rondob Vloženo 30. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2008 Zdravím potreboval by som sa poradiť. Na mojej felícii 1.3 Bmm sa mi dnes stala zvláštna vec. išiel som po dialnici asi tak 25 km rýchlostou 110 - 120 km/h, vonku bolo tak okolo 30 stupnov. Šiel som plynule celú cestu a zrazu sa mi začala dvíhať ručička teplomera, tak som manuálne zapol ventilátor na chladiči.... ale nič spočiatku akoby teplota klesala ale zrazu 110 stupnov a dvíhala sa ešte vyššie. tak som spomalil a nejako pomaličky išla dole. Vošiel som do mesta a šiel som asi tak 60kou a teplota šla postupne dole. Po zastavení som zistil, že v nádobke nemám kvapalinu a po vycladnutí som tam dolial asi pol litra až trištvrte litra. Čo stým je? Je to nejaká porucha? alebo sa to stáva bežne. Podotýkam že vodné čerpadlo mám menené a viečko som tiež kupoval nové. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
laso82 Vloženo 30. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2008 Zdravím potreboval by som sa poradiť. Na mojej felícii 1.3 Bmm sa mi dnes stala zvláštna vec. išiel som po dialnici asi tak 25 km rýchlostou 110 - 120 km/h, vonku bolo tak okolo 30 stupnov. Šiel som plynule celú cestu a zrazu sa mi začala dvíhať ručička teplomera, tak som manuálne zapol ventilátor na chladiči.... ale nič spočiatku akoby teplota klesala ale zrazu 110 stupnov a dvíhala sa ešte vyššie. tak som spomalil a nejako pomaličky išla dole. Vošiel som do mesta a šiel som asi tak 60kou a teplota šla postupne dole. Po zastavení som zistil, že v nádobke nemám kvapalinu a po vycladnutí som tam dolial asi pol litra až trištvrte litra. Čo stým je? Je to nejaká porucha? alebo sa to stáva bežne. Podotýkam že vodné čerpadlo mám menené a viečko som tiež kupoval nové. Ja mám tiež 1.3-ku a z prehrievaním mám presne opačné skúsenosti. Ked jazdím pod 60KM/h stále mám okolo 100-110°C. Ked sa ti však stráca voda skús pozreť či to nie je tesnenie pod hlavou.Skontroluj či nemáš vodu v oleji. Alebo len ti neotvoril termostat mne tiež sem tam zostáva zaseknutý. Ja mám skúsenosť takú že 2-3 Dcl vody dolejem asi 1x za mesiac. V zime nie len ked je takto teplo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matthes Vloženo 30. Červenec 2008 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2008 Sundej vicko z nadobky kdyz je to studeny a nastartuj. Podivej zdali to tam nebubla, nemyslim varem, ale vzduchem z valcu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rondob Vloženo 31. Červenec 2008 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2008 nooo nebubla mi to. Nič sa s tým nedeje, ale pri vytočení motora na 3500 otáčiek za jazdy do kopca sa mi teplota dvíha. Nemôžem mať zanesený chladič? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rondob Vloženo 2. Srpen 2008 Autor Sdílet Vloženo 2. Srpen 2008 Tak som vymenil chladič a uvidíme..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
strnk Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 ....to ze to nebubla v nadobke je super, tesnenie pod hlavou aj samotna hlava by mali byt OK, myslim ze to bude strajkovat termostat, podla mojich skusenosti spotrebny material na felicii... zapinat manualne vetrak na chladici pri rychlosti nad 40km/h je podla mna bezpredmetne to ako hodit steblo do plneho sennika, pokial termostat funguje tak chladic vpohode schladi motor naporom vzduchu za jazdy, vetrak je dobty pri pomalej jazde... ale to len tak bokom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rondob Vloženo 18. Září 2008 Autor Sdílet Vloženo 18. Září 2008 keď mne sa vidí že termostat funguje normálne. Ešte som ho nemenil ale robí mi to stále. Po dlhej ceste pribl 20Km pri 120 - 130 km rýchlosti mi vytláča vodu z vyrovnávacej nádržky a stúpa mi pomaličky teplota,keď uberiem dá sa to do normálu. A teplota okolitého prostredia na to nemá vplyv,lebo mi to robilo pri + 30 a aj pri +8 tak nechápem čo s tým je. Žeby termostat? :feve: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
honzik Vloženo 18. Září 2008 Sdílet Vloženo 18. Září 2008 (editace) zkus to poradne odvzdusnit (pres cidlo teploty) a hlavne spravne vicko na nadobce !! na termostat se alespon koukni (rozsypany poznas) Editováno: 18. Září 2008, autor: honzik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peto3 Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 Mam problem s neskorim zapinanim ventilatora. Sam zapne az ked je neskoro dorobil som si vypinac ale nie vzdy sa mi podari ustrehnut teplotu. Planujem este dorobit termostat, ale nechapem preco original cidlo sa takto chova, aj po vymene cidla za nove je to to iste. Moze byt problem este niekde inde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FilipV Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 Může to být, nebo spíš řekl bych že je špatné těsnění pod hlavou, spaliny se dostanou do vody, udělá se budlina v chladiči a dojde k rychlému růstu teploty. I když by byl špatnej termostat tak se musí nechat uchladit při normální jízdě jen puštěným topením, ještě nejsou takové vysoké teploty aby se musel pouštět ventilátor na chladiči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 Zkus nejprve ten termostat.I když u termostatu bývá problém opačný,že otevírá brzy.Teplota ještě není vysoká ale bez otevření termostatu se motor nevychladí ani v zimě.To o tom těsnění pod hlavou je pravda(častý problém). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
claude Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 Termostat by to mohol byt, ale tesnenie pod hlavou asi nie. To by si mal v chladiacej zmesi čiastočky oleja, tá voda by bola mastná a čierna. Skus si to skontrolovať. Ja skôr typujem na vodnú pumpu. Tam by pravdepodobne mohol byť problém, že nie je pohyb chladiacej zmesi alebo je nepatrný pre poškodenie lopatky. Tak isto si vyčisť rebrá chladiča a skontroluj, či máš dosť chladiacej zmesi a či nie je pomiešaná. Nesmieš miešať červenú s modrou. Červená je na báze ethylenglikolu a modrá na báze silikátu. Asi by sa zrazili ako olejová farba zmiešaná s nitrocelulózovou. Na nedostatočnom chladení je naozaj neúrekom možností... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 To kolo s lopatkami na pumpě je litinové o co by se mělo polámat.A ta chladící kapalina nemusí být s olejem,kdyby se tam tlačil vzduch z válců.Když přijedeš s teplím motorem,třeba půl hodiny stojíš,chytne ti to potom na všechny válce bez vynechání?A neubývá ti trochu chl. kapalina? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
claude Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 O polámanie lopatiek by tak nešlo ako o celú funkčnosť čerpadla, či nie je zapečené alebo neprešmykuje klinový remeň. Ono sa môže točiť pomalšie ako točí motor, ak bol chladiaci systém znečistený pomiešaním chladiacej zmesi, zrazeniny sa natočia na lopatky alebo upchajú chladič a chladiaci systém pracuje nedostatočne a podobne... Ako hovorím, možnosti je neúrekom... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fritol Vloženo 28. Duben 2009 Sdílet Vloženo 28. Duben 2009 To kolo s lopatkami na pumpě je litinové o co by se mělo polámat.A ta chladící kapalina nemusí být s olejem,kdyby se tam tlačil vzduch z válců.Když přijedeš s teplím motorem,třeba půl hodiny stojíš,chytne ti to potom na všechny válce bez vynechání?A neubývá ti trochu chl. kapalina? to je jedno ze je litinove . pokud vim tak Favorit to ma podobne a strejc u favorita mel taky ulamany Litinovy lopatky na pumpe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
piškot Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 Je to MPI že? Kolik má termospínač spínací teplotu? 97? Sezeň si 87-92 stupňů a uvidíš. Mrkni do nádobky jestli voda z té malé hadičky stříká/teče plynule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peto3 Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 Takze tou vodnou pumpou by to mohlo byt tiez som trochu na to myslel, ale zase nesedi mi to ze ked pustim ventilator tak to vychladi, alebo pri jazde problem nevznika problem je hlavne ked sa auto nehybe. Este da sa vymenit cerpadlo bez vacsich problomov? A chladiaca kvapalina mi trocha mizne ale myslim ze okolo hadic aj okolo vycka na nadrzke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 Je to MPI že? Kolik má termospínač spínací teplotu? 97? Sezeň si 87-92 stupňů a uvidíš. Mrkni do nádobky jestli voda z té malé hadičky stříká/teče plynule. Toto bych asi vyzkoušel být tebou než se pustíš do větší opravy.Taky jsem jednou měnil termospinač a za ním bylo dost bordelu který ucpal otvor za termospínačem tak že se k němu špatně přenášela teplota od chl. kapaliny a nespínal.Nevěřím že to bude vodní pumpou!!!!To jsem teda zvědav čím to bude dej vědět až to vyřešíš.A měnil jsi termospinač a nebo čidlo teploty(píšeš čidlo tak není jasný co tím myslíš). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fritol Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 Takze tou vodnou pumpou by to mohlo byt tiez som trochu na to myslel, ale zase nesedi mi to ze ked pustim ventilator tak to vychladi, alebo pri jazde problem nevznika problem je hlavne ked sa auto nehybe. Este da sa vymenit cerpadlo bez vacsich problomov? A chladiaca kvapalina mi trocha mizne ale myslim ze okolo hadic aj okolo vycka na nadrzke. ale to je normalni ja kdyz jedu z prace a popojizdim v HK na okruhu 30 min v kolone tak jen co zastavim po par minutach je zahrato pres 90 stupnu a pousti se ventos. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peto3 Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 Minule leto som menil aj chladic aj cidlo ventilatora. Mal som vtedy teplotu okolo 110°C a ventilator nic vsimol som si to az ked bolo neskoro chladic to neprezil, vtedy som myslel ze cidlo bolo vadne ale kedze som dal nove a robi to to iste tak neviem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
amigo Vloženo 29. Duben 2009 Sdílet Vloženo 29. Duben 2009 presne toto riesim na fabii ked je v kolone tak sa hreje ked mam vykon napr do kopca tak sa hreje ked ho odstavim tak po minute je horuce pri normalnej jazde je to v poriadku. voda sa mi nestraca ani nie je zasrata od oleja ak prejde rucicka nad 90 tak pustam kurenie ktore teplotu zrazi. vcera som vykuchal termostat dnes som kupil nove cidlo na chladic ale myslim ze je to tesnenie pod hlavou. ale pozorujem ze auto na 110 a ventilator ide na jednotku aj ked by mal fachcit na plne gule. uvidime po vikende co to bolo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
djvlada Vloženo 1. Květen 2009 Sdílet Vloženo 1. Květen 2009 cau neco podobneho resime uz pres mesic na brachovem aute furt se to hralo voda mizela a pod autem zadna vetsi louze tak sem se na to vcera dival sundal hadici od chladice a ejhle na chladici na tom vyvodu primu u chladice byla dirka mala a neptrna takze to nemelo tlak nemohlo to poradne chladit tak treba budes mit neco podobneho jen moje zkusenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 1. Květen 2009 Sdílet Vloženo 1. Květen 2009 cau neco podobneho resime uz pres mesic na brachovem aute furt se to hralo voda mizela a pod autem zadna vetsi louze tak sem se na to vcera dival sundal hadici od chladice a ejhle na chladici na tom vyvodu primu u chladice byla dirka mala a neptrna takze to nemelo tlak nemohlo to poradne chladit tak treba budes mit neco podobneho jen moje zkusenost Ta dirka ale neřeší tvůj problém s přehříváním.Možná trochu s ubýváním chl. kapaliny.Ale jestli se ti stačila vypařovat,tak to žádný velký únik nebyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 1. Květen 2009 Sdílet Vloženo 1. Květen 2009 presne toto riesim na fabii ked je v kolone tak sa hreje ked mam vykon napr do kopca tak sa hreje ked ho odstavim tak po minute je horuce pri normalnej jazde je to v poriadku. voda sa mi nestraca ani nie je zasrata od oleja ak prejde rucicka nad 90 tak pustam kurenie ktore teplotu zrazi. vcera som vykuchal termostat dnes som kupil nove cidlo na chladic ale myslim ze je to tesnenie pod hlavou. ale pozorujem ze auto na 110 a ventilator ide na jednotku aj ked by mal fachcit na plne gule. uvidime po vikende co to bolo. A točí se ti ventilátor když to přehřeješ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
amigo Vloženo 3. Květen 2009 Sdílet Vloženo 3. Květen 2009 A točí se ti ventilátor když to přehřeješ? dal som nove cidlo ventilatora a dufal ze je to hotove ale pri jazde do kopca s nalozenym autom a teplote 22 stupnov vonku sa auto zacalo prehrievat tak som ho pomocou kurenia ochladil a myslim ze ine riesenie ako tesnenie pod hlavou nie je. hej chladic funguje aj ked podla mojho nazoru nie vzdy taha na plny vykon ale pouziva chladenie na jednotku a nie na dvojku aj ked je dvojrychlostny. ale zase ked ho skusam na mieste a volnobehu tak fuguje vsetko tak ako ma nic sa neprehreje voda sa nestraca ani nepribuda ani nie je mastna nadrzka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.