se s tím nemazal .Spozoroval jsem to,že olej tolik nezčernal,ztichl a spotřeba byla 5,3 tam a 5,1 zpět.Dal jsem to ještě do převodovky a do servořízení. Auto kombi,2 osoby + cca 250kg v kufru tj asi cca 1850kg,tdi 81Kw + chip. Olej mám 5w-40 BP ,osobně si myslím,že oleje typu Magnatec atd jsou vyhozený peníze oknem,ale z něčeho musí zaplatit ten marketingový tah

hmmm docela zajímavé,kolik je cena a dostupnost přípravku? :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chystám na to zvlášť téma,takže to ted nechci prozrazovat,sám o tom dost přemýšlím. Tím co jsem psal,jsem jen chtěl hlavně říct,že není potřeba kupovat drahý oleje,že je to vlastně jedno. Každý olej má stejně danou normu a ta určuje jakost. Akorát Castrol má jméno,tak si může dovolit nabízet za vysokou cenu. Stačí se řídit předepsanou viskozitou a aby olej plnil dané normy. Na značce vůbec nezáleží,ale důležitý je měnit oleje včas,to je si myslím důležitější než to jakou značku tam kdo dá.

Tak už to téma založ, jsem taky zvědav

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte, mam octaviu 1.9 SDI, teraz tam mám 10W-40. Mohol by som prejsť na plnú syntetiky teda 5W-40 Castrol? Môžem prejsť z polosyntetiky na plnú syntetiku? alebo ostať na polosyntetike?Dik za radu

Editováno: , autor: ikola
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...