Přejít na obsah

jak jste vyresili krouceni kotoucu??


lubann

Doporučené příspěvky

Zabrzdi pořádně ruční brzdu, zvedni auto na jedné straně přední nápravy, druhé přední kolo, kt.je na zemi podlož z obou stran, vypni ASR, sundej kolo, které je zvednuté, nastartuj auto, zařaď 2, nech klepat na volnoběh a podívej se, jestli ti neháže kotouč. Poznáš to na brz.deskách když se budeš dívat na vnější desku a místo kde dosedá na kotouč. Tak "zadarmo" zjistíš, který kotouč / strana ti vlastně háže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jazdim denne asi 50 Km a snazim sa viacej brzdit ako predtym. Kotuce su teraz pekne vyhladene (az na tych par flakov). Takze hrdza by sa uz nemala vytvarat. Ak by som to vymienal, tak by som tam dal: nove kotuce, nove platnicky, gumicky a vodiace capy vsetko orig. Neviem ktora cast su "brzdice" predpokladam ze brzdove strmene? to v com su ulozene platnicky?

len pre info: auto ma najazdenych 55.000 Km  a ma iba 3,5 roka takze da sa povedat ze je "skoro" nove, to boli posledne kusy z vyroby Tourky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

DÍky JAROSLAVE Z

 

Nerad bych to zakřikl,ale zdá se ,že po několika výměnách kotoučů na O1 Tdi,které jsem  měnil vždy zhruba po 5 tis. km, kdy vibrace při brzdění už byly neúnosné,,jsou vibrace konečně pryč!

Problém se začal objevovat zhruba před rokem a půl (od té doby kotouče měněny 4x)a po výměně  vždy čím dál rychleji.Naposled už po najetí již 2 tis. byly vibrace docela výrazné.Nepomohlo ani stočení( zvětšení mezery mezi destičkami a kotoučem).

Prohlížel jsem fóra a vůbec rady jak kdo řešil tento problém a došel jsem k zjištění, že za ta léta nikdo nezjistil jasnou příčinu,

jak vibrace odstranit.Četl jsem i doporučení výrobců kotoučů, kdy je třeba vyměnit téměř celé uložení včetně ložisek a náboje.

Změřená házivost náboje byla 0,01 ,tedy v normě, zadní silentbloky nové, dle technika zbytek OK, nové kotouče a desky BOSCH,ale po najetí 1 tis. km už vibrace byly cítit znova.

V tu dobu jsem si přečetl článek Jaroslava Z, kde vidí hlavní problém v brzdičích FS3.

Koupil jsem tedy nové vodící kolíky, pro jistotu i nové brzdiče(na původních najeto 150 tis.) a kotouče ATE - CC Autodíly vše dohromady asi 4 500.-

Po výměně mám najeto sice zatím jen kolem 2,5 tis. ,ale po vibracích zatím ani známky.Chod brzd. pedálu je delší a brzdný účinek pozvolnější.

Takže ještě jednou DÍKY Jaroslave Z !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle je vtip roku :D

Už mi to prosím nedělej.

 

Už to tady sice někde na fóru bylo,ale aby Ti to nepřipadalo jako vtip roku,přečti si toto:

Stanovisko výrobců ke stáčení kotoučů - zmenšení tloušťky kotouče:

http://www.autorozvody.cz/clanky/vibrace-prednich-kotoucovych-brzd-vozu-skoda-octavia.html

 

 

Stanovisko výrobců ke stáčení kotoučů - zmenšení tloušťky kotouče:

Poškozený brzdový kotouč, který se projevuje kmitáním přední nápravy při brzdění, vykazuje známky zvýšeného opotřebení způsobeného nadměrnou házivostí kotouče, je možné částečně opravit odstružením povrchu kotouče. Tím dojde k odebrání tenké vrstvy materiálu v řádech desetin mm ! POZOR nikdy se nesmí kotouč odstružit pod minimální tloušťku danou výrobcem ! což může v některých případech dostatečně uvolnit vůli mezi kotoučem a destičkou a zamezit tak dalšímu vybrušování kotouče jejich dotykem a následnému kmitání nápravy při brzdění.

Editováno: , autor: brdu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem na mysli konkrétně to stočení a přesněji "zvětšení vůle mezi kotoučem a destičkou", prostě konkrétně to co jsem citoval!

Prostě jsi napsal kravinu, ze které jsem spadl ze židle.

Vůle mezi destičkou a kotoučem se po několika pár stlačení brzdového pedálu znova ustáli na její minimální hodnotě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že to spíš nepochopil Wojnar. Tou závorkou měl autor na mysli to, proč vlastně ty kotouče stáčel...protože házely a byla větší vůle mezi kotoučem a deskami - vytvořila se zde vůle, takto jsem to pochopil já, protože proč jinak zkoušet stáčení.

Editováno: , autor: JaroslavZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mě to začalo dělat taky, po kompletní generálce na přední nápravě co se týče brzd, jsem začal asi po 5000 km pociťovat klepání do pedálu při brždění. No můžu vám říct, žě mě skoro nesli. Dával jsem tam RS kotouče s těhlicema a prostě vše jak má být( ložiska taky kompletně nové od fagu). Jediné co jsem neměnil, byli ty nerezové tyčky, gumy jsem vyměnil. Musím to teď o svátcích rozdělat, vše vyměnit a namazat. Když je hodně rezu na kotouči, tak to opravdu dělá, ale já nemám vůbec žádnej na kotoučích.  Poreferuji jak to bude vypadat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hele podle mě zkroucený nejsou, protože fakt pilu nejezdím. Mám to pro dobrý pocit, tahání vleku a bezpečnost především(ty velký brzdy prostě brzdí lépe, můžu to porovnat se základníma brzdama).

Jsem moc velký puntičkář a když to začne klepat, tak něco není v pořádku. Tenhle týden jedu pro gumy a tyčky do třmenů nový, tak poreferuji jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je videt ze jsi fajnsmejkr , ale mas zcela spravny nazor , ze vetsi brzdy jsou lepsi, vykonejsi a hlavne bezpecnejsi. Zvlast kdyz tahas vlek, jak pises. Uvidis jaky to bude az vymenis ty soucastky na trmenech. Ja jsem svyho casu jezdil brzdy 312/256 z RS a brzdilo to krasne, hlavne nevadly a nekroutily se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zjištění, celé jsem to vyndal. Krásně to chodilo a vše bylo čisté skoro bez smítka. Vyčistil jsem to vše ještě jednou a namazal silikonem pro to určeným(gumičky jsem měl nové už od minula, najeto cca 10.tisíc) 

Z vnějšku na obou stranách kol jsou kotouče krásně sjetý bez hranky, ale zevnitř jsou orezlé(na obou kotoučích). Já ty kotouče s deskama koupil komplet s třmenama a těhlicema. Destičky jsou ještě krásně vysoké, je mi jich líto(brzdí opravdu krásně). Něco měli kotouče a desky najeto už před repasí, takže předpokládám že díky předešlým přidřeným pístkům takto kotouče dopadly. :kol-32:

Řešení je vyměnit kotouče s deskama nebo stoči trošku kotouče z vnitřní strany(protože ložiska a pístky jsou nový už).

Myslím si po těch peripetiích co jsem s brzdama už zažil, že jedině je kompletně repasovat vše. Myslím tedy nové pístky, těsnění, vodítka, ložiska a vše důkladně vyčistit.

Jirka

Editováno: , autor: mi5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen si tak trochu nedokážu představit situaci, že příjde zákazník do servisu s tím, že má špatné kotouče a tam mu bude sděleno, ano vyměníme to, akorát abychom měli jistotu, že to nebude kopat, tak musíme ještě koupit ložiska, náboje, př. třmeny, těhlice, atd..a zaplatí místo 2 tis. třeba 8. Viz. sdělení výrobce co tu už bylo několikrát, pouze alibismus výrobců kotoučů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...