Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

A co to zkusit pořádně nafotit (myslím tím obal) a poslat to na české zastoupení Castrolu (jestli něco takového existuje) s dotazem,jestli je to jejich výrobek?

To není zlej nápad.

  • 3 týdny později...

Tak včera konečně výměna oleje (41734 km) , nalili mně tam Castrol Edge Longlife Profesional III 5W-30. Jakýkoli problém s napínákem či řetězem striktně odmítli a ukázali mi na obrazovce on-line do škodovky že jediná svolávačka je na dálkový ovladač odemykání dveří.... Možná, že "přání je otcem myšlenky" ale start po ránu vypadal "foneticky" úplně jinak-což nějak nechápu, protože čerstvý olej je asi hustší než ta voda, co z toho odsáli...A co se týká při jízdě

-když sešlápnu plyn na podlahu (zkoušel jsem dnes na D1:-) tak to nedělá takové ty "vlny" (zrychlování není lineární ale ve vlnách-to dělalo ještě včera) ale neptal jsem se jestli něco přehráli...

-motor je subjektivně tišší, resp. chybí mi ten pocit že "dře kámen o kámen"......

Tak včera konečně výměna oleje (41734 km) , nalili mně tam Castrol Edge Longlife Profesional III 5W-30. Jakýkoli problém s napínákem či řetězem striktně odmítli a ukázali mi na obrazovce on-line do škodovky že jediná svolávačka je na dálkový ovladač odemykání dveří.... Možná, že "přání je otcem myšlenky" ale start po ránu vypadal "foneticky" úplně jinak-což nějak nechápu, protože čerstvý olej je asi hustší než ta voda, co z toho odsáli...A co se týká při jízdě

-když sešlápnu plyn na podlahu (zkoušel jsem dnes na D1:-) tak to nedělá takové ty "vlny" (zrychlování není lineární ale ve vlnách-to dělalo ještě včera) ale neptal jsem se jestli něco přehráli...

-motor je subjektivně tišší, resp. chybí mi ten pocit že "dře kámen o kámen"......

Jak se mi blíží termín výměny tak rozvoďák na mne vrčí a motor pocitově bije do ložisek. Zeptám se jich jaký je "vršek" specifikace oleje. 30ku tam nebudu chtít. Raději nějaký groš navíc než to nechat trápit.

Upraveno od Jakub Nabel

Já jsem si samozřejmě nevybíral-auto je LP a ještě v OL, takže i když bych mu rád dal "to nejlepší", tak je to tak, jak to je. Ale jestli tohle dokáže alespoň částečně eliminovat olej např. 5W40 (jestli jsem Tě správně pochopil) to nevím.

Já jsem si samozřejmě nevybíral-auto je LP a ještě v OL, takže i když bych mu rád dal "to nejlepší", tak je to tak, jak to je. Ale jestli tohle dokáže alespoň částečně eliminovat olej např. 5W40 (jestli jsem Tě správně pochopil) to nevím.

Měl by, čím je vršek vyšší tím vyšší teplotní zatížení snese a olej drží film a není jak voda.

Já mám podobnou zkušenost. Měnil jsem nedávno na Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 (motor 2009, 49tis km), kupoval jsem sám v e-shopu. Před tím tam byl, podle SK, nějaký 5W40 olej, shell nebo castrol. Po výměně jsem pocítíl zvýšený hluk od motoru. Před tím nebyl skoro vůbec slyšet. I při zatížení jen tak hučel. Teď je to slyšet mnohem víc i po zahřátí. Pocitově motor víc trpí, ale to je zřejmě jen moje paranoia. Přemýšlím, že to vyměním na nějaký 5W40, nebudu čekat do konce ročního intervalu. Je otázka, jestli na to má ten olej takový vliv, ale zřejmě ano. Překvapilo mě, jak je ten castrol 5w30 řídký. Nadruhou stranu rozdíl mezi 30 a 40 ve viskozitě mi přijde minimální, aby to mělo takový vliv na hlučnost.

ale mal by si zase zaznamenat znizenie spotreby s redsim olejom...

Dlouhodobou průměrnou spotřebu podle PP mám 5.9l/100km. Změnu spotřeby jsem nezaznamenal absolutně žádnou. Ujel jsem s novým olejem cca 1000km, olej neubyl ani o fous. Ještě se zeptám, taky cítíte v oleji trochu benzín? Zvlásť po krátkých jízdách. Myslím, že u zážehových motorů by mělo být normální, ale raději se ptám...

Upraveno od JayFader

Viskozitna trieda 40 je urcena pre tych, ktory napr. dlhodobo jazdia dialnice vysokou rychlostou (myslim nad 150kmh) alebo jazdia v juznej Europe. Alebo sa nevedia vmestit do koze a na okreskach jazdia ako chuji a su postihnuti digitalnou nohou (dve polohy plny kotol-brzda).

Pre nas normalnych jazdiacich v nasich klimatickych podmienkach takyto olej nema zmysel. Rozdiel vo viskozite za standartnych teplot nie je ziadny.

Upraveno od Sranki

Dlouhodobou průměrnou spotřebu podle PP mám 5.9l/100km. Změnu spotřeby jsem nezaznamenal absolutně žádnou. Ujel jsem s novým olejem cca 1000km, olej neubyl ani o fous. Ještě se zeptám, taky cítíte v oleji trochu benzín? Zvlásť po krátkých jízdách. Myslím, že u zážehových motorů by mělo být normální, ale raději se ptám...

Je to normální stejně jako dehťákům je cítit po naftě.

To jako si někdo sundáte víčko na krytu hlavy a čucháte k tomu??? Jen jestli jsem to správně pochopil....Proč?Nebo k měrce? Dlouhodobou 5,9 l -to já neumím ani náhodou....

To jako si někdo sundáte víčko na krytu hlavy a čucháte k tomu??? Jen jestli jsem to správně pochopil....Proč?Nebo k měrce? Dlouhodobou 5,9 l -to já neumím ani náhodou....

Ta dlouhodobá mne taky nějako závistí dráždí. Motá se to kolem 6,6- 6,9ti. Spíše městské a příměstské jízdy a něco málo dálnice.

Tak já mám dlouhodobou 6,5 l/100 km. Nejčastěji jízdy do 10 km. Teď v těch vedrech to bude s klimou o 0,5 l víc :kol-26:

Ta dlouhodobá mne taky nějako závistí dráždí. Motá se to kolem 6,6- 6,9ti. Spíše městské a příměstské jízdy a něco málo dálnice.

Já právě jezdím spíš delší cesty (kolem 100km okreska a dálnice), takže podle PP mi to ukazuje těch 5.9l (klima a rádio vždy beží, většinou jedou 2-3 osoby), je to zhruba po ujetí 2500km. Od koupě jsem to nenuloval.

Upraveno od JayFader

To jako si někdo sundáte víčko na krytu hlavy a čucháte k tomu??? Jen jestli jsem to správně pochopil....Proč?Nebo k měrce? Dlouhodobou 5,9 l -to já neumím ani náhodou....

Je to cítit na víčku i měrce. Někdy víc někdy míň.

Vysokoviskozitna trieda 40 je urcena pre tych, ktory napr. dlhodobo jazdia dialnice vysokou rychlostou (myslim nad 150kmh) alebo jazdia v juznej Europe. Alebo sa nevedia vmestit do koze a na okreskach jazdia ako chuji a su postihnuti digitalnou nohou (dve polohy plny kotol-brzda).

Pre nas normalnych jazdiacich v nasich klimatickych podmienkach takyto olej nema zmysel. Rozdiel vo viskozite za standartnych teplot nie je ziadny.

Zajímavé, ale čím by jsi potom vysvětlil nárůst hluku od motoru po výměně oleje?

Ja jsem do sekacky na travu nalil Castrol Edge5w-30,pred tim tam byl Repsol 5w-40 a taky me prekvapilo ze ten motor ma jaksi znatelne hrubsi zvuk.

Do sekačky přijde olej SAE 30, což je hustý olej jen na léto, longlife olej je naprosto nevhodný.

jó, někdy víc a někdy míň- tomu rozumím. Ale jakou to má pro mne vypovídací hodnotu? Tomu nerozumím. Prostě když benzín smrdí z víčka či měrky víc či míň, co to pro mne znamená? Já neryju, chci se něčemu přiučit. Jezdím špatně, špatný benzín, spolujezdec, nevyměněná ponožka na pravé noze...prostě se furt jen snažím pochopit co to znamená, nic víc. Nebo je to vlastnost TSI ? To asi ne, když tady někdo psal že na TDI zase smrdí nafta. A nebude to tím, že zvednu kapotu a smrdí nafta či benzín normálně? Je to skutečně jen víčko a měrka? Furt nad tím přemýšlím a jsem z toho zmaten jak Goro před japonským hlavním městem (nevím, jestli je správně před Tokiem nebo před Tokyem.....:-)

Benzín v oleji se řeší někde v sekci 1.2 TSI u Fabií. Údajně se to vyskytuje u těch aut, co jezdí jen krátké trasy (několik km). Přesnou příčinu jsem zatím nikde nezaznamenal. Podezřelé je z toho vysokotlaké palivové čerpadlo. Servisy jim radí protáhnout to po dálnici - benzín se ze zahřátého oleje má vypařit... Že už můžou být mazací schopnosti oleje v háji, jim je nejspíš jedno. :kol-32:
Něco málo o palivu v oleji je k přečtení zde: http://www.oleje.cz./index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju8

Jedině Pawouk mi to vždycky dokáže vysvětlit. Děkuji Ti.

Tak ještě něco. Jednou už jsem kdysi o tom psal. Než jsem jel na ten olej, tak auto zrychlovalo nelineárně ale jakoby ve vlnách. Teď je to skoro bych řekl výraznější, myslím ale na budíkách nepoznatelné leč velmi nepříjemné. Je to vlastnost nebo co? Kdysi jsem si toho všiml jen jednou (v zimě-když byly ty mrazy .... asi a přičítal jsem to nízké teplotě) a teď? mám to přičítat zase vysoké teplotě? protože jsem si toho během jara nikdy nevšiml a termín výměny oleje připadl do "vysokých teplot".....nějak netuším co to je, ale nevypadá to, že by to bylo něco závažného, spíše to vypadá, že to je nějaké softwarové omezení , jakoby směrem od "Strany Zelených" nebo něco takového. Tušíš? Znáš? Netušíš?

Radime, o tomto problému nevím nic, ale dovolím si ocitovat část příspěvku kolegy Jar_da, který zveřejnil na jednom VW foru:
" Dalším neduhem může být u 1,4 tsi nepravidelný chod po nastartování, až střílení do výfuku nebo škubání, tohle řeší nový SW pro řj motoru,
je přesně tabulka, která uvádí jaký původní SW se má nahradít a jakým novým SW, pár případů se objevilo s trháním při akceleraci v otáčkách 2-3.000 ot. - kontroluje se obtokový ventil, v paměti závad jsou závady o rehulaci, pokud se najde zasekávající se ventil obtoku, mění se, to je čerstvé - květen 2012"

post-32075-0-23775900-1341504327_thumb.j

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.