Publikováno Červenec 6, 200817 r Zdravím, Mám O1 81kW (přečipované na 90kW), 174 000km, r.v. 2000. Před několika měsíci jsem měl auto v servisu, kvůli náhlému snížení výkonu motoru. Auto víc jak 120 nejelo. V servisu provedli několik oprav (oprava elektroinstalace elektroventilu, výměna nějakých tlakových čidel apod.) a auto najednou mělo ohromný výkon. Cosi mluvili o tom, že byla zadřená klapka na turbodmychadlu či co (tomu skutečně moc nerozumím:-)... Nicméně dnes se mi stala obdobná věc, kdy jsem při předjížděcím manévru na dálnici sešlápl plyn na podlahu a auto nijak nereagovalo. Dojel jsem na nejbližší pumpu, kde jsem motor trochu protočil, vypnul a znova nastartoval. Při rozjezdu obvykle bývá slyšet turbo, ale tentokrát vůbec nic. Pak se auto zničehonic vzpamatovalo a zase jelo tak jak mělo. Je možné, že motor spadl pouze do nouzového režimu? Jak se nouzový režim projevuje? Nebo je možné, že je opět zadřená nějaká klapka? Nejspíš s tím pojedu zas do servisu, protože mě čeká delší cesta do Německa a tento nervydrásající zážitek bych si chtěl nechat odpustit. Než s tím pojedu do servisu, chtěl bych znát Váš názor, než jim to tam půjdu otlouct o hlavu :-) Předem děkuju
Červenec 6, 200817 r Pokud je chip ok, tak to bude asi klasický problém s regulací na turbu. Je to tu pořád dokola tak hledej.
Červenec 6, 200817 r Nejsem expert na auta, ale od člověka, který tomu rozumí vím, že u turba je potřeba po dojetí nechat v klidu běžet minutku motor a potom ho teprve vypnout. A ne ho protočit a vypnout. Jinak já osobně ho nemám. Upraveno Červenec 6, 200817 r od semenka
Červenec 7, 200817 r je tu toho mrkaky o tvem problemu jen staci hledat, tez mam ten problem a jdu vymenit ventil N75 a jeste necham vycistit turbo a melo by to byt OK.
Červenec 7, 200817 r Autor Nejsem expert na auta, ale od člověka, který tomu rozumí vím, že u turba je potřeba po dojetí nechat v klidu běžet minutku motor a potom ho teprve vypnout. A ne ho protočit a vypnout. Jinak já osobně ho nemám. Samozřejmě, že se to tak má nechat... Protočil sem to a až po chvíli vypnul... jde hlavně o to, aby se to nevypnulo ve chvíli, kdy je turbo v plných otáčkách. Ale vzhledem k tomu, že nešlo vůbec slyšet, tak by se stejně asi nic moc nedělo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.