Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Ahoj,

tak po delší době dávám průběžnou zprávu o pokračujících trampotách s 1,4 TSI v kombíku.

Shrnu: od 50 000km reklamuji klepání ve studeném motoru po dobu cca 10km, to je do ohřátí motoru.

Několikrát navštěvuji servis - vše je prý OK. V 66 000 km konečně berou auto do opravy - výměna přestavovače vačky.

Všechno je , ale špatně. Auto teď ráno klepe nebo po nastartování jde na 3 válce, klepe se střílí do výfuku jako Kalašnikov , celé se třese, volnoběh tak vysoký, že nejde zařadit a jako bonus benzínový smrad. Tak to jsem si tedy pomohl. Je zajímavé, že do vyměny přestavovače byl volnoběh zima-léto OK.

Vzhledem k tomu, že je to služebák - potřebuji jezdit a né reklamovat - není na to čas.

Po zahřátí není slyšet klepání a i volnoběh se sklidní - to, abych nekřivdil. Vše okamžitě oznamuji servisu, taky z důvodu, že bude brzy končit záruka. Po někiolika urgencích mně servis přečetl TPI 2029720/1, že se takto projevuje ohřívání katalyzátoru atd....., že je vše v pořádku. S tímto vyvětlením jsem nesouhlasil - reklamoval jsem klepání ve studeném motoru a po výměně přestavovače jsem obdržel naprosto šílený zažitek po nastartování. Vše jsem sepsal, včetně doložitelných návštěv v servisu a navrhl odstoupení od kupní smlouvy. Za pár dnů odpověď, že v domluvený den přijede auto vyzkoušet servisní inspektor ze Škody.

Tak jako již několikrát odvážím odpoledne auto do servisu. Ráno , za přítomnosti inspektora, auto nastartuji a pracovník ze Škody dává za pravdu - auto se chová tak nekultikovaně, že se to nedá schovat za žádná TPI a ostatní ptákoviny, kterými nás ohlupují. Auto nechávám druhý den na opravu v servisu a dostávám náhradní zánovní TSI 1,2.

Po 2,5 týdnu si vyzvedávám auto, še je prý v pořádku , byly špatné rozvody namontována nová sada /prý nebyla nová nikde v CZ/.

Mám auto vyzkoušet a ozvat se. Tak první dva starty byla zima auto jen klepalo, možná o něco kratší dobu než 10 km.

Ale to hlavní přišlo třetí den, kdy bylo v noci teplo. Po nastartování se ozvalo něco tak strašného, že vyběhla i obsluha na placeném parkovišti /parkuji přímo za jejich buňkou/ co se děje a jestli nepotřebuji pomoc. Já jsem jim řekl, že je vše v pořádku, že se takto chovají moderní turbo motory - moc mi nevěřili.....

Informuji okamžitě servis - stav se zhoršil a navíc auto podle mého začín i hůř jet, akcelerovat a spotřeba se taky zhoršila.

Na otázku, jak jsem na to přišel jsem řekl, že ta zapůjčená 1,2 TSI jede podstatně líp než ta služební 1,4 TSI - vše si mohou projet, vyzkoušet.

Výsledek je , že se připravuje odvoz vozu do Škody /Kosmonos??/, kde snad auto naučí znova jezdit.

Krátce k mé osobě, nejsem žádný šťoural, ale těch aut jsem měl opravdu hodně a ročně najedu cca 40.000km /cca 20 let po sobě/.

Myslím si, že vím , jak se má auto chovat a fungovat.

Neodpustím si znovu poznámku: kolegové s motorizací Škoda ropa jezdí bez problémů - mně se vymstilo, že jsem měl možnost výběru a takto jsem dopadl.

Krátce k TSI 1,2 - dost mě tato motorizace překvapila. jelo to líp , než moje 1,4TSI /můj problém - viz text výše/ a hlavně to tedy papá méně / při obsazení 1 až cca 3 osoby/. V dálničním provozu papá méně o cca 0,4 litru. Při obsazení 4-5 osob se spotřeba skoro srovná /na dálnici / s 1,4 TSI mimo dálnici mi přišlo , že takto plně obsazená 1,2 TSI měla spotřebu o něco vyšší: 0,2-0,3 l. Ale pro ty co jezdí jen obsazenost 1 -2 osoby hodně dostatečná motorizace /ale i tam snad jsou problémy s rozvody/. Podle výkonu to byla ta silnější 77kw.

Zvuk motoru 1,2TSI - je proti 1,4TSI takový plechový , celkově je projev hlučnější a pro mě ošklivější - trochu jako šicí stroj.

Přikládám to TPI, které nám má vysvětlit ty hrůzy po nastartování.

Tak zatím vše.

post-60514-0-63237100-1343342420_thumb.j

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne navštívil "inspektor" a posléze mi nabídli odvoz do Bolehlavi u eresy, když nemohli opravit kontrolku poklesu tlaku v pneu u měsíc starého auta (píšu o tom jinde ale zdá se, že to je standardní postup). Podle toho, co jsem si teda přečetl to musí být hrůza a docela se mi nechce věřit, že tohle můžou dělat rozvody. Mně to teda klepe taky a furt ale tak do 15-ti sekund po startu. Řekl bych že tam bude špatně úplně něco jiného (lambda?-co jiného měří cokoli na "výstupu" a dává prostřednictví nějaké ŘJ pokyn "vstupu"? nevím), ale ten popis je fakt hrůzostrašný....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přidám poslední vývoj kolem mého vozu:

odvoz do Škody se odkládá. Inspektor , který auto kontroloval po nastartování a uznal, že je něco špatně /viz můj příspěvek výše/ je na dovolené a nemůže přijet nebo rozhodnou co dál.

Místo něj odpověděl servisu, aniž by auto vyzkoušel nebo jen viděl nějaký jiný člověk /jméno a korespondenci mám k dispozici/ a řekl , že je vše v pořádku a auto je OK - viz TPI a nic nedělat. S tím jsem opakovaně nesouhlasil.

Můj dojem z auta je ten, že ten problém je taky jinde než v přestavovači a rozvodech.

Dlouhodobě mám pocit, že se výkon a akcelerace snížila a ten nástup - záběr turba jakoby se posunul o cca 300-350 otáček výše a do vysokých otáček se mu nechce jít a zároveň o pár deci stoupla spotřeba. Prostě z té spotřeby mně vychází vše obráceně. U všech nových aut , /a bylo jich řada/ spotřeba po ujetých cca 10000-20000km klesla o 0,4 - 1,0 litru. U 1,4 TSI je to přesně obráceně......

Poznámka: 1,2TSI lítala ve vyšších otáčkách jako raketa oproti tomu mému šrotu.

Vše se bude řešit za 1 až 2 týdny , až se dotyční pánové vrátí z dovolených...........proč jenom mi to připomíná trampoty s registrem vozidel???????

Tak zatím vše.

Ahoj.

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše, ale opravdu vše dokumentuj, vč. nepapírových záznamů-tj.natočení na mobil nebo foťák a braň(te) se. Opakuju- platí třikrát a dost.I pro "nesoukromé osoby". Neplatíš leasing nabo cenu nového za projev a starosti jako se starým. JSOU TO VAŠE PRACHY!!!! KonG a já bychom mohli psát romány....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prežil som so škodovkou niečo podobné, ale nebudem tu o tom písať dlhé romány, v skratke ti poviem toľko, že s nimi nepohneš. Auto bude pre nich v každom prípade dobré, keď dobré nebude, v rámci záruky budu dokola opravovať. Mám vyskúšané aj odstúpenie od zmluvy, ale nič. Budú tvrdiť, že je všetko OK, je to jedna banda, ktorá drží pokope, či Škoda Boleslav, či Import Slovakia alebo konečný predajca. Našu celú rodinu stálo naše auto toľko nervov, že dovidenia, a s ničím sme nepohli. Máme horšie auto ako bolo pred opravou, ale naučil som sa s tým žiť. Bol som doteraz "puntičkár" na autá, ale pochopil som po tomto, že sú to stroje, ktoré majú slúžiť. Nestálo to auto 5 korún, ale dohoda doma je taká, že čokoľvek sa autu stane, ide z rodiny preč,už pohár prekypel. A pri tom nemáme toľko peňazí, že si môžme dovoliť každých pár rokov nové auto. Toto je naša X-tá škodovka v poradí, doteraz žiaden problém. Toto celé bola pre nás skúsenosť a naisto vám tu môžem odprisahať, že toto bolo posledné koncernové auto. Nebudem tu písať problémy, nie som človek čo kydá na iných... Stačilo... Ako bolo povedané, všetko, ale všetko dávaj na papier, nech máš záznamy, nič nerieš dohovorom. Držím Ti a aj vám všetkým čo máte podobné skúsenosti, nech to poriešite všetko k vašej spokojnosti. Pozdravujem vás, a budem sledovať naďalej potichučky toto fórum, Johny :) ... Mimochodom, auto je Škoda Octavia 1,8Tsi (2010)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdá se, že opět standardní postup, můj "inspektor přes kontrolky tlaku byl taky v té době lyžovat v Alpách"....oni už asi neumí ani výmluvu vymyslet :-) Je to banda a asi je nejlepší příchod s právníkem do servisu. - proti mamutovi z Bolehlavi je to málo, ale většinou asi servis o takovouto popularitu nestojí a buďto přitlačí na pilu nebo alespoň začne brát vážně situaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

každopádně na odstranění vady máš 30dní a na dovolené ať je kdo chce !! Myslím že v tvém případě by zřejmě pomohlo jedině nechat přeměřit výkon na stolici a pak se od toho protokolu odrazit tím správným právním krokem. Jinak na tvrzení že je vše v pořádku nebo že to nebrání řádnému užívání výrobku se u soudu nehraje ;) a to je bohužel jediný co musíš podstoupit jinak s nimi nepohneš.

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Borci, taky máte, když se podíváte do motoru, přímo pod alternátorem na plastovém spodním krytu motoru mastný flek? Ptal jsem se servisního technika, jestli tam někde prosakuje olej, ale říkal, že je to z něčeho jiného, už si nepamatuju z čeho, ale prý to u některých tsiček bývá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...sucho..všude....a nalil jsem tam zkušebně 98 a jede to jak z praku...ale kolik to žere jsem se nedíval.....i trávu kolem cesty, jak mi kdosi vysvětloval jak je to tsi o ničem.....kolega z práce , takový flegma s tím mým jel z Prahy do Brna a pak mi řekl "......čeče, jede to jak dízl...." (on nikdy neměl nic jinéno než octu v dieselu 1,9 a teď 2.0), tak nevím jestli se mám cítit poctěn nebo uražen :-) ale je to "dobrý kamarád" tak budu asi "poctěn"...nejvíc se mi líbí JayFader...mastné z řemenu....to je jako šunka od kosti :-) Tak hezký den,buddies :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec.Taky bych přidal svoje zkušennosti s TSI.

Fab 1,2 TSI -2011-15000-stejné chrastění ráno po nastartování jak všichni popisujete (naučil jsem se ihned po startu brnknout o plyn-tím se rychleji dotlakovala olejová soustava včetně napínáku rozvodového řetízku).Vyřešeno v záruce(výměna řetízku).Po výměně vše perfektní.

Octa 1,4 TSI-2009-45000-doposud vše perfektní-včera se začal projevovat rozv.řetízek stejně jako na Fabce.Takže se objednám na záruční výměnu.Dám vědět jak jsem dopadl.

Editováno: , autor: pigo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky


Borci, taky máte, když se podíváte do motoru, přímo pod alternátorem na plastovém spodním krytu motoru mastný flek? Ptal jsem se servisního technika, jestli tam někde prosakuje olej, ale říkal, že je to z něčeho jiného, už si nepamatuju z čeho, ale prý to u některých tsiček bývá.


Jen, že to prý není vada, ale vlastnost. Rosí se to mastné z řemenu, nebo něco takového. Každopádně mě potěší, jestli to máte taky. Aby řeč nestála... :kol-48:


Tak jsem mrknul s baterkou pod kapotu a mám tam naprosté sucho. A ani nikde jinde žádná stopa po mastnotě. V tom servisu tě pěkně lakují, únik oleje je přece ekologicky nežádoucí. :kol-28:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějaký drobný průsak na měrce nepoznáš. Mohlo by to být, jak píše Jakub, že jim to ukáplo při výměně. Např. olejového fitru - ten je nad alternátorem. Oni jsou v některých servisech poněkud nepořádní. Kam se dostaneš rukou nebo čistým hadříkem, tam to zkus to ošahat. A otři to co už tam máš, jestli se to znovu neobjeví. Jinak mě nic nenapadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Česky mám Dílenskou učební pomůcku motor 1.4 TSI 92 kW, ale ta je stejná, jako ta naše 90 kW. Není tam vše, je to takové částečné seznámení s tímto motorem.
http://www.uloz.to/x...4l-92kw-tsi-pdf

Pro hnidopichy SSP 405 - 1.4 TSI 90 kW Engine 1.4 TSI 90 kW :kol-28:
anglicky http://www.uloz.to/x...rger-ssp405-pdf
německy http://www.uloz.to/x...otor-ssp405-pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...